Hier ook een meisje dat zich niet aan haar ritme gehouden heeft vannacht... Hebben ze inderdaad gewoon afgesproken met alle juni-baby's. Senna kwam om 0:15, 2:45, 5:45 en toen weer om 8:45. Hoop dat het eenmalig was. Tijdens de voeding van 5:45 wordt het net licht en dan vindt Senna het vooral erg interessant om naar het licht te kijken dat door de raamkiertjes naar binnen komt en op de muur schijnt. Ze kijkt er met grote ogen naar, maar drinken is er dan effe niet bij... Leuk om te zien, maar kan ze dta niet gewoon overdag doen... Meryem, wat rot dat het niet zo lekker loopt en ik zou het zeker ook met je man over hebben. Het moet niet ten koste gaan van jezelf, daar heeft niemand iets aan. Hoop voor je dat het snel beter gaat.
Hier was er ook een ander ritme de afgelopen nacht. Hij heeft om 23:00 gehad en werd zelf pas om half 5 wakker met een enorme gil. Ik schrok me dood en sprong uit bed, maar er was niets aan de hand. Hij realiseerde zich volgens mij dat hij enorme trek had en gaf daarom eenmalig een gil haha. Hierna is hij weer om 7 uur gekomen, omdat hij papa en mama hoorde kletsen waarschijnlijk. Ik was behoorlijk moe nadat mijn man weg was gegaan, dus zijn we beide nog gaan slapen. Om kwart voor 10 werd hij weer wakker. Ik heb hem in badje gedaan en nu ligt hij weer vredig te slapen.
Meryem: Doe het rustig aan. Denk aan jezelf en gun jezelf de tijd om even tot rust te komen of even jezelf te verwennen. Ik zou echt een goed gesprek met je man aangaan. Dit is jullie kind en hij mag ook wel een tijd met zijn dochtertje doorbrengen. Bijv. Als mijn man van zijn werk komt neemt hij Daniel voor zijn rekening. Speelt met hem.. verschoont hem. Alleen het voeden is dan nog voor mijn rekening. Als hij huilt, dan gaat mijn man naar hem toe. Wij hebben het hier nooit over gehad, dit is meer een automatisme geworden, omdat mijn man hem de hele dag heeft gemist. Soms ga ik lekker zitten bellen met vriendinnen, of een lekkere lange bad met wat tijdschriften. Zo heb ik even de tijd voor mezelf. Dat moet jij ook echt doen anders ga je het niet trekken. Succes!
@ Daantje: wat goed dat het inbakeren werkt, geeft jullie beiden een hoop rust denk ik @Minnie: hier leek het erop dat de kleine een voorkeurshouding zou krijgen maar hij is zo beweeglijk met z'n hoofd dat ie heel vaak draait. Ik kreeg de tip om een opgerold spuugdoekje tegen z'n achterhoofd te leggen dan rolt ie z'n hoofd niet terug. @ Meryem: wat vervelend voor je dat het zo moiezaam gaat. Heb je al hulp gezocht (CB, familie, huisarts, je man)? Je hoeft het niet allemaal alleen te doen.... Een vriendin van mij had heel veel baat bij een osteopaat voor de baby. Zij zat er helemaal doorheen, was zo uitgeput door het huilen. Na een paar behandelingen was het helemaal over. @ Fluffy: was het niet een regeldag? Hier ook een aanpassing in het ritme in postieve zin Gisteravond hadden we visitie en de kleine vond het zo interessant dat ie spontaan pas een uur later honger kreeg, pas om 21.30... Dat betekende dus dat papa en mama een uur langer konden uitslapen tot 5.30. Gelukkig viel hij daarna weer als een blok in slaap en hebben we allemaal geslapen tot 9.30. Vanochtend lekker gewandeld, sliep hij ook weer. Net gedronken en slaapt ie weer tot over 4 uur. Op straat kwam ik een paar buurvrouwen tegen, hebben ze zich spontaan aangemeld als oppas voor als wij uit willen gaan. Ook hadden zij allerlei dingen over aan jongenskleding, speelgoed etc Altijd handig zulke buren
trouwens, wat voor een luieremmer gebruiken jullie eigenlijk? Onze kraamhulp raadde me aan om een dispenser te kopen. Heb laatst gekeken maar ik vind die echt te duur. Gebruik nu een vuilniszak maar als het echt gaat stinken gaat dat niet meer....
