@moaatje wat lekker van 1 tot 5 beter wat minder dan dat het niet goed met jou en de baby gaat! vind je de zwangerschap nu zwaarder nu babet er ook is?? stomme vraag mischien hoor...
hier ook een langslaper.... slaap 12 uur lang. Tussendoor 1x wakker om te drinken. Overdag ook nog 2x slaapjes van 2uur, rond 10 uur en rond 15 uur. Hoe is dat nog bij jullie? Een collega reageerde heel verbaasd dat ie nog 2x slaapt. Hij heeft het blijkbaar nodig anders is ie niet te genieten, hebben z'n ouders ook last van
bulldog: hopelijk niet te veel pijn gehad met vallen? Hier heeft ie een grote blauwe plek op z'n kont, gevallen in bad op een plastic beker. Normaal valt ie lekker zacht op z'n luier...
@ellen even huilen en bij mama hangen danis het weer goed! heeft wel regelmatig blauwe plekken op zn hoofd haha..
Waar hebben jullie dat gelezen over Vladimera/Michelle? Ben eigenlijk wel nieuwsgierig, maar aan de andere kant wil ik er eigenlijk niks mee te maken hebben. Hier ook een mijlpaal bereikt..... gisteren stond suzanne zomaar. Zij kijkt er trots bij... nou, ik ook.... Over het slapen: Suzanne slaapt van 7 uur / half 8 tot en met half 7, kwart voor 7. de volgende dag. Dus ook een langslaper. Eigenlijk vanaf het begin al. En het drinken: Suzanne is geen waterdrinker, maar geef ik haar diksap of appelsap; dan gaat het echt heel snel op. En o ja... koemelk vindt ze ook errug lekker. ik moet het wel een uur van te voren er uit doen, anders vindt ze 't te koud.
menneer heb een grote bult op zn voorhoofd van de valpartij.. ik ga ga weer miss tot straks en anders tot morgen
@ Bianca: Even zoeken op haar nieuwe naam en dan alle berichten lezen. Maar dat ze weer zwanger zou zijn heb ik zelf nergens gelezen... @ bulldog: Ach, arme jongen met zn blauwe plek. Hier vorige week een bloedneusje. Stapte bij mijn vader van de tafel naar de bank, maar dat staat daar verder uit elkaar dan thuis, dus hij maakte een misstapje... Toen ie later een snottebel had, zat er een beetje bloed bij.
ach zo zielig als ze vallen en dan oorverdovend kunnen janken gister gleed noa ook onderuit terwijl ze aan het spelen was en daar lag ze op de grond op dr rug met d'r hoofdje op de grond geknalt (niet echt hard maar ze was er flink van geschrokken) even uithuilen bij mama en het is alweer goed @bulldog hier slaapt noa altijd meteen als ik haar op bed leg...zo heerlijk is dat....soms huilt ze nog 15 sec. en dan hoor je haar niet meer...toen ze net geboren was en in de eerste weken konden we om de 10 min naar boven omdat ze huilde, en moest over d'r gezichtje aaien om dr in slaap te krijgen...anders was het krijsen als ik weg liep...nu leg ik dr op bed geef dr een kus weltrusten en ik ben weg...verhaaltjes voorlezen enzo dat doe ik nog niet, ze snapt er toch nog niks van en ze ritst het boek uit mijn handen of gaat de bladzijden hele tijd opslaan of de bladzijden verkreukelen/scheuren. Ik lees/kijk wel regelmatig boekjes met r maar niet voor het slapen gaan... hebben jullie eigenlijk een naar bed gaan ritueel??? hier dus niet ja fles drinken tanden poetsen pyama aan en naar bed. maar meer niet. Mijn schoonmoeder zegt als ze bij haar is dat ze eerst alle knuffels en beesten gedag zeggen...hier doe ik dat niet...
@ Linda: Bedritueel hebben wij wel een beetje: In bad, naar beneden, fles drinken en verhaaltje lezen (op dezelfde manier die jij zojuist beschreef, maar goed, haha) dan naar bed. Slaap kindje slaap zingen... welterusten, slaap lekker en weg. Meestal is het even jengelen en dan slaapt hij. Soms wordt het huilen/krijsen en halen we hem nog eventjes er uit.
Zoo wat een geklets zeg! Ik merk duidelijk hier dat ik niet zoveel tijd het heb om achter de pc te zitten nu de kinderen vakantie hebben. Ik trek er nu graag op uit en het huis moet ook nog bijgehouden woren. En we zijn ook nog steeds die kamer aan het opknappen, gisteravond behang eraf gehaald. Zijn er nog meer kindjes die nog bij papa en mama slapen??? Vind het nu wel tijd worden dat ze ga verkassen. linda: Hier zing ik altijd een versje als ze naar bed ga en de speen is echt nog favouriet hier, zonder speen ga ze niet slapen. Ik ga gauw weer want hier komen de kinderen weer binnen vliegen.
