Juni 2008 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Champy, Jun 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    hahaha ja dat is idd grappig met die melkvraag...je kan straks gewoon halvolle melk geven..wat je wilt uit en tuitbeker, fles, rietjesfles of oefenbeker. ik gaf het nog gewoon uit een flesje..
    nu geef ik btw weer peutermelk want had het idee dat ze amper 150cc melk binnenkreeg...´sochtends dronk ze 50 cc smiddags ook of 100 en ´savonds wilde ze helemaal niet. Nu met de peutermelk drinkt ze ´sochtend 150cc ´smiddags 50cc en ´savonds 100-150cc ik hoef nu ook geen losse vitamine d te geven, dat vergat ik wel eens..

ik weet nl niet echt hoeveel halvolle melk ze binnen horen te krijgen..weet iemand dat
    oja nu dat ze sochtends 150 cc peutermelk drinkt gaat dr boterhammetje niet helemaal op...soms eet ze er maar 1 stukje van maar dat ligt ook aan wat erop zit..

peutermelk heeft wel een soort zelfde smaak als nutrilon, het is ook van nutrilon, het is wat zoeter dan halfvolle melk.

2. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    coco: Ziet het helemaal voor me dat op handen en voeten vooruit proberen te komen.:D

Bulldog: Dus jij gaat nou weer met dat warme weer graag werken.;)

Bianca: Ik warm hier de halfvolle melk nog steeds op want ze vind het helemaal niks om koud te drinken. Dan dronk ze maar 50cc ofzo en als ik het opwarm leg ik ze even in de box en dan drink ze zo 200cc weg gewoon uit de fles. Ik gaf eerst drie keer 200cc maar las toen hier dat ze niet zoveel gewone melk mochten. Dus nu krijgt ze 2 keer 200cc en de rest van de dag probeer ik van alles. Want echt goed drinken doet ze voor de rest niet als het een beetje lauw is dan drink ze alles bijna. Dus schenk het drinken al een half uur van tevoren in.;)

Was hiet weer leuk in de ziekenhuis, moest er om half 11 zijn en stond pas om half 1 weer buiten. Moest nog gauw iemand bellen om mijn dochter op te halen die gaat om half 1 uit. Mijn zoon van 7 moet nou ook een bril, hij is er sacherijnig van. Was vanmiddag gelijk voor een bril gegaan,wat een ramp zeg hij vond niks mooi want meneertje wilde geen bril. Dus heb er twee meegenomen waar we net uitgekozen hebben. Is nu toch de blauwe geworden.8) Morgen ga ik ze terug brengen, we kwamen er in de winkel niet uit.

3. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Bianca: Hier krijgt Jayden als ik vrij ben overdag nog borst (2X). En 's avonds voordat hij naar bed gaat krijgt hij een papfles met koemelk. Als ik overdag werk krijgt hij ook gewoon koemelk bij mijn man want ik kolf niet meer. Hij drinkt dan een paar keer een beetje, uit de tuitbeker.

@ Mineke: Jammer zeg, dat je zoontje ook een bril moet. Heeft hij zich ondertussen al erbij neergelegd?

4. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    @mineke jammer at hij ook een bril moet zal wel even wennen zijn voor hem!

ik geef hier nog steeds smorgens en savonds nutrilon 150+5 hij drinkt niet altijd alles op.
    vind het wel makkelijk alles zit erin.

had nog een vraagje
    ben nu halverwege met me pil maar heb ineens bloedverlies
    iemand enig idee wat het kan zijn?
    kheb het verder nog nooit eerder gehad.

5. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Bulldog: Geen idee wat dat kan zijn. Wanneer ben je begonnen met je pil? Al lang of sinds kort?

Wij hebben hier net zelfgemaakte ijsjes gegeten, echt lekker. Alleen een kliederboel natuurlijk. Jayden ging er op een gegeven moment mee kruipen, zat heel zn ijsje onder de haren want de honden zijn aan het verharen. Toen moest ik dus zn ijsje weggooien, je had hem moeten horen protesteren... poe... driftkikertje!

Straks nog even lekker in het badje. Hoe lang laten jullie het water in het badje zitten? Wij hebben zo'n blauwe schelp (is eigenlijk zandbak) maar daar kan ik toch wel een paar dagen mee doen? 's Nachts het deksel erop en af en toe een nieuwe emmer water erbij?

6. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Oja, ik he'b nog even een vraagje/zegje. Jayden doet hier nog al eens iets dat niet mag, maar hoe hader/strenger ik "NEE" zeg, hoe harder hij gaat lachen. Hij snapt volgens mij niet dat dat mijn boze stem is. Hij kruipt steeds naar de waterbakken van de honden om erin te spetteren of hij klimt boven op de honden, alsof het klimtoestellen zijn. Hoe vaak ik ook nee zeg en hem er vandaan haal, hij blijft het doen. Worden jullie ook uitgelachen bij dit soort dingen?

7. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    @coco ik ben al na de geboorte gelijk weer begonnen met mn 1e menstruatie. das nu al een maand of 10 a 11..

ik haal het water er elke dag uit maar hij gaat er niet elke dag in omdat ik om de dag werk.
    ik haal savonds het badje leeg en geef er mn planten van water!

hier ook een hond in de rui echt erg alles zit onder.
    als hij hier zn zin niet krijg of hij mag niet dan is het ook echt een driftkikker echt erg....

8. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB

had zo mijn zoon kunnen zijn
    elke x naar de drinkensbak
    en hoe harder ik nee roep begint hij te lachen
    geef hem wel eens een tikje op zn hand maar vind dat nog leuk ook...
    wee took niet wa tik er aan kan doen
    denk dat het gewoon een test is hoever hij kan gaan..

9. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ja, vervelend he. Ik zette wel eens de drinkbakken even op de vensterbank, maar dat doe ik nu ook niet meer want ik wil dat de honden de hele dag bij hun water kunnen.

10. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    ik heb zo iets van hij moet maar leren dat hij er niet aan mag komen
    even volhouden en dan komt het hopelijk goed.
    hij wil ook elke x naar de bakken toe als de hond staat te eten
    nou doet ze gelukkig niks als ze eet maar het zekere voor het onzekere..

11. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,656
    0
    0
    Eindhoven
    Ben er ook weer eens...
    Heb nog niet alles gelezen.

Bulldog, Geen idee wat een tussentijdse bloeding kan zijn. Ik heb het wel eens gehad toen ik een aantal jaren achter elkaar de pil gebruikte, leek alsof mijn lijf er meer van nodig had om hem te laten werken, dat-ie te licht was dus zeg maar.

Coco, hier werkt een boos "nee" wel, tenminste.... Senna begrijpt goed dat ze iets niet mag, maar ze wordt wel heel boos. Als ik haar dan oppak (bijv. om d'r bij de snoeren weg te halen) dan probeert ze me te bijten en gooit ze zich achterover. Ook niet echt fijn, vind het nog wel erg vroeg om uit boosheid te bijten. Hoop niet dat dat iets belooft voor de toekomst...
    Maar uitlachen is ook lastig zeg. Misschien dat Jayden de reactie erg leuk vindt en daarom lacht, snapt hij wat je bedoelt denk je, dat iets niet mag?

Hier verschoon ik het badje ook elke dag. Gister was er een ander kindje op bezoek die erin plaste en Senna drinkt uit het badje via een speelbeker. Vind ik niet erg, want ze drinkt nauwelijks buiten de melk om, maar dan wil ik wel dat het schoon water is. En we hebben heel veel planten in bakken dus die moeten toch elke dag water hebben.

Mineke, balen van het ziekenhuis. En jammer dat je zoon nu ook bril moet en met 7 jaar hebben ze natuurlijk echt een mening...

Senna is ook erg gek op ijsjes, heb meestal de perenijsjes van Festini. Kan er zelf ook wel een aantal op op een dag...
    Ik ga nog even wat doen hier in huis.

Iedereen succes met de hitte en tot later!

12. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Bedankt voor al de reacties.:D Vanmorgen was het eerste wat hij zei ik wil geen bril. Heb maar gezegd dat we het er voorlopig niet meer over hebben want het duurt nog wel even voordat hij klaar is. Vanmorgen gewoon toen hij op school zat, 1 van de brillen besteld. Zie wel hoe gaat als hij klaar is. Maar dan is het lekker vakantie en heeft hij 6 weken om er aan te wennen voordat hij weer naar school moet.;)

Hier snap ze wel heel goed als ik boos word of als iets niet mag, ze zet dan een vreselijke sirene op van boosheid. Een paar weken geleden ging ze ook nog lachen als ik waarschuwde maar nou hoef ik maar een boze stem op te zetten of ze begin al.
    Had het van de week bij de supermarkt ook, ging ze heel de tijd staan in het zitje. Dus ik een beetje boze stem nou ging ze toch krijsen. Gelijk een verkoopster van wat is er en je ben een lief meisje, net ik of ik geknepen had ofzo. Ging ik het nog uitleggen ook, grr tegenwoordig kan je niet eens je eigen kinderen opvoeden iedereen bemoei zich ermee.

