@ Kleintje: Ja, ik ben ook van plan om het stuur wat hoger en misschien zadel wat lager te zetten. Maar heb dat vanochtend zelf al geprobeerd en dat lukt me dus niet (onhandig). En als het dan nog niet lekker gaat is die tip van Blondie een goede, een moedeerstuur. @ bulldog: Ja, wat een geweldig weer he. Wij hebben ook al lekker boodschapjes gedaan, wandelingetje in het zonnetje, en net even samen in de tuin geweest. @ Blondie: Ook al boven de 10 kilo. Ik moet donderdag weer naar het CB, denk dat jayden er ook wel aan zit, ben benieuwd... @ Ellen: Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Cracotte is misschien een idee als broodvervanger. Maar eet hij ook geen geroosterd brood? Ik ben lekker koekjes aan het bakken. Hele huisje ruikt er nu zo lekker naar, bijna zonde om de tuindeur open te doen. Ik zit waarschijnlijk weer veel te veel vooruit te denken hoor.... Maar hebben jullie al bedacht wie jullie uit gaan nodigen voor de eerste verjaardag? Ik wil het eigenlijk klein houden, alleen mensen die de kleine normaal gesproken ook al vaak ziet. Dus z'n opa's, oma's en goede vrienden van ons. Maar nu sprak ik een tante van me die vertelde dat ze al wist wat ze voor de kleine ging kopen enzo. Tenzij ze de kleine helemaal niet vaak ziet en nooit eens op visite komt ofzo. Maar vind het ook weer lullig om haar niet uit te nodigen terwijl ze wel een cadeau koopt. Maarja, als ik haar uitnodig, verwachten mijn andere tantes ook een uitnodiging. Beetje lastig... maar nog genoeg tijd om er over na te denken. Maar hoe groot of klein willen jullie het houden?
@ Sjoon: Mijn neef heeft ook 2 jongens van 4 en 6, en dat vindt Jayden ook helemaal geweldig om mee te spelen. Leuk om te zioen is dat he. Wel een beetje raar, nu nog 'kraambezoek', haha. Zou me kapot schamen als ik die mensen was om nu pas langs te komen.
@Coco je moet je niet verplicht voelen om haar uit te nodigen hoor als zij is wil kopen voor je zoontje dan moet ze dan doen je hebt er toch niet om gevraagd.. wij doen het hier wel wat groter want ik vier zelf ook me verjaardag (ik ben 3 juni jarig, en noa 8 juni) wij nodigen zo'n 20 a 25 man uit..hoop dat het mooi weer is anders past het nooit in me huis over kraambezoek wat nog langs moet komen...jeroen zijn neef zei in oktober ja we moeten nog steeds een keertje afspreken...toen vond ik het al laat maar nu hoeft het van mij echt niet meer,....en wij worden bij hun voor alles en nog wat uitgenodigd...verjaardagen etc...nou daar zijn we allemaal ook niet geweest als hun niet eens de moeite nemen om bij ons te komen....ook niet eens een kaartje gehad ofzo.. ik zou me ook kapotschamen...
@ellen nog gefeliciteerd en wa tleuk dat je opa er ook was is zeker wel een leuke foto! @sjoon hier ook eentje die graag naar andere kinderen kijken net of hij er zo naar toe zou willen om te spelen.. afgelopen zondag had hij een hoektand bij en nu zit de andere hoektand er ook aan te komen (net een vampier) en de 2 middelste tanden zal ook niet meer zo lang duren. het slapen is nu wat minder gisteravond werd hij om kwart voor 11 wakker en om kwart over 5 ook nog eens ppffffff... overdag wil hij ook niet slapen hij heb vandaag een half uur geslapen ligt nu weer op bed maar blijft huilen ggrrrrr.. gisteravond is me fiets bezorgt nog even een fietsstoel halen en we kunnen gaan fietsen ik ga koken eten lekker bloemkool met aardappels fijne avond....
@ Linda: Ja, ik weet dat ik me niet verplicht moet voelen. maar ik ben weer zo iemand die daar dan toch over gaat lopen malen. Wil het iedereen naar de zin maken, wil niemand tegen het hoofd stoten. En ik weet wel dat het de verjaardag van míjn mannetje is, en dat we moeten doen zoals wíj het willen, maar toch... zo ben ik nu eenmaal. @ bulldog: Vervelend zeg dat je mannetje niet wil slapen. Volgens mij heb jij van alle juni-babies de meest wakkere baby overdag. Ik weet hoe het is. Hier sliep hij de eerste maanden ook vrijwel nooit overdag. Lastig hoor, je komt zelf bijna nergens aan toe. Eet smakelijk voor straks. Wij eten Wraps. Heb voor Jayden een speciale wrap gevuld met tomaat en courtgette. Ze gaan zo de oven in, jummie... Eet smakelijk iedereen alvast! Misschien tot vanavond.
