Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    is weer lekker gegroeit dan of niet?

hier ook dat NEE een veel gebruikt woord is
    alleen begint hij dan te lachen en gaat weer gewoon verder hihi..

2. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @evitaa leuk om weer eens wat van je te horen
    hoe is het met je kleintje?

3. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Gelukkig is Babet vandaag weer aan het eten en aan het drinken. Dat niet drinken vind ik helemaal niks. En nu wilde ze weer een fles na de borst vanmorgen.

Ik wil ook verjaardagsuitnodigingen maken met foto. Hema is een goeie idd. Ik denk alleen wel dat ik het doe van 09.00 tot 12.00 en 15.00 tot 20.00.
    Dan zien mensen hoe dan ook de kleine, en komt ze toch aan haar rust.

Ik denk dat de meesten van jullie al een volgende autostoel hebben? Babet past nog wel een tijdje in de maxi cosi, er zit nog zo'n 5 cm boven haar hoofd. Maar welke stoel hebben jullie, en hoe bevalt ie?

Mineke, wat raar dat die verf zomaar loslaat. Is het een nieuw bedje? Want dan zou ik op hoge poten naar de winkel teruggaan.

4. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik zie nu trouwens drie van jullie in mijn msn lijstje staan, en ik weet nog steeds niet wat ik er nu mee kan. Blond.

5. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @moaatje fijn dat ze weer eet en drinkt

ik heb de maxi cosi bjorn geloof ik
    die bevalt prima
    en hem ook want tijdens iedere auti rit valt hij in slaap.

6. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Wij hebben de romer king plus... kwam goed uit de testen....

Straks ga ik met Evy even naar de ha, ze is sinds vanacht continue aan het hoesten (echt iedere minuut) en wil nu echt niks meer eten. Geen koekje, geen fruit, geen warme hap, 5 hapjes brood en 1/2 flessen.
    Heb vanmorgen gewoon een potje zitten huilen en heb me ziek gemeld.
    Het is nu al 2 weken aan de gang op deze manier en morgennacht is het de bedoeling dat we op wintersport vakantie gaan :cry:

Ik ga zo maar een extra flesje proberen, ze moet toch iets binnen krijgen...

7. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ow jeetje
    hopelijk kunnen ze er iets voor geven dat het beter gaat
    anders ga je ook nie techt prettig op vakantie..

8. Eevitaa

Eevitaa Bekend lid

4 sep 2007
    538
    0
    0
    En dan nu een update over ons kleintje.

Hij is overdag wat meer gaan slapen, nu van 10.00 tot 11.30 ongeveer en in de middag ook nog een dik uur. Hij gaat om zeven uur naar bed en wordt helaas om een uur of zes wakker (ook wel ns eerder). Hij ligt nog bij ons op de kamer maar binnenkort maken we een eigen kamertje voor hem.

Hij heeft twee tandjes onder en kan nog niet los zitten. Ook nog niet helemaal kruipen (gelukkig hihi). Hij is er wel erg veel mee bezig, hij slaapt sinds een week nu ook met zijn knietjes onder m (in de islamitische bidhouding).

Hij is nu voor de derde echt lange dag naar het kdv en heeft in de wenperiode verschillende virussen opgepikt, zodat wij drietjes al ruim twee weken kwakkelen met diarree, verkoudheid, keelpijn, misselijkheid.
    Volgens mij vindt hij het leuk op het kdv als ie zich verder ok voelt. Hij is wel erg onder de indruk.

Hij doet al een maand bij het naar bed gaan zijn knuffeldoekje of zijn hele deken over zijn hoofd en dan wacht hij heel lang en dan... kiekeboe! Soms is ie al achter zijn dekentje aan het lachen.
    Hij kletst en brabbelt er ook op los, terugkerende woordjes zijn ETE, DIE, JA, HÉ. Vooral heel veel hé! haha.

