Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    Ruben heeft er weer een tandje bij. nu boven in. hij gaat echt hard hij heeft er al drie.

2. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @ilona hoe is het nu met ruben? issie weer een beetje beter?msschien was het gewoon het tandje..wat zij de huisartsenpost? vond je het niet moeilijk om ruben met 2e kerstdag te missen?

@zonneschijn gaat het met senna ook al weer beter?

@ sabrina..je hebt een lieve vriend hoor! met al die cadeautjes..jouw vriend vraagt tenminste wat je wil hebben...ik verzin elk jaar zelf mijn cadeautje...tsja mannen zijn nou eenmaal niet zo initiatiefvol...de meeste tenminste..ik neem het mijn vriend niet echt kwalijk hij is nou eenmaal zo..

wanneer gaat t fourum nou eigenlijk dicht?

3. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    ik vond het best vervelend om ruben te laten ophalen met kerst. al heb ik me gelukkig vermaakt bij familie.

hij heeft een virus het gaat nu stukke beter al zit er wel veel snot in zijn neus waardoor het ademe best moeilijk gaat. maar het piepen en de koorts zijn weg.

4. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    noa slaat nu ook telkens haar ochtendslaapje over dus ik denk dat dat er niet meer in zit..:p ze slaapt nu eigenlijk alleen nog om 11 uur en om 3 uur...1,5-2 uur..
    ik vind het soms moeilijk om te verzinnen wat ik allemaal met r moet doen nu ze steeds langer wakker is...wat doen jullie allemaal voor leuke dingetjes met de kids...?

5. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Wandelen/ boodschappen doen, samen op de bank zitten/liggen, met haar door het huis lopen/ uit het raam kijken en alles benoemen en laten zien, baby-gym, in de box laten spelen, wipstoel, liedjes zingen. Op dit moment vind Senna vooral dingen leuk die niet voro haar zijn; krant, bestek, mobiele telefoon, ze laat d'r eigen speeltje meteen vallen als ze iets anders interessanters ziet, erg grappig...
    Hoe laat wordt Noa 's morgens wakker? Is 11 uur geen ochtendslaapje dan? en hoe laat gaat ze savonds slapen?
    Met Senna gaat het nu weer veel beter, ze heeft vandaag zelfs witlof (verse) op, wel beetje gemengd met liga en aardappel.
    Qua ritme zit er nog weinig lijn in, komt misschien ook wel door onszelf. Op vrije dagen leg ik Senna gewoon weer terug in de wieg na de voeding van 7 uur.

Ilona, beterschap met Ruben, gelukkig gaat het al beter.

Coco, veel succes met nog 2 nachtjes wachten en dan verhuizen! Spannend!

Ben net naar psv geweest, ben ondanks de stadionverwarming helemaal bevroren. Dus ik ga nu even op de bank ontdooien hier...
    Tot morgen of maandag als het forum morgen dicht is.

6. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @zonneschijn dr ochtendslaapje van na de eerste fles bedoelde ik...ze is rond 7 uur half 8 wakker dan krijgt ze een flesje, en dan ging ze meestal weer nog ff een uurtje of 1,5 uur slapen...en dan kon ik ook nog ff slapen, als ik vrij ben...maar nu gaat ze dus pas om 11 uur weer slapen..ook een ochtendslaapje maar de 2e dus...:p al die dingetjes die jij doet met senna doe ik ook wel zo'n beetje..loop alleen nietzoveel met dr door het huis, dingetjes benoemen enzo...ga dat maar eens doen..:p fijn da het een stuk beter met senna gaat..

ik las trouwens dat hannah ook ziek is/is geweest? hoe is het nu met dr? hoop een stuk beter...en anders beterschap!

Iedereen verder leuke kerst gehad? wij hebben een hele leuke kerst gehad alleen is het wel erg druk geweest (veel familie) noa was best wel van slag van die 2 dagen en heeft weinig geslapen..onder het gourmetten 2de kerstdag heeft ze alleen maar gehuilt..echt krijsen...ze was helemaal overstuur...ze was bekaf maar wilde gewoon niet slapen... toen mocht ze van mij dr bij zitten en toen was het goed..daarna heb ik haar weer op bed gelegd..in het 2 persoonsbed..en sliep ze gelijk...dat campingbedje bij mijn ouders is k*t daarna nog lekker gesing-start met de familie..en onwijs gelachen..

7. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    hey goeiemorgen
    tandje bovenin ilona?
    heeft ie ook al 2 onder
    hannah nu wel
    welke tandje heeft je zoontje erbij nu dan?
    hoop dat het nu al wat btr met hem gaat

met hannah gaat het nu wel iets btr gelukkig ze hoest nu wat meer slijm op komt nu los zeg maar

8. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    ja hij heeft er ook al 2 onder. al denk ik wel dat die van boven er iets langer over zal doen dan die twee beneden. hij is nog steeds iet helemaal door.

9. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw

hey hallootjes
    hannah is ook ziekjes klopt
    gelukkig geen koorts meer hoor wel veel hoesten slijm zat echt vast komt nu los
    ze heef thet er soms erg benauwd van
    drinkt ook niet echt super maar de luiers zijn goed nat dus daar ben ik al hee lblij mee
    gister voelde ik een 2de tandje onderin dus daar zal het wel van komen

heb jij een leuke kerst gehad?
    wij wel
    jammer dat je kleintje zo moest huilen :cry:

ik zal ff flesje geven

doei doei

10. Delfino

Delfino Niet meer actief

hallo meiden,

zijn de kindjes alweer wat beter?
    hoop het wel.

hier vandaag me nod
    en strax naar Jan Smit :D \:D/ :whistle:

11. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ja leuke kerst gehad hoor! noa heeft nog geen tandjes maar heb al wel een tijdje het idee dat ze eraan komen maar tot nu toe nog niets te bekennnen...

@ flex ik hoop voor je dat de rode duivels wegblijven! veel plezier bij jan smit!

12. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    t is hier wel erg rustig zeg...de site zou van het weekend toch trouwens uit de lucht zijn? misschien is het daarom zo rustig hier..

13. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    volgens mij zou vandaag de site uit de lucht zijn. zal zo even in het topic kijken wanneer dit precies is.

flex veel plezier ben ontzettend jalours op je
    en hoop dat de duivels weg blijven.

14. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    ze gaan vandaag ook nog niet over. ze hebbne wat problemen

15. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Nou, komt mooi uit dat ze nog niet over gaan, kunnen wij hier nog even kletsen.

@ Linda: Ik vind het ook soms moeilijk hoor, om de kleine de hele dag te entertainen. Hij heeft dagen dat hij zich heel goed kan vermaken in de box, maar er zijn ook dagen dat hij het nog geen 5min volhoudt, en dan moet je toch wat gaan verzinnen inderdaad...
    Hij slaapt ook heel erg weinig overdag, heeft ie altijd gedaan, dus ik weet wat je bedoelt. Hij zit nu op 2 slaapjes van zo'n 3 kwartier, soms een uurtje. Ongeveer eind van de ochtend en eind van de middag, en dan pas weer rond 9uur 's avonds naar bed, dus het zijn best lange dagen voor hem (en voor mij, haha).
    Wat hij hier meestal wel leuk vindt: in de wipstoel en kijken naar alles wat ik doe. Naast me in de wipstoel als ik aan het strijken ben, als ik achter de laptop zit, als ik sta af te wassen, of in de wipstoel en naar de wasmachine kijken... Dat vind hij vaak leuker dan in de box. Maarja, heel de dag in de wipstoel is ook niet goed he... En inderdaad al die dingen die Zonneschijn al zei.

16. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    Hoi allemaal,
    Leuke kerst gehad allemaal? Hier wel een hele leuke kerst gehad. Stijn heeft een loopauto gekregen van Pooh. En hij vindt het helemaal leuk. Hij kan alleen nog lang niet met zijn beentjes op de grond dus dat duurt nog ff.
    Gelukkig is hij aardig opgeknapt. Hoest niet meer zijn longen uit zijn lijf. En hij hoeft niet telkens meer over te geven als hij zo hoest. Wel drinkt hij nog steeds heel slecht. Hij kreeg altijd 150+5 (dat is al weinig voor een kindje van zijn leeftijd), maar nu krijgt hij 120+4 en hij laat vaak nog wat staan. Nou ja hij krijgt in ieder geval wat binnen. Meer voedingen geven op een dag heeft geen zin, want hij drinkt het toch niet op.