Zonneschijn:Lekker pittige tante is het dan, dat bijten doen ze meestal allemaal wel een poosje hoor. Alleen is ze er al vroeg bij.

13. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Zonneschijn: Nou, ik denk dus niet dat hij doorheeft dat het niet mag. Elke dag 20 keer zeggen dat iets niet mag en hij kruipt er nog steeds elke keer naartoe, beetje hardleers...
    Hier ook een drifkikker hoor! Niet bijten, wel om zich heen maaien, achter over gooien en boos huilen/krijsen.

14. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    hier heeft hij ook een tijdje gebeten niet als hij kwaad was nee gewoon tussendoor als we aan het spelen waren.
    klinkt mischien gemeen maar ik heb hem terug gebeten en hij bijt niet meer.

nu het haren trekken nog afleren haha....

15. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

Mar 29, 2008
    1,553
    0
    0
    hee allemaal.. ben er ook weer eens. Het is veels te warm op zolder om achter de PC te zitten. Heb net alles bijgelezen maar ga zo snel weer buiten zitten op het terras :)

Bianca spannend!

Bulldog: geef idee wat een bloeding is. Heb het zelf ook wel eens gehad en kon geen kwaad. Als je het niet vertrouwd gewoon de ha bellen voor info...

Melk geef ik 's ochtends en 's avonds nog de borst en overdag alleen water, sap of thee. Ik denk dat ik de 300 ml wel haal met yoghurt als toetjes en kwark door het fruithapje.

Hier ook lachen als je streng 'nee' zegt en als ik hem dat weghaal (uit de plantenbak of zo) gaat ie gillen, huilen en met z'n hoofd op de grond bonken :$ Driftkikkertje....
    Het gekke is dat bij de buren of oma hij onwijs goed luistert en heeeeeel erg zoet speelt met z'n eigen speelgoed. Thuis kijkt ie er niet naar om en zit ie liever aan de video, etensbakjes van de katten (brokjes zijn lekker...) en steekt de steentjes van ons terras in z'n mond (net magneetjes). Ik blijf maar volhouden anders wordt het niets.

Hoe doen jullie het nu met avondeten? Gepureerd werkt hier nog het beste, hij eet onwijs veel. Alleen als er een stukje in zit haalt ie alles uit z'n mond. Als ik hele stukken geef, bijv. fruit, eet ie 2 of zo en de rest gaat op de grond. Heb niet zo'n zin om tot z'n tweede te pureren maar wil wel dat ie goed eet.

pff, druppel gaan over m'n rug, ga lekker buiten zitten.
    tot later!

16. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Terug trekken.:D

17. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Ellen: Avondeten gaat hier wel goed. De eerste stukken krijgt hij á la Rapley, zodat wij ondertussen ook rustig kunnen eten, daarna nog een paar happen geprakt van de lepel. Pureren doe ik al heel lang niet meer.

18. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    hallo allemaal! pfff wat was het warm vandaag hea? bleh...

hier wordt ook gelachen als ik nee zeg...als papa het zegt werkt het trouwens beter..ik zeg het ook op een bozige manier.en als ik haar bij haar armpje beetje stevig beet pak na 2 x nee te hebben gezegd moet ze soms ook nog lachen en de andere keer snapt ze het wel dat het niet mag en gaat ze huilen. vind t ook wel lastig wat ik ermee moet maar blijven volhouden. op een gegeven moment snappen ze het wel. (hoop ik)

19. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik had dus vanochtend de drinkbak even op de grote tafel gezet, omdat ik er gek van werd. Stond meneertje gewoon op zn tenen met gestrekte armen naast de tafel en presteerde het nog om hem om te kiepen. :$

Is het bij jullie nog lekker weer? Hier begint het nu een beetje bewolkt te worden, maar nog wel heel erg warm.

20. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    hier had zoonlief van de week een bord van de aanrecht gepakt
    ze kunnen tegenwoordig overal bij.

hie ris het nog steeds droog staat wel meer wind maar de zon schijnt ook nog.
    dnek niet dat we hier in brabant regen krijgen aangezien dat het naar het noorden trekt.

Share This Page