Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Hier ligt iedereen te slapen behalve ik hahahaha :D

Maar ga denk ik ook vroeg erin!

Grappig we hebben het over kindtoeslag en ik was zojuist aan het internet bankieren en zag dat de kindtoeslag hoger was..dus ik neem aan nu voor allebei samen!
    Maar hoe ze op het bedrag komen weet ik ook niet..ik word er niet wijzer van al die toeslagen hoor :S
    Ik vind het allemaal zo omslachtig!

Nou truste dames hopelijk een rustige nacht allemaal!

2. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Volgens mij krijg je alleen kindertoeslag als jullie verzamelkomen lager is dan 46 of 48000 per jaar toch? Daar komen wij toch niet voor in aanmerking. Kinderkorting is toch kindertoeslag? Of is dat weer wat anders? Haha..

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    dames, ik kom niet zoveel meer omdat ik de hele dag bezig ben met die kleine.Vind het allemaal niet zo leuk meer.. ben helemaal uitgeput en me man helpt ook niet echt mee. Snachts slaapt ze redelijk goed maar overdag slechts max een uurtje. De rest van de tijd drinkt ze of huilt ze. Het rust-ritme-regelmaat idee van het cb ben ik al 3 dagen aan het uitproberen maar zie nog geen verbetering.. :cry:

dus loop de hele dag met haar rond of zit met haar aan de borst. Eten doe ik tussendoor en de deur uit gaan lukt al helemaal niet.. (behalve met papa in de maxicosi in de auto, want dan gaat ze slapen.) in de kinderwagen krijst ze alles bij elkaar.

4. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    sab simplex gebruik ik ook maar het heeft bij ons maar twee weken geholpen en nu heeft ze weer krampjes en kan weer niet poepen.

5. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Helin keek het liefst naar rechts, dus hebben we haar bedje omgedraaid en ik heb zo'n kussentje gekocht. Het heet Lovenest en is te koop in babyspeciaalzaken. Het is een hartvormig kussentje met een gat erin, werkt echt.

6. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik heb nooit kindertoeslag gehad, aan welke voorwaarden moet je dan voldoen eigenlijk.

7. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    welkom bij de juni mama's.

ik heb de difrax vanaf 0 maanden speen maar dan een 1-2-3 speen. Dat werkt wel, kun je zelf de snelheid bepalen.

8. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Kindertoeslag ga tegenwoordig ook automatisch is in januari veranderd kreeg toen een brief! Vroeger moest je dat zelf aanvragen. Je kan maximaal 83 euro per maand krijgen en het ga per gezin dus niet per kind. Iedereen tot een bepaald salaris heeft er recht op, weet alleen niet om welke bedragen dat gaat.

Groetjes Mineke

9. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0

Hoi Carola,

Hier ook dat probleem gehad! Mijn dochtertje heeft ook nutriton door haar voeding heen alleen wel meer scheppen anders help het niet voor het spugen. 5 scheppen voeding, 5 scheppen nutriton. Ik gebruik nou de drie standen speen van Avent, ik stond toen ook te twijfelen in de winkel omdat er vanaf 3 maanden opstaat ( ze was toen 2 weken) maar hij werkt hier heel goed. Want de nutiton pas niet door het gaatje van Avent 1 en bij 2 en 3 ook niet al zitten er meer gaatjes in ze zijn nog steeds even klein. Ik gebruik stand 2 altijd hier maar moet wel eerlijk zeggen mijn meisje heeft wel een speen nodig voor haar zuigbehoefte af en toen. Want met een drie standenspeen krijg ze het wel een beetje kado, dus een speen van Avent werkt hier prima.
    En even een vraagje waarom doe jij maar 1 schepje erin er staat toch op het pak 2 tot 4 bij 100 ml? Help 1 schepje wel bij haar dan?
    En nog een weetje ze kunnen aan de diaree gaan van nutriton, hier heeft dat echt een paar dagen geduurd, nou is de ontlasting nog wel dun maar niet wel normaler.
    Succes als ze het strak goed ga doen dan komt die roze wolk nog wel hoor, eerst maar uit proberen waar ze het goed op ga doen. Nou ervan genieten kun je ook zeggen hoor ik vind die roze wolk ook altijd een beetje overdreven. :D

Groetjes Mineke

10. Willeke26

Willeke26 Actief lid

23 nov 2006
    219
    0
    0
    Hurdegaryp
    Ow meid dat is wel vervelend ja, probeer alle tijd om te rusten te pakken. Ik heb voor de rest ook geen tips voor je wat je zou kunnen doen. :( hopelijk kan iemand anders je helpen.....

liefs Willeke

11. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    @ meryem85: Wij zijn vorige week woensdag begonnen met dat rust-regelmaat van het cb (op onze manier) en wij merken sinds gister verandering. Hopelijk geeft dit je een beetje hoop meid.

