@Moaatje: wat fijn dat je al zo snel een plekje op een kdv hebt voor Babet... Zit ze in een babygroep of 0-4 jr? Evy zit ook nog steeds in een sprongetje, veel jammeren en steeds mamamama en aan je benen hangen, soms erg lastig met koken en je kunt niks in je huishouden doen. Evy heeft nog 2 slaapjes (sinds kort pas, eerst altijd 3). "s Morgens een uurtje en 's middags 1,5 tot 2 uur. Wat is jullie schema nu als ik vragen mag??? Evy is nl weer wat hongeriger geworden en vooral 's morgens is het brullen als ze wakker is. Ze wil dan zsm een fles. Ik gaf eerst altijd rijstebloem door de laatste fles. Wat geven jullie in de laatste fles. Dit is Evy's schema: 07.00 uur fles 180/6 + 4 voedingsschepjes Friso granenpap 09.00 uur thee uit de tuitbeker 11.00 uur wat drinken en een koekje 12.00 uur 1 belegde boterham en een stukje banaan erbij + fles 150/5 16.00 uur fruit + thee 17.00 uur ong 180 gr warm eten en 2 eetlepels yoghurt met roosvicee 18.45 uur fles 180/6 + 2 voedingsschepjes Friso granen In de laatste fles doe ik sinds gisteren 2 schepjes granen ipv rijstebloem, maar ze werd net zo hard huilend wakker als anders
Moaatje, ja inderdaad wat fijn dat er zo snel al een plekje is! Ben je veel kdv's afgeweest? En is dit degene die je het meest aanspreekt? We haddden laatst ouderavond op het kdv; ze hadden een film gemaakt van een dag in het kdv. Senna stond er maar heel even op, en ook helemaal niet zo leuk. Terwijl ze thuis altijd super op video staat... papa en mama waren een beetje telerugesteld... Verder gaan ze een familiemuur maken; ieder kind krijgt erop een a4 met foto's van belangrijke mensen, dieren, dingen van het kind. Erg leuk! Oja, iemand vroeg van het slapen. Senna slaapt steeds vaker tussen de middag 2,5 tot soms wel 3 uur. Meestal gaat ze 3 uur nadat ze 's morgens wakker is geworden weer slapen. Vaak leg ik d'r dan rond 6 uur nog even in bed, soms slaapt ze, soms ligt alleen maar wat te spelen/kletsen. Mamakaatje, waar gaan jullie heen op vakantie? Lekker hoor! Senna's schema is nu ongeveer zo: 8:00 papfles of pap 150 cc (meestal eet/drinkt ze 110 cc) 9: 30 fruithap; halve banaan en half ander stuk fruit, soms diksap erbij. 11:30 flesje 120 cc 14:30 boterham 17:00 groentehap (6 ingevroren ijsblokjes) en danoontje 19:30 pap 150 cc (meestal gaat 120 cc op). Ik zit een beetje met het drinken, meer melk dan in bovenstaand schema krijg ik er echt niet in. Diksap en water is ze geen fan van... diksap dan nog wel als ik het warm maak... Dan drinkt ze hooguit 50 cc op een dag. Soms sop ik d'r boterham wel eens in water of melk zodat ze toch nog wat extra vocht krijgt. Wat denken jullie krijgt ze genoeg drinken binnen? Pap is ook niet echt vocht of wel? Ja zou Firstbaby alweer terug zijn? Zal bijna wel denk ik, ze zijn toch rond 10 april vertrokken, als ik me herinner. Buikje begint hier langzaamaan te groeien. Bij Senna zag je volgens mij rond de 20 weken pas iets, nu zie ik het al eerder. Bianca, bedankt voro het opzoeken van Nono's land. Ziet er erg leuk uit. We weten nog niet wat we vanmiddag gaan doen, es kijken waar oma zin in heeft. Met dit weer heb ik helemaal geen zin om de deur uit te gaan... Was vanmorgen al nat geregend met Senna op de fiets; zijn ff langs de HA gegaag. Senna's hoestje checken, was gelukkig niks raars. Duurt alleen erg lang. Ik denk dat ik maar e swat op marktplaats ga zetten, wordt gek van alle spullen hier in huis.
mijn schema is nu zo 6.30 fles 180+6 en 1 schep nutrix 9.30 heel potje fruit 12.00 2 boterham en een halve beker melk 14.00 koekje 17.00 warm eten 19.30 fles 210+7 en 2 schep nutrix tussen door krijgt hij gewoon drinken hij drinkt als hij dorst heb.