Alle kindjes weer een beetje beter?

17. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    ruben is vandaag goed opgeknapt. hoest ook veel minder en kan zichzelf weer een beetje vermaken.

18. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen. Maar ga ik wel doen hoor. :D

Gisteren weer ongesteld geworden. ik zit eindelijk weer in het ritme (gelukkig). Kunnen we weer oefenen voor een 2e :)
    De kerstdagen zijn we goed doorgekomen. Suzanne wilde overal bij zijn en heeft dus weinig geslapen. Nu ligt ze wel te slapen. (vanaf 12:00 uur tot nu). Volgens mij is ze aan het bijslapen. Overal heeft ze aandacht gekregen.
    Hier een beginnetje tandje. Ik voel het wel, maar er is nog niks te zien. het rollen heeft ze ook al ontdekt. Echt geweldig. En dan wil ze gaan kruipen (althans proberen), dan gaat die kont omhoog en het trappelen met de benen, maar ze weet niet wat ze met haar armen en handen moet doen. En dan raakt ze gefrustreerd en dan wordt het jassen.

Verder zijn we bezig met de fruithap. Echt geweldig om te zien. Ff een vraagje m.b.t. de fruit/groentehap. We zijn nu bezig met 1 soort (peer), wanneer geven jullie de groentehap? Op welk tijdstip? en wat is de laatste tijdstip van de laatste voeding? Nu moeten we Suzanne wakker maken voor de laatste voeding van 21:45 uur. En dan slaapt ze door tot 6:45 uur.

Gr.
    Bianca

PS. ik zal niet zo veel on-line zijn, maar iig wil ik jullie een fijn uiteinde toewensen en een goed begin van 2009.

19. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@linda221, ja ik heb een erg gezellige verjaardag gehad! had op 3 dagen bezoek gehad!. maar ben nu wel blij dat het vandaag een dagje rustig is met ons drieën !

20. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Linda: ik vraag me ook regelmatig af wat ik kan gaan doen met de kleine, soms zijn de dagen wel lang (en slopend). Hij is nu gemiddeld 3 uur wakker achterelkaar en slaapt dan 3 kwartier of 1,5 uur. Ik doe dezelfde dingen die zonneschijn beschreef, de laatste tijd kan ie zichzelf ook wel aardig bezighouden. Nieuw spelletje is op z'n tenen bijten :)

Ilona: Fijn dat Ruben weer beter is. Zie je al een tandje boven?

Coco: succes met verhuizen!

Bianca: ik geef''s ochtends fruit en 's avonds groente. Het lukt hier nog niet zo. Alles wordt naar buiten gewekt. Is dat bij andere bv-kindjes ook zo?

Mamakaatje: had jou dochtertje nou reflux of was dat bij Mineke? Eén van jullie beiden in elk geval gaf daarom toch nog geen fruit?

Kerst was goed gegaan. Raúl was heel lang wakker maar sliep wel gelijk in het campingbedje de tweede dag. De eerste dag draaide hij steeds op z'n buik en ging gillen. Met zoveel mensen is hij continu aan het kijken en bij iedereen op schoot aan het lachen. Leuk om te zien.
    Het eten gaat dus nog niet zo. Alles duwt ie met z'n tong naar buiten, net als aan de borst. Is dat met andere bv kindjes ook zo? Rijstpapje met een lepel gaat goed maar stukjes fruit en groente speelt ie mee. Misschien is hij er nog niet aan toe. Het prakje peer ging op zich beter dan stukjes alleen nu krijst ie de hele tijd als ik hem neerleg en spuugt ie de hele middag en ruikt heel zuur. Ik denk dat ik maar ff wacht met fruit.

Deel Deze Pagina