Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik had hier iets wat een heel klein beetje op een ritme leek, maar daar zijn we nu al 2 weken vanaf.

Ze wordt nu wakker 's morgens tussen 05.00 en 10.30. Ze wil dan meteen drinken. Dan ongeveer 5 uur later wil ze weer drinken. En een paar uur later weer. Tussendoor slaapt ze nog wat. En 's avonds heeft ze tussen 19.30 en 23.30 de laatste fles.

Kortom, ze maakt het me niet makkelijk om te plannen.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    yoehoe! Hoe is het hier?

Terwijl ik een paar dagen terug nog vertel dat Irem nog geen tandjes heeft, komen ze prompt door :p . Dus madame is niet te genieten.

Gister naar het cb geweest om te wegen en ze was redelijk goed aangekomen.

Ga nu even afwassen, want heb nog een berg staan in de keuken :rolleyes:

3. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0

Haha jah dat zal je altijd zien he! Ik vind het eigenlijk best zielig die tanden, maar jah het is wel handig voor later. :)

kleintje 86: Ik zou niet weten wat je er aan kan doen dat hij in slaap val tijdens de fles. Je geef hem al lekker vroeg vind ik.

Ritme hier is
    's morgens tussen 6.30 en 8.30 een fles 210+7 schepjes ( ligt er net aan hoe laat ik eruit moet)
    12.00 fles 210+7
    16.00 half potje groentehapje
    17.00 fles 210+7
    21.30 fles 210+7

Dus hier nog echt vier volle flessen

Heb vandaag voor het eerst friso 2 gehaald als ik 1 op is ga ik daar op over, zijn julie al met nummer twee gestart?

Hier alweer aardig opgeknapt met zijn allen, morgen gaan ze weer naar school.
    Vandaag foto gemaakt bij de rontgen van haar heupjes, waren helemaal goed hoef gelukkig niet meer terug. :D

Fijne avond nog allemaal
    Groetjes Mineke

4. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @ mineke: ik zit sinds noa 6 maanden is op nutrilon 2 en nu krijgt ze 180 + 6 scheppen per keer en nu zit ze dan op 3 flessen
    toen ik nog nutrilon 1 gaf zat noa ook op 4 x 210+ 7 scheppen. nummer 2 is natuurlijk zwaarder dus hebben ze met minder genoeg. Je merkt straks zelf wel dat ze minder snel weer honger heeft en kan je eventueel 1 fles laten vallen. Geef jij judith alleen groenten? geen fruit?

5. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    He bedankt voor de tip, helemaal niet aan gedacht dat friso 2 zwaarder is en dat ze er minder van nodig hebben.
    Ik heb fruit 2 keer met 4 maanden geprobeerd maar ze gaat er heel erg van krijsen. Ze heeft reflux en de huisarts dacht dat ze last van maagzuur heeft. Nu zei het cb de laatste keer dat ik het met een liga er door heen eens moet proberen. Moet dat nog een keer proberen maar vind dat krijsen zo zielig dus stel het steeds uit. :rolleyes: Denk steeds doe ik volgende week wel. ;)

6. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    @Mineke: wij mochten van de ka ook nog geen fruit geven aan Evy (zij heeft ook reflux). Voordat ik dat wist dat ze reflux had, heb ik ook eens fruit geprobeerd, met en zonder liga en uit een potje en vers. Hier was t toen ook geen succes... we mogen nu alleen groentehapjes geven en dan vers gemaakt. Verder alleen liga eerste stapjes als tussendoortje.
    Wat mochten jullie al geven?

ps wat voor voeding geven jullie van Friso?
    Wij hebben al vanaf de 7e week Friso extra en nu moest ik straks van de ka over op de hypoallergeen ivm de reflux? Hebben jullie dat ook?

7. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Alle mama's met de 1/2 jarige baby's van harte gefeliciteerd.

Er zijn weer vele leuke foto's voorbij gekomen zeg! Wat groeien ze allemaal toch snel zeg!

Evy rolt wel al om, maar zo fijn is dat ook nog niet hoor :)
    Ze rolt op d'r buik, maar kan nog niet terug. Na een minuut of 2 wordt ze t zat en gaat dan mopperen. Leg je haar net weer terug op d'r rug en hopla ligt ze 1 tel later weer op d'r buik. ;)

Van de week hebben we het zitgedeelte van de wagen maar eens opgezocht en in elkaar gezet, ze groeit nu echt de bak uit.
    Morgen gaan we hem voor t eerst meegeven als ze naar oma gaat, ik ben benieuwd...

Ik lees al bij velen dat jullie kindjes nog maar 3 tot 4 voedingen hebben. Wij hebben er nog 5, de laatste van 22.30 proberen we nu af te bouwen.
    Ik hoop dat ze t gaat redden als ze de laatste om 19.45 uur krijgt.

