Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @ erranick leuk dat jullie voor een derde gaan! smepse! ik ben ook door de eerste keer smeppen gelijk zwanger geraakt dus ik geloof er wel in..(3e ronde gesmept en gelijk zwanger) succes!

2. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    @Joyce: wat rot voor je kleine, hoop dat ze snel opknapt.

@Mineke: wat voor fruit geef jij nu?
    Evy reageerde ook op de peer met rode bultjes in haar gezicht.
    Ik geef nu alleen vers fruit: nu banaan met liga. Dit gaat wel goed en spuugt ze niet van. Durf alleen nu niet iets anders te geven.

Wel krijgt Evy nu een soort van exzeem plekje op d'r slaap?! Heeft iemand hier ervaring mee? Wat smeren julllie erop?
    Voor haar rode schrale wangen gebruik ik vaseline met lanette creme van de apotheek.

Ik hoop dat alle zieke kindjes en mama's weer snel beter zullen zijn!
    Het is wel raak de laatste tijd he!
    En dan nog te bedenken dat we waarschijnlijk nog allerlei kinderziektes mee gaan maken met onze kleintjes :(

3. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Voor exceem kun je ook de lanette creme gebruiken of een andere vette creme. Ik gebruik die soms of die van Weleda.

4. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    joyce: Beterschap hoop dat ze gauw weer opknapt! ;)

Mamakaatje: Moet eerlijk zeggen dat ik het ook lastig vind. Hier ook veel banaan, de rest meer een potje. Heb nou een potje van 4 maanden en daar zat appel,sinaasappel en banaan in door elkaar en die ga hier ook goed. Maar je moet opletten want er is ook een variant dan zit er ook nog peer in en die moet ik juist weer niet hebben. ;) En ik dacht dat ik de vorige keer potjes met appel had gehad maar nou kon ik ze niet meer vinden stond alleen een hele grote rij peer en banaan. :( Ik heb ook al staan kijken naar 6 maanden potjes maar dat zit er nog meer door elkaar. O jah en ik had ook een potje mango gekocht, de eerste helft ging goed maar toen ik de andere helft wilde geven de volgende dag was het allemaal huilen. Ik heb er nog 1 staan moet ik nog eens proberen. En pas zat ik pitloze druiven te eten keek ze echt zo van he wat jij? Toen heb ik velletjes zitten peuteren en heeft ze zitten sabbelen. Ze vond het erg lekker maar ze kreeg er weinig van binnen volgens mij en geen reactie gezien gelukkig.
    Ik wil ook nog steeds verse sinasappel met liga doen maar dat durf ik nog steed niet, hebben andere kindjes met reflux dat al op?

5. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@erannick, wat leuk, voor een derde! succes meid!

voor de zieke kindjes: beterschap!

ik gaf Chiel vandaag een groentepotje en ook een fruitpotje voor vanaf 6 mnd. die zijn wat groter. meneer ad alles op, hij wou zelfs nog meer na de groente! pfff.... nu al een grote eter!

iedereen vast een fijne jaarwisseling gewenst, en tot volgend jaar!
    denk niet dat ik nog veel klets, we zijn morgen al op tijd wel namelijk!

6. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Nee, ik durf het ook niet bij Senna. Ben blij dat het nu zo goed gaat... Ik ben vooral met groente bezig. Senna eet nu wortel, bloemkool, witlof, aardappel en heb vandaag voor t eerst courgette gegeven. Alles vers (of uit de vriezer weer ontdooid). Soms meng ik wel es met liga, zodat er net wat meer vulling en caloriën inzit. Banaan is het enige fruit dat ik geef, meestal wel elke dag trouwens.
    Potjes wil ik ook wel gaan proberen want we willen met carnaval misschien op vakantie (ver weg) en dan wordt het toch potjes denk ik. Ze heeft het 1 x gehad op het kdv (per ongeluk) en toen moest ze er niks van weten...

Mamakaatje, hier geen exzeem (hoe schrijf je dat toch..?). een tijdje terug kreeg Senna wel rode bultjes rond d'r mondje na een flesvoeding maar dat is nu weer voorbij.

Joyce, beterschap met je kleine! Voor jou/jullie ook vervelend hoor! Sterkte!

Erannick, wat leuk dat jullie voor een 3e gaan! Smeppen is toch best veel sexen hè, om de dag ofzo als er bijna een eisprong is? Zou hier echt nog niet haalbaar zijn haha, we zitten echt nog niet op het oude aantal keer van voor de zwangerschap en voor Senna... :oops:

7. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    He Erannick wat leuk!

Alleen misschien een domme vraag, maar wat is smep?

8. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    Smeppen is een soort programma waar je aan moet houden om zo de kans om zwanger te worden te vergroten.

je moet op bepaalde dagen rond je ei sexen en dat zou de kans vergroten. ik heb het ook gedaan en bij ons heeft het geholpen.

9. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    SMEP (Sperm Meets Egg Programm a.k.a.: Sperma Ontmoet Ei -Plan (SOEP)

Korte versie:

* 'Klus' om de dag vanaf dag 8 (dus 8, 10, 12 etc.)
    * Koop 10 ovulatietesten
    * Begin met de ovu-testen op dag 10
    * Als de test positief is, 'klus' dan die dag en de twee dagen erna ook.
    * Sla na de derde dag 1 dag over. En 'klus' daarna voor de zekerheid nog een keer.
    * 15 dagen na je eerste positieve ovulatietest kan je een zwangerschapstest proberen.
    * Als je ovulatie-test nooit positief wordt, ga dan door met 'klussen' om de dag tot dag 35 en doe dan een zwangerschapstest (als je dan nog niet ongi bent)

Volgens de statistieken is ongeveer 40% van de vrouwen met dit plan na de eerste poging zwanger geraakt na een miskraam gehad te hebben. Dit is ongeveer 2 x zoveel als vrouwen die dit plan niet hebben gevolgd. Hierbij wordt er wel van uit gegaan dat de vrouwen die een miskraam hebben gehad eerst een cyclus en een daarop volgende ongi hebben afgewacht na de miskraam. Dit omdat een eerste cyclus na een miskraam vaak zonder eisprong blijft.

even uit het topic gejat

10. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @erranick wat leuk dat jullie voor een 3e gaan!
    hopelijk is het snel raak!

wij wachten nog even met een 2e al zou mij man het al wel willen!

vanmiddag nog een paar uurtjes werken en dan lekker 4 dagen vrij!

ik ga hier nog wat opruimen enzo

iedereen fijne jaarwisseling ...

11. Joni80

Joni80 Actief lid

29 aug 2008
    160
    0
    0
    Deventer
    @ erranick ik hoop dat het snel raak is.
    Wij wachten ook nog ff met een 2de. We zien het namelijk niet zitten om misschien weer een maand ziekenhuis in ziekenhuis uit te gaan. Voorlopig genoeg ziekenhuis gezien.

Iedereen een heel goed 2009!

12. Delfino

Delfino Niet meer actief

erranick wat leuk!

zie ik je in nod januari? ;)

13. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ellen, de kloofjes zijn weg gelukkig. Ze maakte ze alleen bij de laatste avond voeding. En die krijgt ze nu uit de fles.
    Wat geef jij nog vaak bv op een dag trouwens. Vind je het niet vermoeiend? Of juist wel gezellig?

Joyce, beterschap voor Melania.

Erannick, wat leuk, een derde. Was de smep meteen raak voor Eva?
    Wij gaan vanaf medio maart actief bezig voor een tweede. Al hebben we het er over gehad nu ook geen voorbehoedsmiddel te gebruiken. Afgelopen maand hebben we, onbewust, rond mijn ei geklust, dus wie weet. Zit nu op dag 24 van mijn cyclus...spannend...

Mineke, nog gefeliciteerd met de verjaardag van je oudste.

Mamakaatje, geen idee wat die plekjes kunnen zijn.

Wij krijgen net een brief van de rechtbank binnen. Vriend heeft eindelijk zijn ouderlijk gezag. Alleen in de papieren staat consequent de naam Francisco als tweede naam. Maar Babet's tweede naam is Francisca. Wat moet ik hier nou mee? De geboorteakte was uiteraard meegestuurd, dus onze fout is het niet :rolleyes: .

Ben net wezen zwemmen. Het zwembad had een speciaal kinderbadje. Nou, dat was helemaal niks. Zo kou. Binnen een kwartier had Babet blauwe lippen. En zelfs haar handjes werden blauw.

14. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Oh das wel koud badje Moaatje!

He das toevallig Frits zijn derde naam is Franciscus (lijkt een beetje haha)!
    Maar idd denk dat hun de fout moeten rechtzetten.

15. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    En trouwens spannend hoor wel of niet zwanger!

Voor alle meiden die ik niet meer spreek voor morgen:

Alvast een gelukkig, vruchtbaar en vooral gezond nieuwjaar!

16. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Grappig kleintje, heb je Frits ook vernoemd? Behalve zijn voornaam dan..

De rechtbank zal het recht moeten zetten, maar ben zo bang dat we dan van voor af aan moeten beginnen. Weer geboorteakte en zo opsturen. En ze waren ook al kopieen kwijt vorige keer...

Jij ook vast de beste wensen voor '09.

17. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Moaatje: Spannend zeg! :D

Stom zeg dat het kinderbadje zo koud was! Denk je lekker te gaan zwemmen nou toen was je zeker gauw weer thuis.

18. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    We zijn een kwartiertje in het water geweest.

19. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Bah wat ongezellig, zou het doorgeven bij het zwembad. Misschien weten ze het niet?

20. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    jep frits is helemaal vernoemd, naar zijn vader, die op zijn beurt ook weer vernoemd is...

Deel Deze Pagina