Ik denk dat ze met tweelingwagen bedoelt dat je je beide kindjes kan vervoeren. Jinthe zal nog niet echt stukken lopen tegen die tijd. Zonneschijn, mijn achterbuurman blijkt trouwens te zijn overleden gisteravond. Vind het wel een gek idee. Onze tuin is 13 meter. Dan heb je een pad en hun huis. Op pak 'm beet 15 meter afstand van mij is er dus iemand overleden. En ik had niks door. Hij ligt daar nu in huis. We zijn de tuin aan 't opknappen, en nu kwam een buurvrouw vragen of we de spullen aan de kant wilden brengen deze week omdat hij van huis uit begraven zal worden.
@claudia gefeliciteerd wat leuk zeg! @kleintje nog gefeliciteerd met je verjaardag! sorry als ik niet reageer op iedereen moet zo gaan werken moet om half 6 beginnen! me kleine man slaapt bij oma hopelijk heeft hij doorgeslapen ! wou iedereen nog even fijne feestdagen wensen en tot na de feestdagen. groetjes bulldog.
bulldog: wat ben je vroeg! Claudia: Ik bedoelde eigenlijk voor een wagen voor Jinthe en de baby! Ben gelukkig geen waarzegger. Moaatje: Eng idee zeg dat er iemand zo dichtbij overleden is en daar nou ligt met de feestdagen. Iedereen goeie morgen ga gauw de kindjes hier wakker maken. DOeg
claudia van harte gefeliciteerd. dee eerst juni mama opnieuw zwanger. Het lijkt mij persoonlijk zo raar om weer zwanger te worden. maar echt super meid.
kleintje nog gefeliciteerd met je verjaardag en claudia gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet er lekker van en ik hoop dat je niet te veel kwaaltjes hebt. Wat hebben jullie veel geschreven zeg. Ik heb nu niet alles meegelezen. Dat was toch een beetje veel. Normaal lees ik wel altijd alles mee maar reageer ik niet altijd. Ik zou graag jullie advies willen. Stijn is nu al 2 maanden ziekjes. Soms gaat het een paar dagen heel goed en dan begint hij weer te snotteren. De kinderarts (waar we onder controle staan voor zijn ex prematuriteit) zegt dat het komt door de tijd van het jaar en dat hij naar het KDV gaat. Op zich wel logisch, maar nu is het dus zo dat hij ook piept met ademen. En dat hij zo moet hoesten dat hij moet overgeven. Afgelopen maandag werden we gebeld door het KDV dat hij helemaal niet gedronken had. Thuis lukte dat gelukkig wel, maar niet zoveel. Nu drinkt hij steeds kleine flesjes van 120+4 en daar laat hij vaak nog 20 van staan. Hier krijgt hij er ongeveer 5 van en soms wel meer. Maar hij spuugt dus nog steeds erg veel. De assistent van de HA zegt dat het gewoon een verkoudheid is, maar ik vertrouw het niet en ik vind het niet zo'n prettig idee om zo de kerst in te gaan. Ben eigenlijk bang dat het RS is. Hebben jullie ervaringen met RS? Sorry misschien een beetje wazig verhaal.
Joni, heel herkenbaar je verhaal... En helemaal niet vaag hoor. Senna is ook een maand of 2 ziek geweest (RS-virus en buikgriep eroverheen). Ze dronk toen ook weinig of spuugde (bijna) alles weer uit door het hoesten of buikgriep. Ze is toen ook 2 maanden lang rond de 4,5 kilo blijven hangen. De huisarts heeft ons doorverwezen naar de kinderarts. Die zei meteen (nadat hij het hoestje hoorde) "o dat is RS". Via de huisarts hadden we een puf-pomp gekregen al. Meer valt er niet aan te doen zeggen ze, het is een virus en daar moeten ze zelf overheen komen. Lang leve het KDV... Senna heeft toen ook allerlei onderzoeken gehad omdat ze dingen wilden uitsluiten en niet achteraf zouden zeggen "hadden we maar..." (ze is echt op heel veel getest) maar uiteindelijk was de conclusie; veel pech gehad, weinig bij te zetten omdat ze al zo'n kleintje is en dan in combinatie met KDV. Dus kan me voorstellen dat dat bij Stijn ook zo is, maar snap je ongerustheid heeeeel goed. Kun je niet nogmaals even bellen met de kinderarts en dan je bezorgdheid uiten zo rondom kerst. En om advies vragen en misschien kun je dan nog even langskomen vandaag. Volgens mij als je wil weten of het rs is, zetten ze iets op kweek, maar als de artshet zo hoort vinden ze het niet nodig (levert dan geen extra info op). Heeft de kinderarts de vorige keer wel geluisterd naar de longetjes enzo? Zolang het niet op de longetjes zit, een virus doen ze ook niet veel. Hoop dat het snel beter gaat met Stijn. Ik heb me met Senna ook lang rot gevoeld over het feit dat het niet goed met d'r ging en heb me veel zorgen gemaakt, maar uiteindelijk komt het goed (al is ze nu weer verkouden enzo). Het is een cliché en je hebt er nu niks aan, maar het schijnt dat baby'tjes die nu vaak en veel ziek zijn, heeeele gezonde kleuters worden. Veel beterschap en sterkte!
Hmmm door m'n lange verhaal hierboven zijn de aardappeltjes die ik voor Senna aan het koken was zwart geblakerd...
