Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Effe een vraagje; soms maak ik Senna's groentehap uit vriezer lauwwarm klaar, maar dan heeft ze helemaal geen zin om te eten. Na een half uur maak ik het dan weer lauwwarm en dan wil ze vaak wel. Mag dat eigenlijk of is dat niet goed?
    Vind het zo zonde om het steeds weg te moeten gooien namelijk...
    Senna is gek op danoontje trouwens, maar ik wil het niet elke dag al geven. Doen jullie dat wel dagelijks?

2. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik doe dat zelf ook weleens hoor, denk zelf dat het wel mee zal vallen. Ik vind het zelf inderdaad ook zonde om weg te gooien.
    Hier sinds anderhalve week elke avond na de groente hap een danootje i.p.v. een kleine fles, hier vind ze het ook heerlijk. Waarom wil je het niet elke dag geven.

Inderdaad erg wat er gebeurd in Belgie, had gewoon kippenvel toen ik het hoorde. Die lieve babytjes vermoord en heleboel kindjes erg verwond, allemaal getraumatiseerd. :cry: Snap niet dat iemand dat kan doen. :(

3. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Ik wil liever niet dat ze nu al dagelijks went aan zoetigheid. Ben bang dat ze bijv. groente die ze nog niet kent gaat laten staan.
    Maar het is wel erg leuk om d'r zo te zien smullen, dus wie weet laat ik m'n principes al snel los....
    Maak jij alle hapjes zelf (behalve het danoontje natuurlijk ;) )?

4. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    En heeft hij de afgelopen nacht doorgeslapen? Ik hoop het wel.

Coco: Is Jayden nog uit logeren gegaan? Hoe vond je het?

5. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Dat wat er in belgie is gebeurd is echt te erg voor woorden. Wil er niet eens meer op in gaan.

Claudia: Leuke stoel. Echt een lieve opa.

Linda: Gelukkig is de spruw weg. Beterschap voor Noa. Ik weet hoe moeilijk ze het hebben bij het doorkomen van een tandje. Heb er de afgelopen week last van gehad en nu nog. Enorme spuitluiers en een zeurderig kindje.

6. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Moaatje en Mineke: Wat voor danoontje geven jullie?
    Ik heb vorige maand yoghurtino ofzo gekocht. Ligt bij de babyvoeding.
    Maar toen ik pas thuis kwam en het aan Danny wilde geven, las ik bij ingedrienten suiker. Danny vond het volgens mij veel te zoet.. want hij bleef maar raar kijken en smakken met zijn mondje.

Zonneschijn: Ik zou nog niet dagelijks een danoontje geven. Maar goed, dat ben ik. Ik ken ook een vriendin en haar kind krijgt 2 keer per dag groente, portie fruit, danoon, koekje, liga etc. Ik las hier zelfs dat volgens mij claudia zei dat ze een lange vinger aan haar dochter heeft gegeven. Dat zou ik nooit doen. Maar een ander is daar makkelijker in.
    Maar omdat Danny af en toe lichte eczeem heeft als hij iets eet wat niet bij hem past ben ik ook iets voorzichtiger denk ik. Ik let echt op wanneer die velkjes tevoorschijn komen, zodat ik weet wat hij daarvoor heeft gegeten.

Ik verwarm groente nooit 2 keer. Op zich moet het wel kunnen, met name omdat ik het vers maak diezelfde dag. Maar ik gauw het standaard weg en vind het vaak zonde. Zoveel lekkere groente gepureerd. En tegenwoordig die ik er vis of kip bij en om het dan weg te gooien lijkt me inderdaad zonde.

7. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik was het idd die een lange vinger gaf,omdat ik dat weer van iemand anders hoorde ;) maar na overleg met het cb ben ik ermee gestopt en krijgt ze lekker een rijstewafeltje,omdat het toch veelste slecht is voor haar tandjes ;)

En je hebt mijn eerste danoontje,ik had per ongeluk de normale gegeven,gelukkig maar 1 keer :oops:

8. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.291
    2.987
    113
    Ik ben ook een juni mama (11 juni), maar het helaas niet zo heel veel tijd om mee te kletsen. Het forum kost namelijk heel veel tijd, maar ik probeer wel mee te lezen!
    Thijmen is nu ruim 7 maanden en heeft sinds 2 dagen een tandje. Nou ja, een klein puntje dan. :) Het is een heerlijk mannetje, alleen 's nacht loopt het nog niet lekker. 2 weken geleden was het ziek (hoge koorts, oorontsteking). Toen sliep hij super goed! Nu is hij weer beter en is het weer een ramp. Heb vannacht om half 4 met hem opgezeten en een fles gegeven. Uiteindelijk weer het bed in. Paar keer er uit geweest voor de speen en uiteindelijk om 6 uur was hij heel hard aan het huilen. Toen maar samen naar beneden gegaan. Voordat het hele huis wakker is.
    Zijn er meerdere kindjes die niet goed doorslapen?!

