goeiemorge @rebbel welkom wel een beetje vroeg geboren he? hier slaap de kleine wel af en toe in een pyama maar als hij savonds slaap leg ik hem gewoon in zn normale kleren in bed. hier ook al intiem geweest maar heb een ks gehad dus er is niks gebuert daaronder.ben afgelopen vrijdag weer met de pil begonnen. kraamvisite hebben wij veel gehad ligt nu even stil omdat er veel op vakantie zijn en die komen na hun vakantie nog langs. mij manneke heeft zon schraal kontje van al het poepen dat het helemaal kapot is echt zielig. hoeveel poepluiers moet een baby hebben met flesvoeding?
Dacht inderdaad dat jij het al was van Ria Blom. Inderdaad niet alles van haar, ben het ook niet overal mee eens. Maar we zijn onze en Senna's eigen weg aan het zoeken. Laten jullie je meisje huilend in slaap vallen als dat gebeurt of niet? Dat vind ik toch wel het lastigste, hoewel het toch wel lijkt te werken... Fijn dat het bij jullie steeds beter gaat in ieder geval!
Ilona, leuke nieuwe foto van jezelf in je album! Hier geen anti-conceptie. Het duurde bij ons al anderhalf jaar voordat ik zwanger werd en dan nog via IUI, dus ik geloof niet dat het zo'n vaart zal lopen. Daarbij geef ik BV en dan duurt het waarschijnlijk langer voordat je gaat menstrueren. En mocht ik toch zwanger worden dan heeft het zo moeten zijn... Ik struikelde net in de badkamer met een volle Tummy tub waarin Senna gepoept had... , dus kon de babypoep van de verwarming en de vloer opdweilen... Wel meteen een goeie reden om de badkamer es even goed schoon te maken !
Zonneschijn we gaan wel een keer lunchen in de V&D hahaha! Op dit moment liggen beide dames te slapen, Eva mag tussen 1-2h weer een voeding. Dan probeer ik Eva weer uiteindelijk in slaap te krijgen (mocht ze niet zelf in slaap vallen) voordat ik naar de verjaardag ga. En als Sem dus wakker is ga ik gelijk met hun naar de overkant.. Daar zet ik Eva die in de wandelwagen slaapt dan, dus gewoon in de kamer neer, achter de tafel stond ze afgelopen weekend ook. Wat ze slaapt goed met allemaal geluiden om haar heen, en dit moet ze ook kunnen! Want 's avonds in haar bedje is het altijd helemaal stil.. En is ze wakker dan mag ze lekker spelen, verschonen eventueel nog voeden..en als ze dan weer moe word of eventueel nog een keer daar erin leggen of weer naar huis en daar rustig in slaap krijgen. Want ik had dit al aangeven dat wij niet doen aan laten huilen. Ik geloof hier niet in! Ze krijgt of een inslaapvaltiet , of gewoon lekker liggen bij mama, beetje schommelen of inslaap wandelen. Maar als ik haar erin leg is ze vaak nog een beetje wakker, dat ze dus "weet" dat ik haar wegleg.. Maar doordat ik dus ook alles doe valt ze ook overal in slaap: bedje, reiswieg, maxi-cosi, auto,draagdoek, mama etc
hier eerst spiraaltje als ik weer ongesteld word.. om ons 5jr bedenktijd te geven.. daarna de knip erin bij het mannetje
bwtje:jij zei dat je 10 min bezig ben maar ik ben zeker nog een half uur bezig met voeden. Ik heb geen kolf nodig ik heb er al een.
Hier een rustig nachtje. Nou ik heb gister geteld en zat op 9 voedingen. Ik had gezegd dat ik er 8 gaf. Ik vind bv best moeilijk ivm het naar buiten gaan. Afgelopen zaterdag ben ik na 4 uur winkelen naar de auto gegaan in de parkeergarage. Ik heb hem gevoed, hij at ruim 8 minuutjes gulzig en viel in slaap. Daarna zijn wij weer lekker verder gaan winkelen en uit eten geweest. En na ruim 4 uur waren wij weer precies thuis en kon onze kleine mannetje weer aan de borst. Af en toe lijkt een flesje mij inderdaad een stuk makkelijker. Maar goed we zien wel hoe lang we dit volhouden. Ik wil proberen zolang mogelijk bv te geven. bwtje: knap hoor dat je buiten bv geeft. In een restaurant zou ik het nooit doen, maar bij vrienden of familie thuis wel. Dat vind ik geen enkel probleem.
Hoeveel vraag je voor je kolf? En wat voor flesjes passen in je kolf? Ik zie dat je een dubbele hebt? Kun je ook 1 borst kolven? Ik ben namelijk niet van plan veel te kolven. Ik heb op dit moment een handkolf en ik wil een electrische kopen.
