dankje stond wel te shacken hoor je moet haar onderwater loslaten me hart klopte 1000 maal sneller haha
@flex wat een leuke foto! heeft je vriend die gemaakt? ja wat er precies niet meer veilig is weet ik niet precies volgends mij is dan de rek van de gordel beschadigd...dit lees ik op verschillende sites: Ik heb een ongeval gehad terwijl het autozitje, zonder kind, aan boord was. Moet het zitje nu vervangen worden? Dat is van veel factoren afhankelijk en die vraag kan daarom niet zomaar beantwoord worden. Een leeg stoeltje wordt natuurlijk minder belast. Als het een lichte aanrijding betreft is er mogelijk geen schade aan het zitje. Wij kunnen u slechts adviseren contact op te nemen met uw winkelier en duidelijk uit te leggen met welke snelheid het ongeval plaats vond en of de auto van voren, opzij of van achteren werd geraakt. Bij een voorwaarts ongeval van meer dan 20 km/h met een leeg zitje adviseren wij u zowel het zitje als de autogordel van de auto te vervangen. Zowel zitje als gordel kunnen door onzichtbare schade of rek beschadigd en dus niet meer veilig zijn. Het is vrijwel onmogelijk te bepalen wat de invloed van het ongeluk betekent voor de veiligheid van het autozitje. Dit zou pas duidelijk worden bij een tweede ongeval en dat is nu juist wat we willen voorkomen. Bij de geringste twijfel adviseren wij u het zitje na een ongeval te laten vervangen en het oude te vernietigen. In de meeste gevallen vergoedt uw auto-verzekering de schade. Ik heb een ongeval gehad terwijl het kind in het autozitje zat. Kan ik het zitje nu nog gebruiken? Wij adviseren u het zitje niet meer te gebruiken. Al bij botssnelheden vanaf 10 km/h kunnen zich onzichtbare beschadigingen voordoen. In zon geval kunt u beter het zekere voor het onzekere nemen en het zitje vervangen. Vernietig in dat geval het oude zitje, om er zeker van te zijn, dat ook een ander kind er geen gebruik meer van kan maken. Laat, indien de auto nog te herstellen is, ook alle tijdens het ongeval belastte autogordels vervangen. Is het veilig tweedehands autozitjes te gebruiken? Nee, dat is niet veilig. Vaak kent men van een tweedehands autozitje de geschiedenis niet. Men weet dus nooit wat er allemaal al mee gebeurd is; het kan in een eerder ongeval betrokken zijn geweest, op een andere wijze beschadigd of niet meer compleet zijn. Het ontbreken van een gebruiksaanwijzing is al voldoende reden om het niet te gebruiken. Hoe het in de auto te plaatsen of te gebruiken? Daarom raden wij het gebruik van tweedehandse zitjes ernstig af. kijk het kan best zo zijn dat er een of andere mafkees een ongeluk heeft gehad, een nieuw autostoeltje koopt en het oude op internet zet...tsja misschien mag je zo niet denken dat mensen dat doen maar ja... het kan dus best wel zijn dat het stoeltje er nog prima uitziet maar dat hij dus niet meer veilig is.. @firstbaby met ons gaat alles super, lief dat je het vraagt, noa heeft nu dr 2de tand door sinds afgelopen weekend.. verder is ze heel lief en vrolijk en alles bij jullie ook goed?
wat leuk zeg! noa moet met babyzwemmen ook wel ns onder water maar heb dr geen foto van vanavond laatste keer babyzwemmen...dan ga ik in de zomer pas weer verder...ik heb nog 2 ritten op mijn kaart maar er is er nog maar 1 geldig..de kaart is nl geldig tot en met 23 maart en 24 maart is het weer zwemmen....stelletje naaiers.. bij ons heb je een kaart van 8 ritten die 10 weken geldig is..ik ben dus 1 keer op vakantie geweest en noa is 2 x ziek geweest...nou gelijk 1 ritje kwijt.. als je dus bij ons net een nieuwe kaart heb gekocht en je kind wordt ziek en ligt bij wijze van spreken 10 weken in het ziekenhuis dan ben je dus je kaart kwijt....weet je wat die muts van het zwembad zei...ja maar als je nog 2 ritjes heb en je bent dan 4 weken ofzo ziek dan ben je alleen die 2 ritjes kwijt en dan hoef je de tussenliggende periode dat je ook niet ben geweest niet te betalen....waarop ik antwoorde...NEE DAT ZOU ER NOG BIJ MOETEN KOMEN OOK! ik was echt zwaar pissed off....kunnen ze die kaart niet met 1 dag verlengen ofzo...
@ Linda: bedankt voor die lap tekst. Dat zet me toch aan het denken. Dacht dat het allemaal wel mee zou vallen met die tweedehandsstoeltjes, maar als ik dit zo lees ga ik denk ik toch een nieuwe aanschaffen. Wil geen risico lopen. Lullig zeg van het zwembad. Babietjes zijn toch wel vaker ziek of iets, kunnen ze toch best even rekening mee houden zou je denken.
