Op mijn werkdagen doe ik het als volgt: 07.00 live voeden (daarna kolven levert niets op) 11.00 kolven 14.00 kolven 16.30 kolven 18.30 kolven 21.00 live voeden 23.30 kolven Ze drinkt dan 2 flessen van 220. Mijn kolfopbrengst eind van de dag is vaak 380 tot 400. Dus 40 tot 60 te kort. Vrije dagen zijn zo: 07.00 live voeden 10.30 kolven 13.00 live voeden 15.00 kolven 18.00 live voeden 21.00 live voeden 23.30 kolven Dan heb ik vaal een opbrengst van kleine 200 cc. Daarmee moet ik dus ook mijn werkdagen aanvullen. En ik moet geregeld een dagje overwerken, en daar heb ik ook dan een fles voor nodig. Ik heb gewoon een hele lage kolfopbrengst. Als ik op een voedingstijdstip kolf ben ik blij als ik 100 cc heb. Dus nooit genoeg voor haar. xxxxx1974, op zich kan ik dus ook van die 100 cc een papje maken en daarna voeden. Da's geen slecht idee. Ze eet ook voornamelijk met ons mee. Ik hoop dat je het vannacht weer lekker bij kan slapen en je morgen weer fit bent. Zonneschijn, gecondeleer met je stiefoma. Altijd vervelend als er iemand overlijd, ook al kende je haar niet heel goed. Geen ervaring met tandenspul, Babet heeft nog een heel leeg mondje. Over 2 weken zijn we bij de 6 maanden. Ben nog neit van plan te stoppen hoor, maar denk dat ik dan wel wat relexter er mee om ga. Ik ben gewoon zo fel op die 6 maanden dat ik er misschien wat minder krampachtig mee om zou moeten gaan. En internetten is errug leuk zo, dus ook een rede om nog even door te gaan . Coco, leuk is het nu he, borstvoeding. De eerste maanden vond ik er geen bal aan, maar nu zijn het echt genietmomentjes. pap op een bordje klinkt leuk. Ik twijfel ook wat ik met haar etensrestjes moet. Ze eet gewoon met ons mee, behalve de wortel, bah bah bah. Maar ik had dus twee peentjes gekookt, en de rest maar bij de konijnen gelegd. kan je wortels eigenlijk invriezen?
Lijkt mij dat je gekookte worteltjes gewoon in kan vriezen hoor. Wij wllen Jayden gewoon zo vaak mogelijk met ons mee laten eten 's avonds, dan kook ik gewoon de groente zonder zout. Maar vanavond had mijn schoonmoeder wat voor ons gemaakt, rijst met pittig vlees. Dus had voor Jayden een pompoen gekookt. Heb nu dus 10 porties pompoen ingevroren voor als we weer eens iets eten waar Jayden niks van mee kan eten, dan krijgt hij een keer een prutje, moet geen kwaad kunnen toch? Ik heb het niet zo op potjes, dus doe het dan liever zo.
Ik moet straks weer gaan werken, dus ik ga er vandoor. Even snel een hapje eten, mezelf klaarmaken, nog even knuffelen met de kleine. Weet niet precies wanneer ik er weer ben hoor, waarschijnlijk morgenavond wel even. En mag ik jullie vast gaan waarschuwen? De eerste week van januari gaan we over waarschijnlijk, maar we hebben pas de 19de internet in het nieuwe huis, dus dan moeten jullie eventjes zonder me doen. Nou, ik ga er vandoor. Fijne avond en weekend allemaal!
[quote="Coco @ Zonneschijn: *zet strenge stem op* Ga stofzuigen! NU! (helpt het?) en even serieus... Sterkte vanavond en morgen. Ookal kende je haar niet zo goed, toch altijd moeilijk. Ik ben ook een jankerd als het daarom gaat. Zodra iemand zn tranen laat ga ik mee hoor...[/quote] Het heeft geholpen... Huis is weer stofvrij! Gaat het straks wel lukken; een paar weekjes zonder internet? Werk ze en tot later! Moaatje, jij kolft inderdaad al veel zeg! Knap dat je dat volhoudt hoor! xxx1974, zorg goed voor jezelf hè, goed eten en op tijd je rust pakken (cliché, maar toch)! Ik moet nu gaan haasten, fijne avond allemaal!
****hier ff een komisch berichtje**** Mijn vriend was Esmay eten aan het geven Worteltjes Maar ze wou nie eten dus gaf hij haar zelf de lepel en die deed ze zelf in de mond. Mijn vriend wilde de lepel terug pakken maar ze wilde niet los laten. Me vriend trok aan de lepel maar hielt um stevig vast. Ik draaide me om en zei Esmay los! en ze liet de lepel met wortels ernog op los maar me vriend trok nog aan sie lepel en hij kreeg al die wortels in zijn gezicht ****einde komisch berichtje****
fl3xgirl: Heerlijk Alle meiden die nog steeds bv geven, heb bewondering voor jullie. Zo weer lekker gewerkt, ben kapot. Kom ook door de kou, al was het vandaag goed buiten bivakeren. Fijne avond allemaal.
