Frits heeft ook niet echt meer interesse in zijn fles... Maar vandaag heeft hij hem alleen op in de box ( zag op foto flex met handvaten, denk probeer het ook!) en gaat goed! Moet alleen niet weglopen, dan draait hij zich om hhaha, dus wel in de buurt blijven!
Lekker lullen in me eentje! ben ik goed in hahaa Zijn hier al mensen die de vakantie voor dit jaar hebben geboekt? Ben hard op zoek naar een leuke locatie! Willen graag All Inclusive 1 a 2 weken (ligt aan het prijsje haha) en dan wil ik graag de Canarische Eilanden, maar Turkije zag ik ook veel leuke hotels voor kinderen! Zoek dus ook echt op kindervriendelijkheid, goed zwembad en mooi strand. Moeilijk!
@Kleintje: zou niet echt weten wat geschikt is voor jonge gezinnen, al hoor ik vaak over Turkije dat er veel mensen ziek worden Wij gaan in maart al op wintersport, dus de zomervakantie wordt geen verre reis maar 2 weekjes varen met de motorboot van mijn schoonouders. Ben vanmorgen wezen zwemmen met Evy voor de allereerste keer. Ze vond het superleuk, maar slapen daarna.... echt niet.... ze heeft vanaf half acht vanmorgen nog maar 1x een kwartier en 1x een uurtje geslapen en steeds maar mopperen, moet haar continue bezighouden anders begint ze te huilen. Niet fijn als je nog je huishouden etc moet doen. Ik denk ook dat er een tandje door komt, Evy heeft vandaag al 2 poepluiers gehad die erg zuur roken. Heeft ze nog nooit gehad?! Ben vanmorgen nog even naar het inloopspreekuur van het cb geweest, voorlopig mag ik nog gewoon 4 flessen aanbieden, rond 7,5 maanden als ze brood eet etc dan ga je naar 3 flessen zeiden ze. Nu red Evy het echt nog niet van 12.00 tot 17.00 uur met alleen een koekje en wat water tussendoor. Eerder dan 17.00 uur het groentehapje geven lukt ook niet ivm mijn werk.
Hoe gaat het met alle kindjes in het nieuwe jaar? Bij ons jammer genoeg niet zo goed. Danny bleef de afgelopen dagen koorts houden. Zaterdagavond was het zo erg dat hij continu bleef schreeuwen en zijn temp. was weer 40 graden. Wilde niet eten en kotste gelijk als hij wat aan de borst had gedronken. Ik begreep er niets van. Weer met de spoedeisende hulp gebeld en we moesten direct komen. De arts dacht dat hij misschien uitgedroogd was en schakelde gelijk de kinderarts in. Hierna werd er aan alle kanten aan hem getrokken. Danny bleef maar schreeuwen. Ze hebben bloed geprikt, zijn hart gecontroleerd, scan van zijn longen, urine gecheckt. Uiteindelijk bleek hij een fikse oorontsteking te hebben. Op 1 januari waren we ook in de avond in het ziekenhuis geweest en die arts had ook zijn oortjes gecontroleerd en die had het waarschijnlijk over het hoofd gezien. Nu hebben we een neus- en oorspray en antibioticakuur voor een week gekregen. Vandaag had ik weer mijn vrolijke kerel terug. Ik stond echt op instorten de afgelopen dagen. Ben nu ook echt even aan het bijkomen van een moeilijke zware week!
Alle zieke kindjes beterschap! Moaatje: Jammer dat het nog niet raak is. Op naar de volgende maand. Flex: Ik hoop dat het raak voor jullie is.
Zonneschijn: Danny weegt nu 6800 gram en eet ook heel weinig. Hij drinkt 5 keer per dag. De ene keer 120 en als we geluk hebben 150. Aan de borst zie ik niet wat hij binnenkrijgt, maar als ik kolf dan drinkt hij nooit de 180 op in zijn flesje.
