Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht

Hier ook zo ;)

2. vlademira

vlademira Niet meer actief

een nierbek ontsteking is eigenlijk een verwaarloosde blaasontsteking (heb alleen nooit iets van een blaas ontsteking gemerkt ) die doortrekt naar de nieren dan zijn de kapsols om de nieren heen die als het ware de nieren beschermen ontstoken

3. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    nou dat heb ik nou ook!
    dacht dat het miss van me narcose was ofzo weet het ook niet.

en ik heb ook geen eet lust meer lijkt wel of ze een knoop in me maag hebben gelegt

4. Delfino

Delfino Niet meer actief

hey meiden,

wilde even JESLIN feliciteren met de geboorte van haar zoontje!

@ essie mooie foto hoor! :D

hier ben ik in afwachting van de urine onderzoek want heb toch nog wel last dacht dat het over was maar nee hoor :(

de kleine meid doet het goed ze heeft alleen allemaal kleine pukkeltjes in der gezicht vooral heel veel bij der oogjes :( en slapen tjha.... ze wil eigenlijk overdag alleen op onze buik slapen en niet in de wieg zodra we haar der in leggen nadat ze in slaap is gevallen op mijn buik wordt ze weer wakker :rolleyes: kortom ze ligt de heledag bij me... heeft iemand een tip zodat ze wel gewoon in de wieg wil slapen?

En mijn mannetje is al vanaf 24 juni vrij t/m 11 augustus ivm dat esmay in zhuis lag heeft hij die dagen zorgverlof gekregen daarna nog 5 dagen bevallingsverlof en toen had ie vakantie :) tis erg fijn dat hij er gewoon is.

5. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    hier ook een dametje met bultjes hoor ;)
    en hier en daar ook witte talgbultjes..
    En de kans zit er hier ook dik in dat deze dame ook eczeem plekjes gaat krijgen maar dit komt vaak pas later..maar hopelijk niet natuurlijk!

Flex bij jou is het lekker warm en hierdoor valt ze in een diepe slaap..maar haar wiegje is denk ik koud? of gebruikte je al een kruik..
    Als je deze voorverwarnd of eventueel laat liggen in de wieg valt ze misschien makkelijker in slaap, of blijft in slaap.
    Je kan de kruik altijd weghalen als je denkt dat ze het te warm heeft!
    Maar misschien helpt het, ik doe dit 's avonds omdat ze op dr zij ligt..overdag ligt ze op dr buik en slaapt ze sowieso beter dus dan geen kruik erin..

Hopelijk helpt het voor je!

6. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Da's wel een goeie inderdaad. vaak geef ik de luier halverwege het voeden om haar weer even goed wakker te krijgen. Het boertje wil alleen echt niet lukken. Ik begreep dat dat soms ook niet hoeft bij bv, maar de laaste dagen spuugt ze best wel na de voeding. Vaak een minuut of 10 daarna. Maar een boertje laten lukt gewoon niet. Op de schouder niet en bij rechtophouden ook niet. Hoe doen jullie dit?

Bwtje, bv kan eczeem toch ook verminderen of deels voorkomen?

Bulldog, ik heb ook geen eetlust meer. En ik heb alleen een ruggeprik gehad. Hoe was jij verdoofd? Geheel toch of vergis ik me? Geen idee waar het van komt. Alleen een beetje flauw voor vriend als ie weer lekker voor me gekookt heeft en ik neem maar 1 hap.

Vandaag is vriendje voor het eerst weer aan het werk en ben ik alleen met haar thuis. Ik vind het best spannend. Ze ligt nu heerlijk te slapen en ik hoop dat dat zo blijft, want hij is tot nog toe gewoon veel handiger dan ik als ze huilt. Hij gaat zo soepel met haar om en heeft haar zo weer rustig. Ik word al een beetje wanhopig als het 5 minuten duurt. "Luier schoon? Voeding gehad? Wat wil je dan?"
    Ik leer het nog wel hoop ik maar :( .

7. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    @moaatje: ik verschoon vooraf en dan voeden. Na de eerste borst hou ik hem even omhoog tegen m'n schouder en klop of wrijf over z'n rug. Soms komt er een boer, soms niet. Daarna borst twee. Als hij dan in slaap valt leg ik hem in bed. Soms wordt ie dan toch weer wakker en gaat gillen. Dan zit er iets dwars (even rechtop houden en wiegen, dan boert hij) of hij wilt nog meer eten, dan leg ik hem een paar minuten aan totdat ie weer slaap. Is hij na het voeden wakker dan gaat hij mee naar beneden, lekker bij mama zitten (of wandelen of in de draagdoek).

Ik heb trouwens onwijse honger, de hele dag loop ik te eten.... Vooral ook zin in koek en zo. Ben nooit zo van de zoetigheid geweest maar heb gisteren maar een pak cake gekocht :( Heb ook nog een doos pure Leonidas bonbons gekregen, errug lekker :) Misschien door de BV? Hebben jullie dat ook?

8. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    @ moaatje: probeer zelf rustig te blijven en lief te praten tegen de kleine. Als jij gespannen of wanhopig bent nemen ze het snel van je over nl.
    succes vandaag, je kan het!

9. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Ja hier ook onwijs honger eten eten eten haha
    dus ik moet gaan oppassen!
    Want bij Sem kwam ik juist aan :rolleyes: ipv van dat ik afviel hahaha

Maar de BV zorgt inderdaad dat de kans minder word of de allergie minder.
    Sem had een soort contact allergie met allergenen producten zoals melk noten etc. In het begin heeel erg..nu vrijwel niet meer en gelukkig kan ze alles gewoon wel eten, maar we moesten haar huidje er niet mee in contact brengen!
    Ik hoop dat Eva dit gespaard blijft, of geen ergere allergie krijg..maar met 1 ouder (papa) en zus die het heeft is haar kans alleen maar groter :(
    Dus met BV probeer ik er inderdaad alles aan te doen om dit te verhelpen!
    Ik eet wel gewoon alles, want ja als het dezelfde allergie is kan ze het wel binnenkrijgen..
    Maar dit is dus even afwachten allemaal!

10. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Wat ook nog een tip is een doekje met jou geur erbij leggen als ze gaat slapen..
    gebruik je een hydrofiel? zorg dat jou geur hier dus aankomt..en leg het over haar heen bij het dekentje zeg maar..of onder haar hoofdje als ze hierop ligt in dr wieg..
    succes :D

11. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @moaatje
    ik heb eerst een ruggeprik voor de pijn gehad
    toen een ruggeprik erboven voor de operatie en ui eindelijk helemaal weg gemaakt.
    tis toch rotzooi wat je in je krijg.

12. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @flex mij manneke wil oook graag op mij borst liggen maar nu we zijn bed voorverwarmen slaaptie lekker verder!

13. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hier trouwens een beroerde nacht gehad zoon lief had om 11uur gister avond zn fles gehad maar hij lag zo te slapen dat ie maar 60cc op had en kwam dus om half 3 eten gegeven en gewoon niet meer wille slapen tot 4 wakker geweest toen in de kindeerwagen gelegt en een beetje mee gewiebelt en ja hoor om half 5 viel hij eindelijk in slaap.

hij heb sinds gister een witte tong met bultjes erop dus net naar de huisarts gebeld hij heeft spruw.
    vanmiddag receptje ophalen.

14. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Zo genieten van die eerste lachjes he :D

Hier ook een fototje van ons dametje met een big smile :)
    Ze heeft hier maatje 50 aan, welk maatje zit die van jullie eigenlijk in?

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    wat een lieverd!

huer ook maat 50, maar van broek vaak 56..

16. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hier shirt 56 en broek kan hij 50 ook nog aan

17. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Hier is het maatje 44, en 2 shirtjes van maat 50 die klein uitvallen.

bwtje: leuke foto van eva

18. Schaapje82

Schaapje82 Actief lid

1 sep 2006
    494
    0
    0
    @vlademira: Sterkte met je nierbekkenontsteking!

@meryem85, bwtje & kleintje86: Wat leuk dat jullie kindjes al lachen! Ik zie alleen nog lachstuipjes.

@Daantje82: Jeetje, da's vervelend zo'n pnd. Fijn dat je wel veel steun krijgt. Ik hoop dat je snel weer zal kunnen genieten! Sterkte!

@bwtje: Maatje 50. Leuke foto trouwens!

@bianca75: Wij voeden op verzoek - dat is meestal ook om de drie uur - met een max. van vier uur. We mochten haar al vrij snel laten doorslapen (volgens mij de eerste week al), maar dat doet ze helaas nog niet. Vannacht heeft ze voor de eerste keer vijf uur lang geslapen. Die van ons laat trouwens ook veel windjes die ruiken naar verrotte eieren. De ontlasting was eerst ook geel (ik dacht eigenlijk dat dat normaal was), maar sinds enkele dagen heeft ze last van groene diarree.

@Essiegirly: Leuke avatar! Erg hè, dat huilen en je weet niet wat er aan de hand is en hoe je haar stil kan krijgen. Sterkte!

@mineke: Ik had het voorheen altijd koud en nu heb ik het warm.

@xxxxx1974 Dat had ik ook, het leek tijdens de zwangerschap of mijn man het een beetje koud liet. Nu is hij echt helemaal gek met de kleine en maakt veel tijd voor haar vrij. Hij is heel lief en zorgzaam. Dat had ik niet verwacht.
    Ik had vroeger altijd een enorme trek in vette hap en andere hartige snacks, maar na de bevalling heb ik dat eigenlijk niet meer gehad. Bij mij is het net andersom dus. Ik vond bijvoorbeeld een McKroket, waar ik normaal een moord voor doe, niet eens meer zo speciaal. :( Komt eigenlijk wel goed uit. :)

Sinds afgelopen maandag is mijn man weer aan het werk en ben ik overdag alleen met mijn dochter. Best vermoeiend, maar het ritme komt er langzaamaan in. Ik ben heel dankbaar dat mijn man vier weken vakantie heeft genomen, want de eerste weken had ik het echt niet alleen gered. Ik snap niet waarom vaders maar twee dagen verlof krijgen. Dat is gewoon veel te weinig.

19. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Hier een foto van mijn kleintje, een paar dagen oud was hij.

20. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Deze is van vorige week!

Deel Deze Pagina