Mieneke: dank je wel voor de bewondering Ging eigenlijk vanzelf die 6 maanden. Dat was mijn streven, nu vind ik het zo leuk dat ik zolang doorga tot hij het niet meer wilt (maar niet langer dan een jaar denk ik..) Hoe lang gaan de anderen door met bv? Het jammere vind ik wel dat er geen enkel ritme in zit. Als ik de schema's van de anderen zie, al met zoveel eten. Hier doen we alleen 's avonds een hapje. Coco: wat is het receptje voor de pompoen, gewoon koken? Ik heb er ook een liggen, weet niet wat ik ermee moet
ik kon in de supermarkt geen babyrijstwafels vinden. Heb de biologische van AH genomen, daar sabbelt ie lekker op. Vandaag 150cc pap met een lepel gegeten, leuk joh. Gelukkig had m'n man z'n werkkleding nog aan, hij zat helemaal onder Morgen aan de wortels beginnen. Coco en Moaatje: koken jullie per keer een portie of 1x een pan en dan invriezen in porties? fijne avond, ik ga slapen....
Ik heb het misschien al geschreven maar ik ben het vergeten dus schrijf ik het dan nog maar eens. Melania'tje heeft deze week niet alleen haar eerste tandje dat doorkomt, ze heeft ook voor de eerste keer gerold,buik naar rug.
hallo allemaal...! vannacht weer zo vaak eruit,...pff ben n beetje brak nu....gelukkig is t weekend...grappig flex! ik zou ook in een deuk gelegen hebben...met noa is het denk ik nog niet verstandig om de lepel te geven want dat zit ook ALLES onder...ze grijpt nu ook naar de lepel als ze een hapje krijgt... volgens mij mogen onze kindjes nog niet die grote mensen rijstewafels hoor....daar zit (te veel) zout in dacht ik...ik ga noa ff een fles geven...prettig weekend in ieder geval allemaal! kom vanavond nog wel ff kletsen denk ik! xxx
@ Flex: Whahaha, je hebt daar zeker geen foto van? Ik zie het wel helemaal voor me. @ xxxxx1974 (wat is je echte naam, ik vind dat xxxxx1974 steeds zo onpersoonlijk): Ik heb de pompoen in zn geheel gekookt. Ik dacht, dan blijven de meeste voedingsstoffen behouden. Ongeveer een half uurtje. Daarna geschild, doormidden gesneden en het midden, de draden, eruit gelepeld. Een paar blokjes op zn tafelblad gelegd om meteen te eten en de rest samen met een beetje courgette dat ik nog had, gepureerd en ingevroren als pruthapje. Ik kook trouwens verder weinig in porties. Sinds dat Jayden aan de Rapley zit, eten wij altijd biologische groenten en dan eet hij dus gewoon wat mee. Maar ik vond het ook wel handig om wat in de vriezer te hebben voor als wij eens een keer chinees eten of bv een prakje van schoonmams... @ Joyce: Zo zeg, 2 mijlpalen in één keer. Omrollen en een tandje. Gefeliciteerd! @ Linda: Ik heb net biologische rijstwafeltjes gekocht, maar ik zal eens gaan kijken hoeveel zout daar in zit. Je hebt misschien inderdaad wel een punt. Ik heb net ook een ander smaakje pap gekocht. We hadden nog rijstebloem voor vanaf 4 maanden maar die is bijna op. Nu heb ik dus bananpap voor vanaf 6 maanden, ik denk dat Jayden dat wel lekker gaat vinden want echte banaan vindt ie ook heerlijk.
Vanochtend eindelijk ff lekker uitgeslapen tot 8.30. Daarna had ik een heel vrolijk mannetje en een vrolijke mama, dat scheelt echt Ik ben er achtergekomen dat als Raúl overdag alleen 3 kwartier slaapt hij sjacherijnig is. Even troosten en dan weer in bed is het beste. Dan slaapt ie weer 3 kwartier. Coco: ik heb ook de biologische rijstwafels. volgens mij zit er geen zout in, wel sesam. Weet niet of ze dat wel mogen. Hij vind er alleen niets aan. Mijn moeder had een goed tip voor de pompoen: in reepjes snijden net als frietjes, dan kunnen ze het goed vastpakken. Vandaag eerst maar met z'n drieen worteltjes eten, ben benieuwd Heb een maand geleden een stoelverkleiner gekocht van woesel en pip alleen met airmiles. Het zou bezorgd worden, nog niets gehad Ik probeer de hele week al te bellen, 10 min in de wacht a 30 cent... balen zeg.. fijne avond allemaal!
Coco: dat is idd wel onpersoonlijk, heb ooit gewoon m'n emailadres als naam gebruikt. Heb nu m'n naam eronder gezet....
@ coco nee helaas geen foto we hebben vandaag een kinderstoel gekocht bij prenatal nu die behoorlijk goedkoper was! normaal 79,99 en nu 54,99 scheelt nogal heb esmay er ook ingezet zat ff foto verkleinen en hier neerzetten
hier een foto van ruben en mij in euro disney. was heel gezellig al hebben we geen enkele nacht geslapen. mijn nichtje had een astma aanval waardoor ze alleen maar hoesten. zorda zij sliep werd ruben ergens wakker van dus mijn oom en ik geen oog dicht gedaan. verder was het super. heb trouwens een pony laten knippen wat vinden jullie ervan