Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delfino

Delfino Niet meer actief

die is ook leuk

owww zit hier met een boze dame omdat ze niet aan me laptop mag zitten :rolleyes:

2. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0

Dat heb ik ook met Danny. Alleen heeft hij nu zo een kinderlaptop waarop hij zich uitleeft.

Wil jij weten wat het geslacht van je baby is? Of wil je het als een verrassing houden?

3. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Hee leuk, heel veel geschreven...

Firstbaby, met een autostoel kan ik jeniet helpen, Senna zit ook nog in de maxi-cosi en die kan er voorlopig nog wel inblijven ook. Ik hoop dat rond oktober Senna zwaar en groot genoeg is voor een stoel, een 2e maxicosi kopen zie ik echt niet zitten (ookal is het het veiligst).
    Succes. Laat je even weten welke het gaat worden? EƩntje met en ligstand lijkt e wel superhandig. Hebben de meesten dat wel of de meesten niet?

Leuke foto's van Danny, wat een schatje!

Met melk zit Senna al een hele tijd rond de 300 cc, soms wat meer soms wat minder en dan krijgt ze nog een danoontje. Sap drinkt ze niet zoveel; hooguit 50 cc op een dag.

4. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @zonneschijn hoeveel weegt senna nu dan?? ze mogen pas vanaf 9 kilo in een autostoeltje

@firstbaby wat een lieffie zeg! leuke foto's!

@flex ja wil jij nou het geslacht weten?? en ga je het dan ook hier vertellen?
    noa wil ook altijd op de laptop en wordt kwaad als ze dat niet mag
    ze wordt zowiezo kwaad bij alles wat niet mag:p

5. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Weet niet hoeveel ze nu weegt. Ben 18 maart voor het laatst gaan wegen toen zat ze op bijna 6 kilo. Dus ik hoop dat ze nu toch wel op 6,5 kilo zit, dan volgt ze de curve (wat ze tot nu toe ook deed, alleen dan dus een heel eind onder de onderste lijn...). Het duurt nog wle even tot oktober, maar als ik zo de curve volg dan zou ze dan inderdaad nog niet op 9 kilo zitten. Ik dacht dat het vanaf 8 kilo mocht eigenlijk, maar tis dus 9.
    Over anderhalve week moeten we weer naar CB, dan ook voor een prik.

Morgen de eerste moederdag voor iedereen hier... Doen jullie er iets aan?

6. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    lekker geklets hier.... :)

Firstbaby: leuke foto's! Ben je geslaagd voor je autostoeltje? Bij de Halfords hadden ze de Maxi Cosi Tobi in de aanbieding voor 99 euro afgelopen week, misschien nu niet meer. Wij hebben nog steeds de babystoel van Mutsy en die is tot 13 kilo dus voorlopig blijft ie daar wel in zitten.
    Hoe komt het dat je gaat afbouwen met bv? Ik zit er ook aan te denken om alleen de avond en ochtend te geven. Hij drinkt als ik er niet ben (op het kdv en bij papa) steeds minder melk.

Zonneschijn: hoe is het gegaan op de fiets met baby+buggy?

Dit weekend geen plannen. Zat net lekker in de zon, heerlijk, wordt er helemaal actief en vrolijk van. Ga straks maar eens plantjes halen voor op het terras...
    Ben benieuwd morgen of er iets gaat gebeuren of niet... ;)

fijn weekend!

7. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Was goed gegaan op de fiets. Wel wat gammel, had de buggy-drager van een vriendin gekregen die er 2 had,maar er mist een bout. Dus hij wiebelde nogal. En het regende ook nog es, gelukkig op de terugweg.

Welke plantjes zijn het geworden?
    Hier ook dankzij het KDV dat manlief vanmiddag nog even naar de stad is gegaan. Senna heeft in ieder geval bij het kdv iets geknutseld, vind ik al erg leuk!

8. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    En hoe is iedereen wakker gemaakt vanmorgen????
    Ik heb van Evy een kadootje met chocolaatjes en slabjes met Mommy's girl gekregen en van vriendlief het nieuwste boek van Jill Mansel (heb alle andere ook al :) )
    Daarna lekker een ontbijtje met broodjes en een eitje gehad, lekker hoor!
    Voor iedereen een hele fijne moederdag gewenst, het weer is in ieder geval ook super dus we gaan lekker naar buiten vandaag.
    Doei doei.

9. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ meiden die erna vroegen Wij willen graag het geslacht weten hoop het 2 juni te horen zodra iedereen van de fam het weet zal ik het jullie vertellen ;)

ik denk zelf een jongen en me vriend ook dus we wachten af :)

Hier geen moederdag manlief had nachtdienst dus geen ontbijt op bed :(

10. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    ooh wat leuk 2 juni de 20 weken echo al flex!

Hoop je nu ook meer dat het een jongen wordt?

Ik zou een meisje leuk vinden voor mezelf, maar voor Luuk hoop ik een jongen!

Firstbaby...de betsten uit de test van autostoelen zijn de maxi cosi priori fix en de romer king...(en dus ook niet de goedkoopste ;))

11. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @zonneschijn hoe doe je dat op de fiets dan? die fietsstoeltjes zijn dan ook vanaf 9 kilo? noa gaat wel al op de fiets mee aar ik vind haar eigenlijk nog net is te klein het stoeltje is nog net te groot. ze gaat er op een gegeven moment een beetje in hangen naar de zijkant, dat vind ik een beetje eng.

@flex spannend hoor!

ik heb een veronica magazine gehad met noa en mijn vriend op de cover..verder een lekker ontbijtje..

12. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Linda, volgens mij mag je met een kindje fietsen als-ie zelfstandig kan zitten. Vanaf 9 kilo heb ik nog niet eerder gehoord. Is dat zo?
    Senna zit na een tijdje ook wel scheef hoor. Ik fiets ook alleen maar kleine stukjes. Wat ik ook een aantal keer gedaan heb is een sjaaltje (van mij) onder haar armpjes om haar middel en het zitje geknoopt (niet te strak natuurlijk). Geeft net wat meer steun.
    Ik ben ook gaan fietsen omdat Senna het helemaal geweldig vindt, ze lacht wat af hihi...

Grappig een veronica-magazine! Leuk idee!

Senna had op het KDV een placemat "gemaakt"'; afdruk van d'r handjes met verf en fotootjes. Van manlief een lieveheersbeestjes-kastje en thee op bed.

Ik ga zo slapen, moet morgen weer om 8 uur op m'n werk zijn, na 2 en halve week vakantie...

13. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

ik heb van chiel een schriftje gekregen, waar ze een receptenboekje van hebben gemaakt, met een foto van chiel die een kosmuts op heeft, die gemaakt is bij het speelgoedkeukentje op het kdv. in het schrifjte hebben ze ook 3 receptjes geplakt.
    ik heb hier verder geen kadootje gekregen, omdat we 2 weken geleden al een mamafiets hadden gekocht, dus vond ik dat verder niet nodig.

en volgens mij mogen kinderen in een fietsstoeltje als ze zelf idd goed kunnen zitten, het heeft dacht ik ook niets te maken met het aantal kilo's. volgens mij wel tot bepaalde kilo's??

14. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ blondie nee ik heb geen 20 weken echo maar laat een pretecho maken ;)

@ hier voor moederdag van esmay een hele mooie tekening gehad! :D

15. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    hier een leuke (zelfgemaakt) fotohoudertje gekregen en een grote bos bloemen. Mocht ook heerlijk uitslapen :D

Heel apart, mannetje wil geen avondeten meer al drie dagen. Wel fruithapje en brood maar geen warm eten. Verder ook vreselijke zure baggerluiers. Hij zit ook te knarsen met z'n tanden en overal op te bijten. Ik zie alleen geen nieuwe tandjes. We waren net de bv aan het afbouwen, nu wilt ie weer net zo vaak als ervoor....

moet straks gaan werken, geen zin. Was al helemaal gewend aan de maandag vrijte zijn. Nu kon het niet anders, komende 3 weken op maandag werken. :(

fijne dag allemaal.

16. Delfino

Delfino Niet meer actief

kijk nou wat schattig esmay en Thijmen op zijn eerste verjaardags feestje!

17. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Hey, wat een leuke foto!

dat groene shirtje wat thijmen aan heeft, heb ik ook voor chiel! toevallig draagt hij dat nu ook! hihi

18. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

Leuke foto flex.... :)

Ik heb jaren lang lenzen gedragen en nu draag ik een bril. Maar 's avonds heb ik steeds vaker last dat er aders springen in mijn ogen. Tot gevolg dat mijn ogen heel erg gaan tranen. Zeker als ik lang achter een beeldscherm heb gezeten.
    Dus afgelopen vrijdag had ik Suzanne op mijn schoot en we zaten even een dvd te kijken van Marco B. (Witlicht). En ja hoor, ik voelde een ader knappen in mijn oog. Dus janken bij het leven. Suzanne draait zich om, aait over mijn gezicht en begint spontaan te lachen. Zo geweldig moment.... Deze koester ik voor heel mijn leven.... Dat ik word getroost door mijn 10 maanden oude dochter :)

BTW: sjoon... wanneer mag Chiel zijn helmpje af? Zie je al verbetering?

Ik ben vandaag begonnen met uitnodigingen aan het maken voor Suzanne d'r 1e verjaardag. Ik weet het; het is pas mei. Maar als ik het later doe, komt er weer niks van. Dus nu ben ik lekker aan het knutselen en plakken. Ik heb op het werk toch niks te doen; het is toch rustig....

o ja... gisteren heb ik voor moederdag een partytent gekregen. Wilde die eigenlijk al vrij lang eentje hebben. Dus vandaar.... en eigenlijk vind ik moederdag iets meer voor kinderen dan voor volwassenen. Maar Suzanne is nog veelste klein om dit te begrijpen....

En hoe gaat het verder met de zwangere meiden onder ons?

19. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Met chiel zijn helmpje gaat het nog steeds goed. en ik zie al zeker een verbetering! het zal nooit helemaal rond worden, maar met het resultaat wat het nu al opgeleverd heeft ben ik al zeker tevreden over!
    morgen moet ik naar de livit toe. ik denk dat ze de helm weer een beetje gaan bijwerken, want het zit weer wat strak met op en af doen.
    op 15 juni moet ik weer op controle in het zh, en dan hoop ik dat ze er iets over kunnen zeggen dat we mogen afbouwen of iets dergelijks.

20. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

Nou meid, nou maar hopen dat het zo is.
    Suzanne heeft ook nog iets platte achterkant, maar niet zo erg dat ze een helmpje moest.

Pfff... ik zit op mijn werk en het is heel erg rustig.... Maar gelukkig is het bijna 5 uur en mag ik naar huis toe. Heerlijk naar mijn mannetje en Suzanne. Morgen lekker vrij.... en dan nog maar 2 daagjes te werken en dan heerlijk vakantie......

Deel Deze Pagina