Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

jeetje flex, dat is ook wel een beetje raar dus.
    nu moet je zeker weer op zoek naar een andere kennel?

2. Delfino

Delfino Niet meer actief

nee een kennel is geen goed id we hebben ons erin verdiept en ze raden echt af bij een kennel te kopen maar we wisten niet eens dat deze een kennel had had ze verzwegen...

maar ondertussen hebben we morgenavond een afspraak met iemand waarvan de pups paar dagen oud zijn die kunnen we 8 weken lang elke week opzoeken :D dus zien we hoe hij opgroeit :)
    dit is geen fokker of wat dan ook gewoon iemand die een keer een nestje had :)

3. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

ik zei idd kennel, maar wist ff niet meer hoe je zo iets anders moest noemen. maar oke, ik begrijp je....
    dus kennel is eigenlijk niet altijd wat om het zo maar te zeggen?

4. Delfino

Delfino Niet meer actief

Bij een kennel heb je snel te maken met een broodfokker.
    dus je moet goed opletten op of je de kennel mag zien zo nee wegwezen!

Is de moederhond aanwezig? zonee wegwezen!
    is ze wel aanwezig (volgens hun) maar je mag haar niet zien ook wegwezen!
    is moeder wel aanwezig en je mag haar zien maar je krijgt de indruk dat ze er slecht uitziet of bang is ook dan geen pups kopen.

ook moet de moeder samen zijn met de pups
    vraag erna hoevaak een teefje een nestje heeft gehad
    ze mogen niet meer dan 5 nestjes hebben in hun hele leven.

kortom je moet je er goed in verdiepen voor je een hond koopt

wil niet zeggen dat een kennel per definitie slecht is je moet erheen gaan en kijken wat jou gevoel zegt op dat moment en durf nee te zeggen als het niet lekker zit.

dit hadden wij vandaag ben blij dat we ons hebben verdiept in dit soort zaken en daardoor hebben we dus geen pup meegenomen die we waarschijnlijk wel mee hadden genomen als we van niks wisten.

We hadden Esmay trouwens ook meegenomen och heb dat meisje nog nooit zo zien lache ze glunderde helemaal :)
    ik vind het belangrijk dat esmay kennismaakt met onze pup die we strax mee mogen nemen helaas hebben we afspraak pas om 21 uur we moeten effe kijke of we haar menemen of oppas gaan zoeken...;) denk dat we voor het laatste kiezen als me schoonouders tenminste zin hebben. anders gaat ze mee

5. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    heij wilma...mag ik vragen waarom je zo'n haast heb met een pup? heb je al veel research enzo gedaan over het ras wat je wit en bijvoorbeeld een bepaalde fokker gezocht die goed staat aangeschreven..straks heb je een hondje wat misschien het een en het ander mankeert...ik zou wel voor een fokker gaan in ieder geval...dan weet je dat het goed zit. doorgefokte honden e.a. kunnen last krijgen van de gewrichten enzo...wat voor hondje is het waar nu iemand een nestje van heeft dan? ik wil me nergens mee bemoeien hoor maar denk je dat het handig is als je staks met een peuter, een baby en een pup zit, die ook de nodige opvoeding nodig heeft? het lijkt me heel zwaar om 2 kleine kinderen te hebben en dan ook de verzorging van een jong hondje erbij...maar je zult hier uiteraard goed over nagedacht hebben dus waar bemoei ik me eigenlijk mee;) heel veel succes wilma! hoop dat je een leuk huisgenootje vind!

noa krijgt haar 8e tandje! ze was aan het huilen omdat ze haar hoofd tegen een tafel had gestoten en toen zag ik hem ineens!

6. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    zie nu je laatste bericht blijkbaar heb je je er goed in verdiept! gelukkig maar want er worden een hoop mensen opgelicht met zieke doorgefokte honden die vroeg doodgaan...bij undercover NL toen een heel programma gezien echt vreselijk...

leuk dat esmay het zo leuk vond;)~! is idd heel belangrijk dat zij de pup ook leuk vind!

7. Delfino

Delfino Niet meer actief

goedemorgen meiden :D

zit nog half slapend achter de laptop ben laatste tijd weer beetje moe hihi hoort erbij he :)
    esmay zit heerlijk te smullen van haar broodje die nu zie ik al op is?? haha das snel... zoo heb ff een neiuwe boterham gesmeerd voor der kijken of ze die ook opeet :D

@ linda we hebben niet echt haast en we weten dat het strax erg druk wordt (dat vind ik juist fijn) maar we wilden de pup een beetje kunnen opvoedden voor de andere baby er is dat het iig al zindelijk is :) snap je wel hoor hihi

@ bwtje klopt dat deze keuze beter is dan de jack russel hij is rustiger en liever en idd kan goed huilen :) maarja als dat het ergste is :) en zijn natuurlijk ook dingen die je hem kunt leren he ook al is hij enorm eigenwijs het is dan ook aan te raden een gehoorzaamheidscursus te doen en dan waren we al wel van plan :)

Ik heb as. vrijdag weer een 3d4d echo :D:D ben echt zoo benieuwd naar ons meisje :D

zo nu ga ik effe nog de vorige blz goed doorlezen:)

8. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Hee goeiemorgen dames...
    Gister weer tot 2h gewerkt het was erg heftig allemaal maar dan is het fijn dat er politie is hihi ;)
    OMdat het zo druk is ben ik maar met vlagen daar misselijk, maar als ik dan thuis kom ja dan gaat alles los en moet het eruit..
    Maar ja meestal na 12en wil ik niet teveel eten en drinken..
    Dus dan komt er alleen gal uit dit was toch wel pijnlijk en mijn slokdarm ging wild op en neer...pfff khad daarna ff wa melk gedronken en snel mijn bedje in gedoken!

