Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Bij ons is nog bijna niemand geweest :(
    Alleen mijn ouders, men schoonvader, de baas van mijn vriend en 3 van mijn collega's........ beetje jammer.....

2. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Daantje, mooie foto's van je meisje hoor!
    Hoe is het nu met d'r hoofdje/hoofdpijn? Is het al helemaal over of duurt dat veel langer? Kan me voorstellen dat je hoe dan ook erg voorzichtig blijft doen.

3. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    @ Zonneschijn: Thanx meid :D Ben ook echt helemaal verliefd op haar :D :p
    Morgen gaan we met haar (en ook voor mezelf) naar de dokter om het voor de zekerheid na te laten kijken (omdat ze veel huilt). Ze heeft nog een flinke vochtblaas op haar hoofd, maar het geneest wel heel mooi.
    Voorlopig doen we idd extra voorzichtig met haar hoofdje (oa met aankleden, wassen en als we haar neerleggen).

4. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Mooi foto's weer wat een droppies hoor! :)
    en nu al tv kijken erg zijn die kleintjes he hahaha!

De rapley methode heb ik inderdaad van het boek van stefan kleintjes (van borst tot boterham) ik had die gewonnen en ben toen dus ook daarmee begonnen :D wij vonden het ideaal en gaan het nu dus weer doen ;)
    Ik kwam ook via een link bij borstvoedingsforum.com terecht op het forum van stefan kleintjes!

Wij hebben hier nog steeds kraambezoek, bij Sem hadden we alles heel erg veel in het begin maar dan ben je er wel snel vanaf!
    Hier is het dus steeds nog dat mensen afspreken of laten weten dat ze nog komen..en veel zijn ook op vakantie zoals mijn collega's die erna ook nog komen!
    Dus voorlopig zijn we nog wel bezig.
    Maar alles met onze agenda hoor kunnen we niet dan niet of staat er al iemand op dan heb je pech en word het een andere dag!

Zoals afgelopen weekend is ook echt slopend!

Nou vandaag is het overbuurmeisje jarig en gaan we dus vanmiddag heen :)
    altijd wel leuk veel kindjes en baby's! :D

En vandaag om 17.20 de eerste officiele afspraak bij het CB ben benieuwd..

Fijne dag allemaal!

5. Tinus1979

Tinus1979 Actief lid

4 okt 2007
    291
    0
    0
    De Goorn
    goeie morgen meiden,
    Ik geef ook bv. Wij zitten op 6 voedingen per dag. Ik voed op verzoek. Ze komt om de 3 uur overdag en heel afentoe om de 4 uur. s'nachts slaapt ze door al sinds de 2e week. (lux he) Ze krijgt haar laatste voeding rond 23:00uur en daar na slaapt ze tot 6:00uur. Dus het gaat eigelijk best goed, alleen moet iemand mij toch vertellen waarom ik ook al weer bv geef. Want in eerst kon ik er wel van genieten maar nu, ik vind er niets meer aan. Dus begin te twijfelen of ik het wel wil doorzetten. Ik voel me een beetje opgesloten. Heb het gevoel dat ik nergns meer heen kan. Hoe doen jullie dat?

6. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Wij hebben de eerste week heel rustig aan gedaan, alleen de opa's en oma's laten komen. Daarna wel 1 bezoek per dag (meer vond ik te vermoeiend). Nog steeds komen er mensen kijken, gelukkig niet meer elke dag. Ondertussen is het eigenlijk geen kraambezoek meer maar gewoon bezoek :)

7. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    gewoon overal naartoe gaan ;)
    hoezo blijf je alleen thuis?
    Ik doe gewoon alles hoor, BV belemmert dit niet..
    En vooral genieten dat alleen jullie dit kunnen delen ;) en je het allerbeste geeft wat er maar is!

8. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Herkenbaar :) Ik had na de derde week ook zo'n dipje, was het helemaal zat. Nu is het weer oke. Voor mij is BV toch het handigste. Ik moet er niet aan denken om elke keer flesjes te maken en op te warmen (zeker niet om 5 uur 's ochtends. Ook is het een moment voor mij en de kleine samen, hij geniet er erg van en het troost hem. En daarbij vind ik het belangrijke van borstvoding dat het zich aanpast aan de behoefte van de kleine. Mijn streven is om in elk geval 6 maanden te geven. Een moeilijk punt zal worden als ik moet gaat werken en dan kolven. Ik hoop dat ik dan niet afhaak.
    Genoeg voordelen genoemd om door te zetten? (niets ten nadele van FV hoor, ieder z'n keuze) En trouwens, je kunt toch overal heen, de voeding heb je bij je ;) En met 6 weken kun je ook flesjes borstvoeding geven, dan kun je ook langer weg. Ik ga dat zeker proberen. M'n man wil me graag weg hebben, dat ik iets voor mijzelf ga doen :)

9. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    goede morgen meiden.

tinus het is heel herkenbaar. je moet vooral doen waar jij je pretig bij voelt.

daantje wat heb je toch een mooie dochter.
    hihi hoop dat alles oke is met de kleine straks bij de dokter.

10. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Vind het toch knap dat je zo actief bent met twee kids! Het zal waarschijnlijk gewenning zijn? Voor m'n gevoel ga ik niet makkelijk meer weg, zeker niet zonder baby, terwijl ik altijd heel actief was. Altijd bedenken wanneer de voeding zal komen want als papa oppast heeft ie geen eten ;)

Ga volgende week een kolf kopen. Ik kan trouwens een kolf lenen van een vriendin. Zouden jullie dat doen. Veel mensen raden het af omdat je het toch niet helemaal hygiënisch zou kunnen schoonmaken. Ben er toch een beetje huiverig voor want deze vriendin heeft wel een koortslippen en haar baby heeft spruw gehad.

11. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    xxxxx1974 je kunt voor de meeste kolfen nieuwe koppen kopen. maar als je je er niet prettig bij voelt kun je beter iets anders halen.

12. Tinus1979

Tinus1979 Actief lid

4 okt 2007
    291
    0
    0
    De Goorn
    Ga jij gewoon naar de stad bijv. en dan in een restaurant bv zitten geven? en alsjenou met vriendinnen uit eten wil? hoe doe je dat dan? Ik heb echt geen idee hoe ik dat moet doen. ja kolven maar als je daar dan ben staan je borsten toch op springen?

Er heeft er nu een honger!

13. Delfino

Delfino Niet meer actief

hey meiden,

hier even een berichtje van mij,

ben niet zoveel meer online me meisje voelt zich niet lekker en ben continu met haar bezig...

dan kotst ze zichzelf eronder en dan peopt ze zoveel dat ze er helemaal onder zit :rolleyes:
    en slapen? lijkt wel of ze daar nog nooit van heeft gehoort hihi :)
    morgen moeten we weer naar het zhuis vor controle en woensdag naar het cb voor het eerst! :)

14. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    ik ben al verschillende keren wezen uiteten ja en dan zit ik er zo bij :D

Ik ga nog wat meer bv kleding aanschaffen want je hebt tegenwoordig hele discrete shirts ;)

Maar de meeste vrienden hebben ook kinderen en daar geef ik ook bv..en soms ga ik bij vrienden/familie even apart zitten boven ofzo..
    Maar ja het duurt vaak niet langer dan 10 minuutjes dat scheelt ook!
    En als ik straks ga werken of alleen weg wil zorg ik dat er genoeg melk in de koelkast/vriezer staat voor mijn vriend zodat hij altijd genoeg bij de hand heeft :D

Qua kolf overnemen ik heb zelf een nieuwe (hand) kolf gekocht..
    ik weet dat bij de elektrische er resten in het apparaatje gaan zitten die je niet kan schoonmaken..die kun je dus niet overnemen handkolven wel!

Maar het is wat je zelf wil..je kan ze ook huren/lenen om te kijken of het wat voor je is!

15. kyansa

kyansa Bekend lid

20 apr 2008
    689
    0
    0
  16. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    @ Tinus1979: Ik doe mijn kolf weg, dus als je interesse hebt.
    Het is de Ameda (dubbele) elektrische kolf.
    Doordat er bij deze geen melk in de motor kan komen, heb je bijna geen kans op spruw (tenzij je hem zelf slecht zou onderhouden) en alles is los bij te bestellen.

http://www.vosmedisch.nl/ameda_koopkolf.htm

17. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    @ ilona: Thanx meid, hopelijk weten we na vanmiddag wat meer. Gelukkig gaat het iedere dag iets beter.
    30% door Ria Blom en 70% door ons (ben het namelijk niet geheel eens met Ria Blom)

Ze slaapt nu de nachten weer door en vandaag slaapt ze voor het eerst weer na haar 2de ochtendvoeding :D
    Hoeraaaa, toch iedere dag een klein stapje vooruit :p

18. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Ik heb ook een handkolf geleend van iemand. De kraamhulp zei toen dat ik wel even moest vragen of diegene HIV besmet was... :( nou dat ging me iets te ver. Lijkt me ook dat als je um goed uitkookt dat dan alles wel dood is...
    Ben al heel vroeg begonnen met kolven, zo van straks moet het toch als ik ga werken.

Bwtje, vind het ook wel knap zoals jij dat doet. Je blijft lekker alles doen! Ik zou dat nog niet aandurven, zeker als Senna in een restaurant zo'n hele golf spuugt... Bij vrienden doe ik eht wel gewoon.
    Hier staan al wat flesjes/ijsblokjeszakjes gevuld met moedermelk in de vriezer. Kan ik in ieder geval effe alleen weg als ik daar behoefte aan heb (en dat heb ik soms wel even).

Flex, wat jammer dat je meisje zich niet lekker voelt...

We zijn sinds zaterdag bezig om er wat meer regelmaat in te brengen via dat boekje van Ria Blom, volgens mij had iemand het er hier al eerder over. Gaat best goed, veel doen we eignelijk vanzelf al. Alleen gistermiddag een verjaardag van 2 nichtjes gehad en dan is de regelmaat weer effe zoek. Schoonzusje had Senna al uit de maxi-cosi gehaald en mee de volle kamer in gebracht voordat we het doorhadden... Jammer, een huilende en niet-willen-slapende Senna. Maar toen we weer thuis waren snel weer een tevreden meisje gelukkig.

Hoe doe jij dat dan Bwtje (of anderen)? neem je Eva bijvoorbeeld wel mee naar een verjaardag waar heel de kamer vol zit en het druk is met kinderen? Of als het haar slaaptijd is, leg je haar dan apart van de drukte?

19. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik ga ook overal naar toe, ik geef dan wel flesvoeding maar dan doe ik kokend water in een thermosfles en dat is ideaal.

Wij hebben ook veel bezoek gehad en ze blijven nog steeds komen. We hebben nu samen met mannetje drie weken vakantie, dus lekker rustig aan doen. Heerlijk.

@daantje: heb ik iets gemist, wat is er met het hoofdje van je meisje?

20. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ben trouwens vanmorgen op nacontrole geweest bij de gyn. bloeddruk was iets te hoog en ze vroeg of ik ook over anticonceptie had gedacht, ik weet het eigenlijk nog niet zo goed. Wat gaan jullie doen? Wij dachten aan sterilisatie van mannetje maar hij is er niet zo voor.

Deel Deze Pagina