Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @zonneschijn feli met de tandjes..
    @blondie hopelijk zijn het symtponen !
    @coco het groeien vind ik nnu ook niet meer zo hard gaan!

@flex hopelijk krijg je nog medicijnen misselijk zijn is niet fijn!

heb net van me schoonmoeder schoentjes gekregen voor me manneke
    hadden ze in de winkel aangedaan en laten staan en hij liep gewoon aan de handen was zo leuk om te zien!

2. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    zo nu ga ik even naar het centrum wandelen moet ff pinnen want de boekhouder komt vanmiddag hopelijk kunnen we nog wa terug vangen hihi..

3. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Bulldog: Ja vervelend, maar goed het is niet anders. Afgelopen 2 nachten zijn beter gegaan. Hij werd om 4.. hierna 5 en toen 6 uur wakker. Ledikant staat weer op zijn eigen kamer.

Ellen: Wat goed dat je al een buggy hebt gevonden. Dus je kan hem komend weekend al ophalen? Goed joh dat hij ook in slaapstand kan. Dat vind ik het belangrijkst. Nou de prenetal buggy kost bij de prenetal 99 euro, misschien ga ik die halen.

Zonneschijn: Dank je wel voorj e uitgebreide uitleg. Er staan hele handige tips in. Danny is nog niet uit zijn maxi cosi gegroeid, maar wij nemen zijn maxi cosi niet mee. Ik heb al op de heen en terugweg onze plekken gekozen in het vliegtuig en de babubasket gereserveerd. Op elke vlucht zijn er 5, en ze waren nog allemaal beschikbaar toen ik reserveerde. Nadeel is dat je tegen een muur aan komt he..heb je dan wel genoeg beenruimte vraag ik me af?

Mineke: Hoe gaat het met jou? Dus jij hebt de nodige ervaring met zulke nachten? Pfff slopend soms. Maar goed.. bakkie koffie in de ochtend en ik kan er tegenaan haha

Moaatje: Hoezo gaat je zwangerschap langs je heen? Omdat je zo druk bent nu he? Is toch heel anders dan je eerste zwangerschap. Doe het lekker rustig aan zou ik zeggen.

BWTJE: Wat zielig dat Eva alle tandjes in een keer krijgt. Dat had mijn nichtje ook en dat was heel pijnlijk kan ik me herinneren. Nou succes met alles. Eva scheelt inderdaad niet veel van Danny! Dat terwijl Danny een kleintje was. BV gaat hier nog goed. Dus ze doen het gelukkig prima..

4. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    vanochtend bij het CB geweest. Het groeien gaat idd een stuk langzamer, nu maar 300 gr aangekomen tot 9065gram. De lengte was zelfs afgenomen, daar klopt niets van. Vorige keer 74 en nu 73 gemeten :(

5. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    firstbaby: vervelend zulke nachten... raul slaapt nu steeds vaker door maar gek genoeg ben ik daar moeier van dan elke nacht eruit (toen ging ik vroeger slapen, dat scheelt ook wel).
    sterkte

6. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    We hadden bij Martinair comfort class geboekt dus dan heb je al meer beenruimte. Maar ik denk dat je je niet zo heel veel minder ruimte hebt hoor, kan zelfs zijn dat het meer ruimte is. Met welke maatschappij vliegen jullie? En wanneer gaan jullie ook alweer?
    Bij Martinair hadden ze maar 2 baby-baskets, o de terugweg waren we net te laat. gelukkig konden we verplaatst worden van 2 naar 3 stoelen op een rij...
    Een andere tip is misschien nog om de draagzak mee te nemen. Vaak zijn straatjes en stoepen niet zo netjes afgewerkt (gaten, te smal of hoge opstapjes) als hier in NL en sjouw je nog best wel wat af met een buggy. Of bijv. bij tempels met trappetjes of een hele drukke markt...

7. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Meen je dit nou? Je moet er ook op letten. Soms dan leggen ze danny met zijn hoofdje er tegenaan en dan zijn ze bezig met het strekken van izjn beentjes en dan heeft Danny zich ondertussen al bewogen en ligt hij 1 of2 cm lager dan hij hoort te liggen. Ik leg hem altijd dan terug voordat ze meet.

Maar wat goed dat Raul gelukkig is gegroeid. 300 gram in hoeveel tijd?

8. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ja, ik neem inderdaad een draagzak mee. Dat leek ons handig ivm met bepaalde excursies. Dan wil je toch niet continu met je kinderwagen bezig zijn. Ik heb een groot probleem.. Danny lust geen groente uit een potje!
    Ik maak het altijd vers. Heb hem van de week een potje aangeboden en hij begon te spugen en zijn mondje ging stijf dicht!