zou goed kunnen haha hij heeft tot de 7mnd nooit goed geslapen en vanaf die tijd wel en nu weer niet achja gaat wel weer over ik kan genoeg doen hier want hij vind de stofzuiger en de dweil erg intresant.. nu ben ik er echt vandoor morgen eindelijk weer gelnagels laten zetten!
ik snap je! ik heb dat precies hetzelfde. het iedereen toch naar de zin maken, terwijl het dan eigenlijk niet naar je eigen zin is (als ik er nu zo over nadenk ) en ja dat kraambezoek. ze hebben zelf in november een kleine gekregen, die was wel mee, maar wij zijn dus ook nog niet bij hun geweest. ze wilde ook zelf eerst bij ons komen. dus nu kunnen wij een keer (over een tijdje ofzo...) daar op kraambezoek.
Ellen, gefeliciteerd met je verjaardag! Kan me voorstellen dat je kleine het geweldig vond. Danny is ook dol op anderen mensen. Vorig weekend kwam zijn nichtje van 4 spelen. Hij bleef haar maar volgen kruipend haha. Ik ben ook op zoek naar een buggy, maar hij moet wel in slaapstand kunnen. Dus denk dat ik hem nieuw ga kopen. Kleintje: Sorry, ik was in de war met iemand anders hahah. Dus bij jou groeien de haartjes ook niet zo snel? Ik dacht dta Danny gewoon weinig haar had haha
Bulldog: Hier ook een hele slechte slaper. Ik vermeld het amper meer hier, omdat het inmiddels bijna elke avond is. Ik vind het zooooo vervelend. Afgelopen nacht maar 1 uur geslapen. Ik hoorde hem kreunen. Normaal sta ik niet meer op.. maar ik hoorde zulke vreemde geluiden alsof hij stikte. Dus ik ren zijn kamer binnen en ik zie hem liggend kotsend. Het hield maar niet op. Zijn hele bed oranje...bruin van de pap en brood...geprakte groente. Mijn man rende mij ook achteraan en daar begon onze nachtelijke klus. Ik moest al zijn kleertjes uitdoen... douche aan...2 min. onder de douche met schuim....hierna afgedroogd en nieuw pyamaatje aan. Ondertussen een huilend/krijsend kind. Hij had geen verhoging. Mijn man had ondertussen zijn hele bed verschoond. Hierna hield het gewoon niet op. Dus mijn man tilde zijn ledikant op.. en naar onze kamer. Toen hij eenmaal in zijn ledikant lag en eindelijk in slaap viel.. was het 6 uur. En toen ging de wekker van mijn man over. Drama!
Ben vandaag naar het CB geweest. Danny is 69 cm en weegt 7630! Ben zooo trots. Hij is eindelijk een beetje aangekomen.
Heb ook weight watchers gedaan maar vond dat punten tellen zo'n gedoe en je moet wel naar die bijeenkomsten gaan anders verslonst het zo. Heb nog wel dat puntenboekje en een kookboek dus kan het altijd nog combineren haha Hoeveel wil jij afvallen? Ik 10 kilo, maar of het lukt.... Sorry meiden een beetje of topic
Wat een dotje Flex! Ik heb van Felicia ook een onderwaterfoto maar die is niet zo mooi, ze staat er zo schrikachtig op, een beetje eng zelfs, maar ik had er ook 2 boven water en die waren wel leuk
Coco wij nodigen alleen mensen uit waar we normaal ook regelmatig mee omgaan, dus geen vage kennissen of familieleden die normaal ook nooit komen. Doe waar je je zelf goed bij voelt meid het is tenslotte het feestje van jouw kleintje, ik zou er gewoon lak aan hebben wat ze zeiden haha
Nou meiden aangezien ik hier in mn eentje de boel vol aan het kletsen ben, ga ik maar in bad anders worden jullie gek van mij hihi
Firstbaby & Ellen, Kan wel vanalles vertellen over hoe wij het gedaan hebben; reizen/vliegen met Senna, maar ik denk dat er veel afhangt van hoe je reist. Wij hadden bijv. een huurauto en konden daarom best wat meesjouwen (hebben we dus ook gedaan... ). In ieder geval is het handig om bij de vliegtuigmaatschappij te checken hoeveel baby-bagage er mee mag. En een baby-basket aanvragen, zo'n hangend bedje in het vliegtuig, dit is officieel tot een bepaald gewicht. Maar een ander stel in het vliegtuig met een kindje van 1 jr. kreeg er wel 1 maar dan voor op de grond. Wij hadden de Bugaboo-buggy meegenomen, lomp groot ding, maar wel veel plezier vna gehad. Wel in een speciale transsporttas vervoerd voor in