Vanmiddag hebben we een verjaardag dubbele, dus weet niet of ik vanavond kom blieken...

Flex heb je nu je hondje al? hopelijk is het deze keer wel pluis..
    Die kennels brrrr ik keek vroeger ook alleen via een site die dan aangesloten was bij een vereniging dat je vrijwel altijd goed zit maar dan nog is het oppassen hoor!!!
    ennuh veel plezier bij je echo, ik heb as dinsdag EINDELIJK mijn eerste echo POEH wat duurde dat lang zeg..hopelijk is het er gewoon eentje :D

Succes en houdt je ogen goed open ;)
    Want soms kies je met je hart en niet met je verstand..

9. Delfino

Delfino Niet meer actief

Vanavond gaan we bij d epups kijken van amstedam maar dat zal wel goed zitten tis nl geen kennel denk dat dit um wel wordt

10. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    oeeehhh spannend ja als het 1 nestje is zit het meestal wel goed..wel ff weten wat erop heeft gezeten voor ras..want ja dat is ook wel fijn om te weten natuurlijk ;)

Nou ben je al geweest?

Wel foto's maken he en posten natuurlijk!!

11. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Hallo dames wil jullie even laten weten dat het bij ons goed gaat!! Het ritme komt er langzaam in en ze slaapt nu steeds rustiger. Ze sliep eerst overdag beneden in een reiswiegje en snachts bij ons op de kamer maar was toen snachts erg onrustig. Nu slaapt ze gewoon altijd op haar eigen kamertje in een wiegje. Ze heeft het alleen erg snel warm en kruipt hierdoor boven haar dekentje of lakentje en lag gisteren al overdwars in de wieg. Vanmorgen was ze zelfs op haar buik gedraaid dus ze slaapt nu in een slaapzakje want ik vind het veel te link dat ze zichzelf omdraait op haar buik. Morgen even overleggen met het CB wat het beste is, een slaapzak of misschien een puckababy. Misschien heeft iemand van jullie ervaring hiermee??

De emoties komen nu pas echt los bij mij, ze lijkt echt erg veel op Nick en dat word me soms een beetje te veel maar ik ben ook juist erg blij dat ze op hem lijkt maar soms ook erg dubbel allemaal. Gisteren kregen we kraamvisite en ze hebben een meisje van ruim een jaar oud, ik was vorig jaar tegelijk met haar uitgerekend, toen ze aan kwamen lopen liep het meisje al en dan krijg je het ook weer, zo van Nick was nu ook zo groot geweest. Heb vanavond even lekker uitgehuild bij m'n mannetje dus dat lucht wel weer op, hij heeft het er soms ook erg moeilijk mee, vooral ook omdat ze zo op Nick lijkt maar hij is er ook weer blij mee dat dat zo is.

12. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ spirit fijn dat het goed gaat met jullie!
    over dat draaien heb ik geen id dat deed esmay niet al zo vroeg namelijk. Wens jullie heeel veel geluk saampjes en geniet er maar lekker van :)

13. Delfino

Delfino Niet meer actief

Nou meiden,

Gisteren avond oppas voor esmay kunnen regelen :)
    En we zijn naar amsterdam afgereisd om de pups te bekijken.
    Wij zijn echt enorm enthousiast! deze mevrouw heeft echt haar hart voor de dieren de moeder hond was zooo ontzettend lief!
    we hebben nog geen gekozen want ze leken op elkaar haha dus volgende week vrijdag mogen we terug komen en dan gaan de oogjes ook open :)
    ik hier een foto van 1 van de pups :)

14. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Hee Spirit wat fijn dat alles goed gaat met je!! en met jullie meisje :) mooi ook de naam toch een beetje van Nick nog!
    En ook heel speciaal dat ze toch op hem lijkt maar wel heel confronterend ja!
    Gewoon lekker laten gaan hoor ;)

Hier was het bij Eva ook zo snel draaien en naar boven kruipen was ook veel te warm toen...maar Eva was al vanaf de eerste echo een buikslaper..dus hieraan toegegeven en nu duimt ze er ook lekker bij...
    Maar ik snap je angst helemaal gerust ben je er niet onder..
    Kijk maar wat je meisje wil en jou het beste lijkt..
    Ik ben ook vroeg met een slaapzakje begonnen maar ja met het warme weer..
    Succes en geniet van jullie meissie!!

15. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    hee flex!

Leuk hoor wat een droppie en vrijdag lekker kiezen nog tijd zat idd voordat je kan zien welke nu er leuk uit ziet of is...is nog zo moeilijk hihi
    Maar fijn dat het goed zit!
    Welke hond heeft er nu op gezeten, of hebben ze zelf 2 honden die nog niet geholpen waren??

16. Delfino

Delfino Niet meer actief

er heeft een dekreu opgezeten hihi de vader is ook een beagle ze stuurt de foto van hem nog via de mail :)

17. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    ok dus wel hetzelfde scheelt weer :)

18. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Eva gaat hier trouwens ok ineens snel...gister op de verjaardag zette Bart haar op de grond..en ze liep gewoon naar haar tante toe of het niets was haha

Dus dat gaat steeds beter..
    En ze blijft nu ook los staan dus niet voor even maar gewoon staan..

19. Delfino

Delfino Niet meer actief

ow wat goed zeg!!!

bij esmay lukt het gewoon nog niet helaas maar het komt wel :)

20. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    ja dat gaat ineens heel snel hoor als ze het eenmaal doorhebben....

Deel Deze Pagina