Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    leuke foto bwtje maar wat ik me afvraag he. mag Eva wel al zo zitten? of is dat alleen voor de foto?

2. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Helin heeft spruw gehad, had ze geen last van maar ik wel, aan me tepels, echt zo veel pijn nie normaal

naar de ha geweest en die schreef daktarin voor en binnen twee dagen was de spruw weg.

3. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    heey ilona, ik denk de reden dat je baby niet doorslaapt komt omdat je de laatste fles te vroeg geeft. Dat redden ze op die leeftijd nog niet. Ik geef de laatste fles rond half elf en dan slaapt ze door tot 7 uur of half acht. Ik zou dus proberen om de laatste fles iets later te doen.

4. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    heerlijk he als je effe lekker kan bijtanken. En je moet de dingen doen die voor jou goed voelen.

5. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    tja, ze moet ook in haar eigen kamer leren te slapen, wij hebben Helin nooit op de kamer gehad, altijd meteen in haar eigen bedje.

6. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Helin is trouwens ook erg verkouden, echt zielig, is de hele tijd aan het hoesten enzo, heb haar warm aangekleed en in bed gelegd.

7. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB

die zalf heb ik ook hij vind het nog lekker ook haha.

8. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hier ook altijd gelijk op zn eigen kamertje gelegt!

ik geef mij laatste fles ook half 11,11uur en dan komt hij meestal rond 5 uur weer.van de week was het zelfs half 7 ..

9. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ik geef zijn laatste fles ook om half 11 of 11 uur. Hij komt gewoon nog tussen 3 en 4 uur. En dan weer 7 a 8 uur!

Kan niet wachten tot hij ook een keer doorslaapt

10. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Hallo dames,

Sam ligt ook altijd op haar
    eigen kamertje!

Bwtje die foto van hun samen
    is echt super leuk! Sam is een
    kleintje vergeleken met haar ;)

Daan meissie:

Alles komt goed ;)

Sam had weer een huiluurtje.
    Maar was dit keer gelukkig niet lang.
    Om 01:00 Papa fles gegeven,en niet
    meer wakker geworden tot half 7 ongeveer!

xxx

11. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    hallo dames,

leuk al jullie verhalen zo te lezen.
    doet me wel goed om zo te zien dat het niet veel anders is dan hier.

yuri ligt nu op zijn middag tukkie maar dat duurt dan ook wel een uur voor dat ik hem zo ver heb dat hij inderdaat gaat slapen in zijn bedje.

ook heeft yuri weer iets nieuws. wakker liggen en soms jengelen vor zijn flesje in zijn box of bedje en als je hem dan in je armen heb en de fles te pakken heb doet hij zijn ogen dicht en doet net als of hij niet thuis is. af en toe dan een oogje open en als je dan naar hem kijkt snel weer dicht. kleine donderstraal is het nu al.
    Wij trapen er alleen niet in want fles er in en meneer drink toch wel.

Van de week was het even romelig hier want we zijn over gestapt van voeding.
    bij thuis komst uit het ziekenhuis kreeg yuri nutrilon standaard en hij deed het goed hier op hoor maar we waren over gestapt op de similac standaard omdat die bijna 3 euro goed koper is per pot. Nou we hebben het geweten meneer sliep niet meer door snachts en huilde de hele dag door,
    nou na drie dagen huilde mama dus ook lekker met hem mee en dacht echt ff van ik plak je achter het behang en ga verhuizen.
    Lang leven het CB waar we gister heen moesten en ik heb het daar voor gelegt, Kreeg ik de tip om weer over te stapen naar kruidvat eigen merk standaard deze lijkt veel op nutrilon en is nog goed koper. Nou het werkt hoor yuri heeft weer heerlijk door geslapen en huilt ook niet meer snachts.
    is maar goed dat niet alle instansties er van uit gaan dat je als een nieuwe moeder precies weet hoe en wat.

12. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Leuke foto bwtje!

Onze kleine meid heeft gisteravond om 00:00 de laatste voeding gehad. Om 06:00 werd ze wakker, gelijk met wekker van vriendje, dus heb ik haar gevoed. Om 07:30 de was ze weer wakker, en kreeg ze de andere borst. En ze slaapt nu nog steeds :confused:.
    Ik heb haar twee uur terug getemperatuurd, en was 36.8 graden. Ik heb haar daarna in bad gedaan, en toen bleef ze slapen. Zelfs bij afdrogen daarna werd ze niet echt wakker. Al slapende heeft ze wel weer een voeding gehad, waarna ze (nog steeds slapend) een beetje begon te spugen.

De buren zijn aan het klussen en zit al de hele ochtend in de herrie van het boren, maar dat lijkt haar niet te deren.
    Is het raar dat ze zo veel slaapt? Temp is goed en ze heeft goed gedronken. Moet ik me zorgen maken?

13. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ik ook niet want dat zijn echt uitschieters half 7 is nu pas 1x voorgekomen!
    ik hoop dat als ik weer moet gaan werken da tie dan wel langer door slaap tot een urrtje of 6 half 7...

14. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Nee hoor Moaatje, hier ook een slapertje!

Temperatuur goed en voldoende plassen en poepen, daar kun je eigenlijk het beste aan zien of de baby het goed maakt.
    Trouwens 36,8 is een prima temp hoor, een baby 'hoort' tussen 36,8 en 37,2 te hebben.

Ik las dat iemand haar baby warm aangekleed in bed had gelegd vanwege het hoesten, denk eraan dat een baby snel te warm kan worden en eigenlijk is hoesten geen reden om een kindje warmer aan te kleden.

Hier trouwens de kleine bij ons op de slaapkamer, heb ik met al mijn kinderen gedaan en hou dat verlopig ook zo, ik voel me daar veel prettiger bij en kan ik alles beter in de gaten houden.

Wat ik me niet kan herinneren van mijn vorige zoontje (die ook FV kreeg) of die ook zoveel poepte, echt iedere luier (meestal tijdens het voeden) krijg ik een kadootje :)
    Mosterdgeel met wat korreltjes erin, hij krijgt de Standaard Nutrilon (heb ik altijd gebruikt). Herkennen jullie dat?

15. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @moaatje baby slapen volgens mij nou eenmaal veel.
    heb het idee dat wij hier een uitzondering hebben gister tot 4 uur smiddags geslapen en toen pas weer om 11uur na zn laatste fles en verder doet hij tussen door zn ogen even dicht en dan een minuut of 10 en dan is ie weer wakker...

als je twijfelt moet je gewoon je huisarts,vk of cb bellen...

16. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @cellie ik gebruik nutrlion omneo en heb dat hier dus ook alleen nu was het een paar x groen.
    hij heeft spruw en poept na elke voeding alles weer uit heb op het moment zon 8 poepluiers per dag terwijl hij eerst niet kon poepen..

17. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht

Ik geef ook Kruidvat! ;)

18. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Hey dames

zouden jullie willen stemmen op Chiel? :oops:

ik zal ook ff fotootje in mijn album plaatsen, dan weet je welke foto ;)
    http://baby.vanhetjaarverkiezing.nl/gallerie.htm

wij geven ook kruidvat fv. en de poep is ook geel. was voorheen groenig.

en idd tijdens en vlak na de voeding komt de luier vol! :)

19. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    De luiers lopen idd wel door. Temp bleef ook goed.
    Ik weet dat baby's veel slapen, vond het alleen wel erg veel ineens. Ook omdat ze niet meer zelf kwam voor de voeding. Maar net was ze 5 minuten wakker. Dus moet me maar geen zorgen maken denk ik.

Cellie, ik heb haar ook bij ons op de kamer. Ik vind het lekker makkelijk met de voeding 's nachts of 's morgens. Ik weet nog niet hoe lang ik haar daar hou hoor. Hoe lang had je de vorige op jouw kamer?

20. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    meiden heb een vraag
    ik vloei nu al 5 dagen niet meer
    maar had net bloed bij het afvegen
    is dit me 1e mentsruatie weer?

Deel Deze Pagina