Leuk om te lezen hoe het met alle kindjes gaat! Ik zal proberen om ook wat vaker bij jullie mee te schrijven.

Groetjes, Lotte

9. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Lotte: Hier ook een paar keer wakker vanacht, maar ze wil geen eten alleen een aai over haar bol en haar fop weer in. Wat het nou is weet ik niet, de ene nacht wel de andere nacht niet. Maar ja heb gisteren gewerkt, misschien heeft ze me wel gemist. ;)

Ik heb gewoon zo'n grote treetje met toetjes gekocht bij de lidl. Twaalf stuk van 60 gram, in aarbei, banaan en perzik. Ik heb gekeken wat er in zat er bij 100 gram maar een klein beetje suiker in dus ik vind het zelf geen kwaad kunnen. Ik had het ook bij het cb gevraag, die zeiden dat ik me niet hoefde te laten verleiden door die kindertoetjes omdat ze duurder zijn maar het mocht wel. Kon ook gewoon yoghurt of kwark geven. Maar pure yoghurt ga in niet geven dat vind ik zelf namelijk smerig :oops: , hoort toch echt suiker doorheen.
    Ze eet tegenwoordig vaak mee, maar het liefst heeft ze nog wel dat ik het fijn maal. Ik ben wel weer heel precies in zoutloos koken, zo heeft iedereen zijn eigen manier. ;) Alleen als ik patat of iets eet wat gekruid is krijgt ze een potje. Dat zeiden ze de laatste keer op het cb dat ik daar echt nog op moest letten, vandaar dat ik weer verbaasd was dat ik las dat sommige al macaroni geven. Ik dacht zelf dat dat te gekruid is, dus misschien wel niet dan. :rolleyes:

10. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    hallo allemaal!

ik gaf eerst ook elke dag een danoontje, maar het cb zei dat het beter is om het zo'n 2 a 3 x per week te geven...er zit best veel suiker in..
    gewone yoghurt mogen ze volgens het cb nog niet omdat er gewone melk in zit en dat mogen ze nog niet...als je een toetje geeft dan een speciaal babytoetje...mijn eerste danoontje bijvoorbeeld want dat is met opvolgmelk..die zijn niet zo duur....1,10 ofzo voor 6 toetjes...vind ik wel mee vallen..
    macaroni kan je gewoon geven hoor...je kan gehakt of tartaar rullen....dan groenten erbij bakken, ik doe altijd zo'n macaroni pakket erdoorheen, en dan zo'n fles tomatensaus erdoorheen...wel goed op het etiket lezen, in bijna alle flessen tomatensaus zit zout, maar in 1tje dus niet die heb ik erdoorheen gedaan...verder zitten er dus geen kruiden, niets doorheen...dan haal ik er wat af voor noa....beetje macaroni koken en mengen met de saus, pureren et voila...de macaroni is klaar...daarna doe ik zout en peper toevoegen aan onze saus..
    @lotte leuk dat je ,mee komt kletsen! heeft thijmen erg last van zijn tandje? noa gisteravond wel een beetje last, toen dentinox opgedaan en toen ging ze lekker slapen...noa had ook thijmen geheten als ze een jongetje was geweest;)

11. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Wat een verschillen zeg per cb, hier zeiden dat ik het wel mocht geven. :confused:

12. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Gezellig dat je meekletst Lotte.. kan me voorstellen dat het forum veel tijd vraagt. Moet je elk onderwerp meelezen?

Vannacht was het weer 'normaal' om de 4 uur drinken. Gelukkig mochten we wel tot 9 uur uitslapen van hem :)

Leuk om te lezen hoe iedereen met het eten omgaat. Ik haal 1x per week een biologisch groentenpakket en meestal gebruik ik iets van wat daar in zit voor Raúl. Dat betekent wel dat ie een paar keer hetzelfde eet (of ik vries wat in), daar doe ik niet zo moeilijk over. Ik maak het op de dag zelf (ff 3 min. koken, pureren en klaar) en wat over is krijgt ie de tweede dag. Langer bewaar ik het niet. Ik vind het wel lastig om in te passen, soms schiet het erbij in als het niet uitkomt. Nu wilde ik om 10 uur fruit geven maar hij wilde slapen. Straks als ie wakker wordt dan maar. Ik probeer wel 's ochtends fruithap te maken en 's avond warme hap. Voor de rest weinig erbij omdat ie of slaapt of moe is.
    Zijn jullie erg consequent in elke dag dezelfde tijden eten geven?

13. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Het valt me trouwens op dat jullie veel contact hebben met het cb. Wij gaat in febr. weer wegen en in december kreeg ik een folder mee over eten, meer niet... Voor de rest doe ik maar wat mijzelf goed lijkt...

14. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    wij moeten 1 x per 1,5-2maand naar het cb voor wegen en meten en afspraak met de verpleegkundige of arts...je kan dan zelf allemaal vragen stellen over voeding enzo...ze geven zelf ook wel wat tips van ze mag nu een boterham met smeerworst of smeerkaas etc...maar je moet zelf wel veel vragen...ze zeggen vaak ze mag alles...alleen niet te veel zout en kruiden...maar...zeggen ze dan...buitenlandse kindjes krijgen ook eten met kruiden en die hebben er ook vaak geen last van dus kijk maar....vaag...ik geef gewoon nog geen kruiden en zout...

noa krijgt wel elke dag rond dezelfde tijden eten...soms verschilt het 1 uurtje ofzo maar meer niet..

15. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Ik probeer zoveel mogelijk een vast ritme aan te houden ook, maar de tijden verschillen soms wel hoor. Het schiet ook niet op om vlak na de fles dan weer groente te geven want dan zit ze nog veel te vol en eet ze toch niks. Hetzelfde als ze heel moe is.
    Misschien toch ook maar es iets van gehakt ofzo proberen.
    Hoe vaak geven jullie iets nieuws van eten? Ik wil ook weer niet teveel nieuw spul tegelijk aan Senna geven, maar misschien ben ik wel veel te voorzichtig...

16. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    @Ellen: wat fijn dat het slapen bij Raul de goede kant opgaat...

@Zonneschijn: ik ben ook erg voorzichtig hoor! Evy krijgt nog geen brood, toetje en nog geen vlees geprobeerd. Eigenlijk alleen groente met aardappel en fruithapjes. Ik maak ook alles zelf.
    Ik wil van de week wel met broodkorstjes beginnen. Gister aten wij op de bank een schaaltje yoghurt met fruit, Evy zat er zo naar te kijken, dat ik haar een paar likjes heb gegeven. Ze vond t wel wat en wilde bijna t schaaltje uit mijn handen pakken :)

Hebben jullie kindjes ook zo'n last van de tanden die boven doorkomen?
    De ondertanden vielen wel mee, maar nu komen de 2 boventanden door en heeft ze een aantal x flink verhoging gehad en eind van de dag was t dan plots weer weg en 2 dagen later had ze t weer?

Ilona: ik hoop dat jullie een heerlijk verwenweekendje hebben, veel plezier!

Mineke: hoe gaat t bij jullie met de reflux?

17. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Claudia: leuke stoel :D wij hebben de hawaii (ik geloof dat ie zo heette)
    Alleen de stoel verschuiven als ze erin zit gaat niet zo makkelijk.

Lotte: leuk dat je meekletst en kijkt! Hopelijk zien we je vaker :)

18. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Linda: Hier krijgt de kleine al af en toe melk hoor. Ik zat eens in een drukke werkweek in de knoop met het kolven, en toen heeft mijn man een keer de laatste papfles met koemelk gemaakt.
    Nu krijgt hij steeds een paar keer in de week die voeding met koemelk.

@ Firstbaby: Ja, Jayden is lekker bij mijn schoonouders blijven slapen. Hij sliep om half 9, is niet wakker geworden voor de late voeding, en werd pas om half 6 weer wakker. Maar mijn schoonmoeder was om kwart voor 5 al uit bed, omdat ze het vertrouwde dat hij zo lang sliep, dus die heeft 3 kwartier lopen ijsberen voor dat hij wakker werd. Maar het is dus goed bevallen.
    En kon ik eindelijk eens uitslapen... nee dus. Was om 8 uur bij mijn schoonouders om hem op te halen, en heb dus maar goed 3 uur slaap gehad. Ik had hem zo gemist....

Over toetjes: Van de week hebben we voor het eerst na de warme maaltijd yoghurt aangeboden, maar hij vond het niet lekker. Hij had liever mama's tietentoetje. :D Danootje ofzo hebben we nog niet geprobeerd.

19. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.291
    2.987
    113
    Ja, maar dat is bijna niet meer te doen. Want achter de schermen moet er ook heel veel gebeuren. En ik heb ook nog 'gewoon' een baan.
    Maar ik zal mijn best doen vaker te komen!

20. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.291
    2.987
    113
    Ik lees trouwens dat jullie kindjes al best vaak 'met de pot meeeten'. Ga jullie voorbeeld maar eens volgen. Heb vandaag worteltjes en bloemkool voor hem gekocht en ga maar eens babyhapjes maken. Ik heb hem laatst bloemkool gegeven en dat vond meneer heerlijk! Hij eet beter dan zijn zus!

@Linda: dentinox moet je op het tandvlees doen he? Ik heb nu tabletje Chamodent. Maar heb niet de indruk dat het veel doet. Mag jij wel aan haar mondje komen?
    Grappig trouwens dat Noa anders Thijmen had geheten!

Deel Deze Pagina