Wij vliegen met Malaysia Airlines. Schijnt een goede vluchtmaatschappij te zijn. Ben benieuwd. Wij vliegen op 10 april!

9. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Dank je! Ja.. ik heb er vrede mee. Het hoort erbij en hij heeft ook soms nachten dat hij wat meer door slaapt. Nu is het zo dat Danny overdag ook veel slaapt en ik vraag me af of de nachte ndaardoor zo lopen. Maar we zien het allemaal wel. Wel fijn dat Raul nu steeds langer doorslaapt. Geniet ervan.. heb je echt verdient! Krijgt hij nog bv in de nacht? Of was dat coco ?

10. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hey meiden
    ik had een vraagje
    ik hem toen op aanraden van het cb de 10minuten regel met slapen toegevoegd en dat hielp super en nog steeds
    aleen overdag als ik hem op bed leg dan hoor ik hem gewoon bezig zijn met zn bed te verbouwen
    zal ik dan eerder naar binnen gaan of gewoon die 10minuten
    meestal als ik dan op zn kamer kom ligt hij dwars in bed over achterstevoren
    wat zouden jullie doen?

11. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Nou hier heeft madam eindelijk weer eens doorgeslapen ik heb zelfs wakker gelegen zo van ja normaal ben ik dit ook :p
    hahaha
    Rond 20h in bed en rond 6h hoorde we haar weer, maar het was vooral Sem die weer om 6.30 op de muur aan het kloppen was hahaha
    En daardoor iedereen gezellig in het grote bed terecht kwam :p

Maar gisteravond hebben we haar maar wat Sinaspril gegeven want ze was echt niet lekker..En nu gaat het weer wat beter en slapen de beide dames ! 8)

12. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Ik denk idd ook kijken hoever kan ik gaan ja, en ik wil vermaakt worden..soms hebben ze gewoon een beetje extra mama aandacht nodig :D

13. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Ohhh haha wat een lol he ja het zijn pittige tantes he, en dan heb ik er nog 2 ook :confused:

14. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    SPANNEND! Wanneer ga je testen? :(:

15. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Dan gaat het niet lang meer duren! Zo begon het bij de dames hier ook, en als ze dan iets willen pakken dan gaan ze ineens staan!

16. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Ja ze heeft er vooralsnog maar eentje maar je ziet ineens van alles bobbelen..maar gelukkig vannacht beter geslapen en jij ook lees ik al :D

Eva was in het begin 3080 en 46 cm oid...in ieder geval klein :p Wat was Danny? Vul jij trouwens online bij de borstvoeding curves de gegevens wel eens in? Dan kun je de curve bekijken van BV kindjes..Ik deed dit bij Sem wel, omdat Sem toen en nu nog een klein dametje is..Bij Eva doe ik dit niet want die verschilt duidelijk met Sem hahahaha

17. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Ja lengte blijft altijd een discussie punt..ligt eraan hoe het kind ligt wie er meet etc..dit zie ik altijd maar als ongeveer..net zoals dat meten bij de geboorte..

18. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Bulldog 10 minuten regel? moet je hem erin leggen en pas na 10 minuten gaan kijken?

Ik zou dan in het algemeen 10 minuten aanhouden..Maar veiligheid voorop zetten..Dus als jij denkt dit gaat niet goed even kijken, ziet hij je niet en het is prima deur weer dicht..ziet hij je wel dan pak je hem zeg je nee mannetje oid jij gaat nu slapen..Gebeurt dit daarna weer dan zeg je niets en leg je hem alleen goed..

En bij hartverscheurend huilen reageer ik gelijk en troost ik ...etc...

Maar hier met Eva gaat het eigenlijk heel makkelijk als ze moe is leg ik haar in bed duim erin en madam is weg :D haha

Maar bij Sem hebben we dit ook gedaan tenminste ik denk zoiets dan...'s avonds er zo in leggen en dan steeds verder de kamer uit..en eerste keer praten en dan alleen terug leggen..Uiteindelijk werkt het. En konden we haar er zo in leggen en wist ze ik moet slapen!

19. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @bwtje ja in bed leggen 10min laten huilen en dan weer naar binnen gaan en zeggen dat he ttijd is om te slapen,
    maar nu is hij zo erg aan het draaien dat zn beentjes elke x tussen de spijlen zitten!

ik dnek dat ik ook maar gewoon die 10 min vol ga houden maar als het echt krijsen word maar effe gaan kijken.
    dank je voor je antwoord

20. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    nou hij heeft net 2x 20minuten op bed gelegen maar meneer wil niet slapen
    dat slaapt hij maar niet eigenwijs ding....

Deel Deze Pagina