Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Ja ik ben niet echt topfit vandaag hahaha

Maar Frits is inderdaad ook hangerig en huilerig.... Verder eet hij super en drinkt ook goed! Dus daar ben ik blij om!

Ik heb hem net een koude bijtring gegeven en daar is die nu druk mee aan het soppen hahaha

Even een vraagje: Hoe geven jullie de sapjes/thee/water?

Ik gaf het eerst in een klein avent flesje met speen 1, maar ik heb nu een avent tuitbeker gekocht met handvaten, maar waar wel ook een speen op kan.
    Zo kan hij wennen aan de fles, maar wanneer is de beste tijd om hem aan de tuit te zetten?

Trouwens ik las dat iemand de kleine al vanuit de beker liet drinken, knap werk! Frits zou het wel willen, maar is veel te druk en onhandig... Hoe doe jij het?

2. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    noa is ook een beetje uit haar doen, en drinkt ook minder dan normaal..snachts valt opzich wel mee paar keer eruit voor dr speentje...en gister niet wakker gemaakt voor een laatste fles..ik was zo moe dat ik op half 10 al in bed lag en geen zin meer had om haar eruit te halen en aangezien ze de laatste 2 x de laatste voeding bijna niks dronk..vanmorgen om 6 uur had ze toch wel honger...:p
    @xxx1974 dat boek oei ik groei is echt een flutboek..ik heb dat boek ook maar ik vind dat die sprongetjes voor geen meter kloppen..en als je leest wat je kind al ongeveer kan met zoveel maanden dan loopt noa volgens mij al onwijs achter want ze zou al moeten staan, oversteken van tafel naar stoel, zitten als ze ligt, weer zitten als ze staat, lopen met steun, kruipen en nog veel meer bullshit wat een baby van 6 maanden echt nog niet kan...ik kan oei ik groei echt niet aan iemand aanraden...

3. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @kleintje86 je kan nu al proberen met een tuitbeker sapje geven..als het niet gaat kan je altijd nog de gewone fles pakken..op mijn tuitbeker stond vanaf 6 maanden

4. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    nog even over oei ik groei noa kan nu pas dingen die staan die ze met 4,5 maand zouden moeten kunnen...en er staat dat je met 4,5 maand je kind al in een kinderstoel kan zetten met een stoelverkleiner, en dan zeggen ze nog dat hij stevig zit ook...dit vind ik heel slecht dat ze dat zeggen wat ten eerste is het heel slecht voor het ruggetje...en ik zet noa nu alleen met een hapje in de kinderstoel met stoelverkleiner en handdoeken opgerold zodat ze stevig zit, en dan max 10 minuten. want nu is het ook nog niet goed op ze te lang in de kinderstoel te laten zitten als ze nog niet zelfstandig kunnen zitten (noa kan dus nog niet zitten). Ik blader net in het boek en dr staat met 4,5 maand ook dat ze van buik naar rug rolt en van rug naar buik.. noa rolt pas 2 weken maar dan alleen van rug naar buik...en met 4,5 maand zouden ze een armpjes uitsteken om opgepakt te worden...dit doet ze nu nog geeneens....nou weet ik ook wel dat ieder kind anders is en dat niet ieder kind even snel of even langzaam is maar ik vind dat dit boek wel heel optimistisch is qua ontwikkeling....
    zo genoeg gezeik over oei ik groei hahahha

5. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    @Linda: ik heb dat boek ook en zat ook al verbaasd te lezen over wat ze straks gaat leren... maar ik geloof dat je het meer moet lezen op de manier dat ze na dit sprongetje die dingen gaat ontwikkelen en dat ze tegen de tijd dat het volgende sprongetje zich aankondigd een aantal punten uit t lijstje zich eigen kunnen hebben gemaakt.

Evy heeft van de week zelf de 5e fles laten vallen. We waren de 5e fles aan t afbouwen en toen ik ze van de week om 22.30 uur wakker maakte voor de fles weigerde ze hem ineens ;) De volgende dag hebben we hem niet meer aangeboden en sindsdien slaapt ze door van 20.00 uur tot 8 uur 's morgens. Een enkele keer wordt ze wakker voor een speentje die ze dan weer kwijt is :)

Ik merk wel dat ze het liefste de hele dag een speentje in haar mond heeft, het cb wil dit liever niet en ik probeer haar ook zonder speen op te laten. Maar als ze telkens gaat jammeren geef ik hem toch maar. Hebben jullie dat ook?

6. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hier ook nog geen tuitbeker. Ik geef alleen maar opvolgmelk durf geen sap te geven i v m reflux, ben bang dat het met dezelfde vaart terug komt.
    Erg knap dat sommige al gewoon uit een beker aan het proberen zijn, denk dat Judithh hem uit mijn handen zou slaan. :)

7. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Ik geef dus water uit een gewone beker. Eigenlijk deden ze dat op het KDV en dat doe ik thuis ook (had ik nooit opgekomen om het zelf zo te doen hoor). Het is wel wat geknoei, maar zo heeft hij zeker water binnen. Tuurlijk loopt het meeste wel langs zijn kin. Ik probeer hem ook wel met een tuit te leren drinken, dan kan hij het ook zelf leren vasthouden. Hij drinkt het ook steeds beter dat water. In het begin totaal niet. Maar ik warm het altijd ietsje op.

Ik geef ook geen andere sapjes of thee...ik vind dat hij eerst water moet leren drinken. Straks wil hij alleen nog maar het zoete spul...

Hier ook reflux, maar sinds een maand gaat het beter. Dus ben eigenlijk ook wel blij dat hij goed zijn GP en FP eet, want dat komt gelukkig niet terug.

En over Oei ik groei... Ik vind het soms ook frustrerend om te zien wat ze allemaal eventueel al zouden kunnen. Ik hecht er ook niet echt veel geloof aan, maar hier en daar is er wel iets interessants uit te halen.

8. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    @ mamakaatje
    Ik probeer het speentje enkel te geven als het bijna bedtijd of etenstijd is, als hij begint te jammeren. In het KDV krijgt hij het ook niet als hij speelt. Vind ik wel prima.
    Maar als hij echt moeilijk is, dan geef ik het ook wel snel...

9. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Wij geven de speen als hij naar bed gaat en er ligt er ééntje in de box, die hij zelf af en toe pakt en in zijn mond stopt, maar vaak ligt die er alleen maar haha
    En als we weg gaan neem ik hem mee, in de kinderwagen enzo, maar vaak wilt hij hemzelf niet..

10. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    mamakaatje: Ik moet eerlijk bekennnen dat ze hier ook aardig speen verslaafd is. Ik probeer hem nou vaak eruit te halen als ze slaapt maar dat wil ze ook niet altijd. Ik heb zoiets kom vanzelf wel, maar probeer het net als jij wel iets te minderen. ;)

11. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    mogguh dames

ik geloof dat hannah in het sprongetje zit
    gisteravond om 9 uur laatste fles gehad heeft ze 140 gedronken wou nie meer
    dus ff boeren schone kont en weer op bedje
    uurtje geslapen kwam ze weer wakker d88 messch nog een beetje honger maar madam wou geen fles dus weer op bed gebracht nadat ze even bij mij heeft gezeten was ze aan het brabbellen en spelen met mijn ketting
    nou madam wou nie slapen huilen krijsen
    dan was ze weer ff stil na kwartier weer huilen
    pfff zwaar nachtjuhoverdag geen probleem drinkt goed eet goed haar fruit enz
    denk een sprongetje maar goed weet het ook nie ckr ze heeft af en toe ook hele rooie wangetjes dus tandjes kan ookze heeft al 1 tandje door

12. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    @linda: ik vind het ook een flutboek :) slecht geschreven, kinderachtig etc. Vind wel het idee en de symptomen van de sprongetjes interessant en herkenbaar. Als ik het boek moet geloven kan Raúl al lopen na dit sprongetje, nou echt nog niet...

mamakaatje: hier ook sinds een week dat de speen alles is. Voorheen wilde hij het absoluut niet. Eerst maar geprobeerd alleen in bed met speen, maar nu hij niet zo lekker is heeft ie overdag ook zin in de speen. Heb er niets van gehoord of het wel of niet 'mag '.

Vannacht was het weer erg onrustig. Vanochtend opeens heel hard krijsen, niet te troosten. Had ook geen vieze luier zoals normaal. Gelukkig toen ie wel had gepoept was ie weer normaal. Wel opeens hoge koorts. Om 9 uur 39,5 en een uur later 40,5. Heb gelijk gebeld naar de Huisartsenpost en ik kijk het ff aan. Hij is verder wel normaal, veel slapen alleen overdag. Ik sprak een hele lieve vrouw. Ik mocht zo vaak bellen als ik wilde, het was tenslotten ons kostbaarste bezit.

13. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    goede middag dames.

hier al de hele middag lekker thuis met de kleine.
    we zijn net samen wezen eten bij de snackbar. had echt zin in een karbonaat met patat.

14. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Lekker patatje!

Daarom zelf ook even een rondje gaan rijden met manlief en zoon en goh staat daat niet ineens een hele grote gele M.... Kon het ook niet laten!

En daarna even op visite geweest bij mijn ouders, en toen snel weer naar huis! Kleine was ook moe, dus die ligt nu te slapen en wij gaan zo lekker op de bank filmpje kijken!

15. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    lekker is dat he. gewoon even helemaal niks doen

16. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Ik heb een nuby beker 6 maand +

Zit tussen fles en tuitbeker in.
    en dat gaat best goed!

Luuk is al 3 dagen ziek met overgeven..echt zo zielig.

Dus aan de paracetamol/ ui naast het be//Luuf/hoestdrank/tijmsiroop en de neusspray...

Vanavond heeft ie een fles gedronken (nog een borstvoeding uit de vriezer) en die is erin gebleven! Hoera!

Nu morgen maar een fles met 2 lepeltjes pepti proberen...

Luuk krijgt water/diksap/slappe thee.
    Alleen van de diksap krijgt ie wrs weer eczeem..

het is wat..

Fijne avond!

Liefs, Paula

17. Delfino

Delfino Niet meer actief

Hey meiden hoe is het hier?

heb het allemaal niet bijgelezen is er nog nieuws hier?

Ik heb wel nieuws we beginnen deze maand al ipv volgende maand :D

18. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Hoe gaat het hier?

Danny is de afgelopen 2 dagen een erg onrustig kind. Wij weten af en toe echt geen raad met hem. Drinken doet hij slecht en veel huilen. Keihard huilen dat ik er zelf van schrik. Oppakken en rondlopen helpt vaak als enige. Nu gaat het al iets beter. Temp. is prima en poepen doet hij goed. Dus zou niet weten wat er aan de hand is. Misschien doorkomende tandjes?

19. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Zo spannend!Nou succes dan maar!

Filmpje kijken is er (nog) niet van gekomen...... Kreeg bezoek....

Nou ja ik hoop zo nog even te kunnen hangen en anders naar bed!

20. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Firstbaby, het lijkt wel alsof het iets met de leeftijd te maken heeft, er zijn meerdere baby's die er nu last van hebben, waaronder Frits.

Maar vannacht heeft hij weer goed geslapen na een aantal onrustige nachten, dus misschien is het hier alweer voorbij!

Deel Deze Pagina