Ons schema is nu:
    7.15 fles van 190-6
    8.00 slapen tot een uur of 10
    evt een 1/2 liga tussendoor
    11.00 fles van 190-6
    12.00 slapen tot een uur of 13.00
    soms nog een klein slaapje voor de volgende fles
    15.00 fles van 190-6
    17.00 tot 18.00 slapen
    18.30 groentehap
    19.30 fles 190-6
    20.00 naar bed (dan is ze ook echt moe)
    22.30 maken we haar nog wakker voor een flesje nu 100-3

8. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    De huisarts heeft alleen de kinderarts gebeld om advies, maar toen was ze nog geen twee weken oud was. Ik kreeg het advies om er nutriton er door heen te doen. Ik gebruik hier gewoon friso standaard 210 +7 +7 schepjes nutriton erdoorheen. Dat wil ik bij friso 2 er ook gewoon weer doorheen gooien, neem aan dat dat gewoon kan. :(
    Ik gebruik ook gewoon potjes groente dat ga wel redelijk hoor, wis niet dat het vers moet. Bah heb af en toe het idee dat ik er te weinig van weet.
    Ik had hier pas zo'n 6 maanden koekje gegeven van Bambix dat vond ze ook wel lekker, wel een geklieder en misschien een kwart op als het mee zit. :)

9. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Ik geef Nutrilon 2 , maar gewoon nog steeds 210 + 7 scheppen en 4 flessen.

Als hij goed zijn hapjes op eet en brood en gewend is aan zijn liga en drinken dan mochten we een fles laten vallen (die van 16.00), maar dat zal waarschijnlijk pas met 6,5 maand zijn ( is ookw at het CB adviseerde).

Vandaag slappe thee gegeven i.p.v. water, want dat moet meneer niet en hij vond het lekker!

Nu weet ik dat hij sommige thee niet mag, maar ik heb gewoon de english melange gegeven, is toch goed?

En nog een ding, wij hebben de Avent fles, maar voor zijn sapjes wil ik een kijken voor een andere , nu zag ik dat Avent die ook heeft maar dan met tuit... Dat zal nog wel te vroeg zijn?

groetjes!

10. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Oh ik zag dat je er ook een speen op kan zetten eerst... Hmm ik ga maar is snuffelen, iemand nog een leuke babywinkel als tip? Mag online....wel zo makkelijk hahah

11. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

geven jullie die koekjes en de liga dan gewoon zo in de hand zodat ze er op kunnen sabbelen en opeten?

12. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Babypark.nl of babyplanet.nl

13. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Mijn schema ziet er als volt uit. Ik zou ook wel naar 4 voedingen willen en fruit en groente tussendoor. Maar ik weet niet hoe.

07:00 bv
    11:00 bv
    15:00 paar hapjes groente en dan weer bv
    18:45 bv
    22:30 bv

Over 6 dagen is Danny 6 maanden. Ik wil dan met fruit gaan beginnen. Ik weet niet wanneer ik het het best kan geven.

14. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Gefeliciteerd met de 6 maanden babies! Babies vind ik nou niet meer toepasselijk voor mijn grote vent. Hebben jullie dat ook? Als ik nu bij het cb ben dan zie ik van die kleine innie minnie babies. Dan realiseer ik me dat mijn Danny al echt een kereltje is.

15. Delfino

Delfino Niet meer actief

ik geef esmay haar liga gewoon in de hand en dan sabbelt ze er heerlijk op :D

16. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Momentje: Dank je. Ja leuk zijn die schoentjes he? Mijn man kwam ermee aanzetten. Ik schrok in eerste instantie wel van de prijs, maar goed voor een keertje kan het wel.

Ik ben ook benieuwd hoe Danny op het kdv gaat reageren per 1 januari gaat hij 2 dagen daarheen. Lijkt me vervelend als hij zo moe is dat hij niet meer met mama en papa kan spelen.

Bulldog: Dank je. Ja die spencers zijn schattig he? IK heb er ook zoveel.
    welke maat draagt jouw kleine?

Hebben jullie ook een koopverslaving voor jullie kleine? Ik probeer me echt te beheersen. Het erge vind ik dat mijn man nog erger is dan ik.

17. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Krijgt ze dan ook al brood? of ben je daar nog niet mee begonnen?

18. Delfino

Delfino Niet meer actief

nee niet mee begonnen durf ik nog niet :( wist ook nie eens dat dat al mocht? ze heeft geen tandjes nog

19. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    hier ook nutrilon 2.
    4 flessen van 180cc met 6schepjes.
    ik ga eerst alleen groente maar ga vandaag met het fruit beginnen.

20. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    ik geef ruben heel vaak de binnen kant van een bolletje.
    hele kleine stukjes en hij sabbelt er heerlijk op

Deel Deze Pagina