Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Forum eruit dit weekend, he jammer heb juist hopelijk dan ff tijd om bij te lezen/kletsen... :(

Bedankt voor alle reacties. Had tussen de middag ff de balen ervan, maar gaat nu wel weer.
    De kinderarts (een belgische vrouw) vond dat Evy teveel op een dag aan voeding kreeg. Ze zat te puzzelen met t schema en zei eerst dat we de fles om 22.30 moesten geven etc. Beetje raar en onduidelijk verhaal van haar. Om 20.00 slaapt Evy al en ik ga haar echt niet wakker maken terwijl ze altijd doorslaapt tot de volgende dag.
    Ze kwam er zelf niet uit en zei dat we maar naar de dieetiste van het cb moesten gaan. Ik informeren en blijkt dat je dan een doorverwijzing nodig heeft, anders wordt t niet vergoed door de verzekering.
    Toch maar ff met t CB gebeld. Die vonden alles maar onzin en 4 flessen met fruit en groente was prima. Haar gewicht en lengte zijn verder prima (8,2 kg en 70 cm lang), ze zit op de middenlijn.
    Kortom ik snap niet wat de KA zit te mutsen tegen mijn vriend, het maakte ons onzeker...maar we laten Evy gewoon zelf aangeven wanneer er weer een fles af kan..... :)

2. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    @Sjoon: heb je het helmpje voor Chiel?
    Hoe moeten jullie het opbouwen en wat vindt hij ervan? En jullie?
    Succes ermee....

Evy kruipt niet echt, zet zichzelf wel met haar voeten af in de box, dan gaat haar kontje omhoog, maar de rest nog niet en ploft ze weer neer.
    Op de grond zet ze zich met haar armen/handen af en schuift ze achteruit..binnen een paar minuten is ze van haar kleed af geschoven :)

Mijn vriend had vandaag papadag en het was zijn geluksdag, hij heeft 4x een poepluier mogen verschonen en ik vanavond uit mijn werk ook nog 1.
    Echt niet normaal meer zeg, maar nog steeds geen tandje in zicht. We blijven zoeken en voelen, volgens mijn wordt Evy t wel zat al dat gevroet in d'r mondje :oops:

Veel succes met alle doorkomende tandjes bij jullie kindjes!

En voor iedereen een fijn weekend!

3. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    @Zonneschijn: drinkt Senna altijd zo rond de 500 ml?
    Als ze goed groeit, dan heeft zij misschien niet zoveel nodig?
    Hoeveel flessen krijgt ze dan?

4. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Meestal drinkt ze wel wat meer, rond de 700cc, alleen sinds een week toch echt minder. Aantal flessen wisselt ook nog; 4 of 5. Vandaag heb ik steeds flessen van 180 aangeboden, maar ze drinkt maar tussen de 110 cc en 140 cc. Ook zonde van de voeding maar ja...
    De tijd dat ze 800 cc dronk is maar heel even geweest (3 weken geleden). 700 cc vind ik nog niet heel veel trouwens.

Gelukkig dat je weer wat gerustgesteld bent! Raar verhaal hoor van zo'n kinderarts. Ik zou het lekker zo laten zoals het is inderdaad, lijkt me niks aan de hand!

Ik ga slapen nu.

5. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    voor de meiden die borstvoeding geven als je nog niet ongesteld bent kun je nog wel zwanger worden...

en voor de meiden die bv geven en anticonceptie geven is cerazette een goede pil...dit is een pil die je tijdens bv mag gebruiken...

@sjoon hoe bevalt het helmpje? wat vind chiel ervan?

6. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    even testen hoor

7. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    We mogen het bedje van de week naar beneden gaan zetten... Meneer gaat het hele bed door en trekt zich al bijna op! Zou hem niet op de grond willen vinden, dus hopla naa benee!

Gelukkig vanmorgen zijn pap helemaal op, hopelijk gaat hij weer beter eten!

Sjoon, hoe is het gegaan idd?

8. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Dietiste is idd er niet alleen voor het afvallen (of juist aankomen)
    Luuk heeft consult gehad ivm met koemelkallergie.
    Het is gewoon een voedingsdeskundige..

Ze kunnen dus ook gewoon voedingsadviezen geven.
    Wrs beoelt de kinderarts dat?

Kan Evy niet met 3 flessen van 200 en daarbij nog een flesje diksap?
    Dan heeft ze wel de buik vol, maar niet met voeding :D Bij de diksap geef ik dan een 1/2 liga.
    en fruithap en groentehap.

Zo geef je net zoveel..en toch wat minder ;)

9. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    He meiden, waar zijn jullie allemaal? Ik dacht, ga even bijlezen op het forum maar er heeft niemand meer gepost vanaf vanmiddag.

10. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Het forum zou eigenlijk verhuizen, maar lees nu dat dat nog niet doorgaat...

Bevalt het goed in je huis? Voel je je er al helemaal thuis? En alweer 7 maanden vandaag!

En anderen nog leuke plannen voor vandaag? Wij weten het nog niet zo goed; naar opa/oma, of wandelen op het ijs of thuis hangen...
    Gisteravond feestje gehad en Senna sliep lekker tot 11 uur vanmorgen! Tussendoor wel een keer een voeding, maar ze sliep weer lekker verder.

11. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    de site is dus blijkbaar nog niet uit de lucht...
    noa had gistermiddag ook koorts 39 graden ..ook is ze verkouden en hoest ze een beetje..vanmorgen gelukkig weer 37..

noa sabbelt nu nog op een broodkorst, als ze 8 maanden is krijgt ze echt stukjes brood met smeerworst of smeerkaas. Op advies van het cb wacht ik met broodstukjes tot ze 8 maanden is..
    die broodkorst vind ze trouwens heerlijk;)

12. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @coco en zonneschijn feli met jullie kindjes 7 maanden alweer!

13. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Hey Meiden

ik kon zaterdag en zondag niet op het internet, (oja, het forum was ook gesloten) zaterdag moest ik werken, en belde mijn vriend dat de computer gecrashed was! mooi K.... natuurlijk, want we hebben een hoop foto's erop staan en ook ben ik zelf heel druk geweest met het bedrijf voor mijn vriend, heb zelf de factuur inelkaar gemaakt, offertes enzo... pff, uren werk zat erin, maar gelukkig konden de foto's en dat spul nog wel gered worden van de harde schijf!
    dus zaterdag had hij een nieuwe comp gekocht, maar hier zit me een enorm scherm bij... pfff. 25.5 inch, echt veel te groot. je moet nu echt van links naar rechts lezen! en je hoofd mee draaien!

Chiel doet het heel goed met zijn helmpje! het staat ook nog eens heel erg stoer! ik zal zo even kijken of ik een fotootje geplaatst krijg.
    het is alleen even het moment van opzetten dat hij een beetje jengelt, maar nog geen 20 seconden erna is het alweer lachen. maar met een jas aan trekken als het even een keer wat langzamer gaat, dan vind hij dat ook niet zo prettig, dus volgens mij gaat het wel goed.
    we moesten idd even opbouwen. de eerste dag (wij hebben zaterdag als 1ste dag aangehouden) 2x 3 uur op, met een kwartier tussendoor af, of als de drukplek weg is.
    de volgende dag weer op en dan 4 of 5 x af rond voedingstijd, en dan om 18.00 helemaal af, en vandaag de hele dag op. je houdt wel de helm af rond voedingstijd dus ook een keer of 4 a 5.
    en dan zou het vandaag al mogen dat we hem de hele nacht op laten, en anders morgen nacht.
    dus ben benieuwd! maar hij kan de helm heel goed verdragen gelukkig.
    we hebben nu een nieuw motormuisje in huis!

14. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

dit is de foto dan

15. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    @sjoon wat klote van de comp maar wel fijn dat je alles nog hebt.
    de print van helmpje helemaal tegek.

@coco zonnenschijn van harte met de 7 maandjes.

Ik ben gister naar het bos geweest met paardje. was heerlijk.
    Ruben heeft een nacht bij zijn vader geslapen. ging volgens mij wel oke alleen wilden hij savonds niet slapen. hij sliep pas om 22.30 geloof ik terwijl hij bij mij al om 19.00 in bed ligt.

verder ben ik gister bij een "leuke collega" op visite geweest. was erg gezellig. :D

16. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ sjoon wat een leuke foto :)

@ hier kom net bij cb vandaag ze waren super tevreden over esmay ze vonden haar sterk en snel.
    Ze is 70 cm en 8560 gram en hoofdje was 43,3 cm :D

17. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    stiekem ben ik een klein beetje jaloers op je. Ik wil graag afbouwen, maar kan het op de een of andere manier niet.

18. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    coco en zonneschijn: gefeliciteerd met de 7 maanden!

sjoon: superleuke foto. Zo een helmpje is gewoon even wennen.

fle3: zoo esmay groeit flink en snel is ze zeker.

hier kruipt Danny inmiddels. Naar achteren gaat beter dan naar voren.

19. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Oh Ilona wat leuk! En is er een vonk?! Niet dat ik nieuwsgierig ben ofzo.....

Helmpje heeft idd een gave print, fijn dat het goed gaat Sjoon! En wat heeft hij trouwens een lekker bekkie!

Ben vanaf vandaag op ratsoen, het ging er wel allemaal erg makkelijk in! Dus nu weer goed opletten wat wel en niet en de hoeveelheid (kon zo drie keer opscheppen....*bloos* ).
    Maar ik heb er zin an! Moet goed gaan, heb als deadline Frits zijn verjaardag, wil ik 20 kg lichter zijn!
    Dus 6 maanden... Maar ik heb er vertrouwen in! Ookal kreeg ik gister eerst een lachsalvo van me man...Vanmorgen toen hij wegging zei hij dat hij me wel wilde helpen, dus das wel fijn een stok achter de deur.

Frits alweer 7 maanden, wat gaat het hard! Ik ben al aant het kijken voor een andere autostoel zo langzamerhand want hij zit goed en de maxicosi begint krap te worden :confused: ...
    Kan me bijna niet voorstellen dat dit jaar de eerste stapjes worden gezet!

Nou ik ga even boodschappen doen, zie jullie vanmiddag nog wel even!

PS:Zijn er nog zieken of gaat het allemaal weer wat beter? Hoop het!

20. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    @kleintje ik moet wel zeggen dat ik het erg leuk vond. maar verder heb ikzelf nog niet gekeken.
    maar een klein vonkje was er wel. Alleen ik probeer wat beter na te denken voordat ik weer ergens in ga duiken. hihi maar het was super leuk.

Deel Deze Pagina