Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Jammer om te lezen dat er zoveel met bv gaan stoppen. Maar nogmaals ga je er niet schuldig over voelen. Ik denk dat wij allemaal het beste willen voor onze kleintjes!

bwtje: heb jij je eerste dochter anderhalf jaar bv gegeven? Dat is inderdaad uitzonderlijk.

Nou hier gaat de bv nog steeds goed. Ik geef 1 borst per keer dan zit hij ook wel vol. Althans hoor hem nog niet klagen. Vadaag heeft hij een keer teveel gedronken, misschien dat hij daaro mheeft gespuugd? Hij heeft namelijk niet eerder gespuugd. De mijne heeft nog niet echt een ritme. De ene keer komt hij om de 2.5 a 3 uur... en de andere keer om de 4 uur. Dus ik hoor hem wel als hij wil eten.

2. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    De mijne redelijk (denk ik). Rond 22.00 uur wordt ze doodmoe en slaapt ze steeds in meteen na een voeding tot 10.00 uur. Na 10.00 uur tot 22.00 uur doet ze af en toe één a twee uurtjes slapen en verder tussendoor klaarwakker hihihi

3. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    ja ik lees en klets soms ook mee met borstvoedingsforum en dan heb ik het idee dat mijn 1,5 jaar helemaal niet lang is haha
    maar als ik dan hier lees lijkt het juist erg lang LOL :D!

Maar ja inderdaad 1,5 alleen na 6 mnd bijvoeding a la rapley methode gedaan en na 1 jaar hoeven ze niet meer zoveel melk en toen at Sem dus met alles mee en kreeg dus nog van mij dr melk.
    Dan heb je niet echt het idee meer dat je bv geeft hoor ;)
    Maar ik vond dit een mooie leeftijd omdat ze daarna meer bewust worden van alles, en ik wilde die strijd niet en vond het ook wel mooi geweest!
    Dus als het zo door gaat ga ik weer voor de 1,5 hoor!

4. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    bwtje, wat goed van je zeg! Ik hoop dat het je weer gaat lukken. Je hebt nu voldoende ervaring.

Ik ben benieuwd hoe lang ik het vol ga houden. Ik hoop op zijn minst een half jaar. Maar we zien het wel.

5. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Ik deed 1 borst per keer (en het blokvoeden) vanaf de tweede week op aanraden van de Vk omdat ie te veel at en hard groeide. Het Cb raadde mij aan om vanaf de 3e week twee borsten te geven omdat de melkproductie minder zou worden omdat je zelf drukker gaat doen overdag (na 10 minuten dronk hij nauwelijks en viel hij in slaap). Heb jij geen last van 1 borst 's ochtends? Als hij van 21.00 tot 6 uur slaapt en dan maar 1 borst heeft, barst de ander uit elkaar denk ik :(

De hik heeft hij heel erg vaak, een paar keer per dag en tijdens z'n slaap ook. Erg grappig om te horen, in de buik was het al leuk vond ik :D

Tegen droog huidje en velletjes gebruik ik de iedere dag olie van Weleda voor baby's. Vinden we beiden errug lekker... Ook de badcreme is erg lekker. Heb zelf ook hele droge/gevoelige huid en weleda producten helpen mij ook goed.

6. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    @essiegirl: wat een mooie foto van jullie saampjes!

7. Delfino

Delfino Niet meer actief

hey hier ben ik ook even :)
    heb een heerlijke nacht gehad!
    gisteren avond voor we gingen slapen (24:00 uur) heb ik esmay nog even eten gegeven en ze ging meteen slapen!
    wij dus ook :) en ik schrok op een gegeven moment wakker keek op de klok en het was gewoon 5:30 :confused: dus heerlijk 5 uur lang geslapen! daarna kwam ze om half 9.

nu overdag haalt ze de schade van vannacht wel in ze komt om de 2 uur :) naja als ze daardoor snachts doorslaapt vindt ik het niet erg :)

we hebben laatst een wipstoeltje gekocht wat een uitkomst zeg! ze vindt dat heerlijk :)

8. Delfino

Delfino Niet meer actief

Esmay en Thijmen :D

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hihi wat schattig :D

10. sunflower

sunflower Actief lid

3 jul 2007
    338
    0
    0
    Provincie Groningen
    hallo meiden

ik kom me hier ook weer melden, zat ook al bij bevallingsforum en kom nu hier weer kletsen.

Onze meid is inmiddels alweer 6 weken oud en het gaat erg goed. Ze groeit erg goed en hard, hihi.
    We hebben het geluk dat ze sinds we thuis zijn elke nacht door slaapt, dit vinden wij erg fijn. Overdag meld ze zich om de 4 uur verder is het een zeer tevreden meisje, ze huilt zelden. wij hebben dus geen klagen.

11. Tinus1979

Tinus1979 Actief lid

4 okt 2007
    291
    0
    0
    De Goorn
    Eerst wil ik me even melden. Kan weer een beetje achter de computer zitten dus kom me hier ook melden.

Een bv forum! leuk! misschien ook wat voor mij. Ik wil het graag doorzetten maar ben er bestwel een beetje onzeker nog over. Terweil het ebest wel goed gaat eigelijk. Overdag komt ze om de 4 uur en snachts komt ze na minimaal 6 uur soms ook 7 uur dus ik heb echt niet te klagen. Maar tochmaakt het me wat onzeker.