Tip: Doe vooral waar JIJ je goed bij voelt.

@ Essie: Hier een rustige avond met de kleine :D HOERAAAAA hihihhii

12. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    nou dames het loopt hier niet zo lekker ik snap er nix van en weet me geen raad meer.
    yuri sliep tot een paar dagen geleden heerlijk door nou dat doet hij niet meer.

het was vannacht 3 uur 4 uur en 5 uur raak.

om 4 uur heb ik hem zijn fles je gegeven.

nu heeft hij om 7 uur een 150 +5 fles gehad maar hij ligt al weer te jengelen in de box.

ik vraag me af waar me lieve rustige te vrede mannetje is gebleven want zo als hij nu is herken ik hem echt niet.

13. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    meryem balen meid dat het niet zo lekker gaat hopelijk komen jullie snel weer in je ritme..
    een paar daagjes kan altijd he (dat noemen ze dan sprongetjes) maar je moet uiteindelijk weer in dat ritme komen want om het uur werkt niet, er moet toch minimaal 2h tussen zitten ;) succes en uit ook je gevoelens naar je mannetje dat je het alleen ook niet kan!
    Anders ga je er zelf ook aan onderdoor he!

Daantje fijn dat je een rustige nacht hebt gehad !

hier is het altijd dunne gele poep haha spuit er soms ook door met de kracht dat het eruit komt hahaha
    dus pampers of niet BV poep kan die niet aan hahaha

14. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Hier ook een dametje die gister haar ritme om aan het gooien was (volgens mij spreken ze dit onderling af ofzo? :p)

Maar ze kwam dus om 20h voor een voeding, en normaal zou ze dus rond 23h nog krijgen..maar madam melde zich pas weer om 1h!
    dat was wel lekker hoor :D
    Maar tis handiger natuurlijk als het meer opschuift dus rond 11h die voeding..maar ja het is op vraag he! we mogen al niet klagen verder kwam ze nog om 5h daarna en om 8h weer, maar dat kwam ook omdat ik haar mee naar beneden nam ;) haha

en nu slaapt ze weer!

Gister zijn we boodschapjes wezen doen, en madam was rustig in de maxi-cosi zowel in de auto als in de winkel, viel ze ook nog in slaap lekker hobbelen in zo'n boodschappenkar hahaha
    Dus hier een heel tevreden meisje!

15. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hier heb hij de afgelopen 2 nachten doorgeslapen dus dacht van het ga de goeie kant op maar vanacht om 4u kwam tie weer..

16. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    nou ik heb hem weer even slaapend nu hoor.
    heb hem bij me genomen en toen hij sliep heeeeelllll voorzichtig in de box gelegt. en nu hopen dat hij nu door trekt tot de volgende voeding.

help me duimen!

17. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Gisteren een goede dag uiteindelijk gehad....
    We geven nu 3/4 schepje nutriton de voeding. Ze drinkt de fles nu in 15 minuten keurig leeg. Tussendoor een boertje en op het einde een boertje.
    Gister heeft Evy hierdoor maar 1 keer echt gespuugd. Dit was wel wat dikker en slijmerig?
    Nu het slapen 's avonds nog ipv 18.00 uur tot 22.00 uur niet in bed willen liggen en dan ben ik super blij :)
    Ze heeft 's avonds wel last van windjes en is daarom veel wakker denk ik.
    Is dit herkenbaar?

18. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    duim duim duim :D:D:D

19. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht

Had Samantha ook!
    Krijg (nog steeds) ze fisio voor!
    Moest ze 2 weken lang op zo'n
    zijlig kussen slapen. Nu niet meer
    Gaat redelijk goed! Over 1 week
    komt hij nog eens..... en misschien
    word het dan wel afgesloten!
    Gaat nu zo goed, ze gooit hem beide
    kanten op nu. En met slapen zie
    ik haar dan op rechts en dan op links liggen.

groetjes Esther

20. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht

Hey meid,

Ik zie nu pas dat je in Dordt woont ;)
    Wat vervelend voor je dat het zo rot gaat.....
    Kun je niet eens met de vader overleggen.
    Zo raak je dalijk helemaal uitgeput of
    misschien wel erger.....

xxx

Deel Deze Pagina