Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlademira

vlademira Niet meer actief

ja klopt wij gebruiken 4+

2. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    Beterschap sjoon. Jammer dat je nu niet kan zwemmen, maar veel zieliger voor chiel. Vooral dat hoesten en spugen. Stijn is er nu eindelijk vanaf. Na 2 weken.

Gisteren is hij geopereerd aan zijn liesbreukje. Is gelukkig allemaal erg goedgegaan. Vandaag zijn we weer samen thuis. Vannacht samen met hem een nachtje in het ziekenhuis gebleven. Meneer vond dat vannacht erg gezellig. Steeds om aandacht jengelen, maar erg moe zijn. Hij werd ook helemaal panisch als hij me niet zag. Maar zag hij me dan moest hij weer heel hard lachen. Ben blij dat ik bij hem was, maar ben nu wel kapot. Maar nu heeft hij wel een beetje last van diarree

Hier nog maatje 2 van de pampers, maar gisteren hadden ze maatje 3 in het ziekenhuis en dat paste op zich ook wel redelijk. Ik maak nu maatje 2 maar op en ga dan over op maatje 3.

3. Delfino

Delfino Niet meer actief

zit nu bijna op gewicht voor me zwschap en dan moet ik nog heel wat kilo's zo'n 12 kilo eraf ofzo vorige keer lukte me dit in 6 weken helaas niet voor lange duur na me mk ging ik eten van verdriet :(

4. Delfino

Delfino Niet meer actief

en met kerst en oudjaarsdag heb ik sas-dagen hoor hihi :)

5. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Sjoon, wat naar dat Chiel ziek is.

Coco, fijn dat je een betere nacht had. Jij hebt ook al een beer van een zoon zeg.

Vlademira, Babet zit al een aantal weken in maat 3. Ik denk ook dat dat nog een flinke tijd gaat duren want ze zitten erg ruim. Maar ik heb een lang dun beebje :) .
    Ik had vooraf al heel veel pakken in de aanbieding gekocht. Ik heb 5 verschillende
    -pampers newborn
    -kruidvat
    -bumblies
    -cien
    -huggies

In de kast liggen ze allemaal op stapels en ik wissel het af. 's Nachts draagt ze pampers baby dry. Maar ik ga wel stoppen met de pampers. Het is helemaal geen diervriendelijk bedrijf, en ik vind dat ze de consument behoorlijk misleiden met die vaccinatie actie, en daar houd ik niet van.

Fl3x, feli met je kiloos!

Joni, wat fijn dat de operatie goed is gegaan.
    Kan de diaree an de verdoving of zo komen?

6. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    En dan quote ik je lange verhaal ook nog. Maarre, ik steriliseerde het lepeltje ook :oops: . En haar spenen ook nog trouw elke dag minimaal 1 keer en elke keer dat ze op de grond vallen.
    Ik denk dat ik hier idd wat relaxter in moet worden. En ik snap echt niet hoe ik zo geworden ben, want ik ben helemaal niet zo smetvreesachtig van mezelf.

En idd, als je lang zou bewaren in de koelkast is het wel logisch om gest spullen te gebruiken.

Maar ik ben ook wel dubbel bezig. Een speen die op de grond valt kook ik uit, maar ik laat wel de hond bij Babet in de buurt.

En ik weet ook niet waarom ik zo moeilijk doe over dat bijvoeden. Ik heb zo die 6 maanden excl in mijn hoofd. Er staat hier gewoon een pak friso 1 als reserve in de kast. Maar ik krijg het gewoon niet over mijn hart het haar te geven. Zo raar. Terwijl dat veel relaxter is dan 's nachts nog moeten kolven om maar genoeg te hebben voor tijdens werktijd.

Hmmm, ik moet mezelf maar eens een hartig woordje toespreken :) .

7. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Eevitaa, ben jij chemicus?
    Ben wel benieuwd naar die discussie. Kan je me vertellen waar je hem voert? Over kv en bv mengen?

8. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    ik gebruik maatje 3 en haal de pampers bij de aldi
    hebben het altijd goed gedaan ook bij mijn andere 2 dochters!

9. Eevitaa

Eevitaa Bekend lid

4 sep 2007
    538
    0
    0
    moaatje:

ja chemicus of chemica :) en immunoloog of immunologe..

en jezelf een hartig woordje toespreken hoeft niet, volgens mij doe je dat al dagelijks haha!
    Nou je bent in ieder geval consequent bezig, dat je het lepeltje ook uitkookte.

Het blijft gewoon heel belangrijk dat je goed nadenkt over waarom je iets doet, en soms is dat nadenken alleen nog maar een gevoel.
    Je wordt toch helemaal gek als je alleen maar dingen doet omdat je denkt dat het zo hoort?
    Gewoon naar je kind blijven kijken en zien hoe het reageert op wat jij doet of laat.