12. Delfino

Delfino Niet meer actief

wel lekker dat ze zo doorslaapt maar krijgt ze dan niet te weinig voedingen op een dag ze zeggen tegen mij minimaal 7-8 voedingen desnoods moet ik der wakker maken
    :rolleyes: en ze vervolgens maar 5 min drinkt maasr goed hihi :)

13. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Ja hier sowieso alles weleda of olie basis inderdaad ;)
    Het scheelt een hoop als je al bij 1 een hoop hebt meegemaakt!
    Maar we hebben nu verschillende olie's van een natuurvoedingszaak in amsterdam die bestel ik online. En tot nu toe erg tevreden, ruikt ook heerlijk :D
    Maar ondanks dit willen we in het begin niet teveel badderen dat halen ze wel in, Sem is ook echt een badder monster en kan dus ook vlot 2h met mij in bad zitten hihi..straks met 3 meiden LOL!

Ik weet niet of de productie minder is, maar hier gaat 1 borst prima en als 1 borst langer moet wachten voel ik wel dat ie voller is maar verder geen last, ik heb ook geen stuwing gehad ofzo scheelt misschien ook..
    Bij Sem weet ik nog dat ik ook veel meer lekte zeg maar dan liepen die dingen dus 's nachts leeg en lag ik in een nat bed de volgende ochtend, toen ze doorsliep!
    Vanaf morgen krijg ik lilypadz binnen ben benieuwd of ze werken, maar het lekken is sowieso dus een stuk minder als bij Sem!
    Hopelijk blijft dit zo!

Maar als jou kindje iedere nacht doorslaapt moeten jou borsten zich hier ook op aan gaan passen..en bij flinke stuwing raden ze aan om de druk eraf te kolven misschien kun je het zo verhelpen? en past het uiteindelijk aan dan..
    Maar in ieder geval voorkomen dat je een borstontsteking oid krijgt..
    Bij Sem nooit iets gehad gelukkig hopeijk nu weer ;)

14. Tinus1979

Tinus1979 Actief lid

4 okt 2007
    291
    0
    0
    De Goorn
    Ze zit op 6 voedingen per dag. De wijkvepleegkundige was langs geweest en die heeft haar gewogen. Ze zat op dag 12 al 220 gr boven haar geboorte gewicht (ze was in een week tijd bijna een halve kilo gegroeit.) en omdat ik haar steeds wakker moest maken voor de voeding en dan ook bijna niet dronk mocht ik het naar om de 4 uur doen i.p.v. om de 3 uur. Als ze dan zo slecht dronk dan kwam ze na 2 uur weer. Nu zit er wat meer regelmaat in. Ze komt gewoon als ze honger heeft. S'avonds komt ze vaak wel wat eerder.

15. Delfino

Delfino Niet meer actief

oee ben zo stom stom stom kan wel janken :cry:

we waren op visite bij mijn schoonouders en voor ik het ook maar in de gaten had had mijn schoonvader esmay al een kus gegeven op haar voorhoofd.... op zich niks mis mee... laat het nou net zo wezen dat hij een kootslip heeft :x kan mezelf wel voor me kop slaan! waren al geen blaasjes meer maar een korst maar toch is er nog een besmettingsgevaar weet iemand hoe groot de kans is dat ze nu ziek wordt? ben zo bang :cry: :cry: :cry:

16. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Meis, wat vervelend! Ik weet geen antwoord op je vraag, misschien even een HA bellen ( hebben toch ook een noodlijn?) of de vk?

Het is wel fijn dat het op het voorhoofdje was en niet in de buurt van der mondje of neus lijkt mij... heb je gelijk een doekje erover heen gehaald? ( ik weet niet of het helpt....)

Succes meid, hopelijk valt het allemaal mee!

17. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Hè wat rot, Flex. Heb eigenlijk ook geen idee wat te doen dan. Ik zou zeggen dat het wel mee valt omdat het inderdaad op d'r hoofdje was en niet op of in de buurt van een mondje oid. En het was al een korstje. Maar even goed, niet fijn natuurlijk.

Hier heeft Senna weer in d'r wieg geslapen de hele nacht... Het gevolg is dat ze wel weer om de 2 tot 2,5 uur wakker wordt en wil drinken. Snap het niet, toen ze bij mij op de borst lag en we in slaap zijn gevallen heeft ze 5 uur aan 1 stuk geslapen :( .

18. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    *inbraak*

dag meiden!

Ik ben een maart-2008 mama en heb leuke meisjes-kleertjes te koop voor een prikkie! Als je mij een PB stuurt met je e-mail adres, zal ik even foto's mailen!

xx MJ

*uitbraak*

19. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    flex, vervelend joh, kan me voorstellen dat je ervan schrikt. Ik wil je niet onnodig ongerust maken maar je kunt wat meer lezen op http://www.herpesinfo.nl/herpes.php#labialis en dan onder het kopje jonge ouders en herpes labialis.
    Misschien toch de ha bellen?

20. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Ons mannetje heeft vannacht geslapen van 22.00 tot 6.30, daarna gedronken en is spontaan weer gaan slapen tot 9.30! Nu ligt ie in de draagdoek en weet niet of ie wakker wilt blijven of slapen (z'n ogen vallen wel dicht elke keer). Hij is in elk geval stil en ik kan vrij bewegen :)

Toevallig heb ik hem de laatste dagen wakker in z'n bedje gelegd en dat gaat nu beter. Even huilen, troosten in z'n bedje, weer even huilen en dan slaapt ie. Wat ook helpt om te ontspannen is zachtjes over z'n voorhoofd naar beneden richting neus te aaien, dan gaan z'n oogjes dicht.

Deel Deze Pagina