Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Sjoon: Ik zit net even in jouw album te kijken. Wat was jij vroeger een leuk kindje zeg!

2. Delfino

Delfino Niet meer actief

zit op de wii te forumen haha met esmay gaat het beter op de vlekken na dan

3. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Sjoon en Coco: Ben ik stiekem niet de enige die al aan de eerste verjaardag heb lopen denken. :) Mijn andere dochter is in april jarig en loop nu al te piekeren wat ik ze moet geven allebei. Het erge is we hebben hier al bijna alles. :oops:

Fijne avond, lekker binnen blijven, buiten regent het hier hard. 8)

4. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Hallo,
    Weer lekker veel gekletst zeg :D de eerste werkdag van deze week zit er weer op (gelukkig)....
    Evy heeft vanm haar helmpje 2 1/2 uur opgehad, zelfs een 1/2 uurtje ermee geslapen in bed. Ze vind het nog niet zo fijn, maar zal er vast wel snel aan wennen.

Hoeveel flessen geven jullie nu? Ik geef sinds vrijdag 3 flessen en heb het fruit naar 's middags verplaatst. Alleen is het de laatste dagen met avondeten drama. Ik geef normaal rond 17.00 uur de warme prak, alleen sliep ze eerst dan altijd nog zo'n 45 min. De laatste dagen wil ze dat niet en is ze met t eten flink aan t mopperen. Ze eet dan 175 tot 200 gr groente/aard en soms vlees of vis erbij. Het wordt dan echt een drama.
    Hoe doen jullie dat?
    Ze is telkens nu zo hongerig, ze valt t eten echt aan :oops:

Flex: hoe gaat t met Esmay?

5. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Dat wii-en is wel erg leuk, zo te lezen is het ook flink populair. Mijn neefjes hebben er een en daar speel ik weleens samen met hun erop. Wil er zelf ook wel een, maar t geld gaat een beetje snel op(koop teveel voor Evy) :(

Leuk kado voor mijn verjaardag, duurt alleen nog een beetje lang (aug). :)

Wat voor kado willen jullie dan kopen als de kleine 1 jaar wordt?
    Lijkt me wel erg leuk straks om de 1e verjaardag te vieren.
    Ook heb ik erg veel zin om straks lekker te gaan fietsen etc met het voorjaar.

6. Delfino

Delfino Niet meer actief

wij vieren esmay haar verjaardag in griekenland waarschijnlijk en voor familie de zondag ervoor

7. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

dankje wel! :)

8. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL

Evy's helmpje.

9. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @mamakaatje staat wel stoer zeg dat helmpje! leuke foto!

ik heb ook nu al zin in noa dr eerste verjaardag...weet alleen nog niet wat ik moet geven ze heeft met sinterklaas al zo belachelijk veel gehad...ik denk dat ik een loopauto geef maar misschien wilde mijn ouders/schoonouders dat ook geven...(weet anders ook niet wat zij moeten geven) mensen misschien ideeen? anders geef ik zelf een paar kledingsetjes en een geldbedrag op de spaarrekening....ze hebben er toch nog niet echt een besef van...ik weet het in ieder geval nog niet....
    @flex fijn dat esmay al een beetje is opgeknapt!

weet iemand trouwens of ze op het kdv ook groenten willen geven>? noa krijgt in het weekend en als ik vrij ben nl rond half 5 5 uur haar warme hapje en dan kan ik rond 7 uur half 8 de laatste fles/pap geven...dan slaapt ze door tot de volgende ochtend...maar als ik werk dna zijn we pas rond 6 uur thuis en krijgt ze rond kwart over 6 half 7 eten en dan is ze daarna bekaf en gaat om 7 uur naar bed...ik moet haar dan om 22:00 nog wakker maken voor de laatste fles/ pap als ze nou op het kdv groenten zouden geven dan kan ik haar als we thuis zijn de laatste fles/pap geven en dan hoef ik haar niet meer wakker te maken...ik geef dan natuurlijk wel n potje mee maar denken jullie dat ze dat geven>?ik vraag het donderdag zowiezo wel..

10. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ach staat haar goed hoor, leuke helm zeg nooit gezien met hartjes erop.
    Weet jij al wat je ga kopen met 1 jaar?
    Ik wil ook graag gaan fietsen maar wacht nog even op de zon. :)

11. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

haar helmpje heeft toch weer een iets andere vorm dan het helmpje van chiel.
    dat dacht ik laatst een keer, toen ik verschillende foto's van helmpjes zag, misschien ligt het ook wel een beetje aan de soort afplatting die een kindje heeft?

en wie zou er ook alweer pb's sturen naar degene die nu ineens niet meer zoveel kletsten? daar nog iets over gehoord? ik weet niet meer wie dat toen wou doen.

12. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

ik geef gewoon een potje groente mee naar het kdv en dan geven ze dat op de tijd dat jij dat graag zou willen. dat moet je gewoon even aangeven. wij moeten dat in een mapje schrijven, daar schrijven hun ook de dag van chiel in op, dat mapje nemen we gewoon iedere keer weer mee. soort van overdrachtsmapje

13. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

heeft evy een bandje onder haar kin door waardoor de helm vast zit? ik zie het namelijk niet zitten. chiel heeft wel een bandje

14. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0

Ik zat te denken om dit reisbedje te kopen voor haar verjaardag. Lijkt me handig voor de vakantie, dan neem ik gelijk de kleuterversie, kan ze even vooruit.

15. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Sjoon: nee er zit geen bandje onder haar kin. We hebben er wel een gekregen voor het geval dat ze het helmpje zou gaan aftrekken. Bij Livit in Tilburg maken ze eerst een mal van het hoofdje met gips. Hier maken ze een helmpje van en de oren zitten dan vrij. Hierdoor is de pasvorm zo goed dat 9 van de 10 x geen kinbandje nodig is.
    We kijken eerst even wat Evy ermee doet. Hij zakt nog wel naar voren, vooral met spelen. Afzetten gaat haar echter niet lukken, lukt ons zelfs moeilijk.
    Zijn bij Chiel zijn oren vrij, of eronder?
    Vond Chiel het in het begin ook nog niks? Hoe hebben jullie het opgebouwd?

16. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Weet ook nog niet echt wat we Evy voor kado gaan geven, de oma's willen ook al een fietsje oid geven.

Ideeen die ik heb:
    -loopauto
    -fietsje met duwstang en zo'n beugel om haar heen in het begin
    -schommel
    -blokkenkar waar je achter kan lopen
    en wil graag een buggy die klein opvouwbaar is :)

17. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Mineke: dat is een leuk stoer bedje, wel erg handig lijkt me...

18. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    nou hier juist andersom, sliep al heel snel door tot 3 maanden, daarna niet meer. Nu is het s nachts om de 4 uur drinken. Alleen de laatste nachten na 2 slokjes slaapt ie weer. Zit te dubben of ik hem dan gewoon een speentje zal geven....

19. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    ik heb ook het idee dat het veel meer is dan de FV kindjes... Kreeg vandaag van een (mannelijke) collega de opmerking: je moet er toch eens snel mee stoppen. Waar bemoeit ie zich mee :evil:

20. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    geprakt fruit, kwark, plakje jonge kaas (zit minder zout in dan belegen en oud)....

Deel Deze Pagina