Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    ik heb het een maand geleden ook gevraagd bij het forum van Kleintjes. Het is omdat in citrusvruchten en kiwi bepaalde allergene stoffen zitten waar baby's gevoelig op kunnen reageren. Als je wat geeft en je merkt er niets van kun je het gewoon geven.

2. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

Ik heb 't Suzanne ook al gegeven. En ze reageerde er gewoon normaal op.

Het is trouwens een selectieve eter. Gisteren moest alles snel snel gebeuren. Ik zat met een zieke man thuis en ik moest alleen koken voor m'n eigen. Dus voor Suzanne snel een potje opgewarmd. Er zitten stukjes in deze voeding. Nou, die hoeft ze niet. Ze selecteert dus net zo lang, dat het sap/saus of ander vloeibaar mengsel overblijft. en de stukjes filtert ze naar buiten. Hoe bedoel je: ik eet selectief :( Maar de kleine stukjes eet ze dus wel op.
    En hetzelfde gebeurt dus ook met de fruithap. Ik had gisteren geen tijd om 't vers te maken. Het was gisteren wel een gevecht met de fruithap. Normaal gesproken staat haar mondje wagenwijd open, zo van: kom maar op met de volgende lepel. Maar nu... ze zat te huilen om niks (dus geen traantje te zien), alleen maar te kijken hoe ver ze kon gaan. Nou, gelukkig niet zo ver, want ik ben een koele kikker. Ik laat me niet zo maar over me heen lopen. 8) . Dus na 5 minuten gaf ze 't op en had ze in no-time haar fruit op..... hoe bedoel uitproberen.

3. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Jeetje dat zijn er al een hoop!

Nou wat ik dus al dacht he Eva krijgt de onderste 2 dus tegelijk! Vannacht was het weer om te huilen, iets later sliep ze weer langer aan een stuk door gelukkig..

4. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Ja fijn he dat je dit zo kan hoor! Ik mis het ook wel hoor die spanning en zou het nu zover zijn...misschien komt dit wel nooit meer...

5. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Ja hier ligt Eva ook standaard bovenin ergens te slapen..nou ja ze heeft een slaapzakje aan en het wordt steeds warmer dat gaat veel schelen straks!

6. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    haha ja hier ook zo'n vitamine D verslaafde hahaha!

Dan neem ik aan dat ze de flesvoeding straks ook aan moeten passen? fijn hoor zo'n richtlijnen :p

7. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    schandalig eigenlijk he dat ze je dan pas serieus nemen! Maar goede zet hoor!

Ik had niet zozeer dat ik een jongentje wilde, maar wel dat ik erg bang was voor weer een allergie..want hoe meer met allergie hoe meer kans de volgende erop heeft! Maar Eva heeft tot nu toe nog nergens last van!

8. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Ik denk maar zo het zijn richtlijnen...en sommige producten zijn allergie gevoelig volgens mij aardbei en kiwi ja.. ananas is wat scherper zoals sinaasappel enzo hier ben ik ook voorzichtig mee maar Eva mag ook gewoon alles proeven hoor ;) Dus maak je niet druk af en toe is prima maar ik zou het niet standaard geven vanaf 12 maanden is dan weer prima ;)

Zolang ze er niet op reageren kun je het gewoon geven, anders toch even wachten hiermee..

9. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    hmm dat is raar? Vitamine D moet tm het 3e levensjaar dus bij 4 stoppen pas!
    Dus even checken want die druppels hebben ze wel nodig! ;)

10. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Ja bij fles zit dit er standaard in maar hoe minder je gaat geven hoe meer je moet aanvullen en Sem krijgt dus ook alle druppels, want die drinkt nu karnemelk enzo.. dan heb je geen BV meer of flesvoeding

11. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Ja ik denk dat je dit het beste zo kan doen, geen aandacht aan schenken anders heb je er nog aardig wat werk aan!

Hier juist net andersom Sem kreeg ook vanaf het begin alles vers en gewoon in stukken dus ala rapley..
    Was er een keer een potjes aanbieding met leuke lepeltjes erbij..dus dacht ok toch maar eens kopen..wel zo handig bij haast ff snel potje doen..
    Maar nee hoor madam hoeft het niet!
    En dat heeft ze nu nog, puree en alles wat soppig is is niet haar favoriet doe haar maar gewoon voedsel hahaha

Eva eet gewoon alles als het maar in dr mond past hihi :)

12. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Nou, hij heeft er absoluut niet op gereageerd, dus ik kan het dan gewoon af en toe blijven geven. (hij krijgt het sowieso niet veel, want als je weet wat de aarbeien en frambozen kosten op het moment... :oops: )

13. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    wij hoeven ook geen vit D druppels meer te geven, konden stoppen toen we van de BV af waren.

14. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Ik heb ook niet gehoord dat we vit. d moesten geven bij FV.

15. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Yoehoe! Het is me eindelijk, na veel gepiel, gelukt om het zadel van mn fiets lager te zetten. Wilde eigenlijk ook mn stuur ietsje omhoog doen, maar dat kan ik écht niet :)oops:) , maar ik denk dat het zo wel gaat, het is nu een stuk ruimer. Ik ga dus zometeen een stukje proberen te fietsen met de kleine.
    We hebben alleen het windscherm in de schuur van het oude huis laten liggen, moeten we binnenkort nog even ophalen. Is dat heel erg? Zoveel vaart (en dus wind) zal ik niet maken met het eerste ritje. :D

16. Blue Bird

Joepie.... weer iets gedaan vanaag! gefelicitered Coco....

Ik ben op het werk en m'n ogen vallen bijna dicht. Ik ben ook met iets zeer interessants bezig... NOT.... dus even reageren op zw. pagina. Maar daar is niemand ook aanwezig. Want ik zit hier in mijn eentje te lullen. Terwijl iedereen bezig is van het mooie weer te genieten. Nou ja, bijna iedereen dan....

17. Blue Bird

@ blondie.... wanneer ga je testen?

18. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Bianca: Lachen die stukjes eruit werken. Dat gebeurd hier met brood, dat wordt vakkundig naar buiten gewerkt :D
    Het uitproberen begint nu idd al... als meneertje iets wil en het lukt niet (of hij wil iets niet) dan begint ie te piepen. Heeft nu ook met de tandjes te maken denk ik, hij is een beetje hangerig

19. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    iemand (weet niet meer wie...) had het hier over Friso potjes, dat ie meer naar gewone groenten roken. Is dat ook met hun fruitpotjes zo? Die olvarit potjes ruiken zoooo zoet en allemaal hetzelfde

20. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Hier is de fruit van Friso ook goed te eten hahaha, maar hij doet sowieso niet al te moeilijk!

Ik moest wel lachen, Frits is echt een broodmonster.... Mijn broertje was een boterham aan het eten en Frits zat bij hem op schoot, toen hij wat wilde zeggen, pakte Frits gauw de boterham en heeft hem gewoon helemaal op zitten eten! :)

Deel Deze Pagina