Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delfino

Delfino Niet meer actief

gaan zo beginne nog ff snel mail checken voor de stekker eruit gaat aangezien me mannetje toch eveb naar de bouwmarkt is kan ik nog wel ff posten hihi

Esmay heeft nog helemaal geen tandjes

2. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Wij gaan pas in de zomervakantie is de bedoeling, kan het me nog niet voorstellen dat ze dan al een jaar is geweest en daar waarschijnlijk al rond zal hobbelen. Eerder kunnen we ook niet want de appartementen liggen boven de 2000meter (we zijn er 3 jaar geleden een keer geweest) en kinderen onder 1 jaar mogen daar niet slapen.
    Je kan ook een flessenwarmer meenemen om potjes op te warmen, ik heb er hier een van de prenatel zit een stekker bij voor in de auto. Is handig hoor heb hem al een paar keer gebruikt voor de fles, duurt alleen ietsje langer dan thuis voordat hij warm is.

Sjoon: Goed dat je gebeld heb, leuk hoor babyzwemmen. ;)

Ilona: Fijn dat het zo goed ga, houden zo.

Fl3xgirl: Succes met je vloer.

xxxx1974: Leuk Madrid, ga je met de auto?

bulldog: Hier nog steeds 2 tandjes.

mo1978: Lastig zeg dat ze maar 2 flessen nog wil, maar als ze goed fruit en groente eet denk ik da het niet erg is hoor. Hier juist andersom, veel flessen en weinig groente en fruit.

kleintje: Leuk kruipen, hier gaat ze achteruit. Erg handig in de box, zitten heel de tijd haar benen klem tussen de spijlen. :rolleyes:

Ze kan nou overal komen met haar loopstoeltje, nu is ze gisteren voor het eerst ondeugend geweest. Ze kon bij het speeltafeltje komen en heeft het legoschip van mijn zoon op de grond gegooid ( helemaal kapot uiteraard) . Ik was echt verbaasd en mijn zoon zei van geeft niet hoor, kijken hoe hij reageer als het vaker ga gebeuren. Moet mijn andere dochter eens proberen, nou dan is het huis te klein. :)

3. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    Ruben zijn 3e tandje is opkomst er zit een wit hard puntje boven in.

4. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    ik was ruben ook kwijt gister.
    was op de computer bezig en ruben zat in zijn loopstoel naar de tv te ijken. opeens zeg ik tegen mijn nichtje waar is ruben. zij zegt weet ik niet.
    was hij de gang in gewandeld. lache he.

5. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Mineke: Dank je wel.

Zonneschijn:Dank je. Ja Danny drinkt nu nog slechter dan ik gister vertelde. Gister heeft hij praktisch niets binnen gehad. Hij wil gewoon niet meer aan de borst. Ik moet daardoor continu alles afkolven en weet niet of ik dat lang ga trekken. Ik bied hem dan een afgekolft flesje aan en nee dat wil hij ook niet. Toen hebben we een kant en klaar pakje van nutrilon 1 geprobeerd en nee dat wilde hij ook niet. Als laatste heb ik uiteinndelijk de biscuit pap van nestle geprobeerd. Daar hoef je alleen heet water aan toe te voegen en daar heeft hij wel wat van gegeten. Dus drama in onze huis! Ik voel me zo slecht en weet niet waardoor hij niet wil drinken. Heb me ziek gemeld.

Wij willen in april op vakantie gaan. Wij gaan elk jaar op onze trouwdatum op vakantie. Om het te vieren zeg maar. Vorig zijn we naar Dubai geweest en dit jaar willen we richting malaisie. Thailand en Indonesie zijn ook een optie voor ons. Of een combinatiereis van 2 van deze landen lijkt mij ook geweldig. Danny is dan 10 maanden en eet veel meer, dus ik denk dat het wel te doen is. Alleen de warmte moet hij en wij aan wennen. Maar in de zomer is het veel warmer in deze landen. Daarom lijkt april mij juist een geschikte maand. O ja, wij willen naar Kuala lumpur en naar Langkawi met een binnenlandse vlucht en eventueel penang. Maar niet op 1 plek blijven. We willen 2.5 a 3 weken gaan, dus genoeg tijd voor alles.