het vliegtuig (van Bugaboo die je kan huren op MP). Voordeel van onze eigen wagen vond ik dat ze er toch wat langer in kan zitten dan in een eenvoudige buggy. We hebben d'r ook eten in gegeven, Senna kon ook nog niet zitten (vandaar). En nog een voordeel, hij heeft een grote zonnekap. Kun je op een buggy ook een parasolletje oid zetten? Voor in het vliegtuig hadden we toch de maxi-cosi meegenomen. We dachten dat hij in het ruim zou moeten, maar hij mocht mee naar binnen. En op de terugweg toen de baby-bedjes op waren heeft Senna er op een vrije stoel in geslapen. Maar jullie kindjes zijn waarschijnlijk al uit de maxi cosi gegroeid. Ik vond het bij het huren van een auto wel erg handig, kwaliteit autostoeltjes is in het buitenland niet super. Maar ja, een autostoel meesjouwen is niet zo handig... Verder vond ik laagjes-kleding erg handig; dus veel dunne dingetjes die je in laagjes aan- of uit kan trekken. Wat we ook veel gebruikt hebben; - muggennet voor over ledikant/reisbedje (ik had een muggenhor voor een dakraam gekocht bij Xenos voor nog geen 2 euro). - Zwemluiers, niet veel gebruikt, maar voor in een zwembad vind ik het toch wel prettig idee. - Luierzakjes, anders zit je met die stinkende dingen op de kamer... - We hadden ook een aantal doeken meegenomen; handig om op te spelen, voor als het afkoelt of als badcape. - Zo'n zwemband waar je je kindje in kan hangen met gaten voor de beentjes. - Petje/hoedje/zonnebril, we hadden er verschillende meegenomen. Was wel handig, soms valt er 1 af in het zwembad, de ander vond Senna helemaal niet fijn zitten. Zonnebril moest ze al helemaal niks van hebben. - Luiers hadden we 1 pak meegenomen zodat we niet meteen hoefden te gaan winkelen. Maar luiers hebben ze overal. - Ik was ook wel heel blij dat we het melkpoeder vanuit NL hadden meegenomen en ook heel veel potjes groente. Het was ook volop te krijgen in de supermarkten daar, maar ik ben erg voorzichtig (misschien wel té hoor... ) als het om eten gaat... - We hadden ook een aantal vertrouwde spulletjes van Senna meegenomen; d'r trekmuziek-popje van boven d'r bedje, favoriete knuffel en verschillend speelgoed. In Mexico zelf hebben we ook wat dingetjes gekocht, wel zo leuk ter afwisseling; samba-balletjes en een popje. - Bij de c1000 heb je van die wegwerp-slabbers, vond ze soms ook wel handig. Scheelt was of voor als je onderweg bent. - Snoetenpoetsers of iets dergelijks! - We hadden ook het Nomad travel bedje meegenomen. Eenvoudig op te zetten, tegen muggen en zonlicht. Handig om in te spelen op het strand bijv. of als je een dagje onderweg bent of er geen (fijn) ledikantje in hotel is. - Verder zijn sommige landen zo kindvriendelijk dat je vaak op plakken als vliegvelden (bij douane en boarden) voorrang krijgt. Oja, zeker niet vergeten; de babyfoon, opladers en een verloopstekkers voor als ze andere stopcontacten hebben. Als de kleine dan slaapt kunnen papa en mama op het strand/aan het zwembad liggen (als het in de buurt is tenminste...) - Verder natuurlijk zonnebrand enzo, maar dat vind ik eigenlijk al zo logisch. Het is een heel verhaal geworden haha.... Als me nog iets te binnen schiet dan laat ik het nog wel weten. Of als jullie nog vragen hebben dan hoor ik het wel. Ik ga even relaxen op de bank nu, heb een drukke dag gehad. Morgen naar CB....
geroosterd brood vind ik zelf heerlijk maar Raúl ook niet, alles gaat op de grond Ik zat laatst ook te denken over de verjaardag, liever hou ik het klein maar wel leuk om vrienden met kinderen uit te nodigen. Ik ga niet al mijn oom's en tantes vragen, die zijn niet eens op kraambezoek geweest.
ik heb een vriendin die is nog niet langsgeweest, ook omdat zij zelf hoogzwanger was en nu pas moeder. We hebben elkaar een jaar niet gezien.... Ze schaamt zich wel volgens mij
Lastig he het slechte slapen overdag. Raúl heeft ook zo z'n dagen. Gelukkig is ie dan wel gewoon vrolijk. Huilen is zo vervelend...