Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delfino

Delfino Niet meer actief

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
  3. vlademira

vlademira Niet meer actief

Quinten ging net weer staan in de box was net te laat voor een foto :(

4. Eevitaa

Eevitaa Bekend lid

4 sep 2007
    538
    0
    0
    Hoi allemaal,

even reageren op wat vragen en berichten hier en daar en natuurlijk even eigen ervaringen kwijt.......

Onze zoon slaapt de laatste week echt niet goed door. Hij kreeg al een paar weken geen nachtvoeding meer en dat ging goed. Hij sliep dan ongeveer van 23.30 tot 6.00 en werd nog een keer wakker maar ging direct weer slapen met speen.

Nu wordt hij vanaf een uur of drie steeds wakker, ieder uur of half uur. Een speen is ook niet meer genoeg. Ik denk ook niet dat het honger is, hij krijgt namelijk om half twaalf een flinke papfles van mijn vriend.
    Heel lastig en we zijn gescheiden gaan slapen. Mijn vriend vorige nacht op apart kamertje en ik afgelopen nacht. Lekker geslapen hoor! Ik kon meteen een toename in kolfproductie meten vanochtend (op mijn werk).

Ik heb het aantal bvoedingen afgebouwd naar 4: hij krijgt nog om ongeveer
    6.00 bv
    11.00 bv
    14.00 bv
    (17.00 groente of liga/sinaasappelsap)
    18.30 bv
    23.30 fles, 150 mL opvolgmelk met nutrix

Ik zou ook wel willen dat hij nou kon zeggen wat er steeds is dat hij wakker wordt..

en xxx1974: totaal begrijpelijk je verhaal! Goed dat je bent omgekeerd, logisch dat de moed je in de schoenen zakte. Vannacht wel goed slapen misschien (vriend/man laten zorgen)?
    Ik word ook wat neerslachtig als ik slecht geslapen heb en dat is heeeel vaak!
    En van de file word ik ook niet vrolijk: vandaag ook weer 2 uur gestaan in mijn eigen tijd.....

5. Eevitaa

Eevitaa Bekend lid

4 sep 2007
    538
    0
    0
    Maandag is hij een half jaar!

Wie gaat de halfjaardag vieren?

Ik ben echt blij dat hij al wat groter en steviger is en dat hij zich steeds beter uit kan drukken, ik geniet echt enorm van zijn lachjes en nieuwe kunstjes.

6. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ eevita wat jammer zeg dat hij niet meer wil door slapen hoop dat het gauw weer over is.

Wij vieren haar halfjaardag niet (denk ik ) we hebben dan ook eerste kerstdag :)

7. Eevitaa

Eevitaa Bekend lid

4 sep 2007
    538
    0
    0
    Ja bij ons valt het ook teveel samen met Sinterklaas en een begrafenis, maar we gaan denk ik half december wel even uit eten
    (lekker met zijn tweeen haha)

Dat haarbandje is echt zoo lief! Als ik dat soort dingen zie wou ik ook wel dak een meisje had..

8. Eevitaa

Eevitaa Bekend lid

4 sep 2007
    538
    0
    0

Oh balen zeg.

Wie is er trouwens nog niet ongesteld geworden?

(Ik niet)

9. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    eevita.. Luuk is vandaag een half jaar! we vieren het niet maar we vinden het wel bijzonder.. vanmorgen hebben we voor de grap "er is er een jarig gezongen"
    Hij zat ons aan te kijken of we gek waren geworden (tjaaa ;))

Ik ben ook nog niet weer ongesteld geworden.
    Heb vanmorgen mijn laatste bv gegeven dus ben benieuwd,,

Wat vervelend dat hij niet doorslaapt!

Maar 150 ml is toch niet erg veel of wel?
    Mss es 200 cc proberen? en dan 's ochtend een uurtje later weer bv?

en ik zou hem gewoon niet eruit halen dan went ie er wel aan dat ie gewoon beter door kan slapen..
    Zal vast een fase zijn...

En je voedingen mss wat meer spreiden?

Iets van (is maar een voorbeeld)

7:00 bv
    10:00 fruit
    11:00 bv
    14:00 wat diksap met rijstwafeltje of broodkorstje
    15:00 bv
    18:00 groentehap
    19:30 bv
    23:00: fles opvolgmelk 200 cc

Ik geloof als je een vast patroon erin krijgt dat je zoon dat vanzelf wel op gaat pikken!