We genieten volop, zo tussen alle virusjes door. Ik hoop jullie ook!

Liefs.

9. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

met de knietjes onder je opgetrokken zo heb ik vroeger ook altijd geslapen toen ik zo klein was had mama gezegt!

hier wordt heel veel nananana gezegt. maar nog geen mama.
    inmiddels worden de lades en kastjes wel een beetje lastiggevallen door een klein mannetje in een loopstoel! haha

leuk he al die klanken en "woordjes".

10. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    met de knietjes opgetrokken slaap hij hier ook wel eens

hij kan sinds vandaag als je zegt dag dan gaat hij met zn vingens en hand bewegen
    zo leuk om te zien..

11. Eevitaa

Eevitaa Bekend lid

4 sep 2007
    538
    0
    0
    Ja leuk he, hij begint ook te zwaaien (ook vanuit zijn bedje) het is eigenlijk meer hand opsteken en er vertwijfeld naar kijken..

12. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Even een niet kind gerelateerd ego bericht.

Mijn kat ging er vandoor toen mijn vliezen braken, ik heb haar nooit meer gezien. Vriend zij dat er absoluut geen nieuwe kat meer in huis kwam. Nu hebben vrienden van ons een nestje kittens, en ik mag er eentje uit gaan zoeken :whistle: .

Nu twijfel ik. Ik heb al een volwassen poes. Zal ik een kater of poes kiezen?

13. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Die ken ik niet :( . Ik ken van maxi cosi de tobi, priori en de axiss.

We zitten nu te kijken naar een tobi. Heeft een van jullie die?

14. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Nee doe het toch maar niet. Vanmiddag nog in bed geprobeerd maar ze ging het gelijk weer doen. Dus laat ik ze nu in de wandelwagen slapen voorlopig beneden, slaap ze ook heel graag in dus het is niet zo erg. En net was ze zo moe, ze ging gelijk heerlijk slapen gelukkig. Zonder overeind te komen. ;)

Moaatje: Nee het is een gebruikt bedje. Ik heb gewoon een merkloze autostoel bevalt prima, met een verkleiner zou ik op letten. Vind ik super zit het ruggetje stevig.

Bulldog: Leuk zeg dat hij kan zwaaien. :D

Sjoon: Ze zijn snel he in een loopstoel, gebeuren hier ook herhaarlijk ondeugende dingen als ze erin zit. :)

Eevita: Leuk zeg dat hij op zijn knietjes slaap. Deed mijn zoontje hier ook altijd, hij is nu zeven en nu niet meer altijd, maar zie het nog geregeld. :D

Mamakaatje: Vervelend zeg heel de tijd dat getob, zeker als je lekker ontspannen op vakantie wil. Beterschap!

Kleintje : Is er nog wat van je plantjes over. :)

15. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @fkex gefeliciteerd!

@bianca dat heb ik ook hoor de dagen, weken en maanden vliegen voorbij...nog 3 maanden en dan is ze een jaar! ik ben ook al over haar verjaardag aan het nadenken, wat voor taart ik ga bestellen enzo...en we willen ook gaan bbqen met een soort buffetje, ik ben 3 juni jarig en noa 8 dus we vieren het samen...

pff heb echt zo'n barstende koppijn al 2 dagen komt doordat ik 4 a 5 x per nacht me bed uit moet omdat noa op dr buik is gedraaid en ligt te huilen...elke keer wordt je slaap onderbroken...ik denk dat ik daarom zo'n hoofdpijn heb...ik zat de halve dag op mijn werk te gapen :oops: ..

hier is NEE ook een een veel uitgesproken woord de laatste tijd:p en ik vind het ook moeilijk om d'r los te laten met bepaalde dingen bang dat ze zich bezeert...en idd ze kunnen we tegen een stootje...ze schrikken vaak meer van moeders reactie als ze een hoofd stoten, dan dat het ECHT heel veel pijn doet... :)

@mamakaatje rot hea als ze niet willen eten..veel drinken (water/sap) aanbieden dat is het belangrijkste...eten doen ze echt wel als ze honger hebben. misschien heeft ze buikpijn of misselijk,, maar het is zeer frustrerend ik weet het...sterkte en alvast fijne vakantie!

16. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    wat zei de ha? hopelijk gaat het goed op vakantie, sterkte

17. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Leuk kittens! Meestel kiezen ze jou zeggen ze (was bij mij ook zo). Ik zou alleen geen kater nemen. Heb altijd twee poezen gehad dat is altijd goed gegaan. Sinds twee jaar een katertje erbij (heb ik met de fles grootgebracht, was zooo zielig) en hij sproeit steeds de hal onder :( :( Ik kan het alleen niet over m'n hart verkrijgen om hem weg te doen, hij is zo lief...

18. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Ben ook weer even hier.. drukke week...

Mamakaatje hoe was het bij de huisarts? Begrijp je bezorgdheid, hopelijk gaat he snel beter met Evy.

Moaatje, Suoer dat jullie een kitten gaan uitzoeken! Wij hebben 2 katers, dus weet eigenlijk niet zo goed wat het beste bij een poes past. Misschien kan de dierenarts je adviseren.
    Ben jij trouwens veel bij de okt-mama's te vinden? Ik niet, lijkt me wel leuk maar het is zo druk daar. 20 pagina's per dag kan ik echt niet bijhouden...

Linda, balen dat je er zoveel uit moet 's nachts.

Hier ook een mama die bang is dat de kleine zich pijn doet... Ik wil Senna wat meer op d'r buik laten spelen zodat ze misschien ook es gaat kruipen, maar ze knikt steeds met d'r hoofd en botst daarbij met d'r neusje op de grond. Heb dus 2 dikke kleden onder d'r gelegd, maar zo leert ze natuurlijk oo nooit kruipen, ze zakt er helemaal in weg zo ongeveer...

Eevita, leuk je update!

Bwtje, hoe is het met je mannetje? Al minder pijn? En weten ze nu waar het vandaan komt? Of blijft dat onduidelijk? Veel beterschap en jij sterkte met de extra drukte voor jou...

Voor de rest weet ik even niet meer wat er gezegd is... Ik word echt weer meer dement door de hormonen merk ik, vergeet de stomste dingen soms.

19. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    zonneschijn: moet lachen om die 2 kleden maar snap wat je bedoel, echt zielig knallen ze keihard op hun neus. Vandaag viel mevrouw hier achterover op de laminaat vloer, ze ging staan en liet in eens los. Ik gaf een gil van schrik, toen was het natuurlijk nog harder brullen. :rolleyes:

20. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Bedankt voor jullie lieve reacties!

Ik ben vanm geweest, de ha dacht aan een beginnende bronchitus (schrijf je dat zo :(: )
    Evy heeft een antibiotica kuur gekregen en neusspray die alles meer openmaakt ivm de bergen in de wintersport. Haar oren zagen ook wat roder.

Eenmaal thuis wilde ze weer niet eten.
    En tussendemiddag ook maar 5 hapjes brood en een 1/2 fles. Om 14.30 een 165 fles gegeven die ze gelukkig leegdronk.
    Vanavond wilde ze weer geen warm eten en geen toetje. Een klein beetje heeft ze later met de tuitbeker op.
    Een half uur later ging ze overgeven en ze heeft al 5 diarreeluiers gehad en als klap op de vuurpijl nog eens 39,1 koorts.
    Het gaat dus nog niet veel beter, ik denk dat ik mijn buikgriep dus ook heb doorgegeven aan haar :(
    Weet niet of we morgen dus op vakantie kunnen gaan.... :cry:

Morgenmiddag moesten we toch nog naar de ka voor controle dus dan kunnen we even kijken wat zij ervan zegt....

Deel Deze Pagina