Kleintje: Ik hoor juist hele positieve reacties over Turkije. Ik heb vrienden die al meer dan 10 keer naar Turkije zijn geweest. Wat ze super vonden was een hotel genaamd Titanic. Dat het beste waar ze al die keer hebben gezeten. Ik zit er ook aan te denken het komende jaar naar turkije te gaan. Maar op dit moment denk ik echt aan Malaisie. Lijkt me geweldig die kant op te gaan. Weet alleen niet of het erg verstandig is met een 10 maanden oude baby.
hallo allemaal! noa heeft ook een preriode gehad dat ze weinig wilde drinken...'sochtends en s'avonds vooral weinig...nu drinkt ze weer lekker alles op..sinds gister ook broodkorst gegeven...ze vind het heerlijk en sabbelt er lekker op.. gister ook met noa wezen zwemmen...ze vond het hardstikke leuk...ga vanaf morgen met babyzwemmen beginnen..
Hè wat rot voor Danny en jou. Gelukkig dat het nu weer beter gaat. had Danny 1 januari hetzelfde dan of hebben ze toen helemaal niks gevonden? Kan me voorstellen dat je er van moet bijkomen, heeft toch veel impact zo'n ziek kleintje. Fijn om te lezen dat andere kindjes ook tijdelijk wat minder drinken (sommigen dan in ieder geval). Vandaag zat ze op 550 cc ongeveer in totaal. Het zal ook wel weer goed komen... Even een ander vraagje; kan het zijn dat ze bij het krijgen van tandjes ook meer zuigbehoefte hebben? Senna wil nu vaak pas (in)slapen als ze de speen in d'r mondje heeft, terwijl ze er de eerste 4 maanden echt helemaal niks van moest hebben en um meteen uitspuugde. Mamakaatje en Linda, leuk dat jullie aan baby-zwemmen doen! Hier is er een wachtlijst voor. Kleintje, wij denken ook aan vakantie (ver weg); misschien Thailand (maar dta is niet zo heel stabiel land nu). Of anders misschien Curacao, we hebben wel zonbehoefte eigenlijk. Kan ook nog zijn dat het in de meivakantie 2 weken Italië wordt hoor... Canarische eilanden lijkt me ook wel wat. Manlief vindt het een echt bejaardenoord... (hij is er nog nooit geweest trouwens ), maar dan is het in ieder geval lekker rustig. En volgens mij erg mooie stranden en zwembaden! Firstbaby, leuk dat jullie aan Maleisië denken. Is voor ons ook nog een optie eventueel. Waar gaan jullie dan precies heen? En wanneer? Ik ben nu aan het spijbelen van Italiaanse les... Het is veeeel te koud, min 15 kan het vannacht hier worden, niet normaal hoor. Vanmorgen heeft m'n man me met de auto naar het werk gebracht, we zijn wel 10 keer weggeglibberd. We zijn om half 8 vertrokken en hij was pas om 10.15 uur weer thuis, normaal is het hooguit een half uurtje rijden...
Firstbaby: Poeh wat zal jij ongerust zijn geweest, arm mannetje. Gelukkig dat het nou weer wat beter ga. linda221: Leuk zeg dat ze al brood eet. Hier vandaag ook weer eens geprobeerd. Ze kreeg 1 stukje van 2 milimiter binnen en daar bleef ze zo op kokken dat ik gauw op haar ruggetje ging kloppen en toen spuugde ze het uit met een beetje fruithap wat ze al meer als een uur op had. Ze doet telkens zo raar met brood, een paar weken geleden had ik het ook al een keer geprobeerd en toen had ze een groot stuk maar nu was het echt mini. Dus wacht nog maar even! Zonneschijn: Leuk hoor zo ver weg op vakantie. Wij zijn hier ook druk aan het zoeken, word in ieder geval een week Zwitserland en misschien nog wat anders zijn we nog niet uit. Hier is het in de straat spekglad, op de grote wegen valt het wel mee. Levensgevaarlijk omdat het vanacht zo hard ga vriezen. Ik ben benieuwd of de auto nog grip krijgt morgen.
sta je op de wachtlijst voor babyzwemmen? Gewoon bellen, en vragen hoe het ervoor staat en wanneer ze ongeveer aan de beurt is. heeft bij mij wel geholpen volgens mij, want we stonden als nr 10 op de lijst, en ze had geen idee wanneer we aan de beurt zouden zijn, en prompt twee dagen later had ik een brief in de bus dat ik met 2 weken al kon komen babyzwemmen. misschien helpt het bij jullie ook? spreek jij bwtje trouwens nog wel eens? hoe is het met haar?