Bulldog: Bedankt. Het gaat alweer de goede kant op.

xxxxx1974: Ja, de huisarts op 1 janauari had het over het hoofd gezien. Die had wel zijn oortjes gecontroleerd, maar het niet gezien. Kleine oortjes he en hij is een gewone arts en geen kinderarts. Dus waarschijnlijk weinig verstand ervan of niet oplettend genoeg. Ben er niet meer achter aan gegaan want ik was al blij dat de kinderarts het wel had gesignaleerd en dat hij daar nu antibiotica voor heeft.
    In welke periode ben jij naar malaisie geweest?

6. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    probeer het anders met een lepel te geven.
    ik heb dat bij ruben toen ook geprobeerd en dat hielp wel. hij kreeg ieder geval wat naar binnen.

7. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    @Firstbaby, wat rot voor Danny zeg! Groot gelijk dat je je ziekgemeld hebt hoor. Hopelijk gaat hij wat meer drinken. Gaat het met de oorpijn wel beter? Ik heb het als kind ook heel veel gehad, heb vele nachten tussen mijn ouders in op bed gelegen...

@Ilona: welk tandje komt er bij Ruben nu?
    Evy heeft er 2 onderin, ik denk dat er ook weer wat aankomt (gister 3 zure poepluiers), maar waar? Mag amper in d'r mond kijken :(

8. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    jeetje joh al 3 tandjes! noa is nog tandloos...

@firstbaby hopelijk gaat het snel met danny een stuk beter!

@ ILona lache dat ruben zo aan de wandel gaat ihhiih ik wilde ook zo'n loopstoeltje aanschaffen, maar ben gaan twijfelen omdat ik heb gehoord dat het niet goed is voor de heupjes en dat ze er later door gaan lopen...

noa is ook op dr buik aan het vliegen met dr armen en benen...hier wordt er nog niet gekropen..

9. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    Voortandje links.

Dit was een loopstoel waarbij hij ook in kan schommelen. je kon het onderstel kantelen echt heel makkelijk.

10. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    mineke: we gaan met het vliegtuig naar Madrid. Zonder kind vind ik het al zo'n reis met de auto. Dan heb je niet genoeg aan een weekje vakantie..

Firstbaby: rot zeg dat Danny slecht drinkt. Ik las op een ander forum dat het rond deze leeftijd wel vaker slechter gaat met drinken omdat er zoveel te ontdekken is. Of denk je dat het is omdat ie ziek is, meestal willen ze dan vaker aan de borst. Sterkte meis...
    Maleisië ben ik ooit in juli geweest. Heb een hele afwisselende reis gemaakt met de rugzak, heel gaaf.

Mamakaatje: hoe gaat het bij jullie met de groentehap om 18.30 uur. Bij ons gaat het ivm werk ook niet eerder maar het werkt niet zo goed, er gaat niets naar binnen. Gisteren was Raúl zo moe vna het KDV dat ie zat te piepen in z'n stoelje. Heb maar de borst gegeven en hij was gelijk vertrokken.

Valt niet mee om weer te werken, ik ben niet vooruit te branden. Kan het ook niet laten om hier af en toe te kijken ipv werken :( Ben nog steeds erg moe, vanavond echt om 21.00 naar bedje toe....

11. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ben eigenlijk best wel benieuwd wat voor werk jullie doen en hoeveel uur jullie per week werken..

ik ben apothekersassistente en werk 3 dagen (27 uur)

12. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    ik ben facilitair mederwerker en ik werk 3.5 dag

13. Eevitaa

Eevitaa Bekend lid

4 sep 2007
    538
    0
    0
    Ik werk vier dagen in het geneesmiddelenonderzoek.

In de kerstvakantie heb ik de borstvoeding een beetje afgebouwd, ik hoef nu niet meer te kolven op mijn werk, in plaats van de twee keer per dag dat ik in een koude ruimte moest zitten! Hoera lekker niet meer kolven!

