Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    @ Firstbaby: Huilt de kleine ook met of na het spugen?

2. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    goeiemorge

hier al 2 nachten door mogen slapen tot half 7 heerlijk.

drek met me manneke naar de dokter hij heb vanaf vorige week al diarree en spuugt heel veel.
    de spruw is zover weg dus das wel fijn..

3. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    @ ilona: Ik lees er helemaal overheen dat je naar WB Moviepark wil. Ik kan je Van der Valk Hotel Gladbeck aanraden!
    Ligt ongeveer 15 min vanaf het park en in de ochtend komt daar een speciaal busje wat je naar het park brengt.

http://www.vandervalk.de/hotel_gladbeck.html?L=2

4. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht

JIJ WEL STINKERT ;)

Zo vannacht heerlijk geslapen!
    Van 23:00 tot half 6 :D
    En Daan waar ben je? hahahahaa
    (moet je wat laten zien)!
    Het werkt hier ook met de handjes onder
    het lakentje, en dan vast maken!
    Hoop hem zo ook te hebben mijn
    baker omslagdoek! Kan ze wat lekkerder
    slapen. Ze was meteen weg zonder te huilen
    echt helemaal goed! Vandaag gaan we er ook
    een thuis dag van maken! Merk dat ze veel
    huilerig is als we een lange dag gemaakt hebben!

xxx Fijne dag nog allemaal

5. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Firstbaby,
    hier ook een spugertje. Niet elke voeding, maar toch zeker wel een golf per dag, soms 2 x per dag. Het gaat heel fel af en toe hè, niet fijn om te zien bij zo'n kleintje. Senna heeft er verder geen last van, volgens mij is het een teken dat ze genoeg heeft (teveel dus eigenlijk). Maar soms vind ik ook wel dat er erg veel uitkomt.
    Als de kleine er veel bij huilt en merkt dat-ie pijn heeft en het is elke voeding dan is het wel iets om in de gaten te houden denk ik.

Ik gebruik bij Senna ook Sab simplex, weet niet zo goed of het werkt eigenlijk. Krampjes heeft ze nauwelijks.

Hier nog geen echt vast schema, zit nu op 8 tot 10 voedingen per dag. Gisteravond bijvoorbeeld de laatste om 21:00 uur want ze werd erna pas om 1:15 weer wakker (en toen om 4:15 en 7:45 uur). Meestal slaapt ze overdag langer achter elkaar, ik maak Senna dan toch na 3 en half uur wakker, anders gaat ze het aantal voedingen 's nachts inhalen. Ze lijkt nu toch ook wel eenritme van om de 3 tot 3 en half uur te ontwikelen, jippie!

Vanmorgen hoorde ik d'r om half 7 al wat jengelen/mopperen/kreunen. Met steeds een tussenpauze van een paa rminuten. Ik wilde net naar d'r toegaan om te voeden (we hebben een nogal gehorig jaren '30 huis en wil niet dat de buren steeds wakker van d'r worden, die liggen hemelsbreed maar 3 meter verderop... :confused: ) en toen werd het weer stil. Ik ben toen zelf ook weer in slaap gevallen, hoord en nog wel af en toe een kreun en uiteindelijk meldde ze zich weer om 7:45 uur.

Ilona, leuk dat je naar Movie park gaat. Gaat Ruben ook mee? Logeert hij ook wel eens bij zijn vader of is hij volledig bij jou?

Bulldog, ben jaloers op jouw nachten... :)

6. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    hoi ja die heb ik ook gezien. waarschijnlijk wordt dit hem ook. maar ontzettend bedankt

7. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    ja ruben gaat gezellig mee.
    hij is nu volledig bij mij maar zodra ik ga werken gaat hij op vrijdag overdag naar zijn vader toe. en zodra hij wat ouder wordt zal hij 1x in de twee weken een nacht blijven slapen.

en zijn vader komt 1x a 2x langs nu om even bij hem te kijken.

8. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Heb je aandelen gekocht? ;)

9. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Het huilend in slaap laten vallen helpt hier wel, als ie echt moe is. Dat gehuil klinkt ook anders. Ik kijk dan wel op de klok en als het na 5 min. niet minder wordt dan hou ik de kleine even rechtop. Meestal zit er iets dwars. Zeker 's avonds ( uur of 9) probeer ik hem niet meer mee naar beneden te nemen als ie niet wilt slapen.

10. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Mijn schema ziet er al een paar dagen zo uit:
    5.00
    9.00
    13.00
    17.00
    21.00
    Ik hoop niet dat dit blijvend is, 5 uur is wel errug vroeg voor mij :( Gelukkig slaap hij daarna wel weer in maar toch.
    Het spugen is hier ook, hele golven. Volgens CB was dat niet erg. Ze drinken meer dan dat ze aankunnen. Ook bewegen ze veel meer en doordat de maagklep nog niet goed dicht zit golft het er snel weer uit. Het mocht niet een hele sterke straal zijn met een boogje, dat was niet goed.

11. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Ik zou zo tekenen voor zo'n voedingsschema hoor.... ;)
    Jij geeft de fles toch? of kun je met bv ook zo weinig voedingen geven?

12. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Ja hier laat madam ook alles lopen hahaha!
    Maar geen golf maar soms komt het boven..
    En als het niet helemaal lekker zit dan blijft het opspelen..
    Ben wel blij als dat voorbij is want mama blijft wassen haha maar je merkt duidelijk verschil.
    Als ze rustig slaapt dan komt er soms nog iets boven en soms niets..
    Maar als ze wakker is veel meer, en met druk maken nog meer.
    Maar ze komt duidelijk genoeg aan :D
    En mijn TSR is gewoon nog te sterk voor haar..
    Komt allemaal wel goed ;)

Hier zit ik ook aan de 7/8 voedingen..en meestal wel rond dezelfde tijden ja!
    Wel raar Sem sliep toen al door haha maar ja die sliep boven alwel op dr rug en had niet zoveel last van de melk..ik denk als dit minder is, ze ook langer en rustiger kan slapen! Let's hope so!

13. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Ik zat met Sem ook snel aan zo'n schema alleen 5 voedingen is misschien nog te weinig voor Senna he ;)
    Ik denk sowieso 6/7 dat dat heel mooi is om hier op te komen!
    ..vooral bij Senna want die is ook wat kleiner he ;)
    Dus die komt straks ook op zo'n schema, alleen zal wel iets langer duren denk ik..
    En ja dit kan dus ook met BV want juist dan kun je en niet teveel geven, en maken ze een eigen schema.

14. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Als jullie uit eten gaan, hoe neem je de baby mee? in de kinderwagen, maxi cosi of draagdoek. Een kinderwagen lijkt me zo onhandig (of wij gaan naar te kleine restaurants)

15. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Nee ik geef BV, hij drinkt ongeveerd 30 min per voeding. Spuugt daarna wel weer een hoop uit ;)

16. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    haha ja denk het LOL
    wij normaal gesproken met de kinderwagen omdat ze dan lekker kan liggen..en tot nu toe gaat dit goed..
    draagdoek gaat ook makkelijk voor terrasjes enzo..maar ook dan gaat wagen goed ;)
    In de maxi-cosi mogen ze niet zolang dus wij gebruiken deze eigenlijk alleen voor in de auto...en als je een kort bezoekje hebt waar ze er gelijk uit gaat zoals CB enzo..

17. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    een nadeel van het spugen is wel dat de kleine hele ruwe wangetjes krijgt. 's ochtends is z'n hoofdeinde ook helemaal nat, denk dat het daardoor komt.

18. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    nee, daarom wil ik de maxi cosi zo weinig mogelijke gebruiken, eigenlijk alleen in de auto. Wat voor een wagen heb jij?

19. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    ja of kwijlen hahaha

dat kan Eva soms ook hoor hehe :D

maar hier inderdaad ook bultjes op de wangetjes enzo..dus ik denk ook van de melk die eruit komt..en misschien dezelfde contact allergie als zus.

20. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    ook van maxi-cosi hehe! de maxi-cosi mura lekker grote wagenbak dus das nog flink parkeren in restaurants ook :D! hehe
    maar ik vond vooral dat zitje geweldig waar ze straks in gaat met een stuurtje eraan zeg maar ;)

en jij?

Deel Deze Pagina