Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Ben ik dan de enige die nog een mooie buik heeft hangen hahahaha!?! Nou ik ben wel wat kwijt, maar ik mag nog lekker trainen dadelijk....

2. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    oh ook ik moet trainen hoor.
    ik heb nu echt z'n hangbuik. die lekker blubbert

3. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Hier ook nog een hangbuik hoor. En niet te zuinig ook :) :)

4. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Kijk er word toch al aardig gekletst gezellig :D!

Nou hier ook geen knip of hechting of wat dan ook, net zoals de eerste ik was daar bij de eerste bevalling wel erg bang voor nu dus ook heel blij dat dit niet zo is!

Verder heb ik bij Sem 1,5 jr borstvoeding gegeven, en in het begin alleen last van tepelkloven gehad..

Nu bij Eva gaat het erg goed, ze wilde na de geboorte ook gelijk drinken, ze was gelijk aan het zoeken en drinken deed ze ook gelijk goed :D

Nu geef ik haar bijvoorbeeld eerst rechts en inderdaad links toetje dan bij een volgende voeding begin ik links en dan weer rechts en ga zo maar door..vergeet ook wel eens welke enzo maar is geen ramp!
    Drinken duurt hier trouwens ook geen 20 minuten dit kreeg ik bij Sem ook niet vol en bij Eva ook niet die drinkt de borst ook zo leeg! niet druk om maken maar wel zorgen dat ze goed leeg gedronken worden!

Omdat het soms zo veel kan zijn als ze bijvoorbeeld 4h slaapt dan laat ik haar tussendoor even boeren! En na het drinken even recht omhoog lekker tegen mij in slaap vallen en dan pas plat leggen ivm spugen..dit doet ze nu niet meer..alleen soms komt er nog een beetje uit..

Om kloven ed te voorkomen leg ik haar op verschillende manieren aan zodat de tepel ook tot rust kan komen dit helpt erg goed!

Nou genoeg BV praat haha :D

Hier ook nog een buikje vind het wel lief! en hier NOG niet op de weegschaal geweest wacht ik liever nog even mee hihi (ook wel durf het niet) maar ik kan gewoon mijn kleren aan dat is natuurlijk ook wel prettig..
    En dat eraf trainen komt straks wel..eerst lekker genieten nu en zorgen dat madam groeit!
    Die trouwens nu al terug op dr geboorte gewicht zit..

Maar daar mogen ze ook 2 weken over doen ofzo dus komt goed hoor!

5. dafke

dafke Actief lid

27 nov 2007
    124
    0
    0
    hier ook gescheurd maar totaal geen last van gehad.

ik geef ook bv maar ze drinkt echt geen 20min. na 10 min. valt ons meisje gewoon in slaap ze boert dan nog wel ma krijg ze dan niet wakker en ze houdt haar lipjes stijf op elkaar lief om te zien. en ze zit al over haar geboortegewicht dus te kort zal ze wel niet krijgen eh.

6. Schaapje82

Schaapje82 Actief lid

1 sep 2006
    494
    0
    0
    @Agnes78: Jeetje, weet je ook waarom ze geen knip hebben gezet? Sterkte!
    Over die stuwing. Op dag 3 zei de kraamhulp al dat ik die dag daarna daar waarschijnlijk last van zou krijgen. En ja, hoor... ook van die Lolo huppeldepup borsten. :) Best wel pijnlijk, maar dat was gelukkig maar één dag. Nu zijn ze trouwens nog steeds stevig en lek ik alleen aan de linkerkant. Ik slaap nog wel met BH aan.

Ik heb ook een flubberbuikje en ben ongeveer 8 kilo afgevallen en nog 9 kilo te gaan voor mijn oude gewicht.

Ik vloei niet meer zo heel veel, maar dat zou blijkbaar nog kunnen veranderen als ik wat meer ga lopen.

Weten jullie trouwens of je met een hechting binnenin mag fietsen (zonder kindje uiteraard)?

7. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik had zelf een beetje de indruk dat ze dat niet durfde een knip zetten. Was een jonge meid nog, maar goed ik heb het haar niet gevraagd. Ms dacht ze dat het goed ging of zo. Ik heb er nu na dik een week niet zoveel last meer van, die hechtingen beginnen te jeuken dat wel.

Ik weet niet zeker of je mag fietsen, maar volgens mij is het stevig genoeg. Tenminste, als het houd bij niezen en hoestaanvallen zal fietsen ook wel lukken ;) Ms voor de zekerheid even navragen bij de vk. Stel dat het niet mag, dat risico wil je dan ook niet lopen :rolleyes:
    1x scheuren is meer dan genoeg :(
    Is fietsen niet te pijnlijk dan?

8. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    bij mij is het vloeien zo goed als over.
    soms als ik wat te veel loop dan komt er nog wat maar meer ook niet.
    gister is de navelstreng eraf gevallen.
    vandaag gaan we kleine man in de tummytub wassen. kijken of hij dit lekker vind.

9. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Ik zit al 4 kilo onder me startgewicht :)
    Met de bv ben ik vorige week gestopt iedere keer moest ik op gaan kolven en met een pubertje van 2 over de vloer ging het ook niet zo gemakkelijk en daar kwam ook nog bij dat Eva van mijn melk geel bleef zien, ik ben overgestapt op de fles en ik moet zeggen heb er een heel mooi blank kindje voor terug, en met een flink zakkende bili waarde.

Eav is verder een heel tevreden kindje wat aleen s'avonds een paar uurtjes wakker is en verder slaapt ze heel de dag :(

Waar ik wel heel erg aan moest wennen is dat ze peit en kreunt in haar slaap, en dat deed nick niet toen hij zo jong was als haar.