@ Linda: Knuffels gedag zeggen doen we niet, wel allebei de honden, haha. Daar zijn we eens mee begonnen en doen we n og steeds.
hier gaat hij rond 7uur in bad dan krijgt hij om 8u zn fles dan nog ff spelen dan gaan we papa een kusje geven en de hond een kusje geven dan gaan we bij de trap staan zwaaien naar papa en de hond dan gaan we tandjes poetsen en naar zn kamer dan krijg ik nog een kus van hem en zg ik welteruste slaap lekker en dan begint het krijsconcert haha....
nu ga ik koken en dan komt manlief drek thuis. vind het nie techt gezellig als ik ga zitten forummen als hij thuis is.. dus tot morgen fijne avond allemaal.....
heb noa nooit bij me in bed laten slapen...ik kan dan niet slapen en zij gaat ook niet slapen...allen maar keten we hebben in het begin haar wiegje ongeveer 1 maand op onze kamer gehad...daarna was ik blij dat ze op haar eigen kamertje sliep...ik kon niet echt rustig slapen met haar naast me...als ik bijvoorbeeld bij mijn ouders logeer dan slaapt ze ook bij ons in een eigen bedje op de kamer, maar ik en noa ook slapen niet echt relaxed ofzo...zij wordt dan af en toe snachts wakker...en omdat ze dan ziet dat wij ook in die kamer slapen wil ze niet meer gaan slapen en dan is het even drama...ook als wij dan naar bed gaan dan slaapt zij natuurlijk al dan wordt ze soms wakker als wij naar bed gaan hoe zachtjes ik dan ook doe....kortom ik ben blij dat ze hier op een eigen kamertje slaapt en dan ze dat zelf ook het lekkerst vind.. hier gaat ze trouwens ook niet zonder speen slapen en ook d'r schaapje moet bij d'r in bed...
Linda leuke site! Bw-tje gefeliciteerd met het kloppende hartje! Altijd fijn! Hier alles goed. Ga morgen weer een halve dag aant werk na zo'n 10 week ziek thuis.. Als alles goed gaat volgende week weer normaal. En dan aftellen naar verlof
heij blondie!! lang niet gezien hier!! alles goed met je?? en met luuk??? en met de nieuwe beeb?? weet je het geslacht al?? 20 weken alweer gaat ook hard zeg jeetje! 10 weken ziek geweest jee wat vervelend...voel je je nu weer beter??
linda: Zie nou dat het een beetje krom staat. Maar bedoelde in een bedje op onze kamer. Bij ons in bed slaap ze echt nooit, poeh we hebben maar een bed van 140 dat mag alleen hier als ze heel ziek zijn. Mijn oudste heeft hier het meest tussenin geslapen maar dat was al hij een astma aanval had en ik heen en weer bleef rennen van zijn kamer naar de onze. BLondie: Bah 10 weken ziek, gelukkig dat het nou weer de goeie kant op ga. :euk zeg,lweer op de heft!!! Welterusten.
@blondie jeetje 10 weken ziek thuis ppfff fijn da thet nu weer beter gaat! alweer 20 weken wat gaat het toch hard zeg.. hier slaapt hij ook niet in ons bed mag alleen smorgens in ons bed spelen. hie rwas het gister avond een drama hij is 4 wakker geweest in een uur tijd en toen nog een x om kwart voor 1 en daarna doorgeslapen tot 7uur...
Suzanne slaapt ook niet bij ons op de kamer. Of bij ons in bed. Ja, alleen zondagmorgen, dan mag ze bij ons op de kamer liggen rotzooien met papa en mama.... We hebben vanaf het begina eigenlijk haar in haar eigen bedje laten slapen. Met alle knuffels rondom haar. niet zoveel, maar toch wat knuffels. Een bedritueel hebben we nog niet echt. Ze krijgt een pyjamapap, krijgt haar pyjama aan (alleen met het warme weer een romper), tanden poetsen, schone luier en naar bed. Een kus van papa en mama, even zwaaien bij de deur en daarna slaapt ze. Meestal is het nog eventjes huilen, maar dat duurt ook nooit zo lang. Ik heb nog een vraagje. Als ik Suzanne onder de douche zet (we hebben geen bad), dan zetten we haar op een antislipmat of ze gaat met papa of mama mee onder de douche. Maar ze raakt gigantisch in paniek als ik haar haren moet gaan wassen. Hoe doen jullie dat? We zijn nu bezig om haar af te leiden. Lukt aardig moet ik zeggen, maar het is nog steeds een drama om dat te doen.