he meiden lees strax ff de berichtjes door maar wilde alleen ff snel zeggen esmay en ik hebben net gefietst samen! we vionden het allebij super leuk! oh wat heb ik hier lang op gew8
@ bulldog: Deed hij al lopen aan de hand? wat knap zeg. Leuk ook hoor, echte schoentjes. @ Ellen: Whahaha, gekrompen... hoe komen ze erbij zeg. @ Firstbaby: Misschien proberen om potje en vers te mengen? En dan steeds meer potje er doorheen mengen, dat hij het dan op den duur wel lust... Ik weet niet waar je naartoe gaat en of de groente daar te vertrouwen is? Maar als het met het mengen niet lukt misschien wat extra potjes fruit meenemen, zodat hij toch vitamientjes binnenkrijgt? En ik weet niet of je mij of Ellen bedoelde... maar Jayden krijgt 's nachts meestal nog één borstvoeding (om een uur of 4á5). @ bulldog: Toen Jayden hier nog vaker kwam 's nachts hebben we ook met die 10-minutenregel gewerkt en dat ging hier ook meestal prima. Maar zodra Jayden onder zn dekbed vandaan is gekropen en bovenin bed op zn rug is gaan liggen met zn knuffel, dan kan ik 10 minuten wachten of 110 minuten maar dan gaat hij echt niet slapen. Jayden valt alleen in slaap als hij goed is ingestopt. Dus als ik weet dat hij 'ontsnapt' is uit de dekens ga ik hem meteen weer toestoppen. @ Joyce: Gefeliciteerd met je kruipende meisje! @ Flex: Yeahh, fietsen. Leuk hoor. Het is er vandaag wel echt weer voor he, nu het zonnetje lekker is doorgebroken.
Op het CB zeiden ze trouwens dat we de vitamine D druppels op moeten voeren van 5 naar 10 druppels. Nieuwe norm ofzo. Iemand anders ook dit advies mee gekregen? Nu moet ik zeggen dat ik vaker geen dan wel druppels geef, vergeet het zo vaak. En de volgende keer krijgt mijn mannetje zijn eerste prikjes. We hadden besloten om ermee te wachten tot hij een jaar is.
Ja lastig is dat he Ik ga ook nooit vechten hoor, niet slapen? dan niet..dan hoor ik het later wel en gaat ze er alsnog in..Bij Sem zijn we ook pas na 1 jaar hiermee begonnen toen wij echt hadden van dat ze dit kon handelen..Want daarvoor vonden we haar nog zo klein..
Niks van gehoord hier? Maar vind het ook raar, ze krijgen zon genoeg en buitenlucht een paar minuten is al voldoende en daar geef ik nog druppels bij kom op zeg! En hier wordt het ook wel eens vergeten hoor Sem is er bijna klaar mee hahaha Aaahh eerste prikjes ik ben ook erg benieuwd hier naar hoe ze gaat reageren bij de 11 maanden prik..Want voorheen was ze klein en dan was het ff troosten en over en geen last verder..maar nu is ze ouder en bewuster dus ik denk dat ze wel duidelijk van zich gaat laten horen hihi
hey meiden chiel weigert sinds gister (en net ook) de pap 's avonds. fles gaat er wel in, bij meerderen zo?
@coco geef je nog borstvoeding? vitamine d hebben ze niet echt nodig pas vanaf 1 jaar als ze geen flesvoeding meer krijgen..jayden is trouwen ook niet echt lang...68,5 cm..was hij ook klien bij de geboorte? @firstbaby ik zou danny overdag niet zo lang laten slapen dan 'sochtends max 1,5 en smiddags max 1,5 uur anders kan het zijn dat hij overdag te veel slaapt en snachts klaarwakker is en dus niet meer wil slapen....ik hoop voor je dat het snel beter gaat en dat jij ook lekker kan slapen.. @bulldog ik zou idd wel eerder dat 10 min gaan kijken als je hem zo bezig hoort, dat is duidelijk een teken dat hij niet gaat slapen...gewoon weer goed leggen, en weggaan, dat werkt hier het beste..als ik wat zeg of wat dan ook gaat mevrouw weer lachen... @sjoon hier ook een tijdje dat ze juist geen fles wilde alleen pap, gelukkig eet ze nu alles supergoed! als hij wel een fles drinkt zou ik gewoon dat geven...en misschien 210 in de laatste fles dan.... @joyce wat goed zeg dat melania kan kruipen! super! en wat een hoop tandjes al! @zonneschijn gefeliciteerd met de tandjes...wat is senna nog een ukkie vergeleken bij alle bollies hiero...sommige al boven de 10 kilo trouwens helemaal vergeten te vragen...hoe was je vakantie?was het een beetje te doen naar zo'n ver land met een kleintje? hoe voel je je verder? heb je al een echo gehad? @flex wat goed zeg zitten en staan! weer een mijlpaal....ow en ik wil ook zo graag lekker gaan fietsen! eerst maar een mamafiets kopen @bwtje tsja jij heb er twee....maar ook heel gezellig lijkt het me 2 meiden...maar ze kunnen ook lekker kattig zijn wat zielig voor eva dat er een aantal tandjes tegelijk doorkomen...fijn dat ze weer heeft doorgeslapen...en dan lig jij wakker hahah dat ken ik heb ik ook altijd dan is ze om het uur aan het huilen en dan is ze eindelijk in slaap gevallen...en dan lig ik wakker omdat ik denk dat ze elk moment weer kan gaan huilen...pfff vermoeiend @ellen hahaha ik ben beniewd wat hun reactie was dat raul gekrompen zou zijn....volgens mij klopt er soms ook geen drol van..