Zijn er bij jullie al kindjes die door willen slapen , Eva wel hoor maar ik maak haar om 5 uur wakker voor een voeding

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier slaapt de kleine de afgelopen 3 dagen ook vanaf half 12 savonds tot een uur of vijf.. ik word nu namelijk zelf steeds wakker rond die tijd en ga dan toch maar eens kijken hoe het met de kleine dame is..
    Het is ook wel zo dat ze dan ook wel snel wakker is en het aan het brullen zet en zuigt flink.

11. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Ja hier ook voedingen sowieso om de 4h in het begin..

Maar ze meld zichzelf dan ook keurig soms ook na 2 of 3h dat ze wil..

wakker is ze tussendoor regelmatig en verder ook veel slapen nog ;)
    Maar ze zit nu ook over haar geboorte gewicht dus we gaan vanavond geen wekkertje meer zetten voor de voeding! Nu hopen op doorslapen he hahaha :D dat kan nog even duren bij Sem waren we echt bofkonten die was nog geen maand oud en sliep toen dus de avond door he! heeerlijk!

Eva werd vandaag ook om 7.30 een beetje wakker, en voor mama was het ook tijd om aan te leggen dus hup er gelijk aan hihi maar heerlijk hoor! daar mag grote zus met 6h wakker wel een voorbeeld aan nemen :D!

Ik zit hier ook te wachten op die navelstreng dat die er maar eens afgaat..hij hangt nu echt nog aan een "zijden" draadje...dus denk dat ie er vanavond of morgen toch wel afvalt!

Allemaal een fijne nacht!

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    even een vraagje:

Vandaag kwam een mevrouw van het consultatiebureau voor de intake. Irem sliep tot vandaag nog om-en-om op haar zij met een rolletje in de rug. Nu zei ze dat ik moest beginnen met het op de rug slapen. Ik snap wel dat dit beter is kwa wiegendood enzo, maar ik vind het zo eng!
    Ze spuugt nog weleens wat voeding terug, niet overdreven ofzo, maar vind het zo'n eng idee dat het misschien in haar keeltje blijft hangen en dat ze erin stikt ofzo :rolleyes: .. En ook al houd ik haar tijdens en na de voeding nog lang rechtop, echt boeren of spugen doet ze dan niet.. dus tja
    Ja i know ongeruste mama.. Ben ik de enige die zo denkt? En kan iemand mij een beetje geruststellen?

13. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Ik heb precies hetzelfde gevoel als jij. Senna spuugt regelmatig golfjes melk terug. Toch leg ik er af toe op d'r ruggetje, als ik in de buurt ben. De kraamhulp zei me dat baby'tjes een reflex hebben om tijdens het spugen hun hoofdje opzij te doen. Tot nu toe klopt dat wel bij Senna (of het is toeval...) Maar 's nachts leg ik d'r liever ook nog op d'r zij. Denk dat ik langzamerhand overschakel. Want het moet ook wel goed voelen voor mezelf. Zou het gewoon af en toe gaan proberen, op d'r ruggetje. Het advies is er niet voor niks denk ik dan ook maar. Denk dat het je vanzelf dan wel gerust gaat stellen.

Hier komt Senna heel onregelmatig voor voedingen, soms valt ze al snel in slaap en is ze er anderhalf uur later alweer :( . Ook als ze veel spuugt is ze er eerder. Moet er maar even mee leren leven... Soms komt ze ook pas na drieenhalf of 4 uur.
    Lijkt me heerlijk om snachts al 5 uur achter elkaar te kunnen slapen, ben jaloers...!
    Doen jullie er veel aan om dat ritme/die regelmaat te krijgen? Ik heb het idee dat ik er zo weinig invloed op heb... Is dat ook zo of hebben jullie een bijzondere/speciale aanpak?

14. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    ik zelf zal dat denk ik ook wel eng vinden meryem.

15. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    ik heb ook het idee dat ik er niet heel veel aan kan doen om het ritme een beetje aan te passen.
    soms komt hij om de 3 uur maar soms komt hij een uur later alweer voor nog een beetje.

16. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Bwtje, hoorde dat die outletwinkel bij het beursgebouw nog meer uitverkoop hefet dan anders. Ze schijnen te gaan verbouwen of wist je dat al?
    Als het een beetje meezit wandel ik er morgen even heen met Senna... hihi.
    Ook spannend, zal eerste uitstapje met haar alleen worden...

17. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Ilona, lekker dat het vloeien bij jou al gestopt is! Snel zeg, super!
    Vind het trouwens erg bewonderenswaardig dat je al een nacht alleen gedurft en "gedaan" hebt met Ruben. Vannacht weer of wissel je het wat af?

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Zonneschijn: fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zo denkt.. Die mevrouw keek me een beetje vreemd aan toen ik het zei namelijk. Ze ligt nu op haar ruggetje maar ben dan nog wakker. Straks met de laatste voeding kijk ik wel even wat ik doen, misschien eerst even op haar zij en dat ik haar later op haar ruggetje leg ofzo :rolleyes:

19. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik heb hem gewoon op zijn rugje liggen. Hij kan zelf zijn hoofd draaien naar links en rechts. Als hij wat spuugt dan draait hij idd gewoon zijn hoofd. Soms moet hij wat kuchen, maar ik denk dat het veiliger is dan op de zij slapen, zeker straks.
    Lastig hoor :rolleyes:

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb dr gewoon op haar rugje laten slapen vannacht.. En ik ben gewoon in slaap gevallen en niet 1 keer meer wezen kijken (tot ze wakker werd voor de voeding)..

stoer he 8)

hihi

Deel Deze Pagina