Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

\:D/ ben van de antibiotica af. Wat een troep eigenlijk. Maar ja, het was dit of met een gigantische ontsteking zitten.

\:D/ we zitten op 2 flesvoedingen met Suzanne... Gaat echt goed. De laatste voeding krijgt ze om 19:00 uur en om half 8 ligt ze op bed. Ze slaapt dan door tot kwart voor 7. Echt heeeerlijk. Hebben we tenminste ook nog wat aan onze avond.
    Zo nog een paar minuutjes werken, morgen lekker vrij. Vrijdag nog werken en dan heerlijk weekend. We gaan zaterdag naar Plopsaland Indoor in Hasselt (Belgiƫ). Iemand daar ooit geweest?
    En zondag gaan we met de buurtvereninging darten. Suzanne gaat gewoon mee...

Zo en nu ga ik verder met lezen.

Gr.
    Bianca

2. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    het KDV is overleefd. Hij heeft de hele ochtend geslapen :( en om 13.30 naar huis en nu begint het gejengel weer maar papa is net thuis, kan ik m'n werk afmaken :)

slapen is hier niet zo'n probleem (ff afkloppen) behalve als ie ziekjes is zoals gisteravond. Ik leg hem net als Coco pas in bed als ie aangeeft moe te zijn, meestal na 2 of 3 uurtjes wakker zijn. Hij gebruikt een speentje en een tutlapje in bed (over z'n ogen) en dat werkt heel goed. Ik probeer hem bij huilen niet te vaak eruit te halen, daar wordt ie alleemaal moeier van...
    lastig hoor als ze weinig slapen.... succes

ik ga ff mannetje naar bed brengen...

3. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    hallo allemaal...volgens mij is het echt sprongetjestijd hoor...als ik dat zo allemaal hoor...
    noa was ook erg vervelend/chaggerijnig vandaag...t begon vanmorgen al...erg huilerig niet willen slapen om alles janken...constant opgepakt willen worden...heel driftig doen en schudden met haar lijf..ze wordt dan zo kwaad dat ze helemaal rood aanloopt...en waarom? geen idee..was toch maar naar die fotoshoot gegaan ik dacht ik zie wel...onderweg heeft ze nog lekker geslapen en toen we er waren werd ze wakker...en was lekker vrolijk...de eerste paar foto's gingen hardstikke goed..totdat ze in een gietijzeren emmertje moest zitten...dat vond ze maar niks en liet dat merken ook...daarna wilde ze niks meer en bleef maar huilen als ik haar neer zette...weer schudden met haar lijf enzo we hebben haar nog een klein beetje op kunnen vrolijken en nog n paar foto's gemaakt....heb even op de camera van de fotografe gekeken en er zaten wel een paar leuke tussen...hopelijk gaat dit snel weer over want soms dan heb ik even geen geduld meer...dan weet ik soms niet meer wat ik met r aan moet..herkennen jullie dit?

4. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    slapen gaat hier op zich wel goed behalve vandaag dan...ik leg haar ook niet op vaste tijden op bed...pas als ze moe is....dit is vaak wel rond dezelfde tijd..maar vaak gaat ze wel gelijk slapen..

5. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Bianca: wat fijn dat die kaak eindelijk over is. :D

xxxx1974: Zo wat een langslaper zeg op het kdv. ;)

Jah en over dat slapen ben ook meer voor pas laten slapen als ze moe zijn. Alleen gaat dat hier vaak niet, moet ze om kwart over drie meenemen naar school om de andere twee op te halen. Vandaar dat ik een beetje probeer dezelfde tijden aan te houden, maar de ene dag gaat dat prima en dan weer een dag niet. :rolleyes:

6. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    linda: heb ik ook hoor dat ik mijn geduld verlies, zeker als niets werkt en hij blijft gillen. Heeft ie een hele tijd niet gedaan, nu de laatste week weer een paar keer. Gelukkig lost m'n man mij dan af en andersom ook. Met z'n tweeen kun je het gelukkig een beetje verdelen.

7. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Hee meiden,

Heel herkenbaar allemaal hoor met dat slapen.
    Ook hier hebben we geen vaste tijden, vaak gaat ze 's morgens een uurtje slapen en 's middags 1 tot 2 uurtjes. "s Avonds rond 19.15 uur naar bed.
    Overdag slaapt ze niet makkelijk in, sinds 1 1/2 week gaat ze steeds staan en dan staat ze huilend in haar bedje. Strak instoppen werkt niet meer, ze kruipt er gewoon onderuit.
    Nu leg ik haar overdag los in bed met alleen een warme slaapzak aan. Vaak moet ik dan 1 of 2 keer terug om haar neer te leggen en een speentje te geven.
    "s Avonds hoef ik vaak maar 1x terug en als wij naar bed gaan trek ik een dekentje over haar heen. De volgende ochtend wordt ze dan rond een uur of 7 weer wakker.

Is bij jullie het verschonen van de luier en het aankleden ook zo'n ramp? Evy wil niet blijven liggen, blijft maar draaien en op d'r knieen tot ze zich weer ergens aan optrekt tot staan.
    Het is bijna niet te doen alleen. Afleiden met speelgoed oid werkt ook niet meer en het is iedere ochtend huilen geblazen :(
    Hoe doen jullie dat?

En hoe is het bij iedereen met de verjaardagsplannen voor de kleine?
    Houden jullie het op de dag zelf en nodig je iedereen uit op een bepaald tijdstip?
    Ik vier Evy's verjaardag op de dag zelf 's middags met de opa's en oma's en broers/zussen.
    Voor de familie en vrienden vier ik het denk ik op zaterdag dan en dan 's morgens tussen 10 en 12 en 's middags na half 4. Kan ze tussendoor nog lekker slapen.

8. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    goeiemorgen

@coco fijn da thet leuk was geweest bij de efteling en nog gefeliciteerd met jullie 2jarig huwlijk!
    @ellen beterschap voor jullie!
    @bianca fijn dat je van de antibiotica af bent!

@flex hier ook een kindje dat niet wil slapen overdag
    hij ga gelijk in zn bed staan moet hem 10x terug leggen en dan slaapt hij eindelijk.

hie ris het snachts nog steeds een drama rond 2u en dan om half 6 pffff..

volgens mij hebben ze hier allemaal een sprongetje hopelijk ga het snel over!

9. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @mamakaatje hie ris het verschonen en aankleden ook een ramp
    hij begint gelijk tehuilen als ik hem neer leg een speeltje geven werkt hier ook niet ..

10. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Bianca: Super zeg, dat je kaak weer over is.

@ Mamakaatje: Mijn man heeft ook steeds moeite met verschonen. Ik kan hem vaak nog wel redelijk in bedwang houden, maar ook lang niet altijd. Wij hebben tegenwoordig luierbroekjes. Als dan een gewone luier niket lukt omdat ie steeds gaat staan, trekken we hem gewoon zo'n broekje aan, dat kan ook terwijl ie staat, lekker makkelijk.
    Verjaardag vieren we op de dag zelf, donderdag. Ik zet op de uitnodiging tijden van 9 tot 13 denk ik. En van 15 tot 's avonds. Dan kunnen mensen zelf kijken hoe laat ze komen en dan kan Jayden 's middags even bijkomen en hopelijk even slapen. Wij nodigen niet te veel mensen uit hoor, alleen mensen die hier normaal gesproken ook wel eens over de vloer komen, dus geen verre familie, vage kennissen en viaviavrienden. Ik denk bij elkaar een man of 15-20. Hopelijk kunnen we in de tuin zitten, of komen ze niet allemaal tegelijk, want dan kan ik het niet kwijt in huis, haha.

@ Linda: jammer dat ze zo jengelig was met de fotoshoot. Maar gelukkig toch nog een paar mooie plaatjes kunnen schieten.

Zo, ik ga nu even plantjes halen bij de gamma met de kleine. Lekker de tuin opvrolijken.
    Fijne dag iedereen!

11. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

even een snel berichtje mb.t. het slapen gaan. Suzanne gaat na haar fruithap (9:30 uur na bed) ze slaapt dan een uur. Na haar boterham + flesje gaat ze naar bed toe. Meestal slaapt ze 1 1/2 uur. 's nachts komt ze een paar keer met een hoest, meestal rond 5 uur. Maar ze slaapt nog steeds errug goed *klopt op de tafel af*
    zo... nu ga ik de voortuin doen. rot onkruid tussen de tegels halen

12. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Linda: Lastig he zo'n jengeldag. Ik heb dan ook altijd grote bewondering voor alleenstaande moeders. :rolleyes: Ben na zo'n dag blij dat mijn man thuis kom voor zijn beurt en andersom ook als ik weg ben geweest. Begin je weer met frisse moed. ;)

Bianca: ZO wat een ijver, rot klusje onkruid tussen de tegels vandaan halen.

coco: Leuk de tuin opknappen, hier wel al plantjes gekocht, alleen nog niet gepoot. :oops:

bulldog: Wat jammer dat het 's nachts nog steeds drama is, wat een volhouder.

mamakaatje: Ik probeer ook met verschonen steeds wat te pakken wat ze normaal niet mag hebben, maar ze strapt er ook niet altijd meer in. Dan maar in de houdgreep, zou graag dan drie armen willen hebben. :)

Iedereen een fijne dag, ga nog even boven aan de slag en straks moet ik pleinwacht lopen op heb grote plein. Hopelijk hebben ze nog een beetje ontzag voor me. :(

13. Delfino

Delfino Niet meer actief

hallo dames

zo esmay heeft gisteren bijnadeheledag geslapen! herlijk!!

ze uis ook nie meer chaggie

@ linda jou verhaal herken ik wel deed esmay ook 5 dagen lang!
    maar gelukkig is dat nu over :D

14. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    tis hier de laatste dagen ook neit meer zo druk he!!

tis ook zo mooi weer buiten....

15. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Jah en denk ook dat iedereen nog aan het nieuwe forum moet wennen, tenminste in namelijk weer trek nu minder. :oops:

16. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    zo wat een logische zin ik bedoel dat dat bij mij wel mee speelt, maar begin aardig te wennen. ;)

17. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

he meiden.

een paar dagen niet geweest, maar heel veel gekletst is er ook niet. ik denk ook dat het door het mooie weer komt!
    zo meteen naar de tandarts toe. pffff. heb wel al 4 weken beetje last van mijn kies bij (te) warm eten en drinken.
    heb geen zin in dat het een gaatje zou zijn. had een hele tijd geleden ook een gaatje, ik laat het altijd boren zonder verdoving, maar de tandarts was te ver, tegen de zenuw, en heb er toen ook nog een wortelkanaal behandeling van gekregen, die vulling was tegen de zenuw gaan ontsteken. bah, dat is echt pijnlijk!

oke, genoeg geklaagd.

hier gaat alles lekker zijn gangetje, inmiddels is chiel al weer 10 maanden, dus gaat super hard zoals bij alle anderen. hoe is het met de zwangere dames onder ons?

18. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Sjoon: Succes bij de tandarts! Was het inderdaad een gaatje?

19. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ja hoe is het met de zwangere? heb zonneschijn, blondie en moaatje hier al ff niet meer gezien..zo te horen is wilma lekker uitgerust;) heerlijk hea als ze een dagje lekker veel slapen;)

hier is luier verschonen ook een drama...ze begint al te krijsen als ik haar op het verschoningskussen leg...dan wil ze de hele tijd draaien...en als ik haar zittend neer zet met omkleden begint ze ook tegen te werken...schudden met haar lichaam...gooit zich zo naar achter...knalt dan bijna (als ik haar niet tegenhou) met haar hoofd tegen de commode kast...vandaag op het kdv zeiden ze dat ze zo vrolijk was....(grrr) hoop dus dat het sprongetje alweer voorbij is...ze zat net ook lekker vrolijk te spelen..

@sjoon nog gefeliciteerd met chiels 10 maandjes!

20. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

alles was goed bij de tandarts... geen gaatje!!!
    gewoon heel gevoelig even, dat je tandbeen wat bloot ligt of zo iets zei hij. naja, hopen dat het over is.

Deel Deze Pagina