Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw

nieuwe buggy leuk of niet leuk?

ik ga op de bank heb last van migraine ben er gewoon beetje misselijk van bah bah

doei meiden

2. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Mo: Bedankt voor het meedenken met mn schema. Hier krijgt hij wel af en toe een liga of soepstengel, maar geen vaste prik en dat wil ik voorlopug nog even zo houden. Maar ga wel eens nadenken om misschien het fruit 's middags te gaan geven. Misschien gewoon eens een dagje proberen en kijken hoe ik dan uitkom.

Leuke buggy trouwens!

Wij hebben hier een buggy van mijn neef gekregen, zijn kinderen waren er uit gegroeid. Ik heb hem al eens gebruikt toen we met de auto naar het centrum gingen. Is toch makkelijker te vervoeren in de auto. Maar het liefst gebruik ik toch nog gewoon de wandelwagen. Die is verstelbaar en heeft een netje onderin, en Jayden zit er lekkerder in ook.

Ik wil wel als Jayden wat ouder is een nieuwe buggy kopen, ook één die verstelbaar is. Wat voor merk heb jij Mo? En bevalt hij goed? Ik zou niet weten welke ik zou willen hebben. Er zit ook een heel groot prijsverschil in die dingen zeg.

Wie heeft er allemaal al een buggy? En welk merk bevalt goed bij jullie?

3. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Mo: Sterkte met je migraine, daar had ik helemaal overheen gelezen...

Ik ga ook lekker op de bank liggen. Heb nog een filmpje van de videotheek die van het weekend terug moet, dus ga hem even kijken.

4. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw

dank juh wel ik heb hem net nieuw dus moet hem ff uitproberen
    tis geen echt merk denk ik maar hij is van titanium baby? das het merk
    hij was 150 euro en er zat een voetenzak,netje regenhoes bij
    hij heeft ook een mandje niet supergrooot maar togh
    ik vond hem geinig

5. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Dit probleem had ik ook en het cb gaf aan mij aan dat ik Danny teveel melk gaf. Na 6 maanden groeien ze niet meer zoveel van de melk, maar juist van vast voedsel. Dus het was belangrijker om hem een boterham te geven dan bv! Dus ik hanteer nu onderstaand schema.

06:30/7:00 BV
    10:30 Bordje pap met lepel
    13:00 een boterham met diksap
    15:00 beetje fruit met liga erdoorheen
    18:00 groente en een beetje water of diksap.
    22:00 krijgt hij slapend BV! Ik leg hem dan gewoon aan!

Dit schema vindt Danny veel fijner. Doordat ik na de boterham geen bv meer geef, heeft hij om 15:00 enorm veel trek in zijn fruithapje! Heel soms geef ik hem nog wat slokjes bv na zijn fruithapje. Maar daar heeft hij de afgelopen dagen amper zin in. Komt mij goed uit.. want 2 keer bv op een dag geeft mij zo een heerlijk en vrij gevoel opeens, met name omdat ik niet meer kolf op de dagen dat ik thuis zit.

6. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ziet er leuk uit, maar kan deze ook in slaapstand?

Ik vind het zonde mijn stokke mee te nemen naar maleisie. In het vliegtuig gooien ze kinderwagen daar achterin. Dus we hebben besloten een goedkope buggy te kopen, maar hij moet wel in slaapstand kunnen.
    Dus als iemand een tip heeft dan hoor ik het graag.

7. Delfino

Delfino Niet meer actief

ik mag van esmay niet meer computeren ze wil dit ding steeds uitdoen

:) :) :) :)

8. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    haha flex ...

ik moet eigenlijk brood gaan geven maar wee tniet wanneer hebben julli een tip
    dis me schema

7.00 fles
    9.00 fruit
    11.00 pap
    15.00 groente
    19.00 fles

tussen 11 en 15 krijgt hij liga en drinken.

en als wij eten rond 18.00 krijgt hij al wel een broodkorstje anders zit hij me eten van me bord te kijken.

9. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @firstbaby jij heb ook een mooi schema
    maar om 22.00 nog voeden pfff dan lig ik al in coma haha...

10. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw

hij kan ook in slaapstand hoor zit met riempje vast die je kunt verstellen

11. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    mijn schema is

7.uur pap

rond half elf koekje en wat diksap
    rond half 1 broodje met wat melk
    tussen 3 en half 4 fruithapje
    rond half zes warme hap toetje na
    om 19.00 op bed

12. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    oja ze krijgt ook wel papje bij het koekjuh en tussendoor wat diksap ofzo

13. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Firstbaby: Schema ziet er goed uit!

Is het niet een idee om op MP te kijken voor een beetje goedkope kinderwagen? Lijkt mij ook weer zonde om een nieuwe buggy mee te nemen op vakantie als de kans er is dat ze hem in het vliegtuig 'kapotgooien'. En het lijkt mij dat een kinderwagen/wandelwagen toch wat comfortabeler is. Op MP is zat tweedehands te vinden dat er nog heel goed uitziet.

14. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    He kletsers hihi :)

Frits heeft zich vandaag voor het eerst zelf opgetrokken in de box! En nu meneer dat door heeft blijft hij staan hahahaha!

Gelukkig is Chiel weer thuis Joni!

Mooie buggy Mo!En succes met de migraine..auw...

Hihi Flex, Frits probeert altijd de laptop te pakken!

Volgens mij was het coco die een proefrit ging maken met de kleine in de auto? Hoe is het gegaan?

15. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    heij allemaal hier gaat het stukken beter gelukkig noa heeft vandaag goed gegeten en gedronken dus het gaat de goede kant op....vandaag is papa thuis gebleven en 29 jaartjes geworden! ik kom dus vandaag niet meer op het forum en van het weekend verjaardag vieren dus ook weinig hier te vinden..

@ joni fijn zeg dat chiel weer thuis is...noa heeft/had waarschijnlijk ook buikgriep..t schijnt te heersen..ik begin er nu last van te krijgen :(

@flex spannend zeg nog 5 dagen...hopelijk dan een positieve test!

@bulldog..ik zou de groenten wat later geven noa krijgt groenten tussen half 5 en 5...en dan de liga rond 15:00 en brood 13:00-14:00

@kleintje lekker zeg die vakantie! wat gaan we allemaal ver zeg trouwens! is dat niet lastig met een kleintje of is het niet zo lang vliegen? en hoe gaat dat in het vliegtuig? hebben ze n eigen stoel of moeten ze op schoot?

verder weet ik niet meer op wie ik allemaal wilde reageren fijne avond allemaal!

16. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven

Spannend! :D

Hier nog niet hoor ;)

Dus denk ik ook niet zwanger..morgen komt mijn nichtje alsnog gewoon ff langs en gaan we ff prenatal in etc..
    Dus vroeg ik gelijk ff of ze dat tasje met testjes die ik haar had gegeven mee kon brengen :D!
    Dan kan ik toch even voor de carnaval testen en met en gerust hart een borreltje nemen :D!

Maar we duimen voor je!

17. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    En hoe vond hij het?

18. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38

mss

7:00 fles,
    9:30 fruit
    12:00 broodje met melk (ik doe dan 150 cc ipv 180)
    14:30 sap (evt een liga)
    17:00 groente
    19:30 laatste fles..

liefs, Paula

19. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Oh sorry ik bedoelde bulldog i.p.v. coco met de proefrit...

20. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Sjoon: dat was ff schrikken met Chiel, wel fijn om te lezen dat hij nu weer thuis is en dat het beter gaat met hem.

Bulldog: ik heb afgelopen weekend een babyshower gehad bij een vriendin. We waren alleen met de vrouwen en er waren allerlei hapjes gemaakt.
    Verder allemaal kadootjes en we deden wat spelletjes tussendoor:
    -pot met veiligheidsspelden en dan raden hoeveel erin zitten
    -2 poppen en 2 groepjes en iedereen uit het groepje moest de luier bij de pop verschonen en dan kijken welk groepje het snelste is.
    -uitspraken van bekende mensen en dan de naam erbij zoeken wie wat zei.
    -raden wat voor naam, het gewicht, lengte en geboortedatum
    -vragenspel mbt babyverzorging (quiz ervan maken)
    Je kon steeds een prijsje winnen bij de opdrachten.
    Het was een gezellige middag zo....

Dit is ons schema:
    -7.30 fles 180/6
    -10.00 koekje met wat drinken (water/thee/diksap)
    -12.00 boterham + fles 150/5
    -15.00 fruit en klein flesje 70/2 (zijn we aan t afbouwen)
    -17.00 groentehap (vers 175 gr)
    -19.00 fles 180/6

Hier een drukke week achter de rug, met werken, een zieke kleine en zeeeeeeeeer weinig slaap voor ons 3-en 's nachts. Evy is erg aan t spoken, heeft verhoging en wordt tig x wakker 's nachts.
    Door de verhoging kan ze nu alweer voor de 3e nacht haar helmpje niet op. Schiet niet op dus.

Leuke buggy trouwens Mo: wilde ook graag de titanium baby, is de kleinst opvouwbare buggy die er is, een vriendin heeft hem ook. Hij is super, alleen een beetje duur. Eerst maar eens wat spulletjes weer verkopen via marktplaats denk ik :)

Hoe is het met de overige zieke mama's? Hopelijk knapt iedereen weer snel op. Beterschap in ieder geval!

Ik duik zo mijn bedje maar lekker in en ga genieten van mijn weekje vakantie. Eindelijk weer eens rustig de tijd voor de kleine.

Deel Deze Pagina