Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Kleintje: feli met de 8 maanden!
    Wel volhouden hoor zonder te roken.... is zoveel lekkerder :D
    Wat een gedoe altijd weer dan anderen zich bemoeien met het eten van je kindje. Ik kan er zo boos om worden.... De eerste keer werd ik overdonderd, nu zeg ik er wel wat van en krijg soms commentaar. Ach, het is ons kind, wij bepalen wat er wel en niet ingaat....

2. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    [quote="linda221
    weet iemand trouwens of ze op het kdv ook groenten willen geven>? noa krijgt in het weekend en als ik vrij ben nl rond half 5 5 uur haar warme hapje en dan kan ik rond 7 uur half 8 de laatste fles/pap geven...dan slaapt ze door tot de volgende ochtend...maar als ik werk dna zijn we pas rond 6 uur thuis en krijgt ze rond kwart over 6 half 7 eten en dan is ze daarna bekaf en gaat om 7 uur naar bed...ik moet haar dan om 22:00 nog wakker maken voor de laatste fles/ pap als ze nou op het kdv groenten zouden geven dan kan ik haar als we thuis zijn de laatste fles/pap geven en dan hoef ik haar niet meer wakker te maken...ik geef dan natuurlijk wel n potje mee maar denken jullie dat ze dat geven>?ik vraag het donderdag sowieso wel..[/quote]

Bij ons geven ze eten als je dat vraagt. Potjes of je kunt je eigen prakje meegeven. Superhandig. Tot nu toe alleen geen gebruik van gemaakt, hij eet goed thuis om 18.15 en dan om 18.30 of 19.00 naar bed.

3. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Leuke ideeen! ;)

4. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    coco: Jayden had toch problemen met slapen in jullie nieuwe huis, is dat inmiddels over? Ik las dat je nog wel nachtvoedingen geeft... Was ff benieuwd

Aan de bv-mama's: Hoe lang gaan jullie door met bv geven eigenlijk? Ik had als streven 6 maanden, nu is de volgende mijlpaal 9 maanden of langer... Vind het wel fijn maar soms ook wel erg onhandig. Moet vanaf april ook weer 's avond werken en 's nachts van huis. Daar kan ik niet tegenop kolven.... Maar stoppen vind ik ook wel moeilijk, hij vindt het zo fijn en het is een goede troost. Ben er nog niet over uit maar na 1 jaar vind ik het ook wel weer goed denk ik. Ben benieuwd hoe jullie dat gaan doen.

5. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    gezellig zo in m'n uppie kletsen :( Ik ga ff op de bank kruipen bij m'n grote man, even m'n voeten warmen :D

6. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

bij chiel hebben ze alleen maar met zo'n bandje gemeten, die ze even op het hoofdje laten zitten, dan wordt deze weer hard, en dan tekenen ze de oren en het neusje af, dat copieren ze op papier zodat ze de afplatting konden berekenen. en aan de hand daarvan hebben ze het helmpje gemaakt, helemaal niet zo'n gipsen mal dus. hij heeft het idd wel over de oortjes zitten, maar door groeien komen ze er straks vanzelf onderuit. en hij heeft dus wel een kinbandje.
    als je op dat ene forum kijkt zie je nog meer verschillende foto's van helmpjes.

met opbouwen ging eigenlijk heel goed. de eerste dag 3x 2 uur, en de 2de dag weer wat langer. de derde dag de hele dag, en vanaf de 4de nacht hebben we deze dag en nacht opgehad. hij sliep er gewoon meteen op door de hele nacht (gelukkig) alleen met de eerste week waren de slaapjes overdag wat korter dan normaal.

7. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    is er nog een stukkie over? :D

8. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    ow fijn he!

Bij Sem hadden we eigenlijk "geluk", want die reageerde op de buitenkant heel fel als baby op allergenen producten! en kleurstoffen volgens ons ook.
    Dus ook wel ze mochten gewoon geen slechte dingen geven :D! Maar dat hebben we vaak moeten zeggen hoor, want je krijgt de raarste aanvragen zucht.
    Sowieso de slagroom komt een paar keer voorbij, en daar hoort ook taart bij en zelfs bonbons? Nou op dit alles moesten wij steeds nee verkopen, en konden er telkens bij zeggen nee ze heeft een koemelk(contact) allergie doe maar niet :)

Op de een of andere manier kunnen hun niet wachten totdat ze er iets in kunnen stoppen?
    Nu moeten we soms nog oppassen met Sem, reageert af en toe nog op iets nieuws..

9. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    jeetje haha dat is wel heel erg lol, zowel mijn familie als die van mijn vriend weten nu ook wel dat ze het moeten vragen..
    Laatst ook op de verjaardag van opa, schoonzus vond het jammer dat we geen toetje hadden meegebracht want die is van het voeren :)
    Dus ze hadden nog kwark ik zei doe dat dan maar, en natuurlijk gelijk de vraag scheutje ranja erdoor?
    Nee dus, en ze at het zo op! Soms wel zo'n geweldig zuur gezicht hihi
    :)

In het begin had ik ook moeite om haar dus juist bij zijn kant achter te laten, want dan kan je niet zien wat ze geven.
    En mijn moeder wist wat ik wel en niet wilde en volgde dit ook op..Maar ja dat is nu dus allemaal wel beter..
    We hadden ook een keertje, kwamen we haar ophalen kregen we te horen dat ze een zetpilletje had gehad ja daar was ik niet zo blij mee.
    Want er was verder ook niet echt iets aan de hand..En wij doen alles ook met homeopatische medicijnen..
    Maar anderen nemen vaak alles vanzelf sprekend, maar gelukkig gaat dat nu dus beter :D!

10. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ze denken dat dat die baby`s alles al mogen hebben
    ggrrrrrr..

11. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    wij gaan net zoals bij Sem een weekje centerparcs voor de verjaardag en vieren het dan al een beetje zelf.

En dan op de dag zelf thuis..En is iedereen welkom.
    Bij Sem had ik een 3 lagen stapeltaart zelf gemaakt van Nijntje. Maar dit jaar geen stress en laat ik er denk ik eentje maken hoe leuk ik het ook vind om zelf te maken..Moet dit wel weer een keertje op gaan pakken ja!

12. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    stoer hoor!

En lief met die hartjes, hopelijk went ze er snel aan! :)

Dat zou hier toch echt een probleem zijn met een buikslaper denk ik...

13. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    hier ook ja 2 dames en al die feestdagen al we komen nu ook al om in de kleren en het speelgoed..dus dat word hier ook crea omgaan met kadootjes

14. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    wij hebben deze ook in de kleuter versie eerder doe je ze toch er niet in..
    Heel handig alleen toen hadden ze die hippe kleurtjes nog niet dus wij hebben nu een groene..

15. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Voor Sem hadden we deze voor dr eerste verjaardag gehaald, die waren toen net uit en dat winkeltje was een van de eerste die ze had. Wel speciaal toen.

Misschien doen we voor Eva wel een ander kleurtje haha hebben ze er allebei 1 lol :p

16. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    jeetje wat raar!
    Maar apart ja die van jou heeft het dus omgedraaid hihi :p

17. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Bij Sem tot 1,5 en dat wil ik nu minimaal ook..en dan langzaam afscheid nemen vooral omdat ik nu weet dat het misschien wel de laatste keer kan zijn!
    Juist vanaf 1 jaar is het makkelijk...dan heb je alleen een ochtend en avond voeding en soms nog maar eentje..Dus dan is het nog even genieten samen :D
    Ik werk ook alleen maar avonden en weekenden overdag.
    En straks ook de avond/nacht tot 3h dan..En ik kolf dan als ik weer terug ben dan zijn ze goed vol..en dat gaat prima juist omdat ze ouder is :D

Dus hier voorlopig nog even wel 8)

18. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    ik had je gister best gezelschap willen houden, maar ik had echt mega tandpijn naar mijn oor toe door!
    Verschrikkelijk heb er flink kruidnagel in geduwd en mijn bed ingedoken!
    Word ik ook nog om 22.30 gebeld altijd fijn mensen met geen tijdsbesef..en is nog hoogzwanger ook :p

Maar nu gaat het wel weer, maar dat wordt dus een tandarts bezoekje binnenkort :(

19. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    zo nu ga ik ff bijna 400 foto's van de camera afhalen, die is nog ff zoet!
    en aan het fruit hier ;)

kom straks nog een fotootje posten van Eva!

20. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Eva aan de boterham :

Deel Deze Pagina