vanaf nu ben ik helemaal alleen. het is wel eng. maar daar in tegen leer ik mijn kleine man zo goed kennen hier door. ik ben gister alleen op pad geweest. heerlijk een stukje gelopen.
Aha, dus hier zitten jullie, stiekemers Logisch hoor, vroeg me alleen af of iedereen nu klaar was met het forum. Ik wil me zo graag aansluiten bij jullie . Duim nog ff voor me he. Mama's geniet van jullie ukkies!
Hey zonneschijn volgende keer ff smsen dan was ik mee gegaan haha! Want Bart is nu naar zijn werk en die van mij beschuiten met muisjes afgeven enzo Dan had ik mooi mee kunnen wandelen en elkaars baby's kunnen showen ! Nou als je nog gaat deze week let me know want ja voor die winkel ben ik altijd in Om 2h komt ons mam dus moet nu wel even thuisblijven misschien wil die nog wel haha Eva slaapt nu zelfs op haar buik haha dus de CB moet hier maar niet binnen komen nu! Weet je dames wat je vooral gaat leren over het CB is dat je daar alles met een GROTE korrel zout moet gaan nemen en ze maar gewoon tevreden stellen en gewoon leuk voor het gewicht en lengte enzo komt Je moeder instinct is de beste die er is! Hier ook een hoop gepruttel en af en toe mondjes terug..en ze vind op dr rug ook gewoon echt nix aan! Dus 's nachts op dr zij en overdag op dr rug in de reiswieg beneden..en nu dus op de buik omdat ze gewoon niet wilde slapen.. Ik doe het dus puur op gevoel, en madam geeft dr eigen ritme ook aan, ik voed ook gewoon op verzoek..maar hier komt tzt vanzelf meer ritme in hoor Ze zijn nog zo klein...en dan komen nog die regeldagen hihi genoeg staat ons nog te wachten...maar ik kan er nog allemaal van genieten !
ik meld me ook hier, een juni mama van de bevallinglijst. Hoop hier met jullie ervaringen te kunnen uitwisselen. Gelukkig ben ik weer opgeknapt na een kraamweek in bed. Toen de hectingen waren verwijderd ging het een stuk beter . Vandaag (uitgerekend mijn eerste dag alleen thuis) heeft onze kleine drol een huildag, hij is ontroostbaar lijkt het. Wordt er een beetje moedeloos van. Hoort erbij zal ik maar denken. Hebben jullie al een beetje een routine? Mij werd aangeraden om eerst te verschonen en dan te voeden. Hij valt dan aan de borst in slaap, kun je hem zo in de wieg leggen. Alleen vandaag helpt het niet Leggen jullie de kleine al in de box, of slaapt het vooral de hele dag? Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat.
Ja eerst was het verschonen gelijk en aanleggen.. maar omdat ik nu nog uit 2 borsten geef bij een voeding doe ik dus eerst de borst geven waar ik mee geeindigd was, en dan verschonen (want soms gaat madam ook flink produceren tijdens die borst ) en dan worden ze ook goed wakker van verschonen..en dan de andere borst die goed vol zit..leeg laten drinken en lekker mee in slaap vallen ff omhoog en dan bedje in Maar dit werkt niet als ze er geen zin in hebben nee hahaha en uiteindelijk zeggen ze dat je ze wakker in bed moet leggen omdat ze anders op een andere plek wakker worden..bij Sem nooit last van gehad en het was o zo handig..ben benieuwd hoe het deze keer gaat zijn
xxxx1974, misschien een regeldagje? Dat is toch zo rond de 10-15de dag? Hier is ze ook wat huilerig vandaag namelijk. Heb het gevoel dat ik haar wel 20 keer aangelegd heb vandaag, ze is in haar bedje dan enorm op haar vuistjes aan het zuigen maar als ik haar dan de borst geef, heeft ze er na 5 min weer genoeg van om vervolgens na 20 min weer te gaan huilen. Een speen heb ik ook al gegeven (weet dat dat van het cb inderdaad ook nog niet mag zo vroeg, maar je moet wat) alleen die spuugt ze steeds weer uit. ben er echt een beetje moe van.. heb ook geen zin om te koken dus heb lekker een pizza besteld.
mijn kleine man wil vandaag ook alleen maar aan de borst. ben net wezen wandelen en daar ligt hij nu lekker van bij te komen. hoop dat het vannacht wat minder is.