Vandaag met Quinten naar het consultatie bureau geweest. hij was goed gegroeid hij is nu 57 cm lang en weegt 4790 gram. omdat hij al zo groot en gezond is vandaag al zijn eerste prikjes gehad. nu maar afwachten hoe hij hierop gaat reageren
@ Zonneschijn: Wij doen het zo: steeds 15 min laten huilen en dan troosten/knuffelen en weer weglopen. Ze valt dus af en toe inderdaad huilend in slaap. Het is zeker zielig, moet me soms inhouden haar niet te pakken. Gelukkig werkt het dus dat houdt me gemotiveerd. Vandaag heeft caithy gewoon bijna de hele dag geslapen, we gaan echt met stapjes vooruit. @ Firstbaby: Hoeveel wel je ervoor geven meid? Bijna alle flesjes passen op de kolf, alleen de breede avent flessen niet. Je kan ook rechtstreeks in diepvrieszakjes kolven (heb een nieuw doosje liggen, die doe ik er ook bij dan). Hij is idd dubbel, maar je kan ook gewoon enkel kolven
@Daantje: hoe is het met jou meisje? zij was toch ook met de vacuum gehaald? Heeft ze er nog last van?
@ Sjoon: Ja gaat wel, ze huilt gigantisch veel. Gaat wel beter, maar toch... We zijn vanmiddag bij de dokter geweest en als het goed is heeft ze geen last meer van haar hoofd (althans dat denkt zij dan)....
Heb je zelf het idee dat ze er nog wel last van heeft? En kon zij, de dokter, het vele huilen verklaren (of is de heftige bevalling een mogelijke reden)? Wel rot hoor. Zeker omdat je zelf ook niet zo lekker in je vel zit (toch? of gaat het al beter met jou ook?).
Hallo Dames, Ben er nog hoor alles oke! Beetje druk geweest de laatste dagen. Maar dacht laat ik me evn melden en zeggen dat alles oke is! Prettige avond nog allemaal
Heb geen idee maar denk een ruimteprobleem, maar ga deze week beginnen met inbakeren (die wijkverpleegkundige ken men kont zoenen) en denk dat ze dan haar rust wel vind. De dokter denkt dat het zou kunnen komen door de wisseling van borst naar fles..... maar de krijste al toen ik de borst gaf... Met mij gaat het wel ok, rust nu heel veel bij men ouders en dat helpt wel. Merk wel dat als ik in de middag niet rust ik weer een comlete wir-war in men hoofd heb in de avond.... Dus voorlopig gaan we door met dat rusten en hopelijk zit dan alles snel weer op de rit......
Ja het is echt uitzoeken he..hopelijk word ze een lekker rustig meisje straks.. En ik denk ook wel dat baby's heel gevoelig zijn, ben jij onrustig niet happy dan is zij dit ook! Jullie staan toch in contact met elkaar! Nou ben benieuwd Daantje of inbakeren helpt! Hier ook naar het CB geweest, ze weegt nu 4150 en 53 cm dus ja ons dametje is ook mega gegroeid haha fijn om te horen! Maar ja je ziet dit zelf ook wel aan dr en dr kleertjes hihi gelukkig prikje wel pas bij het volgende bezoek, toen Eva op dr buik werd gelegd tilde ze haar hoofd helemaal op tot het niet verder kon de arts stond er echt van te kijken! En Eva vond het wel prima bleef lekker rondkijken zo.. Dus ik zei ook al ja het is een buikslaper..dus we leggen dr juist op dr rug in de box en nooit op de buik want zoals je ziet is dit niet nodig hihi Ze deed ook allemaal vrolijk lachen, vind het wel leuk zo steeds meer lachjes! Nou na al die drukke dagen nu weer even een rustig dagje want sinds donderdag al in de weer en moet ook eens rust tussendoor!
hoi daantje. wat fijn dat het al wat beter gaat met slapen. gister ben ik begonen met cyna baby. voor buikrampjes en hij wordt al iets rustiger qwa bewegen van armen en benen. ook slaapt hij weer wat beter daardoor. ook ik slaap overdag nog een uurtje om bij te tanken. ik wil samen met mijn oom en nichtje een nachtje naar movie park in duitsland. ben druk aan het zoeken naar een hotel daar in de buurt maar echt alles is vol of erg duur.
Hier weer een rustig nachtje. We zijn net om 10 uur opgestaan. Heerlijk geslapen. Voor de dames die volledige borstvoeding geven? Om de hoeveel tijd komt jouw baby? De mijne komt overdag en in de nacht evenvaak. Dus echt tussen de 3 a max. 4 uur! Mijn schema ziet er zo ongeveer uit. Hij heeft zijn eigen ritme bepaald merk ik. 06:30 09:30 (vandaag toevallig 10 :00) 12:30 15:30 18:00 20:00 23:00 03:00 Ik merk dat hij de afgelopen 3 dagen altijd spuugt na elke voeding. Behoorlijk wat. Wat kan ik daar tegendoen? Ik schrik me er wezenloos van en al zijn kleren zitten gelijk onder!
@ ilona21: Weet je wat pas super helpt tegen darmkrampjes, Sab Simplex. Sinds ik dat gebruik zijn er geen krampjes meer te bekennen bij Caithy Heb net de inbakerdoek binnen gekregen, dus als het vanmiddag weer zo hopeloos wordt ga ik er ens mee beginnen..... ben benieuwt....