Wilde al zeggen, wil ik ook. Ik heb net de box net omlaag gedaan, wat een raar gezicht zeg! Nu ze bijna ga zitten vind ik het gevaarlijk worden, heb bedje moet van de week ook nog omlaag.
Meike krijgt nog maar 3 keer borstvoeding, 08:00 BV 10:30 fruithap 12:00 broodkorstje en BV 15:00 Sap en rijstenwafel 17:30 Groente hap 18:30 BV Daarna slaapt ze weer door tot de volgende ochtend. gr Willeke
noa kan ook nog niet zitten hoor... ze wil wel de hele tijd zitten als ze in de kinderwagen/ wipper zit komt ze helemaal om hoog..maar als ik haar zitten neer zet valt ze om...maar de meeste kindjes zitten pas zelfstandig met 8 a 9 maanden....dus rustig aan we hebben nog alle tijd
@ Coco: nee ben met 6 maanden gestopt ivm met koemelkallergie. Luuk gaat zelf niet zitten, maar als ik hem neerzet blijft ie aardig goed zitten, soms wat uit balans, maar hij houdt al keurig 1 armpje in de lucht en zit zo mooi te balanceren...
kleintje86: Ik las in een ander topic dat jij Frits al in het winkelwagentje had gedaan. Nou is mijn vraag, kan hij al helemaal los zitten of alleen goed bij ondersteuning. Ik stond hier van de week namelijk ook te twijfelen, denk zal ik ze los meenemen of kan dat nog niet. Toch maar weer de maxi cosi erop gezet, maar eigenlijk is dat niks.
@ Willeke: Zo, ik zou bijna jaloers op je worden. Met 3 borstvoedingen en zo'n doorslapertje. Hopelijk komt dat hier ook ooit nog eens.
Bulldog: ja hij komt 's nacht voor voeding, de speen accepteert ie niet. Hij drinkt ook echt 20 minuten en valt dan weer in diepe slaap. Ik vind het wel gezellig.. Zonneschijn: De eerste keer heb ik appel gekookt omdat het zo hard was. Je kunt het ook raspen. Op het kdv geven ze verse appel met peer en banaan gepureerd. Coco: BV kun je nooit te veel geven. Het schijnt dat de baby's zelf aangeven wanneer ze meer of minder willen. Ik zit op 6 voedingen, soms meer op 24 uur. Mijn schema ongeveer, de bijvoeding ligt aan de slaapjes: 7 uur bv 10 uur fruithapje 11 uur bv 12 soms stukje brood 15.00 bv 17.00 groentehap 19.00 bv +slapen 23.00 bv 3 uur bv Flex: leuk koppie zeg. Ook zo'n vrolijk kindje! Firstbaby: Ze zeggen dat baby's 'snachts het contact met de moeder willen inhalen als ze overdag weg zijn geweest. Moe worden ze in elk geval wel. Raúl is ook zo moe na het KDV. Hij wordt dan helemaal hieperactief. Vindt Danny het wel leuk op het KDV? Willeke: wat weinig bv geef je al! Red ze het goed van 12 tot 18.30? Wat voor een sap geef je Meike? Hier gaat het eten goed, fruit, groente en brood. Wel gepureerd nog. Als ik Raúl al in de stoel zet gaat z'n mond open. Net een vogeltje. Hij moest even schakelen toen ik hem brood aangaf om zelf vast te pakken. Nu al verwend
@ Ellen: Ben jij helemaal gestopt met Rapley? Ik doe het ook niet meer 100% hoor. 's Ochtends meestal geprakt fruit en 's avonds met het avondeten eet hij 'met de pot mee'. Nou ja, wat hij al mag krijgt hij gewoon uit het vuistje en dat gaat steeds beter. Ben er zelf ook gezonder door gaan eten, want kook nu de groente en aardappels zonder zout en altijd biologisch... Als we iets eten wat jayden nog niet mag, bijvoorbeeld chinees op pizza, krijgt hij een prutje uit de vriezer, heb daar eenvoorraadje prakjes opgebouwd. Qua voedingen hebben we trouwens ongeveer hetzelfde schema, grappig...
Ellen: Ik denk inderdaad dat Danny zijn tijd met mij wil inhalen. Op het kdv heeft hij het enorm naar zijn zin. Hij is altijd vrolijk en een echte charmeur. De leidsters zijn dol op hem en ze vinden hem enorm actief. er gebeurt daar zoveel dat hij niet wil of kan slapen. Zelfs als het daar doodstil is en ALLE kinderen slapen, geniet hij er nog van om uit het raam te staren. Dus het is niet zo dat het te druk voor hem is om te slapen. zijn schema is als volgt bv fruit bv bv groente en diksap bv Ik heb er nu geen tijden bij gezet, omdat het echt een chaos is de afgelopen week. Elke dag is een beetje anders, maar ben weer druk bezig om er weer ritme in te brengen. Hij sliep eerst door en de afgelopen paar dagen staat hij rond 3/3:30 op. Vind het erg vervelend, omdat ik gewend was dat hij doorsliep. Hierdoor komt hij in de ochtend weer later dan normaal. Kortom, een drama qua ritme en regelmaat!
@claudia: ik ben het helemaal met firstbaby eens! wat een onzin om je zo te noemen, en ondertussen wel even profiteren! ik zou idd ook niks geven dan. suc-6 meis!