Sterkte!

Enne mss tandjes dat ie daar van wakker wordt?

10. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0

Hier kom ik op terug! Ik heb 2 dagen behoorlijk wat bloedverlies gehad en dacht dat ik ongesteld was. Het is inmiddels gestopt. Ik snap er NIETS van. Ben zooo bang dat ik zwanger ben aangezien ik nog geen pil slik. Ik voel zulke rare dingen in mijn buik.

11. vlademira

probeer eens een testje

12. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Bulldog: mijne wilde eerst ook geen speentje. Maar nu pakt hij hem wel eens. Dus vind het wel handig. Maar hij heeft hem zelden in tenzij hij aan het krijsen is en ik wil dat hij ophoudt dan geef ik het. Goed om te horen dat hij inmiddels doorslaapt.

Eevitaa: Wat goed dat je even apart bent gaan slapen. Dat heb je af en toe nodig anders ga je er nog aan onderdoor. Ik begrijp niet waarom jouw kleine niet doorslaapt. Ik weet ook niet hoe het komt dat mijn kleine wel doorslaapt.

Flex: Leuk haarbandje!

13. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Durf ik niet!

Ik heb hier nog een digitale liggen. Want vorig jaar toen ik ging testen of we zwangere waren hadden we 3 testen gekocht. Was zo een duo pak en 2 hebben we gedaan en 1 ligt er nog steeds. Ik keek net erop. Hij is houdbaar tot januari 2009. Ik durf het sowiezo alleen niet aan. Ik weet het gewoon niet hoor..

14. vlademira

ik zou het gewoon proberen dan heb je meer zekerheid ik zit ook en onzeker heid test telkens neg maar heb wel allerlij symptomen kijken of ik morgen ongi word

15. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Vandaag gaat het beter. We zijn om beurten verkouden, Raúl ook nog steeds flink aan het hoesten. Gisteren met Raúl naar Sinterklaasfeest op het KDV geweest. Hij was erg moe maar toch bij Sint op schoot geweest. Hij trok hem aan z'n baard, lachen. Bijna Sint onmaskerd :)

Ik werk normaal 36 uur, nu 32 dwz 4 dagen (waarvan 1 of 2 dagen thuis).

16. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    @ moaatje: fijn dat Babet weer bij je drinkt, lijkt me niet leuk als dat niet meer zou lukken.

@evitaa: moet jij ook zo lang rijden dan naar je werk? Hoeveel dagen werk jij?
    Hier ook nog niet ongesteld geweest

@firstbaby: ik geef nog geen groente. Volgens mij is Raúl er wel al aan toe en ik heb er ook zin in. Wacht alleen nog ff totaan mijn bezoek aan het Cb over 2 weken.
    Spannend zeg, ik zou toch een test doen.

@Blondie: ga je helemaal stoppen met bv dan?

@zonneschijn: hoe is het met Senna? Heb je al meer info over al die onderzoeken? Wel fijn dat ze gewoon vrolijk is. Ook wel misleidend omdat iedereen dan denkt dat het goed met haar gaat.

17. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@moaatje: ik laat chiel ook niet alleen zitten hoor! ik ondersteun zijn rug ook nog wel!

ik zat dinsdag avond op de bank, beetje in halve lig stand eigenlijk, dus flink onderuit gezakt, en ik had chiel ook op schoot. heel grappig, hij ging naar voren zelf (ik had mijn handen op zijn bovenbenen liggen) en liet zich dan weer achter over vallen, en zo een paar keer achter elkaar, heel grappig, net een idee van buikspier oefeningen!

chiel heeft ook vandaag met babyzwemmen een pietendiploma gekregen! heel erg leuk bedacht van het zwembad. die gaat natuurlijk in zijn plakboek!

@xxxxx1974: wat leuk, de sint op bezoek op het kdv!

18. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Zo omschreef je het ook ;)

19. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Firstbaby, spannend. Hoe zou je het vinden als het zo is?

20. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    @Firstbaby...
    Volgens mij moet ik duimen draaien dat het niet zo is?
    Mss komt het ook gewoon weer wat op gang?

@ heel veel iksen1974..ja ben helemaal gestopt..heb afgelopen maand afgebouwd van 5 naar...vanmorgen de laatste voeding..snif..
    Het is gewoon beter voor hem.., nu krijgt ie alleen Pepti en eten zonder koemelk...

Liefs, Paula

Deel Deze Pagina