Wil jij 6 mnd wachten? Dan doe je dat.. Wat levert het jou en je kind op? Een goed gevoel? Ook een goed argument.

Zeker met al die babydingen, iedere vijf jaar is het advies weer anders toch?
    Neem nou het badje.. toen wij klein waren moesten we iedere dag in bad gestopt anders was je een vieze moeder. Nu mag het liever niet vaker dan 3 keer in de week anders droogt het velletje weer uit..

10. Eevitaa

Eevitaa Bekend lid

4 sep 2007
    538
    0
    0
    Oh sorry, nolg een vraag. bij voeding-borstvoeding

11. Eevitaa

Eevitaa Bekend lid

4 sep 2007
    538
    0
    0
    Gelijk stil hier :)

12. vlademira

vlademira Niet meer actief

ik doe dingen als ik me er zelf goed bij voel ik heb zo iets dan zal het wel goed zijn

13. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Ben strontverkouden en Frits ook... Alleen ik nies en hij hoest de hele dag... Wat een team he?!Bah bah...

Leuke fot's zag ik voorbij komen, Vladimera jouw zoon neemt het jou zekers kwalijk als hij weet dat we allemaal zijn pielemoos hebben gezien hahah :)

Ben bezig met de voorlopig teruggaaf van 2009... dit is de eerste keer dat ik zoiets invul, is
    een bal klusje zeg!

Moaatje, ik steriliseer ook niet elke dag, meestal 2 x in de week in de magnetron ( modern spul werkt wel lekker snel!) en hij heeft nog nergens last van gehad!
    Ik denk dat je idd zo in een routine voor Babet zit dat je niet beter weet, terwijl je het voor jezelf niet zou doen..

14. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ moaatje: wat bedoel dat pampers mensen misleiden met de vaccinatie actie? Zit er ergens een addertje onder het gras? Ik vond het juist wel een goede actie.

15. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Nou, we zijn bij het CB geweest hoor, en het valt allemaal wel mee met die 10 kilo. Nou moet ik zeggen dat ie van tevoren nog een megapoepluier had, dus dat scheelt, maar hij weegt dus nog maar 8 kilo, haha. Ik liep te hard van stapel.
    Hij was wel in de lengte bijna 4cm gegroeid, nu 65.

16. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ze storten 0,047 euro naar unicef. Dat is nog geen halve cent per pak luiers. Volgens mij kost de hele reclame campagne al meer dan dat het unicef oplevert. Je kan dus beter zelf een euro aan unicef sturen, dan steun je meer dan met die 10 pakken luiers die je in de actieperiode koopt. Da's namelijk dan 0,47 euro.

17. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Coco, als hij zich maar lekker voelt toch? Gewicht zegt niet zo veel.
    Wel grappig dat onze kids bijna even lang zijn, en jouw zoon veel zwaarder.

18. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    Zal best kunnen hoor. Maar ik denk eerder door de voeding. Als hij kant en klare voeding krijgt in het ziekenhuis stinken zijn scheetjes heel erg :oops: en zijn ontlasting ook. Dat had hij ook toen hij nog in de couveuse lag en thuis toen hij nog aan de premature voeding was. Sinds hij op de gewone voeding zit had hij daar geen last van. Tot gisteren dan toen hij weer ziekenhuisvoedsel kreeg :(

19. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Joni, lijkt me ook best moeilijk, een operatie bij je kleintje. Je schrijft het best nuchter, maar misschien interpreteer ik zo en voelt het heel anders. Wel fijn dat jullie nu weer allebei thuis zijn. Nu hopen dat-ie ook weer snel van de diarree af is.
    Komt een liesbreuk spontaan of hoe is het gebeurd?

20. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    Het is een kleine ingreep en misschien ben ik nuchterder geworden door wat ik in die 4 weken tijd heb gezien op de couveuse afdeling. Maar natuurlijk vond ik het heel moeilijk om hem naar de OK te brengen. Mijn man is mee naar binnen gegaan toen hij weggemaakt werd. Ik kan nameljk heel slecht tegen naalden e.d. En ik wil hem niet banger maken. Toen hij uit de narcose kwam was hij heel boos en toen brak mn hart wel ff hoor.

Een liesbreukje kan aangeboren zijn, maar kan ook door heel veel huilen. Daarbij zijn jongentjes en prematuren er gevoeliger voor. Nou ja dat is hier dus 1 en 1 is 2 (jongentje, prematuur en heel veel gehuild hebben de eerste maand toen hij thuis was)

Deel Deze Pagina