Ik geef nu alleen nog 's ochtends en aan het begin van de avond bv, maar het houdt niet over.
    Vannacht was mijn kleintje aan het logeren bij opa en oma dus moest ik 2x kolven, de opbrengst was ongeveeer 2x 70 mL.. als ik het bij elkaar gooi drinkt hij het om 23.00 zo op!
    Het lijkt me dus niet heel zinnig om door te gaan met voeden, want dan moet ik na de voeding alsnog een fles erachteraan geven.

Ik merk wel dat ik veel energie teruggekregen heb.. ben zelfs alweer lekker naar de kroeg geweest van het weekend.

Het verhaal van niet willen drinken herken ik heel erg, dat ik ook een van de redenen dat we zijn gaan afbouwen. Als ik ergens anders dan thuis bv gaf zat ik de hele tijd in mijn blote tieten omdat hij zo aan het rondkijken was haha.
    En zeker toen hij verhoging had bliefde hij mijn melk niet meer..

Hoe is het met de andere dames die bv geven?

14. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Ik ben verpleegkundige en werk ook in een geneesmiddelenonderzoek bedrijf evita :D

Doe nu even niets met mijn achtergrond maar werk de ene week 2 en de andere week 3 dagen achter de balie..

15. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    @Ellen: de groentehap gaat nu goed, Evy eet nu zo'n 4 eetlepels groente met aardappel.
    Ik geef de 3e fles om 15.00 uur ipv 16.00 uur en dan tussen 17.00 en 18.00 uur de groentehap. Om 19.30 uur de 4e en laatste fles.
    Is lastig om het goed in te plannen he?! Ik lees bijv ook bij veel mensen dat ze nog maar 3 flessen geven, maar dat werkt echt nog niet bij Evy.

Ik werk in de gehandicaptenzorg, ik begeleidt 3 dagen in de week een meisje met Down syndroom op een gewone basisschool in groep 3.

16. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Bianca, wat een goed idee om zo te wegen. Babet komt nu op 7.3 kilo. Zou mooi zijn, dan gaat ze eindelijk flink groeien. Moet pas 5 feb weer naar cb.
    Het valt me op dat onze meiden aardig gelijk op lijken te gaan :D . Babet begint deze week ook te rollen.

Mineke, is het nog gelukt met je soesjes? En hoe is Judith's temperatuur nu? Wel lief van je zoontje dat ie niet boos op haar word. Leuk dat kinderen ook zo verschillend reageren als er een baby in de buurt is ten opzichte van een ouder kindje.

Mo1978, Babet is net over naar 3x melk per dag, waarvan 1 keer met pap. Babet heeft nu 's morgens bv, 's middags fles van 260/borst (vrij/werk) en 's avonds 240 cc melk, en dan pap er bij, dus 270. Maar onze meiden schelen ook bijna een maand.
    Maar kennelijk heeft Hannah er genoeg aan, anders hoorde je haar wel denk ik. Fruit en groente bevat natuurlijk ook veel vocht. Hoe gaat het pyjamapapje?

Joni, met 5 maanden zat ze op 4 voedingen.

Fl3x, volgens mij moet het er heel leuk uit zien dat buikschuiven. Succes met je vloer.

Sabrina, wow, een echte kruiper. Wat moet je hebben staan kijken toen Frits aan de tafelpoten begon, hihi.
    Wij hebben de vakantie geboekt. In juni 2 weken naar Frankrijk met de nieuwe vouwwagen. Heerlijk. We zijn nog nooit samen zo lang weg geweest, en dan nu ook nog met de kleine meid, heb er zo'n zin in. Ben in Turkije in Marmaris geweest, was errug leuk.

Mamakaatje, leuk he, dat zwemmen. Hier slaapt ze ook de eerste tijd daarna niet hoor. Maar ze maakt dan wel een hele lange nacht. Is het tandje al doorgekomen?

Firstbaby, jeetje wat een nare week heb jij gehad zeg. En dan nu weer niet drinken :rolleyes: . Heb je de kinderarts nog gebeld wat dit kan zijn?
    Zonneschijn, foei, je mag niet spijbelen ;) .

