Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    hey dames
    zijn er mama's die hun kindje al in de gewone autostoel hebben
    het word zwaar zo'n mc

2. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @linda en claudia fijn dat het weer uitgepraat is!

@ilona leuke foto`s.

@mo 2 flessen maar ik ben sinds van de week overgestapt naar 3 flessen!

@kleitne knap dat frits al zo goed kn zitten in durf het niet want menner wil alles in zn mond doen dus de kar ook denk.

@mo goeie vraag wil het ook wel eens weten ze zeggen dat het het veiligst is tot een jaar in de mc maar zoonlief komt er al met zn beentjes overheen en die zitten dan helemal tegen de rugleuning omhoog kan ook niet echt lekker zijn!

zo ben allen thuis zoonlief ligt op bed hij slaap nu mannetje is naar de voetbal en ik zit lekker aan een glaasje boswandeling!

heb dinsdag weer een afspraak bij cb over hoe ik het het beste aan kan pakken met slapen, ben benieuwd wat ze zeggen.

ik ga nog ff tv kijken en dan slapen want zoon zal wel weer op tijd wakker worden rond half 1 meeestal....

3. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    ik gebruik deze lijst: http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... lands.html
    misschien bedoeld Blondie dezelfde?

Wat je ook kunt geven, hier werkt het goed: courgette, doperwten, komkommer, tomaat, aubergine, pompoen. Of groente met een beetje kip en aardappel erdoor.

4. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Mo ik heb precies hetzelfde met Frits... Hij wilt de fles echt niet! Moet hem eerst goed moe maken en dan de fles geven want dan stribbelt hij niet zo tegen en drinkt hem leeg.... Maar anders mag ik blij zijn als die 100cc weg drinkt...

5. Delfino

Delfino Niet meer actief

zag de vraag over de mc
    ze mogen in een ander stoeltje als ze met hun hoofdje boven de rugluning uit komen of 13 of 14 kg zijn.

anders kun je het even vragen in de winkel daar weten ze het ook wel ;)

@ hier ben kotsmisselijk :rolleyes: kan goed teken zijn maar ook de griep zijn nog even afw88

6. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    spannend flex.

Ruben vind de fles juist heerlijk. Als het hem mee zit kan hij er nog wel 5 drinken. haha. maar daar integen vind hij groente niks aan.

7. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    Ja Luuk zit er al een paar weken in omdat het zo'n groot monster is :)

Zoalng ze nog goed in de maxicosi passen is het verstandiger om ze er in te laten zitten, maar Luuk met een winterjas aan is gewoon vierkant :confused:

Ik ken meer die hun kind al eerder dan 9 maanden in de gewone autostoel hadden..

Het is hetzelfde verhaal als met de wandelwagenbak..die zou je tot 6 maanden moeten kunnen gebruiken..nou die van mij lag Luuk met 4 maand al bijna vast in...

Als je je kind in een gewone autostoel doet, dan nog wel een paar maand in de ligstand.

Liefs, paula

het lijstje wat ik heb lijkt op die van jou Ellen..maar vlgs mij van een andere site.. ik heb em uitgeprint en ik de keuken hangen..

deze bedoelde ik
    http://www.pampers.be/nl_BE/parenting-a ... r-uit/1886

deze is ook wel handig:

http://www.familie-nagel.nl/fokfotoos/babyvoeding.html

8. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    maoaatje : Leuk een tandje! Maar ook zielig he dat ze er zo van uit hun doen zijn he, hier duurde het ook lang toen kwam er prompt een tweede achteraan. Hier gelukkig weer het makkelijke meisje, dus hou vol komt goed. ;)

Sjoon : Is de koorts nou helemaal weg

Ilona : Wat lijkt ruben al weer groot in de kinderstoel, echt al zo´n gaaf mini mannetje :D
    Leuke foto´s van je paard in de sneeuw, hebben paarden geen last van de gladheid of is dat een domme vraag. :oops:

