Ik hoef eigenlijk Ruben al een tijdje niet zelf meer de fles te geven want hij doet dit al heerlijk zelf. Maar ik blijf hem lekker op schoot houden zodat hij lekker bij me ligt. maar hij houd hem zelf vast. echt heel schattig
Hoera, Babet is nu ook 6 maanden! En ik heb mijn 6 maanden bv gered. Net een hele mooie bos rozen van vriendje gehad. Irri he, van dat eten. Merk toch wel een generatiekloof. "nee opa, ze mag echt geen roze koek." " Nee, ook geen plakkie worst. " Pfff, uieindelijk maar een stukje komkommer... Ze draagt nu luiers in maat 3. Ze is nog geen 7 kilo, en ze zitten nog erg ruim. Dus de maat zal het niet zijn. Maar tandjes zou goed kunnen. Dat dacht ik van de week al toen ze verhoging had en vuurrode appelwangen, maar niets hoor... Ik las over een hoop zieke kindjes. Sterkte meiden.
aan iedereen: de beste wensen voor 2009. Ik ben net terug van m'n vakantie en ik ga even bijlezen. Hier gaat alles goed. Suzanne vindt de groente en fruithap helemaal geweldig. Ik zal verder reageren als ik alles heb gelezen. gr. Bianca
Aangezien ik 3 weken vakantie heb gehad, hebben we haar gewoon weer terug gelegd. Ze slaapt dan tot 8:15 uur of als we geluk hebben tot 9 uur. Meestal stappen we ook weer terug. Maar a.s. maandag moet mijn vriend weer werken, dan leg ik haar wel weer op bed. Maar dan ga ik zelf wat poetsen in huis. Suzanne zit vanaf gisteren op 4 flesvoedingen. De laatste van 21:00-21:30 uur, krijgt ze 210 + 7 schepjes en 2 schepen rijstebloem vanille. Meestal gaat deze wel op. We zijn een beetje aan het rommelen met haar voedingen omdat ze 's ochtends rond 10 uur een fruithapje krijgt en 's middags rond 15:00 uur een groentehap.
leuke vakantie gehad bianca? oja, chiel heeft zich omgedraaid van buik naar rug, hij had dat nog helemaal niet gedaan, wel met een beetje hulp van ons, maar op 31 dec dus helemaal alleen! hij dacht natuurlijk: laat ik even zien dat ik het in 2008 gedaan heb! hahaha
Huggies komen bij de trekpleister in de aanbieding (vanaf dinsdag) 4 pakken halen en maar 2 betalen, dat is dus helemaal een superaanbieding! De groentehap gaat hier nu gelukkig eindelijk weer goed. "s morgens geven we een fruithap van een 1/2 banaan met liga of een 1/2 appel met liga. Hoeveel geven jullie? Heb geen idee hoeveel ze mag hebben.... De groentehap geven we nu om 18.30 uur, ik geef nu 4 blokjes gepureerde groente/aardappel. Hoeveel mogen ze van dit eigenlijk? Nu in de vakantie slaapt Evy steeds van 20.00 uur tot 8 a 9 uur. Vaker tot 9 uur dan 8 uur. Nu kunnen we een beetje rommelen met de voedingen, want 4 uur ertussen red ze vaak niet, ze moet echt tussendoortjes hebben. Maar ja volgende week moet ik weer werken en krijgt ze de 1e fles al om 7.15 uur. De laatste fles is om 19.30 uur. Hoe doen jullie dat? Wat een vragen allemaal weer he !
@Sjoon: wat leuk dat Chiel terug gedraaid heeft, kan hij nu van rug naar buike en zelf weer terug? Is wel makkelijk @Bianca: lekker zo lang vakantie zeg! Is wel weer even wennen dan volgende week...
@Ilona: succes met de clubkampioenschappen morgen, hoop voor je dat je weer in de prijzen valt Wat handig trouwens dat Ruben en Esmay zelf de fles kunnen vasthouden....
Zijn de huggies fijn? Meestal hebben we pampers baby dry, vind ze erg fijn. Nu hadden we al een tijd lang 4 pakken van de etos staan, maar die vind ik niks. Kan sindsdien elke dag poep van Senna's ruggetje poetsen... Hier ook smorgens fruithap; ook ongeveer halve banaan en halve liga (maar is best veel voor Senna merk ik). Eind van de middag groentehap, ook net als jij ongeveer 4 ijsklontjes; 2 groente en 2 aardappel. Sinds we met vaste voeding zijn begonnen drinkt Senna wel echt veeeel minder. Ze laat zo vaak 70 cc van een fles van 180 + 6 staan... Vraag me dan ook af of ik d'r niet teveel fruit en groente geef. Wel komt ze snachts weer vaker voor een voeding, zelfs om 2-3 uur al en dan om 7 uur weer. Baal er best wel van. Heb ook niet zo goed een idee wat voor schema we het beste aan kunnen houden. Wat voor flessen geef jij Evy en hoeveel? Wel lekker dat ze zo goed slaapt hoor! Genieten ook voor jullie. Ik reageer morgen weer op anderen, wil nu even Marc Marie Huybrechts op tv zien (is al begonnen).