Ik gebruik gewoon luierzakjes (te koop bij de drogist) en gooi ze beneden in de vuilnisbak. Die zak verwisselen we toch 1 keer per dag. Voor Yuri hadden we doen toen zo'n Nappy Wrapper gekocht, waar je speciale cassettes in moest zetten. Totdat ie over ging op vast voedsel ging het nog wel, maar daarna ging je de luiers echt ruiken. We hadden dan ook wel de cassettes voor vanaf 6 maanden gekocht, maar dat hield de geur ook niet echt tegen. En die cassettes zijn 10 euro per stuk, dus ook niet echt goedkoop.
ik heb gewoon zon simpele emmer die kreeg ik bij het badje als de deksel er goed op zit ruik ik niks maar ik maak hem iedere dag leeg en gebruik hem niet altijd omdat ik hem ook vaak beneden verschoon.
Bulldog: Geen idee Heb een minimonkey Zo is ze lief hahahahaha Maar soms is ze een terrorist ZOALS NU ze is niet stil te krijgen Maar ach, toch hou ik van d'r HEEEEEEL VEEEEL
Dat mag hij niet! Zit heel haar kleedje ondet de haren! En hij gaat perongeluk boven op d'r liggen hahahahaha.
wij hadden vorige keer zon speel kleed op de grond gelegt en ze ging op da kleed staan maar ze snapte nog niet echt dat dat niet voor haar was haha. die dacht ga daar eens lekker op liggen ... die heb ook van dat lekkere witte piekhaar.
hallo bulldog, Ik heb vorige week toevallig zo'n baby bjorn gekocht. Bukken kan wel, maar wel door je knieen. Je kindje kan er in principe niet uitvallen hoor, maar het is wel een eng idee als je bukt..... Zitten met je kindje erin gaat ook niet zo gemakkelijk. gr Carola
zo madam heeft dus bijna heel de dag geslapen.. hopelijk vannacht ook nog! En om half 5 voeding gehad toen ben ik gaan koken, heb Sem beneden in bad gezet en even net voor de tussendeur! En ik dus in de keuken gekookt, erg fijn een bad beneden En zojuist is ze pas in slaap gevallen, maar tussen half 8/9 mag ze dus weer! ben benieuwd of ze wakker word dan.. En dan kijken of ze weer doorslaapt... Of is het misschien handiger als ik er om 11h wakker maak ofzo voor een voeding en dan laat slapen, werkt dit? Want ja is natuurlijk fijn dat als ze door gaat slapen dit wel iets later op de avond gaat doen hahaha Dus hoe doen jullie dit? zelf laten komen of toch nog wakker maken voor de laatste avond voeding?
misschien heeft hij ook reflux je kan nutritron proberen werkt bij ons erg goed heeft geen 1 keer meer gespuugd
Hey meiden, wilde nog even melden dat esmay helemaal gezond is verklaard en we hoeven niet meer trug naar het ziekenhuis. ze weegt 4650 gram en is 56 cm. Verder wou ik even zeggen dat ik niet meer op het forum kom. heb het te druk met de kleine en andere dingen dat ik gewoon geen tijd meer heb. Wilde jullie allemaal hartelijk bedanken voor jullie steun en tips en de gezelligheid! Nog heeeeel veel succes met de kleintjes Sommigen van jullie staan in me hyves dus zal af en toe wel is een krabbel achterlaten als ik es tijd heb Nou meiden dat was het dan ga mijn lidmaatschap opzeggen... Groetjes van Fl3x en Esmay en Bjorn hier foto van vlak na de bevalling: