Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Senna is ook ziek... Het ging zo lang goed. Ze kwam met 39,1 van het kdv vandaag, is erg verkouden en drinkt bijna niet. Ook een voeding eruit gegooid daar...
    Hoop dat het snel over is...

2. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Bwtje, het wordt deze week geen mooi weer meer... Ik kan as vrijdag wel meeten, maar wel alleen hier thuis. Moeders voor moeders komt flessen ophalen, ik ga ze niet bij de voordeur zetten want het valt hier zo erg op...
    Misschien is het ook even handig om te kijken of Senna nog ziek is, want anders hebben Eva en Sem het ook zo te pakken... dat is niet de bedoeling natuurlijk!

En wat naar van je collega. Was hij/zij jong?

3. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    He meiden

Beterschap aan alle zieke mama's en kindjes!

Even een vraagje, waar moet je dat aangeven van geboren voor 1 juli en dat je daarom daar recht op hebt?
    Want ik had net zo'n man aan de lijn die dat soort papieren altijd invult en die wist van niks....?!?!?! Help ik wil ook een extraatje hahaha!

4. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Hoera, sinds gisteren is Evy echt aan het kruipen en ze wordt er ook steeds sneller in.. de kat is maar naar de zolder gevlucht.
    Ook probeert ze zich continue aan alles op te trekken.
    Van het weekend gaan we maar traphekjes kopen denk ik.

Wat lees ik over een extraatje van de belasting? Wat voor iets is dat dan?

Blondie: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Superleuk zeg.

Mineke: wat rot voor je meisje, hoe gaat t met t drinken? Ik hoop dat ze snel opknapt.

Wat een leuke foto's Bwtje....
    En van Ruben ook weer een paar leuke foto's voorbij zien komen.

De vraag over leuke betaalbare kleding: wij hebben hier een winkel die Van de Ven heet in brabant heet die winkel weer anders, maar die verkopen hele leuke kleertjes van oa het merk buckaboo (als ik het zo goed schrijf?) . De kleding vliegt daar altijd de deur uit en voor een shirtje betaal je tussen de 3 en 5 euro een broekje voor 10 a 12 euro en goede kwaliteit kleding.

De hiep hiep hoera's zijn hier ook al een aantal weken aanwezig, mijn ouders zijn er mee bezig geweest en ze gooit haar armen geregeld zo maar uit t niets omhoog en kijkt ons dan ook echt aan van zeg je nu niks.... ziet er echt niet uit als ze bijv aan het eten is of aan t spelen...haha.

De tanden gaan ook snel boven zijn er 3 helemaal door en onder ook 2, maar nu hebben we ontdekt dat er boven nog 1 in aantocht is en onder ook de volgende 2... dus nog even en ze heeft 8 tanden.
    Boven zit er alleen nog een flinke spleet tussen, mijn oma, moeder en ik hebben ook een spleetje tussen onze tanden zitten. Hoop niet voor haar dat ze ons gebit heeft.

De tuitbeker wordt hier al een tijdje gebruikt, een van difrax wat geen antilek is. De antilek kreeg ze eerst niks uit. Ik gebruik hem alleen voor water want hij wordt nogal eens op zijn kop gehouden.

5. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hoi

Ze heb net een paar lepeltjes vocht vond ze even heel interesant maar daarna vertikte ze het dus heb ik ze nog maar een toetje van 60 gram gegeven. Hoezo verwend, nou jah als ze beter is leer ik het wel weer af. ;)

6. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Ik zou precies hetzelfde doen... ;) Je wilt toch graag dat ze iets binnenkrijgen hè.
    Heeft ze nog natte luiers?

Senna had net 39,4 graden koorts, helemaal knalrode wangetjes maar er kon toch nog een lachje af... En ze wilde gelukkig ook drinken.
    Ik ga nu slapen, ben erg moe.

7. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Kleintje: Ja, dat zou ik ook wel willen weten want ik snap er ook niks van. Iemand een idee?
    En zijn er nou ook al meiden die het al ontvangen hebben of heb ik dat verkeerd begrepen?

8. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Ik weet het ook niet, heb me er nog niet in verdiept ook. Ik meen dat iemand het had over antwoorden op de vraag of er in je huishouden meer dan 6 maanden gezorgd is voor een kind jonger dan 12 jaar... Maar kan zijn dat ik het helemaal mis heb...

Dus eigenlijk heb je niks aan mijn antwoord... ;)

9. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Beterschap hoop dat de koorts gauw zakt.
    Ze plast af en toe gelukkig nog anders moest ik terug komen in het ziekenhuis.
    Nu heeft ze net 120cc gedronken, ben helemaal blij. :D

En van die belasting dat weet ik ook niet, wij krijgen dat niet neem aan dat dat komt omdat ik al kinderen heb.

10. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

bij de belasting hebben wij dat via internet ingevuld, en daarin kun je aangeven of je in 2008 voor een kind hebt gezorgt, en dan moest je geloof ik ook de geboortedatum invullen, ik denk dat het daar vanaf geleid is?

enne, geen webwinkel, we willen een servicezaak doen, dus goed helpen en advies geven e.d en idd petit shoes, bobel, gattino, bunnies, shoes me jochie, en ga zo maar door...

momenteel is het nog maar een idee, heb vorige week met haar om de tafel gezeten, maar met kinderen is dat niet te doen (zij heeft een meissie van bijna 2) dus we moeten nog ff een keer met ons 2-en en dan uitzoeken waar we gaan zitten, en wat daar voor winkels zijn en wat het allemaal verkoopt enzo. dus nog een hoop te kijken voor dat er werkelijk wat op papier gezet kan worden.

11. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @sjoon ik denk idd niet dat je kleding van hema of h&m in je winkel mag hangen...dan wordt het idd merken zoals name it, lief, imps &elfs, esprit, mexx ofzoiets...

iedereen die in 2008 voor langer dan een half jaar voor een kind onder de 12 heeft gezorgd krijgt het volgens mij...en we hebben het geld nog niet ontvangen maar doorgekregen wat we terugkrijgen, eerst maar even op de rekening zien ;)

@iedereen met zieke kindjes beterschap!

@mineke rot zeg dat het al zo lang duurt....enne toen noa amper wat wou eten (drinken wou ze redelijk) gaf ik haar ook iets van 2 toetjes per dag

noa heeft nog steeds maar 3 plekjes op haar lichaam (waterpokken) ik vraag het me af of het nu wel waterpokken zijn...ik dacht dat je dan helemaal onder zit..
    noa is verder niet ziek maar wel verschrikkelijk verkouden en snotterig...ze slaapt nu sinds een paar weken graag op haar buik en dan smorgens als ze wakker wordt zit het snot overal..in dr haar op dr gezicht helemaal vastgekoekt...en als ik het er dan af wil halen is het krijsen geblazen..

12. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Sjoon: Spannend hoor. Het lijkt me echt leuk om in een kinderkledingwinkel te werken. Hopelijk kunnen jullie je plannen en ideeën omzetten naar de werkelijkheid.

@ Linda: Hier ook een snottebellenbuikslaper, haha. s'Ochtends zit het in z'n haartjes, over z'n hele gezicht en op zn'n hoeslaken. Moet echt vaak zn bed verschonen.

13. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ linda noa de waterpaokken? wel zielig hoor me neefje heeft het ook maar me schoonzus had iets gehaalt en het werkte perfect hij had geen last meer. als je wil kan ik aan haar vragen wat ze had voor het geval dat noa ook last krijgt.

@ zieke kindjes beterschap allemaal!

@ hier esmay is vandaag 9 maanden!

14. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    goeiemorgen

hie rook een snotterende buikslaper!

hij kan zich sinds gister optrekken aan de box en tafel echt zo leuk om te zien!
    vind wel dat het baby er nu helemaal af is....

ga ff terug lezen.

15. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @kleertjes
    ik vind noppies en pointer wel een goed merk en goed te betalen!
    hij heeft ook een shirtje van armani en burberry maar dat is maar 1 malig...
    ga ik niet elke week kopen...

zag dat ze bij de zeeman hartstikke leuke zomerkleertjes hebben voor 2.99....
    bij prenatal hebben ze ook leuke kleertjes!
    en bij jola mode ook.

16. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @flex
    feli met esmay der 9 mnd
    weet iedereen in je omgeving al dat je zwanger bent?

17. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Bulldog: Ja, sinds ie hier kan staan is het echt een ventje, geen baby meer. En dan is ie ook al naar de kapper geweest, dus al zn lieve babyhaartjes zijn ook weg.

18. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @ flex gefeliciteerd met esmay dr 9 maanden!je kan het vragen aan je schoonzus natuurlijk...ze heeft nog geen last tot nu toe en tot nu toe pas 3 plekjes...had de dokter gebeld of het niet iets anders kon zijn omdat ik het idee heb dat je bij waterpokken helemaal onder zit....dat hoeft volgens de dokter niet en het kan natuurlijk nog erger worden...en ze kunnen het ook 2 x krijgen.. :( dus dat ze het nu licht heeft en later nog n keer krijgt..

@coco ik moet ook vaak haar hoeslaken verschonen...zit onder het snot..
    ze heeft ook overdag heel vaak snottebellen en als ze niest zit er een hele grote en als ik heb weg wil vegen dan gaat ze vaak huilen..ik heb ook zo'n eitje dat je het snot uit het neusje kan zuigen het werkt wel..maar ze vind het echt helemaal niets ze wordt woest als ik dat doe...krijsen en huilen helemaal overstuur...dus doe het liever niet maar ja als ze helemaal vol zit....ze kunnen niet snuiten (jammer genoeg)

19. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

@linda221: ja, dat is bij ons dus ook het geval. Maar je mag het niet altijd gebruiken. Schijnt niet goed te zijn, als je het teveel gebruikt.
    Suzanne is ook snotterende buikslaper. Maar ach... de wasmachine draait toch wel.

@Blondie: in de planning wel. Maar ik moet eerst 9 april weer naar de kaakchirug. Daarna kijken we wel. We willen niet al te lang wachten. Want onze leeftijden speelt ook mee. En als alles genezen is, dan kijken we wel weer verder. De genezing gaat toch vrij snel. Alhoewel, deze keer niet zo... ik heb er ruim 2 weken last van gehad.

Verder gaat het goed met ons. Ik heb sinds vandaag een andere werkschema. Ik werk op maandag, woensdag en vrijdag. Zo lekker is dat. Had ik gewoon veel eerder moeten doen. :D

gr.
    bianca

20. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @bianca waarom is het niet goed dan om dat te gebruiken?

Deel Deze Pagina