@ zonneschijn: op 3 december ben ik bij de ka geweest en toen waren mijn zorgen ook wel een beetje weggenomen. Hij was in een maand tijd toch weer 300 gr aangekomen en hij was ook weer gegroeid. Dus ondanks alles geen reden om me toen zorgen te maken. Ik had me er ook een beetje bij neergelegd van als hij nog groeit en niet afvalt is het goed en idd dan word hij een erg gezonde kleuter. Bedankt voor je reactie. En ik kijk ff of ik nog even contact opneem met de KA. Ik hoop dat als ik zo thuis kom dat het al een stuk beter met hem gaat. Mijn man is nu thuis, want dit is mijn laatste dag bij deze opdrachtgever dus ik moest echt werken hoe erg dat ook tegen mijn gevoel in ging. Sorry van de aardappels
Hihi.. geeft niet hoor, staan al nieuwe op... Lastig hè en een ziek kindje thuis... Flex, met Senna gaat het goed nu. Van t weekend weer koorts gehad, hoesten en weinig drinken maar nu weer stukken beter en een vrolijk meisje! Spannend zeg, dat je weer bijna kan testen. Wat denk je zelf?
ik d8 ja zwanger maar ben er nu nie zo zeker meer van ik ga ervanuit dat ik ongi wordt we hebben nie echt gericht geklust deze maand dus als ik wel zwanger ben is het een wonder
@Flex: wie weet een kerstwondertje dan (zal voor je duimen) @Claudia: Wat ontzettend leuk voor jullie, van harte gefeliciteerd! Hoe voel je je nu? Wij hadden het er gister nog toevallig over, wat als.... Als t goed is kan t bij ons de komende 4 jaar niet (heb een spiraal), maar toch denk ik er wel eens aan. De rode pukkeltjes zijn vanmorgen al een stuk minder bij Evy, alleen nog hele kleine bultjes in haar hals en op d'r wangen onderin. Maar geen peer meer proberen. Ik heb nu een 1/2 potje banaan met een 1/2 liga meegeven aan het kdv. Kijken hoe dat gaat. @Zonneschjn: hoest Senna ook weer? Wat voor puf heeft zij? Evy hoest ook nog steeds. Ze krijgt nu alweer 1 1,5 week die puf en t wordt niet echt minder. Ik wacht het nog even af, maar anders bel ik maandag maar naar de KA denk ik. Ze klinkt ook nog steeds echt vol als ze hoest, ze hoort haar gewoon pruttelen. Ik ga even snel het huishouden doen, Evy is naar het kdv dus kan ik alles doen en heb ik daarna heel de week 100 % aandacht voor haar. (toch mis ik haar wel als ze niet thuis is, erg he) Voor iedereen een hele fijne eerste kerst met jullie kindjes gewenst. Geniet ervan en tot snel!
claudia, gefeliciteerd meid! Joni, hopen dat het gauw weer beter gaat met Stijn, maar ik geloof dat als ze een piepje in de adem hebben dat je dan de ha moet bellen? tenminste dat is mij verteld! Flex, dan wordt het voor jou ook nog wel een beetje spannend he! zonneschijn. wat naar dat ze alles eruit spuugt en dan je kleintje al zo'n tijd aan het kwakkelen is, net als Stijn van Joni. mamakaatje, ik heb Chiel ook naar het kdv gebracht, niks aan idd, zo zonder je kleintje thuis, maar je kan wel ff lekker aan de slag! ik ga dus ook ff door het huis heen, en cake bakken, kwarktaart maken, monchoutaart maken..... jippie.... ben morgen jarig! hoi hoi hoi (hoezo blij? maar ben er wel druk mee!)
dankje meiden nou heb ik een manier gevonden om esmay toch haar fruit hapje naar binne te krijgen geef haar de lepen en ze stopt um zelf in der mond probleem opgelost duurt alleen wat langer haha
mamakaatje: hier alleen banaan geprobeerd. Ik kreeg het advies om mango te proberen en appel (deze kun je heel ff koken zodat het zachter wordt). Ik zou Raúl ook ma en di naar het KDV brengen, hij was alleen ma zo moe dat ik hem di maar thuis heb gehouden. Claudia: gefeliciteerd meid! Joni: die piepende ademhaling herken ik zeker en veel hoesten ook. Van de huisarts heb ik een puffertje gekregen en dat hielp goed. De longen zijn schoon. Raúl hoest nog wel maar dat komt door slijm in z'n keel en neus. Tja, het KDV, schijnbaar zijn ze doorlopend verkouden. Hier is het zeker al 8 weken waarvan vorige week RS werd gezegd (+een dubbele oorontsteking). Aan de verkoudheid deed de HA niets, pas met die piep (en flinke koorts door de oorontsteking) kreeg ik medicijnen. Het schijnt dat in de ze jaargetijden veel kindjes RS krijgen en het vaak niet eens gemerkt wordt. Alleen als ze heel jong zijn moeten ze in het ziekenhuis voor observatie. sjoon: alvast gefeliciteerd, fijne dag morgen!
Beterschap aan Stijn! En idd ff duimen voor Flex! Allemaal Fijne Dagen gewenst en (misschien loopt de verhuizing uit) Alvast een ongelofelijk mooi, gelukkig en liefdevol jaar gewenst! Liefs Sabrina en Frits