Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Ellen: Dat zou ik eens kunnen proberen maar ben dan zo bang dat ik hem wakker maak en dat hij daarna niet meer wil slapen.

@ mamakaatje: Wij zijn helemaal gek op Texel, komen er al jaren. Ik vind het echt geweldig daar! Vooral als je buiten de vakanties om gaat, kom je daar echt tot rust. Nu zitten we precies in de meivakantie, dus zal wel druk zijn.

2. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Blondie, super gefeliciteerd met je zwangerschap!
    enne, je mag best wel vaker kletsen hoor! hoe meer kletsers, hoe gezelliger!
    ik ga me klaar maken voor het werk, moet morgen ook......
    en mannetje is gewoon sinds gisteren vrij al....

3. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    rustig hier, iedereen op vakantie of aan het werk zeker...

De comode-dramas die jullie beschreven zijn hier ook begonnen. Als ik hem neerleg (ook in bed soms) of op de grond laat zitten gooit ie z'n buik naar voren, benen strak en krijsen. Op het kdv hadden ze het ook, dan is ie zooo boos, een soort driftbui. Lekker dan :( Ik las het wel terug in Oei ik groei het 46 weken sprongetje

ik ga maar eens wat in huis doen. Morgen verjaardag van m'n man vieren nl.

4. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    @Ellen: fijn he dat gedraai en gemopper op de commode en in bed.
    Soms wordt ik er ook boos om als ik haar luier niet omkrijg, moet ze dan echt in de houtgreep houden. Niet echt gezellig 's morgen vroeg...

O ja we geven nu in de laatste fles 2 schepjes granen van Friso en dit gaat nu 10 x beter. Ze wordt 's morgens vrolijk wakker en ik kan ze gewoon mee naar beneden nemen en nu een boterham geven met een flesje melk erbij. Bordje pap vond ze echt niet lekker, na een paar hapen hield ze haar mond stijf dicht :)

De auto is weer ingepakt en flink volgeladen, Evy slaapt nu even en straks een koekje met thee, rondje wandelen, eten en dan gaan we op vakantie. Het is bijna 2 uur rijden dus hopelijk doet ze in de auto haar middagslaapje.
    Iedereen een fijn weekend gewenst en tot over een week!!!!!

Gr Carola

5. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Voor iedereen die problemen heeft met de luiers: luierbroekjes kopen! Hier vaak ook een drama met luier verschonen, maar die broekjes kun je ook staand/kruipend/lopend/rollend/... omdoen. Ik vind het echt een uitvinding, nu geen ruzie meer op de commode.

@ mamakaatje: Fijne vakantie. Centerparcs toch? Waar gaan jullie precies heen?
    Ik moet nog 2 dagen werken (vanavond en zondag) en dan gaan we maandag ook een weekje weg, naar landal op Texel, heb er zo'n zin in.

Wij hadden gisteren een verjaardag van mij neefje. Jayden is daar de hele middag zoet geweest met Little People speelgoed. Had er al wel eens van gehoord, maar eigenlijk geen idee wat het precies inhield. Maar wat leuk zeg. Heb net zelf ook een paar poppetjes ervan gekocht. Vind het wel erg duur.. Maar nu weet ik meteen wat ik voor zn verjaardag kan vragen, haha...

@ Ellen: Sop ze! Ik moet ook nodig eens wat in huis gaan doen, is er niet echt van gekomen met die rare dagen.

6. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    zonneschijn en mamakaatje veel plezier
    blondie heb je al een echo gehad?
    hie rnog niet bezig maar wel dit jaar waarschijnlijk.

ik gebruik wel een tuitbeker van avent

wens iedereen fijn weekend
    moet morgen werken
    miss tot zondag.

7. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    hallo allemaal hier ben ik dan weer hele leuke week gehad, is allemaal goed gegaan alleen uiteten gaan met een baby van 11 maanden is geen goed idee...mijn schoonouders hadden een uiteten arrangement genomen voor de hele week dus iedere dag uiteten..maar na een kwartier in de kinderstoel gaat ze zich natuurlijk vervelen en wil ze kruipen en spelen..dus dat doe ik voorlopig niet meer..

jammer dat koninginnedag gister een dramatische dag is geworden...ik weet niet zo goed wat ik erover moet zeggen...vind het vreselijk voor alle nabestaanden van de slachtoffers..

noa kruipt nu de hele kamer rond en vooral achter een bal aankruipen vind ze erg leuk! hem dan pakken en weer weggooien en er weer achter aan kruipen:)
    ze doet nu ook zelf tandjes poetsen en haartjes borstelen echt zoo schattig..
    staan en optrekken en lopen langs iets doet ze hier nog niet maar ze probeert ze wel op te trekken en als ze kruipt te gaan staan...ze staat soms op handen en voeten haha dus dat zal eerdaags ook wel gebeuren..

goed hoor van de dames die al zo zijn afgevallen...hier moet ik ook nog steeds beginnen en na deze midweek en het uit eten arrangement durf ik echt niet op de weegschaal te staan.:(
    ik vraag me ook af of ik me flubberbuik nog kwijt zal raken maar ja...ze nemen me maar zoals ik ben alhoewel ik echt nog 10 kilo kwijt wil voor een eventuele 2e zwangerschap..

noa dr schema is nu
    6:30 180+6 scheppen (nutrilon 3)
    9:00 fruithap (2 a 3 stukken fruit)
    11:30 150+5 scheppen (nutrilon3)
    12:00 boterham met smeerkaas
    15:00 soepstengel of rijstewafel met sap of water
    16:30 groenten +danoontje
    19:30 180+6 scheppen (nutrilon voor de nacht) + 3 scheppen nutrix
    verder drinkt ze over de dag door ook nog water

noa wordt nu alleen wel jammer genoeg standaard om 6:30 wakker...

8. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    lindä: Wat fijn dat je vakantie leuk was. Hier had ze pas ook de grootste lol met een bal , echt grappig om te zien he

Dat van koninginnedag is echt bizar, we waren gezellig weg geweest toen we thuis kwamen hoorde we het. Gelijk een domper, moet steeds denken stel dat ik er gestaan had met mijn kindjes. :(

Mamakaatje; Een hele fijne vakantie gewenst nog, al ben je waarschijnlijk al weg. ;)

Coco: Welke luierbroekjes gebruik je dan? Vind ze vaak een stuk duurder dan gewone pampers

Ik had huggiesluiers gekocht in de aanbieding, echt rot luiers zeg. "s Nachts is ze helemaal door gelekt, heeft ze anders nooit last van. grrrrr grootste miskoop.

Ik heb op 24 juni een afspraak bij de orthoptiste, vind het nog wel lang duren zeg ben zo benieuwd naar haar oogjes. Maar geduld is een schone zaak. :D

Iedereen een fijn weekend, helaas moet ik morgen werken. :eek:

9. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @mineke ik ben ook geen fan van huggies...ze waren een paar maanden geleden 5 euro per pak toen had ik heel veel pakken ingeslagen...die zijn nu op...noa lekt er niet in door maar vind ze zo dik...ze voelen net zo dik aan als een volle pampers luier..dus ik houd he voortaan lekker bij pampers..hopelijk komt er binnekort weer een GOEDE aanbieding en dan kunnen we weer inslaan...
    kan me voorstellen dat je benieuwd ben naar haar oogjes..24 juni is nog ver weg..maar voor je het weet is het zover;) werkse vandaag!

10. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Mineke: Ik had hier ook eens 4 pakken Huggies gekocht in de aanbieding, was echt blij dat ze op waren, rotluiers. Nu weer lekker aan de Pampers.
    Van de luierbroekjes gebruiken we Kruidvat merk of Pampers. Ze zijn wel ietsje duurder, maar ik gebruik ze niet altijd, en het scheelt af en toe een hoop ´gevecht´ op de commode, dus heb dat er wel voor over dat ze wat meer kosten.
    Wat zou er met haar oogjes moeten zijn? Of heb ik daar overheen gelezen?

11. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    pfff, ff een egoberichtje... Ik zat er helemaal doorheen vandaag. Manlief was vissen met een vriend en kwam pas 3 uur 's middags aankakken terwijl ie alleen 's ochtends zou gaan omdat de visite er al om 3 uur zou zijn. Hij zou nog stofzuigen (niet gedaan) moest z'n zooi nog opruimten, douchen etc. Onze kleine man besloot vanmiddag om niet te willen slapen. Was 3 kwartier lang helemaal hysterisch, ging door het lint. Ik had z'n knuffel in de was gedaan, heb hem maar kletsnat uit de machine gehaald en toe was het goed. Sliep hij eindelijk stonden m'n ouders en schoonouders op de stoep die bleven alle vier eten. M'n schoonmoeder zat de hele middag commertaar te leveren. Zelfs m'n man werd er sjacherijnig van. Ik voelde me zo boos, eerst op m'n man en later om m'n schoonmoeder. Komt ook door de vermoeidheid, had gewoon het gevoel dat ik alles alleen moet doen en dat ik niet serieus wordt genomen. Nu is alles wel weer gezakt maar zal morgen m'n man eens aanspreken hierover. Moest het ff kwijt.....

12. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    xxxx1974: Ik snap je helemaal hoor. Zou hier ook kunnen gebeuren, mannen zijn nou eenmaal van de makkelijke. En als de kleine dan ook niet meewerkt en alles lijkt tegen te zitten echt zo'n baal dag. Geloof vast als je morgen weer opsta, dat je je weer kiplekker voel. ;) Enne laat je niet gek maken hoor.

linda en coco: Haha ben dus niet de enige die van huggies baal. ;)

coco: Zelf hebben we geen oogafwijking. Maar mijn andere dochter van 5 heeft +6 en +7 brilsterkte dus hoop zo dat de kleine dat niet heeft, vandaar dat ze met een jaar oogdruppels doen en met de computer meten. Heb de afspraak gemaakt toen ik met mijn dochter ging, want toen heeft ze even snel met een lampje gekeken en dacht ze dat er wel een plussterkte in zat helaas. :( Maar blijf hopen want mijn zoon heeft het niet. :rolleyes:

13. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @ellen ik weet precies wat je bedoelt, ik kan me voorstellen dat je ervan baalt..mannen zijn wat dat betreft rare wezens..en schoonmoeders...breek me de bek niet open..
    noa heeft 2 schaapjes...als er 1 in de was zit dan heeft ze die ander nog ik was ze regelmatig want af en toe meuren die knuffels echt...mijn tip probeer nog zo'n tweede knuffel te bemachtigen..

@mineke..ja en ik kwam er net achter dat ik nog 4 pakken huggies maat 4+ heb staan vanaf 10 kilo en noa weegt nu 8,7 dus die kan ze nog niet aan...heb ook nog wat pakken van die huggies broekjes liggen.. ik maak ze wel op maar ik koop ze niet meer...die broekjes heb ik nog niet geprobeerd dus wie weet bevallen die wel..me laatste pak pampers is bijna aangebroken dus hoop echt dat er binnekort weer een strakke pampers actie komt...3 voor 20 of 4 voor 25 ofzo...heb zelfs een keer bij de da 3 voor 17,99 gehad had toen 9 pakken ingeslagen..

14. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hier ook een keer huggies gehad
    wat een rot dingen
    vind dat je dan de plas heel sterk ruik en bij pamper niet..

@ellen mannen zijn zo makkelijk het zou zo de mijne kunnen zijn..
    hier ook een kind die nu niet wil slapen hij is net een half uur aan het huilen geweest maar hij wil niet slapen....

15. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    zoonlief kan nu ook als hij zn eigen op heb getrokken aan tafel weer terug naar de grond zonder te vallen...
    eindelijk...

16. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    bedankt voor jullie lieve reacties. Het is vandaag al veel beter, heb lekker tot 11 uur uitgeslapen daar knap je echt van op zeg..... De beide mannen waren samen naar beneden, had mama lekker rust :)

@Linda: ik heb twee van die knuffel, had er 1 op het KDV vergeten, dat was niet handig...
    Je hebt trouwens zo'n website waar je elke week alle acties van luiers via je mail binnen krijgt, je kunt je merk aangeven. Pampers was deze week bij het kruidvat, elk pak meer extra korting.

Mineke: was dat op eigen initiatief dat je de ogen laat nakijken?

ff de kleine drinken geven...

17. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    xxxx1974: Ik zat bij de othoptiste voor mijn dochter en toen heb ik even gevraagd of ze wilde kijken. Mijn man en ik vertrouwen het namelijk niet helemaal, er vallen toch bepaalde dingen op. :rolleyes: En ze kan vreselijk wazig kijken of het is gewoon een dromertje hoop ik nog steeds want soms reageert ze niet of komt het veel later aan. :(
    Nu heeft ze een afspraak gemaakt voor druppels maar moet nog wel even mijn huisarts bellen voor een verwijsbrief want je mag niet zomaar komen.

iedereen een fijne dag nog, het weer is hier een beetje triest.

18. Delfino

Delfino Niet meer actief

hey meiden,

ik ben al een tijd niet meer geweest maar wil toch wel weer elke dag even langskomen.
    Heb eigenlijk niks nieuws te vertellen hihi gaat allemaal goed hier :)

Alleen ben ik laatst bij de vk geweest en ze wil me niet op 30 oktober hebben dus ik ben terug geschoven naar 4 november. maar met de beeb gaat het super :)

Hoe gaat het met jullie allemaal heb ik nog wat dingen gemist?

19. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @ flex fijn dat alles goed gaat en een paar daagjes meer of minder op 9 maanden maakt ook niets uit;) het komt wanneer het komt;)

@ bulldog ik vind juist bij pampers dat de luier zo gauw meurt...ik ruik het direct als ze gepoept/geplast heeft en als ik de kinderkamer inloop dat is die hele kamer vergeven als ze gepoept heeft. Met plasluiers idem dito als ik die in de luieremmer doe en later de luieremmer open maak om een nieuwe luier erin te doen komt er echt een hele vieze lucht uit de emmer..deed eerst alleen poepluiers in een geparfumeerd zakje maar dat helpt ook niet echt. buiten dat zitten pampers gewoon het beste en zijn lekker dun.

ik heb net een vrouwtje via internet gevonden die een bumba taart voor noa dr verjaardag gaat maken van marsepein ben zo blij!!

20. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Mineke: Succes dan met de oogjes. Hopelijk is er niks aan de hand.

@ Ellen: Lief dat je man alvast met Raúl naar beneden was gegaan vanochtend. Zou hij toch door hebben gehad dat hij wat goed te maken had?

@ Flex: Ik had het toen ook met Jayden. Eerste echo zei 18 juni. Tweede echo zei 12 juni. Maar werd ook niet terug geschoven omdat het minder dan een week verschil was.
    Fijn dat alles goed met je gaat! Al een buikje?

@ Linda: Haha, ook al een Bumba-fan? Een vriendin van mij heeft ook een meisje dat helemaal gek is van Bumba, en die hadden dus ook een Bumba taart voor de eerste verjaardag.
    Wij gaan een taart laten maken met zijn foto erop. Waarschijnlijk bij de Hema.

Zo, dit is de laatse keer dat ik online ben. Morgenochtend gaan we vroeg weg, en dan ben ik er een week niet.
    Dus een fijne week toegewenst iedereen.

Deel Deze Pagina