Even een vraagje: Wie van jullie heeft een fietszitje op een gewone fiets? En hoe bevalt dat? Hier zitten (even proberen goed uit te leggen) de voetsteunen van het zitje aan weerszijden van de stang van de fiets. Hierdoor kan het stuur niet helemaal naar links en rechts. Snappen jullie wat ik bedoel? Ik moet dus nu even het stuur wat hoger zetten zodat die steunen boven de stang zitten. (net geprobeerd maar ben toch niet zo handig als ik dacht) Dan moet het lukken met sturen maar het lijkt dan nog wat krap... Misschien toch maar kijen voor zo'n mamastuur.
Hey allemaal,hier ook weer even een berichtje van mij.. Ik ben vandaag met jinthe naar het cb geweest, ze woog 10 kilo en 425 gram.. en 76 cm loopt met haar ontwikkeling volgens het boekje,en ze zag 2 bobbels,dus de boventanden zitten er ook aan te komen..ook was het een heel vrolijk en nieuwsgierig meisje Ben weer helemaal blij dat alles goed was @fl3x,wat een leuke foto @ilona,gefeliciteerd dat je je huisje hebt verkocht..
oh 10 kilo wat gaat het hard he. Ik moet volgende week donderdag ben beniewd hoe hij gegroeit is. Ruben doet nu veel zijn vingers in zijn mond maar zover dat hij kok neigining heeft. Hij vind het totaal niet erg en blijft dit ook elke keer herhalen. Zijn meer kinderen die dit doen. Vind het zo naar op te horen of te zien..
Ik heb een gewone fiets, met kinderstoeltje voorop en tot nu toe geen problemen gehad. Alleen als je de fiets heel scherp wil draaien, maar dat is meestal als ik hem uit de schuur pak. Dus til ik hem even op en klaar. Ja ik moest mijn zadel iets lager zetten anders kwam ik steeds met me knieen tegen het zitje, maar dat maakte niet veel uit. Ik vind het goed gaan en fietst ook lekker hoor!
Hier stopt Frits altijd tijdens het eten zijn vingers in de mond , maar gelukkig niet meer zo diep, dat leerde hij snel af! Maar nu doet hij het volgens mij omdat zijn boventandjes allebei doorkomen, dat die er tegen dukt ofzo ...
@claudia zo flink dametje haha.... wat is het toch heerlijk weer he ben net al lekker naar het centrum weesten wandelen en heb net de kleine in zn loopstoel buiten gezet kon ik even de tuin aan vegen...
ooh leuke foto flex! Ilona gefeliciteerd! da's mooi rap! Hier nog geen tandjes... Wij hebben wel 2 2e hands stoelen, van beide zekerheid dat er geen botsingen geweest zijn met de auto. maxi cosi priori fix (deze en romer king zijn de beste stoelen, daarom liever deze 2e hands dan een goedkoper nieuw stoeltje) Ik fiets met Luuk op een "gewone" fiets.. Ik vind het te krap voor evt afstappen. Daarom een moederstuur besteld (www.moederstuur.nl) leuk dat hij zelf gaat zitten Bulldog! Minnie succes morgen, komt helemaal goed! Hier naar het CB geweest, 10020 gram en 77 cm... Een hele kerel! Liefs, Paula
@coco graag gedaan hoor...ik vind de veiligheid van onze kindjes ook het belangrijkste en daarom zijn we hier om elkaar tips te geven en natuurlijk gezellig kletsen enzo net met noa op het cb geweest...t gaat heel goed allemaal ze woog 8575gram en 71,5 cm ik ga een zeurend mevrouwtje maar even alvast dr groentenhapje geven vanavond weer zwemmen doeggg
Hier niet zoveel te melden, gaat verder goed. Ik was jarig van het weekend en de kleine vond het super zoveel mensen. Bij iedereen op schoot en maar lachen en spelen. Mijn opa van 98 was er ook, das wel leuk samen op de foto. Zitten lukt goed als ik hem neerzet nog niet uitzichzelf. Probeert nog steeds te kruipen en staat alleen als ik hem vasthou niet uit zichzelf. Hij wilt alleen geen brood eten, ga proberen wat anders aan te bieden, cracottes of zo... Donderdag naar het CB, ben benieuwd.... zonneschijn: ik ben ook wel erg benieuwd naar tips voor op vakantie in het vliegtuig en in een warm land e.d. Ben als een buggy aan het kopen via MP, is makkelijk mee te nemen in het vliegtuig.
Wij hadden afgelopen zondag nog kraambezoek (!) maar die mensen hebben dus 2 oudere jongens. (3 en 6 geloof ik) en die waren dus met chiel aan het spelen. Hij vond het helemaal super! en ook erg leuk om te zien. toevallig dat ze vrijdag op het kdv in zijn mapje hadden geschreven dat chiel heel erg veel keek naar de wat oudere kinderen. zo grappig! volgens mij komen hier ook wat boventanden door. er zitten in ieder geval 2 dikke bobbels!