Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    ziet er goed uit dat staan

2. Delfino

Delfino Niet meer actief

haha wat leuke foto's zeg!

Esmay gaat ook staan in bad echt leuk om te zien :)

3. Delfino

Delfino Niet meer actief

ff een Esmay spam

4. vlademira

vlademira Niet meer actief

relax in bad

5. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    Leuke foto's allemaal weer

@ Sjoon ben je al wezen zwemmen of lig je nu te spartelen?

6. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

hey, ja ik wilde dus gaan zwemmen, maar heb gister mijn manneke ziek van het kdv gehaald. zat er al om te balen, had zo'n zin om te zwemmen!
    maar ach, de volgende keer dan maar, hij heeft nu zo'n naar hoestje, en na zijn fles komt er een golf melk mee terug omdat hij moet hoesten, zo zielig, en de koorts is wel weer gezakt gelukkig.

7. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Wat een leuke foto's zeg, van Quinten en Esmay! En gaat Quinten al staan in bad? Wat is ie vlot zeg. Nog even en hij gaat aan de wandel, haha.

Wij moeten vanmiddag naar het CB. Ben echt heel benieuwd hoeveel mijn mannetje nu weegt, maar ik gok wel al 10 kilo.
    Vannacht met slapen ging het wel redelijk. Hij sliep om 10 uur, maar kwam om 11 uur nog voor een voeding, die heb ik hem gegeven. Daarna sliep hij weer meteen, maar hij werd om 5 uur wakker. Toen z'n luier verschoond en daarna heeft hij nog lekker doorgeslapen tot 7. Het gaat eindelijk weer een beetje de goede kant op.
    Nu ligt hij op bed voor zn middagslaapje, maar hij blijkt maar mekkeren. Het ziet er naar uit dat hij niet in slaap gaat vallen.

8. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Sjoon: Beterschap voor je kleine mannetje.

9. vlademira

vlademira Niet meer actief

meiden welke maat en merk luiers gebruiken jullie

10. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

wij zitten nu in maatje 3, maar ik denk dat ik deze pak op maak, en dan overga op nr 4!
    wij gebruiken kruidvat merk, en dit bevalt ons prima (geen rode billetjes in ieder geval)

11. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

dankjewel!

hij ligt nu te slapen, dat doet hij toch wat meer de laatste dagen, en is ook wat meer aanhet huilen als hij wakker is, zo zielig...

maarre, 10 kilo al? pfff, nouja, chiel zit er ook niet ver meer vanaf, vorige week maandag was die 8540 gram...

12. Delfino

Delfino Niet meer actief

wij hebben maatje 3 van het merk pampers ;)

13. Delfino

Delfino Niet meer actief

ohja ben sinds maandag 2 kilo kwijt :confused:

14. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Hier nog maatje 2... :( Van Pampers. Senna zat op 4640 gram maar nu na 5 dagen buikgriep zal er weer behoorlijk wat zijn afgegaan.

Flex, sinds maandag 2 kilo, zo dat is snel! Hoeveel wil je eraf?

15. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

knap hoor,
    dat je ook net voor de sinterklaas en de kerst begint! pfff, die chocolaatjes.... ik kan ze echt niet laten liggen hoor!

16. Eevitaa

Eevitaa Bekend lid

4 sep 2007
    538
    0
    0
    Hoi, steriliseren is inderdaad niet meer nodig, de echt kwetsbare dagen (eerste 6 weken) zijn voorbij. Bij het borstvoedingscentrum in Amsterdam zeiden ze dat je nog maar een keer in de week hoeft te steriliseren/uikoken. De afwasmachine op 65 graden is ook goed.
    Verder natuurlijk na gebruik heet afspoelen of afwassen.
    Dus dit is het officiele advies.

Maar als je er zelf over nadenkt: wat heeft je kleintje allemaal al wel niet in zijn/haar mond gestopt?! De eerste dagen heb je het lepeltje van de vitamines toch ook niet uitgekookt? Kwam bij mij uit de bestekla.

Als je melk lang wilt bewaren bijv. vier dagen in de koelkast dan moet je beginnen met een minimum aan bacterien, dus een net gesteriliseerd flesje. Als je het meteen of heel snel geeft hoef je allang geen gest. spullen meer te gebruiken, zolang het maar schoon is.

Ik kolf 2x op een werkdag, zo'n 100-130 mL per keer. Als de totale opbrengst wat tegenvalt maakt mijn vriend één grote bv fles en één met bv aangevuld met kv. Wij gebruiken gewone Nutrilon, 1. Nu net opvolgmelk 2 aangeschaft.

Hij krijgt dus soms kv in de middag, meestal niet. Wel altijd om 23.oo een flesje van 90 mL kv + rijstebloem achter de bv aan. Drinkt ie zo weg..

en om vijf uur bruine bonen (uit blik, gepureerd)

Zo. wat een verhaal weer.

17. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Wij zijn pas overgestapt van maatje 3 naar maatje 4. We gebruiken bijna altijd Pampers.
    Jij zit zeker ook al aan maatje 4 of 4+ met die grote knul van je?

18. Eevitaa

Eevitaa Bekend lid

4 sep 2007
    538
    0
    0
    Wij hebben maat 3 van Huggies (die leuke jeans uitvoering) of van C1000, net waar de aanbieding is.

1: hmm nee, vind ik meer iets voor oude dames, sorry........
    2:9x,
    3 en 4: bij het ontbijt pure hagelslag en verder melk
    5:afhalen altijd een goed plan. Na de bv verwacht ik weer een echt koffiejunk te worden a la Lorelai
    6: ja wel kopen en meenemen

19. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Nou, 10 kilo scaht ik wel in ongeveer. We moeten vanmiddag weer naar het CB, dus dan zal ik het zeker weten. Maar de laatste keer, anderhalve maand geleden woog hij 7700 gram.
    Jayden zit qua lengte in het midden van de groeicurve, en qua gewicht tegen de bovenlijn aan. Heb dus een lekker mollige baby. Maar wij hebben in onze familie allemaal kleine gedrochtjes, haha...!

20. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Goed zeg! Maar niet te snel gaan hoor, want dan ga je yoyo-en! Maar petje af. En zeker voor de feestdagen inderdaad, ik zou na een dag al zwichten voor al dat lekkers.

Deel Deze Pagina