nee, chiel kan nog niet zelf van rug naar buik, wel met een beetje hulp van ons. wel zelf van buik naar rug, was zo grappig om te zien! de hele familie was zelfs nog getuige! dus ze konden niet zeggen dat ik uit mijn nek lulde hahaha
Hoi dames, alles goed hier? Voor iedereen nog de beste wensen voor 2009! Ik ben er maar even en weet niet hoe lang ik online kwam blijven, maar kom even buurten hier. We zijn erg druk in ons huisje maar het schiet aardig op. We zijn van de week al over gegaan, maar moeten nu nog wel wat dingetjes doen, maar alleen kleine klusjes gelukkig. Het huis bevalt super, ben al helemaal thuis. Ik ga even proberen wat bij te lezen, maar heb denk ik niet veel tijd om te reageren. Volgende week hebben we weer zelf internet en dan is het ook wat rustiger hier, dus dan kan ik weer fulltime meekletsen!
ook gek dat chiel wel van buik naar rug maar niet van rug naar buik...het schijnt een stuk moeilijker te zijn om van buik weer terug naar de rug te rollen...noa rolt dus de hele tijd van haar rug naar haar buik maar t lukt haar nog niet om terug te draaien.... wel een mooie aanbieding van de huggies! dan ga ik ff wat inslaan denk ik.. idd handig als ze zelf hun fles gaan vasthouden...noa zit wel eens met dr handjes aan dr fles als ze aan het drinken is of ze gaat erop slaan.. maar zelf vasthouden doet ze nog niet echt.. noa krijgt een hele banaan (kleintje of 3/4 grote) en een klein appeltje gepureerd...of een halve peer en een banaan...liga doe ik niet meer door de fruithap...ze krijgt smiddags een liga om lekker op te sabbelen...'savonds krijgt ze een half potje groenten ( van een groot potje) en een danoontje toe... verder zit ze op 3 flessen van 180..en 'savonds rijstebloem er doorheen en soms krijgt ze smiddags pap..
hier ook 's ochtends een halve banaan + halve liga en wat mamamelk erdoor. De groentehap heb ik nog niet zo vaak gegeven. Ga er vandaag mee starten. Er wordt er niet minder om gedronken trouwens. Zonneschijn: Vries je de aardappel ook in? Wat voor een diepvriesbakjes gebruik je, zit daar ook een deksel op?
Ik heb het nu wel gedaan ja, twijfelde ook of het kon. Maar heb een beetje gegoogled en volgens anderen moet het kunnen. Ik doe het in van die plastich ijsklontjes-bakjes (heb het ook in van die wegwerpzakjes voor ijsklontjes geprobeerd, maar dat wordt een erg kleffe zooi... ). Bij Blokkker verkopen ze van die plastich afdekhoesjes voor als je restjes eten wil bewaren, met een "ingebouwd" elastiek. Die doe ik er nu overheen in de vriezer. Hoeveel drinkt jouw mannetje nu dan? En hoe zwaar is-ie? Ik heb bij Senna echt geen idee wat ze zou moeten drinken, ze is nu nog net geen 5,5 kilo (denk ik). Voordat ik met vaste voeding startte zat Senna net op 5 x 180 cc, maar ze had toen wel wat in te halen na het vele ziek zijn. Heeft iemand van jullie een idee. Aan het CB heb ik in ieder geval niks... Die stellen alleen maar vragen terug en geven niet echt tips ofzo helaas. Coco, leuk dat je effe komt kijken tussendoor! Dus je hebt waarschijnlijk toch al eerder internet dan de 19e?
Je geeft geen bv meer toch? Dan weet ik niet hoeveel je mag geven erbij. Over de combi met bv wordt gezegd dat je het eerste jaar voornamelijk de bv als voeding geeft, daar halen ze de voedingsstoffen uit. De rest is echt voor erbij. Raúl drinkt 6x in 24 uur en hij weegt nu 8 kilo. Hij is in twee maanden maar 500gr aangekomen. De laatste maand denk ik ook afgevallen door het ziek zijn. Voor het KDV maak ik flessen van 180/190ml, daar drinkt ie er 2 a 3 van, ligt eraan hoe laat ik hem ophaal. Net ff worteltjes met aardappelen gepureerd maar er ging niets naar binnen, was denk ik te dik. Morgen maar iets aanlengen en weer proberen. Voor vragen over bijvoeding kun je ook kijken op http://www.bijvoedingforum.org/index.php als je lid wordt en inlogd kun je heel veel info vinden.
Hoi! Dank je! Alles gaat goed, het gaat alleen allemaal zo vreselijk hard. Alweer 6 maanden geweest, zoals allemaal hier natuurlijk Begrijp ik het goed dat je voor een 2e aan de slag gaat Zijn er al meer zover? Hier niet hoor, wij zijn compleet met 5 kinderen!
bedankt voor de antwoorden! Ik geef nu maar een hele appel, of een hele banaan met een 1/2 liga en wat gekookt water erdoor. Dit gaat aardig op. Het groentehapje geven we vanaf morgen maar 4 blokjes ipv 3 denk ik. Zit alleen nog te rommelen met de voedingen. De fles van 16.00 uur moet straks toch vervallen? De groentehap zou dan om een uur of 17.00 moeten, maar dat gaan we niet redden met Evy. Nu is mijn schema: 07.15 fles 190/6 10.00 fruithapje 12.00 fles 15.00 liga/rijstewafel met wat rooibosthee 16.00 fles 18.30 groentehap 19.30 fles 20.00 naar bed Op mijn vrije dagen krijgt ze de 1e fles pas rond een uur of 9, dan wordt ze pas zelf wakker. Wat vinden jullie van dit schema?