Bulldog, hoeveel tandjes heeft jouw mannetje nu? Babet nog niet 1. Dacht vorige week echt dat er een kwam, maar nu niets meer.

Ilona, ik zat hier echt hardop te lachen om je "Ruben kwijt" stukje. Hihi.

Ellen ,ik spiek hier ook onder werktijd hoor. En onder kolftijd op het werk. Ik heb nu sinds een week of twee weer interesse in mijn werk. Wanneer ben je precies weer begonnen?

Linda, wat leuk dat je bij de apotheek werkt. Ik heb er nog aan gedacht deze zomer om een opleiding te doen tot apothekersassistente. Maar niet doorgezet. Ik werk op een bankfiliaal. Ben voor 32 uur in dienst, maar heb 1 dag per week vrij (had erg veel uren staan) en vanaf 1 febr 1 dag per week ouderschapsverlof. Dus 3 dagen.

Eevitaa, je kan natuurlijk ook alleen de ochtendvoeding aanhouden. Al is het de vraag of je productie het aankan. Ben nog steeds heel blij met jouw tip dat je fv en bv gewoon kan mengen. Voor mij een goeie stimulans geweest om toch door te gaan. Thnx :D . Babet drinkt nog bv, alleen de avondfles is nu 120 cc bv en 120 cc fv. Omdat ik er pap bij doe drinkt ze niet meer bij mij. En 's avonds is ze zo wild bij het drinken. Ze doet me echt pijn. En dit gaat nu goed zo.

17. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Zo, dat was weer een flinke lap tekst.
    Vraagje, mijn handen liggen echt helemaal open. Ik ben namelijk de hele dag bezig met handen wassen. Na ieder gebruik steriliseer ik de kolf, en was hem dus eerst af. En ik was mijn handen elke keer dat ik naar Babet ga. Ook omdat we een hond hebben. En als ik een speen voor haar pak, haar eten snij, twee melkporties bij elkaar gooi, na elke luier....
    Ben ik nou zo overdreven bezig? :rolleyes: Ik weet dat die kolf niet meer nodig is, maar daar voel ik me prettig bij. Maar dat handen wassen, ik weet 't niet. Hoe doen jullie dit?

Terwijl ik helemaal niet zo smetvreserig ben hoor. (mijn huis is echt een gigapuinhoop af en toe :oops: )

Hebben jullie tips qua creme of zo die goed werkt?

En verder gaat het hier prima. Ze heeft alleen een ontstoken oogje. Heel zielig om te zien. Hoop dat het gauw over is. Sinds een paar dagen slaapt ze ook in haar eigen kamer. Vind het wel stil nu in onze kamer. En op schoot zit ze nu zelf. Als ik haar laat liggen komt ze helemaal zelf overeind. Heel even maar hoor, dan kiepert ze om, hihi.

18. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @ moaatje ja is idd heel leuk om in een apotheek te werken...af en toe best pittig (9uur per dag) maar heel leuk..

bij de apotheek verkopen we handcreme voor droge handen die is heel lekker..(eigen merk apotheek SAN) of anders iets van lanette creme die is nog vetter en voor handen waar echt de kloven en scheuren in staan...
    succes!

19. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    goedenmorgen!

hoe ist hier
    ist bij jullie ook glad moest vanmorgen kids naar school brengen ben wel met de auto geweest maar heb bijna niet harder gereden dan 30 op de rotonde gleed ik ook nog weg pff was schrikken zeg

ik maak hannah rond 10 uur niet meer wakker ik heb het 2 x geprobeeerd waarvan ze 1x 30 dronk en 1x 20
    gisteravond heb ik haar geprobeerd een fles te geven rond 10 uur en toen heeft ze niks gehad sloeg ze hem gelijk weg

pyamapapje voor het slapen gaan rond half zeven zeven uur wil ze ook niet en ook niet gewone flesvoeding wel wil ze nog eens wat diksap dus dan geef ik dat maar ze zal wel genoeg krijgen anders drinkt ze wel d88 ik zo

nou ga wat doen hierooo

20. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw

Deel Deze Pagina