oooeeeh LEKKER B&J ! En al dames die echt iets gegeten hebben wat tijdens de zwangerschap niet mocht? Hier mocht sushi op zich wel..maar nam het risico niet..dus buurvrouw kwam de volgende dag al met sushi aanzetten hihi Meryem kan ook krampjes zijn he..en door het aan de borst te leggen kan het juist weer erger worden..ik vind dat ook moeilijk soms om te bedenken of het dorst troost of krampjes moet zijn...maar ik probeer dan eerst of ze wil sabbelen aan de pink en als ze dit niet wil is het dorst..en anders toch krampjes en dan beweegt ook heel dr lijfje mee..zo zielig he? Ben altijd blij als die periode wel voorbij is hoor! Speentje mag inderdaad niet te vroeg maar als je kind gewoon goed de tepel pakt..zal dit ook wel goedkomen neem ik aan Sem heeft ook geen speentje of duimen gedaan..spugde dat ding ook uit dus ook niet meer geprobeerd en nu dus nog zo ben benieuwd hoe dit bij de 2e zal gaan...
hallo, wat leuk dat er hier ook lekker gekletst wordt. Met Helin gaat alles goed. We zijn maandag wezen wegen en ze weegt nu 4350 gram, bij geboorte 3700 dus ze groeit goed. Ik geef FV en borstvoeding gecombineerd, dit gaat heel goed. Wel heeft ze spruw gehad, van de huisarts heb ik Daktarin gekregen voor in haar mondje en na een dag was het weg. geweldig spul. Nu heeft ze er helemaal geen last van. @ meryem, Mooie naam hebben jullie, die hadden we ook in gedachten maar we wilden geen 'r' in de naam, vandaar dat ie afviel maar ik vind het nog steeds een erg mooie naam.
ik heb ook een klein knipje gehad totaal geen last van de hechtingen ik kan nog zo zitten als ik zelf wil
mijn verloskundige zei dat ze liever een scheurtje hadden dan een knip omdat dit sneller weer geneest zelf wel een knip gehad i.v.m vacuum
van mijn kraamzorg moesten we Quinten op de rug leggen met hoofdje opzij en dan een rolletje van een spuugdoekje in de nek zodat hij zijn hoofd niet terug kan rollen
je magwel vroeg een speen geven maar omdat je borstvoeding geeft heb je kans dat ze dan de tepel niet meer pakt daarom raden ze het af
Moet je inderdaad ook al gaan afwisselen met welke kant het hoofdje opligt? Hebben ze bij mij niet zoveel van gezegd eigenlijk. Ander vraagje; mag je 2 weken na de bevalling alweer gewoon fietsen met hechtingen? Het voelt allemaal wel oké, denk zelf dat het wel weer kan. Ik wil as vrijdag naar de kapper en even de stad in, zonder Senna dus.
Moaatje lekker de pink geven hihi Zonneschijn je kan het proberen je zal het wel merken of het wel of niet gaat..alleen door te proberen he en was de uitverkoop nog iets? Als je ze op de rug gaat leggen moet je inderdaad het hoofdje ook om en om blijven leggen anders krijgen ze een voorkeur of een afgeplat hoofdje..en dan ga je over naar fysio of een helmpje etc etc..dus zeker wel doen! Hier moet ik dus flink nadenken met een dame die op dr rug/zij en liefst op de buik slaapt hoe het hoofdje nu iedere keer ligt hahaha
Hoi allemaal! @Zonneschijn: Ik heb aan mijn huisarts gevraagd of ik weer mocht fietsen. Ze zei dat het geen probleem was en dat de kans op scheuren nu klein is. Vreemd dat ze bij jullie weinig gezegd hebben over het afwisselen van het hoofdje (beetje raar uitgedrukt, maar je begrijpt wel wat ik bedoel ). Bij ons werd er juist op gehamerd. Tip: Leg een knuffeltje aan de kant waar je haar hoofdje naar laat kijken. Bij elke voeding verplaats je dat knuffeltje naar de andere kant toe, zodat je weet dat ze de vorige keer naar de andere kant heeft gekeken. Het maakt trouwens niet uit als ze zelf haar hoofdje zou draaien. @meryem85: Ik had in het ziekenhuis ook het gevoel dat ze stikte in restjes melk o.i.d. toen ze op haar ruggetje lag en rare geluidjes maakte. Volgens de verpleegkundige kon het geen kwaad en zou ze daardoor niet stikken. Ik vind het eigenlijk nu nog steeds een klein beetje een eng idee. @ilona21: Fijn dat het vloeien al gestopt is bij jou! Ik kan er nog geen peil op trekken. En respect dat je het alleen doet, al dan niet met een beetje hulp. Ik zou het niet kunnen!