Kleintje86: Gaat het hier ook proberen in het winkelwagentje, neem gewoon een dun fleecedekentje mee die doe ik dan om haar heen. Lijkt mij erg makkelijk, loop normaal als een waakhond rond of niemand de maxi cosi eraf stoot. :)

mo1978: Lastig zeg dat ze de fles niet wil, kan je het niet proberen als ze slaapt Ik weet dat mijn schoonzus dat deed want dat meisje wilde vanaf 5 maanden al niet meer drinken. Ze is nu 11 maanden en drink helemaal geen flessen meer maar van armoe karnemelk. :rolleyes:
    ik snap dat je het eng vind dat ze op haar buik gaat slapen, doet ze hier gelukkig nog niet maar zal niet lang meer duren denk ik.

fl3xgirl: Spannend zeg, afwachten maar. :D
    13 kilo is erg veel hoor voor in de maxi moest er stiekem op lachen, want de stoel die erop volgt gaat maar tot 18 kilo. Gemeen he. 8)

Blondie: Hier ook zo´n brede alleen dan een meisje, ik heb ook jurkjes en shirtjes waar echt haar armen niet ingepropt krijgt ze is veelste breed :D
    Hier is ze gisteren voor het eerst in de autostoel gegaan. Ik heb een nieuwe en daar zit een verkleiner in, ondersteunt haar rug aan de zijkant en bij haar hoofd. Het paste eigenlijk perfect was gewoon verbaasd! Want ik wilde nog even wachten, maar mijn man vond dat onzin en hij had gelijk. ;)
    Gisteren ook voor het eerst twee liga kaken fijn geprakt met verse sinasappelsap gegeven. Ze vond het heerlijk, vond het spannend met haar reflux maar niks geen last van gehad. :D

9. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    heyy 13 tot 14 kilo dan passe ze togh allang nie meer in de mc haha
    nou ik zal binnuhkort ff kijken voor een autostoel
    ga er weer van tusse mijn middelste dochter is ziek bah bah griepvirus slaat hier ook toe

nou doei meidennn

10. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Paula, heel erg bedankt voor de site's, heb nu weer zat ideeen :D
    Maandag maar weer eens boodschappen doen en lekker gaan koken.

11. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi allemaal,
    ben ik ook weer... drukke dagen gehad dus wortd lastig om op iedereen te reageren.
    Bedankt in ieder geval voor de reacties op mijn appel-vraag. Ik ben toch maar met "rauwe" appel begonnen.

Verder heb ik hier weer mooie foto's voorbij zien komen!

Beterschap met alle zieke kindjes (en mama's)!

Hier ook een meisje dat een stuk minder de flessen wil, ze drinkt nog maar zo'n 560 cc per dag (soms meer soms minder).
    Hoeveel drinken jullie kindjes in cc's?

Blondie en anderen, ik heb het idee dat het nog best veel verschilt op welke site of welk kookboekje je kijkt, wat betreft wat ze mogen vanaf welke maand. Bijv. met brood en vis enzo.
    Voor degenen die al brood geven is dat wit of bruin brood?
    En zijn er al kindjes die al vis of verschillende soorten vlees krijgen?

Fijne zondag nog!

12. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Wij geven zoveel mogelijk bruin brood, heel soms als er niet anders is wit... En meestal belgd met iets, maar ook soms met alleen boter.

13. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    Geen domme vraag hoor.
    Zodra paarden ijzers dragen is het wel erg gladjes voor de paarden.
    Pontun heeft ijzers maar kan zich zelf erg goed redden op het ijs.
    zolang je hem maar zijn gang laat gaan. En het niet voor hem doet zoals tegen sturen of je gewicht verplaatsen.
    maar erg lag veel zacht sneeuw dus gladjes was het niet overal.

14. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

de koorts is helaas nog niet gezakt.
    gister leek het beter te gaan, maar toen hij weer naar bed ging voor de nacht, zat chiel op 38.5
    vannacht werd hij gillend om 4 uur wakker, en was zijn temperatuur opgelopen naar 39.6 dus maar weer een zetpil gegeven, en nu blijft het ook hoog, boven 38.4 in ieder geval, ik denk dat ik morgen maar gewoon weer de dokter bel, want het wordt niet minder, als ik dat denk, dan loopt het ook weer op.
    hij heeft to 7 uur vanochtend alleen maar lopen (gillend) huilen, en grijpt ook naar zijn hoofdje met 2 handen, (niet bij zijn oortjes) zo zielig... bah, nu slaapt hij net weer, hoop dat hij even een lange rit slaapt...

15. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Hè Sjoon, wat rot voor Chiel! Inderdaad hopen dat hij nu even lekker een eind doorslaapt. Dat is ook wel zo lekker voor jullie zelf. Ik zou inderdaad ook de dokter morgen bellen als de koorts dan niet echt gezakt is.
    Veel beterschap!

16. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Sjoon: Ach wat zielig voor het mannetje. Beterschap en als het niet overgaat gewoon weer bellen hoor naar de dokter

Zonneschijn: Hier nog geen vlees geprobeerd. Hier op het cb zeiden ze tegen mij dat ze nog maar 600cc binnen moet krijgen. Want minder drinken is niet erg, die van mij dronk juist nog te veel moeten meer bijvoeding gaan geven.

17. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    ja de mc is tot max 13 kilo, maar dat komt denk ik zelden voor dat een kind er ok inblijft zitten tot 13 kilo.
    Mooi dat het goed ging in de gewone autostoel.

Mamakaatje; eet smakelijk :)

Sjoon wat zielig voor het mannetje, koorts houden onder paracetamol is niet okee hoor, gewoon morgenvroeg h.a bellen en als je het niet vertrouwd dat gewoon de huisartsenpost. Sterkte1

Zonneschijn..ja is ook wel verschillend.

ik ben met Luuk naar de diëtiste geweest ivm met koemelkallergie en die heeft een schema voor mij opgesteld.

Daarin stond voor Luuk (7 maand en 75 cm lang en 9.5 kilo) het volgende:

1-2 keer daags opvolgmelk Pepti 2 (krijgt hij 3 keer, waarvan 1 wat aangedikt met rijstebloem voor de n8)
    1-2 papvoedingen (krijgt hij nog niet)
    Warme maaltijd:
    3 eetlepels gekookte groente
    1-2 eetlepels aardappelen of rijst
    1 eetlepen gemalen vlees
    1 theelepel olie of koemelk en soja-eiwitvrije margarine..(ehh neem aan dat er wel iets van vet door de kant en klare potjes zit?

Nou dit adviseren ze van 7-9 maand..

Maar Luuk krijgt ook een rijstwafeltje of 1/2 liga (dat adviseren ze vanaf 8 maand) en wat appel diksap tussendoor (dat adviseren ze vanaf 9 maand).

Nog geen brood (Voor Luuk pas na 9 maand omdat kindjes die allergisch zijn ook eerder een glutenallergie kunnen ontwikkelen)

Nou mss heeft iemand hier iets aan.

Ik vond het in elk geval makkelijk om te zien hoeveel ie van een kant en klare maaltijd moet krijgen..ik deed altijd maar wat ;)

Ik geef Luuk wel wat vlees, meest rundergehakt, en in potjes vnl kip, en rundvlees.

Varkensvlees staat me wat tegen, maar dat komt omdat ik daar zelf niet echt wat mee heb.

Visrisotto deze week gegeven, hij vond het wel lekker, maar las ook ergens dat het beter is om vis pas na 8 of 9 maand te geven bij allergische kindjes!

Liefs!

18. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    mogen ze maar 600 cc op een dag?

Luuk drinkt 3 melkflessen van 200 cc en geef nog een bekertje diksap van 180 cc?

ik dacht altijd dat ze niet meer als een liter mochten op een dag..

19. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Hmm tegen mij zei het CB dat ik misschien dan wat minder fruit en groente moest geven en wat meer melk. Maar dat vind ik zelf niet logisch, uiteindelijk gaan ze toch steeds meer naar vast voedsel. En Senna eet het best goed.
    Maar die 600 cc gaat alleen over melk denk ik, daarbij mogen ze wel ander vocht nog toch?

20. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Dank voor je schemaatje, valt inderdaad nog mee met de hoeveelheid melk/flessen. Vind het beetje lastig te vergelijken, want Senna zit nog maar op 5,5 kilo en 61 cm. Dus geen idee of ze dan juist meer zou moeten (om extra te groeien) of minder omdat ze nog niet zo groot is...
    En zitten er in liga ook gluten? Ik geef het hier ook een beetje, soms een halve om op te sabbelen of verkruimeld in het fruit.

Deel Deze Pagina