Vind het ook wel spannend hoor zo weg met een kleintje. Vooral hoe ze zich in het vliegtuig gedraagt... Maar ook hoe het met voedingen moet. Als we met carnaval gaan, kan ze nog niet met de pot mee-eten en vraag me af of we dan heel veel potjes mee moeten nemen. En dan bijv een 1 pits electrisch kookpitje ofzo... Zwitserland is ook een mooi vakantieland denk ik. Mooie bergen enzo. ga je dna in de zomer of meer in het ski-seizoen nog?
Nee eigenlijk niet... Mijn man wilde met Senna gaan zwemmen, maar hij is nogal laks in het te regelen en nu Senna veel ziek is geweest vind ik het ook niet zo erg dat hij er niet zo'n haast mee heeft. Maar misschien is inschrijven wel een goed idee toch, tegen de tijd dat ze aan de beurt is is het vast lente! (ooohhh lente, ik kijk er nu al naar uit!) Gaat bij jullie wel heeeel snel van nr 10 tot 2 dagen later aan de beurt. Op welke dag is het bij jullie? En ga je zelf altijd? Heb geen contact meer met Bwtje gehad. Tot 2 maanden geleden woonden we vlak bij elkaar en we zouden nog wel afspreken hoor, maa ris er nog niet van gekomen. Weet niet of het nog gaat gebeuren. Ik zal d'r weer es sms-en of krabbelen ofzo.
hey meiden, ik ben er vanaf morge 2 dagen niet ga vloer vervangen. ik denk meld het even hoop donderdag weer online te zijn!
met babyzwemmen ga ik altijd naar een dorpje vlakbij, daar is het iedere dag, maar ik ga samen met de buuv op donderdag, want dan zijn we allebei tegelijk vrij, en haar meisje is maar 3 en halve week jonger dan Chiel. als ik hier bij een zwembad in de stad ga, is het ten eerste veel duurder en maar een paar ochtenden in de week. en is bijna net zo ver rijden! en volgens mij heeft dat telefoontje gewoon geholpen, anders kan het nooit ineens zo snel lijkt mij. want Chiel en Leah zijn echt wel de jongste 2 in ons groepje en de oudste is geloof ik 11 mnd.of er moeten in 2 dagen opeens 9 anderen van de les afgegaan zijn ivm met doorstromingen ofzo, maar lijkt me heel sterk!
@firtstbaby gelukkig gaat het weer wat beter met danny ! @flex succes met je vloer! zijn er al baby`s die 3 tandjes hebben?
ligt het aan de fles, heb je al een oefenbeker geprobeerd of tuitbeker. Dat kan al vanaf 7 maanden schijnbaar.
Kleintje: das leuk dat kruipen... dan blijf je zeker continue er achteraan aan het rennen Hier lukt het nog niet zo. Hij probeert te vliegen met armen en benen de lucht in te gooien. Firstbaby: dat klinkt niet leuk... Stom dat ze een oorontsteking over het hoofd hadden gezien. Het is wel zielig dat gegil, antibiotica helpt dan goed. Was hier ook zo. Maleisie ben ik geweest (zonder kind). Het was super mooi maar erg benauwd en warm. Weet niet of het voor een baby handig is. Je moet ook allerlei inentingen hebben en malariapillen in sommige regio's. Verder als je bv geeft en potjes kan het kwa voeding weinig verkeerd gaan. Wij gaan in april naar Madrid, op familiebezoek en in de zomer wellicht naar bergachtig gebied in Europa.