ja bij senna kan het natuurlijk heel anders zijn.. vlgs mij moet ze sowieso nog meer opvolgmelk hebben om aan te komen. ik ben van 4 naar 3 flessen gegaan.. die 1/2 liga weet ik eigenlijk niet.. moet er wel op staan. geen koemelkeiwit iig, denk ook geen gluten... en ik was de fruithap vergeten voor 7-9 maand
Bij ons schema van het CB staat bij 7 mnd: -borstvoeding op verzoek -bij kunstvoeding: 1x pap (rijstebloem mengen met babyontbijtgranen) en 2x opvolgmelk -warm eten met vlees en yoghurt toe. tussendoor: fruit en broodkorstje -8 maanden: -borstvoeding op verzoek -pap (met babyontbijtgranen) -boterham en flesje opvolgmelk -warm eten met yoghurt toe -flesvoeding voor het slapen gaan tussendoor: fruit -Vanaf 9 maanden: 3 maaltijden -pap of brood met opvolgmelk -brood met beker opvolgmelk -warm eten met yoghurt toe tussendoor: fruit, thee/water of een sapje met een knabbeltje Aanbevolen hoeveelheid melk: 6 maanden: 700 ml opvolgmelk 9 maanden: 500 ml (dit is incl yoghurt) 12 maanden: 300 ml melk(producten) Liga eerste stap bevat nog geen gluten etc, rijstewafels mogen ook. Misschien hebben jullie hier iets aan
Sorry staat een beetje onduidelijk maar ze hebben nog maar 600cc ervan nodig! Ik gaf drie keer 210 en 1 keer 120, nu heb ik die 120 vervangen door een danootje. Maar ik ga niet meer nog afbouwen, want ze wil niks anders drinken heb al van alles geprobeerd. Je mag tot 1 liter geven, je heb helemaal gelijk maar met fruit en groentehap erbij vinden ze dat veel te veel op het cb.
hallo allemaal! Noa dr eerste tandje is eindelijk aan het doorkomen...vanmorgen werd ze wakker met knalrode wangetjes, en dacht toch nog even voelen....en ja hoor een scherp hard puntje voelde ik en toen ik keek in dr mondje zag ik een klein wit puntje zitten...hhihiihih weer een mijlpaal! ik las dat chiel ng steeds ziekjes is...rot zeg...hopelijk gaat het vanavond en morgen beter en als je het niet vertrouwd gewoon de dokter bellen hoor! wij hebben een autostoel van maxicosi die van 9-18kilo is...zodra noa 9 kilo is gaat ze erin want ik sjouw me een breuk aan dat ding...me vriend draagt hem eigenlijk altijd als we weggaan maar het wordt steeds zwaarder.... ik merk ook dat noa steeds minder gaarg dr melk drinkt...van een lepeltje wil ze dan nog wel...maar de fles gaat nooit leeg.. dit is noa dr schema nu: 07:00 melk 180+6 9:30 fruit (150 gram vers of heel potje) 13:00 melk 180 +6 + broodkorst 15:00 1/2 liga +90 cc diksap 17:00 heel potje groente + danoontje 22:00 180+6 + 3 scheppen rijstebloem dr flessen drinkt ze nooit helemaal leeg...soms laat ze wel 60-100 staan... wat vinden jullie van dit schema? @flex ik hoop dat de misselijkheid een goed teken voor je is... heb noa btw nu in het autostoeltje gezet om ven te kijken..en dan in de ligstand..je kan hem op 2 standen zetten...z vind het helemaal geweldig...ze zit lekker rechtop en veel meer ruimte..denk dat het geen waad kan om hem nu al te gaan gebruiken ze is nu denk ik 8 kilo...of is het nog niet goed voor dr rug?
http://www.baby-walz.com/SyEngine.php?Act=97554&Do=97713&_SSL=0&pArtikel=460433&pPosition=6 Linda: Ik zou dan nog heel even wachten, hier was ze de laatste keer op 125 gram na 9 kilo. Ik heb bijna dezelfde, ideale is dat dan de rug en alles ondersteunt word kan ze geen kant op. Misschien kan je zo'n verkleiner ook los kopen, dan kan het denk nu ook al en ik doe hem ook inderdaad nog op de ligstand.
gebruik jij al wel de autostoel mineke? judith is toch nagenoeg 9 kilo? ik denk dat ik idd gewoon wacht tot ze 9 kilo is maar heb soms echt het idee dat ze niet meer zo lekker zit in de maxicosi ze gaat als ik haar in de maxicosi doe helemaal proberen om eruit te gaan onderuitgezakt zitten en huilen...als ze eenmaal zit dat hoor je dr niet meer en valt ze tijdens het autorijden ook bijna altijd in slaap dus dan zou je zeggen als ze niet lekker zou zitten dat zou ze wel blijven huilen...maar haar voeten steken er ook helemaal buiten vraag het dinsdag ook nog wel even op het cb
Gisteren voor het eerst gebruikt hier. Hier ging ze de laatste tijd ook mopperen als ik haar erin deed, dan bleef ze zo eigenwijs met haar hoofd rechtop zitten van daaaaaag ga echt niet liggen. Ik had het ook op het cb gevraagd maar kreeg niet echt een antwoord. Dus ben benieuwd wat ze bij jou zeggen en misschien is ze wel alweer gegroeid.