Geen idee, misschien dat dat vanzelf een beetje zo groeit. Dat de kleine het zelf aangeeft um niet meer te willen. Heb je het idee dat-ie er al vanaf kan? Twee boterhammen, wauw, da's knap!
ons schema van Suzanne is: 7:00 uur pap (lepeltjespap van Nestle) alleen aanmaken met warm water 9:30 uur fruithap 12:30 uur boterham + fles 210 + 7 schepjes 15:00 uur thee of fles (ben haar aan het leren uit een tuitbeker te drinken, maar lukt nog niet) + liga of rijstewafel 18:00 uur groentehap 19:00 uur pyjamapap om half 8 ligt ze in bed. en dan slaapt ze gewoon door tot de volgende morgen. Tussendoor krijgt ze ook nog wat te drinken als ze dorst heeft. in de vorm van thee of roosvicee.
ik weet niet meer wie het vroeg, maar het klopt dat er heel veel juni mama's hier niet meer zitten. Dat is ook voor dat de nieuwe pagina er was. het is gewoon erg rustig hier. degene die nu reageren horen bij de harde kern van de juni mama's.... zo... ik ga maar eens verder met foto's uitzoeken. Het is toch rotweer buiten en suzanne ligt op bed te slapen. Over het slapen gaan: 's ochtends 1 uur (meestal na de fruithap) en 's middags c. 2 uur (soms wat minder). meestal na de boterham en de fles.
nee denk niet dat hij er al vanaf kan vroeg het me gewoon af vind het wel lekker een momentje rustig bij mama liggen... tis een echte vreetzakkie als ik een boterham eet staat hij bij me te schooien als een hondje haha...
@bianca succe smet uitxzoeken van de fotos hier is het ook rotweer en manneke ligt ook op al bijna 2u die zal zo wel wakker worden ... hier slaapt hij maar 1x per dag ongeveer 2,5 uur..
@bianca hoe is het met afvallen hoeveel ben je nu afgevallen? ik ben nu 7 kilo afgevallen en heb afgelopenweek een nieuwe broek gekocht 2 maten kleiner ....
Jammer he van het weer. Vanmorgen was mijn zus er gezellig met 5 kinders. Erg leuk maar erg druk met die 3 van mij er bij heb je er 8 waarvan de oudste twee 7 jaar zijn. Als de zon schijnt valt het nog wel mee (kunnen ze lekker in de tuin), maar nu stond de hele kamer op zijn kop. Maar vooruit was een reuze gezellige bende hier, ben net klaar met ruimen. Ga nu nog maar even stofzuigen, heb ik gisteren nog gedaan maar dat zou je niet zeggen. Het lijkt minstens een week geleden als je de vloer bekijkt. Iedereen nog een fijne dag gewenst!! Ik ga donderdag bij de halfords een deryan bedje halen, de peuterversie is daar 70 euro en tussen 9 en 10 uur 20% korting. Krijg ze die in ieder geval voor haar verjaardag, handig van de zomer. Want moet ook al een rugdrager en buggy meenemen anders past het zeker niet in de auto. We hebben dan wel een stationwagen maar niet bijzonder groot en ik neem altijd het halve huis mee.
Zonneschijn: ik wordt al die spullen in huis ook erg zat. Heb de voorjaarsschoonmaak kriebels. Kom er alleen niet aan toe. Heel veel spullen kan ik op MP ook niet kwijt. Zo hadden we bijv. 2 faxen. Wie gebruikt dat nu nog Heb ze maar aan de rommelmarkt van het bejaardetehuis meegegeven
Een schema hebben we niet heel precies. Ligt eraan wanneer ons mannetje wakker wordt. Dan is het ongeveer zo: 6 uur BV fruithap: 1 banaan + 1 appel of peer + lepel babymuslie slapen (paar uur) ongeveer 11 uur bv 13 uur boterham smeerkaas slaapje (circa 1 uurtje) ongeveer 16.00 BV tussendoor soepstengel + wat water 17.30 avondeten +/- 300 gram 19.00 slokje bv voor het slapen 22.00 BV
@ bulldog; ik ben nu al 6 kilo kwijt en ook bij mij zakken mijn broeken van m'n kont af. Alleen ik heb nog een klein buikje er voor hangen. Maar ach... moeten ze maar door heen kijken. Gisteren zei een collega tegen me: je hebt helemaal geen kont meer, alleen je buik hangt er nog. En ik weet dat heus wel van m'n eigen dat dat zo is. Maar ja... het gaat langzaam beter, alleen die buik dan he.... @ xxxxx1974; faxen zijn tegenwoordig heel modern maar idd... wat moet je er mee. bij ons in het dorp is bij het bejaardentehuis ook rommelmarkt.... eens kijken wat ik nog heb liggen. Ik heb van de overburen een vuilniszak met speelgoed gekregen. Ze zei; de jongens spelen er toch niet meer mee. Misschien SUzanne wel. Nu staat er een grote zak met speelgoed in de gang. Net of sinterklaas is langs geweest Zo.... de foto's zijn besteld. Doe ik altijd via de hema. makkelijk en goedkoop. Ik ga nog even snel iets doen in huis. Suzanne ligt lekker te slapen in bed.
@Zonneschijn: Evy is hier helemaal weg van de fruitwelness thee van Pickwick, zit geen cafeinne en suikers in. Heb je zoiets al geprobeerd?