Ooh ik denk maandag pas.. Nu voel ik m'n buik weer en denk dat het toch niet raak is.. Ach ik zie wel, maar me er niet druk om (en dat is echt lekker!)
in 6 weken.. ik geef 's nachts idd soms 1 voeding. Lastig dat ie geen potjes lust. Hier ook niet... Je kunt op vakantie misschien stukjes groente van je eigen bord geven als het goed gekookt is? In Maleisië kun je veel fruit kopen, daar heb ik toen op geleefd, heerlijk... Zou het nooit geschild kopen maar zelf schillen of goed wassen met fleswater en dan prakken.
ik laat hem lekker liggen ook al ligt ie dwars tenzij ie echt moeilijk krijgt. Als ie echt onmogelijk ligt dan gilt ie en dat klinkt echt anders dan gewoon huilen. Soms valt ie dan op z'n buik in slaap overdwars. Als ie echt niet in slaap komt draai ik hem om zonder iets te zeggen na 10 min of zo.
ik heb het gelezen op borstvoeding.com maar op het CB niets van gehoord... Ik geef gewoon 5 druppels, hij vindt het super. Gaat helemaal lachen als ie ziet dat ik het flesje ga pakken Trouwens nu het lichter wordt buiten en zonnig krijgt ie ook vit D van
Gaat goed dank je , met jou ook ondanks de gebroken nachten? Ik heb het niet met Judith maar met mijn andere dochter altijd dat spugen gehad 's nachts. Hoe groter ze werd hoe erger, met anderhalf jaar werd het elke nacht bed onder de spuug en kind douchen. Toen na zes weken was ik het zo zat en vond ik het zo zielig, elke nacht een bibbert huilend meisje onder de douche. Dat ik naar mijn huisarts ben gestapt ( was ik al heel vaak geweest) je doet er maar wat aan ik ga niet meer weg. Ik heb al mijn frustaties van de laatste anderhalf jaar toen eruit gegooid, ze had namelijk elke twee weken minimaal 1 dag 40 graden koort. EN hij deed er nooit wat aan. Als ik nu komt zeg hij nog telkens oh wat is er aan de hand moet je serieus nemen want je zeurt niet hard genoeg. Vandaar dat er 4 jaar tussen mijn meiden zit ik durfde niet meer en heb heel mijn zwangerschap op een zoon gehoopt puur omdat ik zo bang was voor een herhaling van die tijd. Maar wat heb ik nou een gezonde hollandse meid. Oh ja ik zou van potjes friso proberen, die ruiken het meest naar echte groente. Stinken niet zo, hier vallen ze goed in de smaak. Bulldog: Leuk echt schoentjes en gelijk al stappen, voor je weet rent hij de deur uit. xxxx1974 : Moest echt lachen om dat krimpen, wat een onzin zeg. coco: Hier nog geen druppels gegeven, ik dacht eigenlijk dat ze die nog nodig had omdat ze nog drie flesen krijg. Morgenavond reageer ik weer,sorry als ik er een paar vergeten ben maar ga slapen. Moet morgen namelijk werken, welterusten.
Mineke hier ook af en toe een knaagdiertje haha heb Felicia er ook al een paar keer op betrapt dat ze in de spijlen bijt hihi Ik gebruik ook geen extra vitamine D, is dat nodig dan? Ik geef nog 2 flessen, s'morgens en s'avonds. Moet morgen naar het CB, zal het wel even vragen! O ja het uitstrijkje van gisteren viel best mee, maar jee wat was ik zenuwachtig zeg! Ben iig blij dat het voorbij is. En ik ben al 1 kilo afgevallen in 3 dagen tijd joepie. Komt vast van de zenuwen voor dat uitstrijkje haha moeten ze vaker doen Felicia is al weken verkouden, heb een paar weken geleden medicijnen gehad maar het komt steeds terug, zo zielig. Steeds hoesten en haar neusje zit verstopt! Welterusten allemaal!
@ Linda: Ja, ik geef nog steeds BV. Jayden was bij de geboorte 49 cm. Maar mijn man en ik zijn ook allebei niet echt lang en onze familie ook niet. @ Mineke:Fijn dat het uitstrijkje meeviel. En waar stress al niet goed voor is he... Vitame D is bij BV anders dan bij flesvoeding. Mij werd geadviseerd om van 5 naar 10 druppels te gaan. Maar ik vind dat een beetje veel. Kindje komt heel vaak buiten en zeker nu met de zon... Vraag me af waarom die norm ineens veranderd is... Beterschap voor Felicia! Joehoe! Jayden stond vanochtend in zn bed toen ik hem ging halen. \/ Ben zo trots....
Ik heb hier trouwens een echte mandarijntjes-freak. Gisteren een stukje van mijn mandarijn gegeven om te proberen, maar hij had binnen no-time op, met velletje en al. Dus nog een paar stukjes gegeven, hij vond het echt lekker. Vanochtend had hij volgens mijn man wel 'mandarijntjespoep' Nu zit hij weer te smikkelen ervan. Ik zie net trouwens in het introductieschema van Stefan Kleintjes dat ze kiwi, ananas, aardbei en framboos pas met 12 maanden mogen, maar dat heeft hij ook allemaal al eens op. Zou toch geen kwaad kunnen?