Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    flex: wat rot zeg met de koortslip van je vader..

heb zojuist een stoeltje gekocht via internet..

met melodietjes en trilfunctie.. ben benieuwd :p

2. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Wat gaaf waar kan je die bestellen?

3. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
  4. Schaapje82

Schaapje82 Actief lid

1 sep 2006
    494
    0
    0
    Ik ben echt blij met dit forum! Ik vind het fijn om tips en ervaringen van jullie te lezen en veel dingen zijn zo herkenbaar.

Gisteren weigerde ons kindje te slapen overdag. Ze was urenlang klaarwakker, keek nieuwsgierig om haar heen, maar huilde niet en was ook niet vervelend. Wie herkent dit?

Ons meisje heeft ook last van darmkrampjes en we zijn ook Cinebaby gaan gebruiken, n.a.v. een tip in dit topic. Gelukkig is ze niet urenlang ontroostbaar, zoals ik bij sommige anderen hier lees. Meestal helpt het om haar op een bepaalde manier op mijn rechterarm te dragen (haar rechterhandje en -been onder mijn arm, hoofdje richting mijn elleboogholte en de rest van het lijfje boven, leunend mijn arm) en te lopen of haar op haar buik te leggen (wel bij blijven).
    Wat bij ons ook helpt om haar stil te krijgen, is wandelen met de kinderwagen of een eindje rijden met de auto.

Laten jullie kindjes ook zo veel windjes die ruiken naar verrotte eieren? Vooral fijn als ze met de billetjes bloot op het aankleedkussen ligt en er eentje recht in je gezicht laat. :)

@xxxxx1974: Ah, nu weet ik hoe het komt dat ons meisje soms zo snel in slaap valt/oogjes dicht doet als ik haar over haar hoofdje aai. Viel me gisteren toevallig op.

@meryem: Ik heb ook al sinds de bevalling last van een moeilijke stoelgang. De persdrang is er wel, maar de ontlasting is zo hard dat het moeilijk is om het eruit te krijgen. Het is elke keer weer janken geblazen. Ik probeer het ook steeds zo lang mogelijk uit te stellen, wat natuurlijk niet goed is. Ik heb Movicolon voorgeschreven gekregen (heel vies!), maar of het helpt weet ik nog niet.
    Gaaf stoeltje trouwens! :)

@fl3xgirl: Dat is inderdaad heel vervelend. Ik hoop dat je snel zal weten waar je aan toe bent en het allemaal zal meevallen.

@bulldog: Bij ons meten ze wel op het CB. Ze is 2 centimetertjes gegroeid. :)

Ik moet nog even mijn frustratie kwijt. We kregen daarnet kraamvisite. Ik was eigenlijk van plan om de hele dag lekker huis te houden, daar had ik echt zin in (komt ook niet vaak voor ;)), maar manlief had zonder te overleggen al gezegd dat ze konden komen. Ze hadden twee drukke (niet gewoon druk, maar megadruk), luidruchtige kinderen bij zich en we weten uit ervaring hoe druk ze zijn. Ik lag boven even te rusten en ik wist niet dat mijn man ons meisje naar beneden had gehaald. Daar was ik dus al niet zo blij mee ivm de kids, maar gelukkig sliep ze blijkbaar al snel door alle lawaai heen.
    Toen ze wakker werd, gaf hij haar aan een ander - wat ik eigenlijk ook liever niet heb als het een "vreemde" is - maar gelukkig ging ze niet van hand op hand. Daarna moest ze gevoed worden. Ik dacht er nog aan om naar boven te gaan, maar bleef toch maar beneden op de bank zitten omdat de visite toch al aanstalten maakten om weg te gaan. Dat liep een beetje uit. De ouders waren even in de andere kamer bezig en een van hun kindjes zat aan haar gezichtje terwijl hij van tevoren in zijn broek had zitten frummelen. Ik zei nog dat ze haar even met rust moest laten, zodat ze beter kon drinken. Die ouders zijn gelukkig vrij streng en zeiden telkens wel dat ze rustig moesten doen, maar luisteren is niet een van hun sterkste kanten. Ze hebben blijkbaar ook nog aan mijn laptop gezeten, want ik kreeg een vreemde melding toen ik daarnet keek.
    Toen ze weg waren, zei ik tegen mijn man dat ik het niet prettig vond dat hij ons kind naar beneden had gebracht, terwijl hij wist hoe druk die kinderen waren, en dat ik het al helemaal niet prettig vond dat die kindjes aan haar zaten. Hij vind dat ik overdrijf. :x

5. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    schaapje!
    vervelend hoor snap je volkomen ik had bij de eerste ook heel sterk van af blijven niet aankomen enz!
    En je vriend kijkt daar natuurlijk heel anders tegenaan, wij zijn meer beschermend naar onze "kroost" hihi
    Maar ze moeten inderdaad oppassen ja met zo'n kleintje want ja ze zijn gewoon vatbaarder he ;)
    Maar gewoon duidelijk zijn, als hier kids zijn met vieze handen of zelfs Sem weet het nu al bij kusjes geven of aanraken schone handjes en mondje!
    En dat doet ze netjes ;)
    Maar fijn dat we er zo voor elkaar kunnen zijn he!

6. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Ik ben trouwens ook blij met mijn aankopen :
    Lilypadz!
    erg discreet! voelt er niets van en geen gelek meer!
    Ik ben zo blij dat ik die dingen gevonden heb, want die wegwerpjes vind ik helemaal nix!
    En het idee van een bh 's nachts vond ik ook niets!
    Dus ik ook happy..

Nou wij gaan er weer vandoor, spreek jullie laters!
    fijne avond allemaal :)

7. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
  8. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Wat leuk meryem! vraagje; waar bestel je dat soort leuke spulletjes?

9. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    goh was niet enige die het wilde weten hahahahaa

10. Delfino

Delfino Niet meer actief

hey meiden,

vandaag zijn we naar meppel gegaan erg gezellie hier Esmay vindt het ook leuk :D

Vanmorgen ben ik door jeugdzorg gebeld ivm dat ik me zo zorgen maakte over die koortslip ze zei dat ergste gevaar waarschijnlijk al was geweken maar we moeten haar de komende 2 weken goed in de gaten houden of ze wel wil eten en niet hangerig wordt gewoon poept en plast.
    maar we moesten ons niet al te zorgen maken.
    * makkelijker gezegt dan gedaan he* :rolleyes:

maar gaat hartstikke goed met der!

11. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    hallo,

hier gaat het weer wat beter. Helin had hele erge krampjes, kon ook helemaal niet poepen, heb cinababy gebruikt, hielp niet, verschillende flesjes, hielp niet, comfort voeding van de friso, hielp niet. Maarrr nu heb ik sab simplex, niet in nederland te verkrijgen maar in duitsland, en ik zeg je, na de tweede fles een geheel ander kind gekregen. Helemaal toppie, ze poept goed, heeft geen krampjes meer niks. ben kei blij. Is iedereen aan te raden.
    Scheelt dat ik aan de grens woon, kan het makkelijk in duitsland halen.

12. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Krokus, een vriend van ons had het er toevallig gister ook over... En ik lees hier op het forum erg positieve ervaringen. Vraag me dan alleen af waarom het in NL niet te krijgen is als het zo'n supermiddel is.
    Ik ga het in ieder geval ook bestellen. Weet je zo wat een fles ongeveer kost?
    Fijn dat je nu zo'n vrolijk kindje hebt zeg!

Wel een rustig dagje hier...

13. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik heb de draagdoek van minimonkey besteld een knalrose! :whistle: ik kan niet wachten totdat ik hem heb! lijkt me ideaal.. als jullie willen kijken welke ik bedoel,kan je kijken op www.minimonkey.nl

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    hey claudia,

Ik heb hem ook in huis sinds deze week! Zat ook te twijfelen over die knalroze, maar heb toch maar een neutrale grijze besteld.. :p

Eigenlijk nog maar 2 keer uitgetest binnen maar is goed bevallen!

15. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik heb het in duitsland voor 6,65 gekocht per flesje. maar in de da in hengelo kost het 9,95 :confused: en dan moet je ook nog 6,20 verzendkosten betalen. Ik woon bij venlo en dan is het maar tien min rijden. Maar het werkt goed en het cb heeft het me geadviseerd.

16. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst

17. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ow volgens mij is er iets fout gegaan, maar ik zei dus. Ik wil die draagdoek ook bestellen maar ik ben best dik en past ie dan wel?

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Moet wel lukken hoor! Je kan de band gewoon verstellen!

19. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @schaapje de mijne laat ook veel scheten en die stinken dus ook naar rotte eieren.
    die houding die jij je kleintje vast hou help bij die van mij ook heel goed als tie krampjes heb.

20. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ik heb even snel een vraagje

Ik heb vandaag voor het eerst gekolfd. Kreeg er 50 cc uit. Nu ga ik zo de deur uit en wil ik straks bij mijn moeder thuis weer even kolfen, omdat wij vanavond op visite gaan. Daar blijven we de hele avond en zal ik minimaal 1 keer moeten voeden. De melk die ik net heb gekolfd gaat zo mijn tas in zonder in de koelkast te zijn geweest. Ik wil daar straks gewoon bij kolfen in hetzelfde flesje en dit later op de avond bij mijn nicht in een heet pannetje opwarmen en aan Daniel geven.

Kan dit? Dat ik de melk die ik straks ga kolven bij de melk die ik net heb gekolfd doe?

Moedermelk is 5 tot max. 10 uur houdbaar zonder koelkast. Ik geef het waarschijnlijk rond een uur of 19:00! Ik kolf bij mijn moeder rond 15:00/16:00 de laatste beetjes en voed mijn kleine dan ook nog voor het laatst met de borst!

Deel Deze Pagina