Linda, is Noa al weer opgeknapt? Leuk hoor, een tandje. Sjoon, hoe gaat 't nu met Chiel? Ilona, mooie foto's weer. Mo, je kan het cb ook altijd bellen als je twijfelt wat te doen met haar flessen. Wij hebben Babet nog in de mc, en denk haar daar nog wel ff te houden. Maarja, 't is ook een kleine dame. Mineke, heeft Judith niet haar ogen uitgekeken nu ze vooruit zit in de stoel. Nu kan ze zien waar je rijd toch? Zonneschijn, wij geven nog geen brood, en ook geen vlees of vis, dus kan je niet helpen. Fl3x, spannend hoor, deze maand. Nog een paar dagen en je weet 't. En leuk dat haar tandje nu komt. Ik heb mijn vrolijke meisje weer terug. Ze slaapt ook weer 's nachts. Dus ik ben helemaal blij. Ik wil heel graag jullie mening weten over ons voedingsschema: 07.00 borstvoeding 10.00 fruit a la rapley 12.30 100cc vruchtensap (covelt) 15.30 borstvoeding (soms uit de fles, ong 230 cc) 17.00 liga 18.30 groente a la rapley 21.00 120 cc borstvoeding en 120 cc flesvoeding met 5 scheppen pap uit de fles. En hoe doen jullie het met tandje(s) poetsen? Ik doe het het liefst na de laatste voeding, zodat ze de hele nacht een schoon tandje heeft. Maar vaak valt ze tijdens die fles in slaap, en ik wil haar er ook niet voor wakker maken.
@Moaatje: geen idee. gewoon proberen zal ik zeggen. Zelf heeeft Suzanne nog geen tandjes. Wel 1-tje die aan het doorkomen is. Hier gaat alles goed. Suzanne heeft gisteren na zeer lange tijd weer een groentehap op. wel 1 eetlepel, maar we gaan de goede kant op. Volgens mij is ze een inhaalslag aan het doen; want ze drinkt behoorlijk veel de laatste tijd en de flesjes gaan altijd op. Ze drinkt ons nog eens arm @ Flex: voor jou ook een spannende tijd. Hoe voel je je? pff.... wat een weekend. Mijn papa is afgelopen vrijdag geopereerd aan zijn keelamandelen en een klepje van zijn luchtpijp. Keelamandelen op oude leeftijd eruit halen doet veel meer pijn dan op jeugdige leeftijd. Dus met andere woorden; hij heeft er behoorlijk last van. Vind ik wel zielig. we waren afgelopen zaterdag op ziekenbezoek. Was hij net uit het ziekenhuis en ging druk doen met Suzanne. Moest hij niet doen, want hij was nog zo duf van de narcose en morfine. Maar nee, hij wilde zich groot houden t.o. ons. Dus hij lag al vroeg op bed en wij zijn weer richting huis gegaan. arme man. Nu vieren wij volgende week onze verjaardagen en ik heb tegen hem gezegd; je kijkt maar wanneer je komt, je gezondheid gaat voor. Hopelijk gaat het redelijk met hem. Zo... ik ga mijn glasgordijnen uit de wasmachine halen. Ik ben druk aan de poets vandaag. Heerlijk zo'n vrije dag. Meteen vanalles in plannen.
vanochtend ging het met de temperatuur van chiel wel de goede kant op volgens mij. 36.4 dus dadelijk als hij weer wakker is, dan nog een keer opnemen. aanhet eind van de middag moet ik met hem voor controle weer naar het zh toe, eigenlijk wel makkelijk, weer zo'n tussendoorse meting, zo weten we weer wat hij gegroeid is en aangekomen na zijn laatste bezoek bij het cb. Wij hebben ook al de autostoel in de auto, ideaal. zondags voor de kerst hebben we die gekocht, en hij kan heerlijk naar buiten kijken! deze is ook van het merk maxicosi, en kan ook een beetje in een ligstand gezet worden, dus wel makkelijk. chiel is al ruim 9 kilo. veel makkelijker dan gesleep met de mc! Bianca beterschap met je vader, en flex feli met esmay haar eerste tandje! ik kan bij Chiel wel tandjes zien zitten, maar dat ze nu al doorkomen... nog niet echt. moaatje, fijn dat je meisje weer lekker doorslaapt in de nacht.
ben honds beroerd maar ik ben te grazen genomen door de griep. vandaag gaat wat beter dan gisteren idd nog paar dagen
Flex: beterschap! Bianca: wat actief zeg nu al de gordijnen gewassen. Ik geloof dat ik vandaag niet vooruit te branden ben Wat betreft de autostoel, ik vind t lastig om te bepalen wanneer Evy erin zou kunnen. De laatste x woog ze 8,2 kilo. De mc vind ze niet zo prettig, weet even niet meer wie het eerder schreef, maar Evy houd zich af en toe ook zo stijf als een plank als je haar erin wil zetten In maart gaan we op vakantie en dan wil ik haar er in ieder geval wel in zetten (moeten ong. 14 rijden)
Sjoon, fijn om te lezen dat Chiel zijn temp weer omlaag is gegaan. Evy was gister gelukkig ook weer van haar verhoging af. Wel hoest en snottert ze weer aardig. Het hoesten was net bijna over en nu komt t weer terug Succes bij de controle in het zh
chiel zijn temp is weer normaal gelukkig. vanmiddag toch niet naar het zh toe. de kinderarts heeft een crematie, en veel zieke artsen, dus wordt allemaal overgenomen, en nu laten ze de kindjes in de omgeving een andere dag komen. dus moet donderdag om 9 uur al, vlak voor het babyzwemmen, ben bang dat ik dan niet op tijd kom maar ja, dat zwemmen is niet zo super belangrijk. wel leuk overigens!
Ruben wil ook niet in het mc. maar hij is nog niet zo zwaar. laat hem nog even zitten en kijk in maart voor een stoeltje