Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    ik laat hem zelf komen, meestal is de laatste voeding rond 21.00/21.30. Om 23.00 slaap ik zelf al :) dus het is mij om het even of ik om 23.00 voed en langer doorslaap of vroeger naar bed en om 5.30 voeden en weer doorslapen. Als je haar eem beetje wakker maakt en half slapend voed noemen ze ook wel droomvoeding geloof ik, daar slapen ze lekker op :D

Nu ligt de kleine in de mini monkey bij me, geheel in coma. Over een uurtje zal hij wel willen eten...

weltrusten allemaal

2. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    @ vlademira: die werd mij geloof ik ook aangeraden. Zitten daar losse zakken of cassettes bij?

3. vlademira

vlademira Niet meer actief

daar zitten cassettes in je krijgt er 1 extra bij en die je moet kopen kosten 7,50 p/st

4. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    flex ga je goed ;)! Jammer natuurlijk dat je gaat..

En dametje is hier toch wakker gebleven we gaan dr zo denk ik maar in bad doen...
    en dan lekker in de slaapzak drinken en bedje in hihi
    en dan zien we het wel :)
    Ben ook meer van het op verzoek daarom..
    Komt wel goed he!

Wij hebben hier een kleine luieremmer en nemen deze als die vol is mee naar buiten in de kliko..
    Maar nu stinken ze nog niet zo erg, als ze straks gaat eten en het word erger gaan de poepluiers gelijk naar buiten, en alleen de plas er nog in..

fijne avond dames!
    truste

5. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Reflux? Ik denk het niet, want de afgelopen 4.5 week heeft hij nooit gespuugd. En sinds 4 dagen opeens wel. Maar vandaag weer niet. En ik merk dat het niet na elke voeding gebeurd.

Gaat nutriton samen met bv dan?

6. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    nou dat duimen hielp al was het wat later op de dag yuri sliep eindelijk om 13.30 en werd pas weer wakker voor zijn volgende fles en dit is de hele avond zo dor gegaan nu wacht op zijn laaste fles voor vandaag dat word rond 00.00 uur en dan maar weer hopen op een door slaap nachtje. wie weet.

ik heb een chico buikdrager en yuri zit daar prima in kan er redelijk mee zitten ga er zelf mee op de fiets en brommer mee weg wel uit kijken met het hoofje natuurlijk.
    bukken gaat ook wel al ga ik liever door me knieen. maar komt het eens voor dat ik moet bukken dan hou ik me arm achter de buikdrager just in case.

als luier emmer hebben wij hier gewoon een pendaal emmer staan en als de luiers echt gaan stinken haal ik de goedkoopste pendaal emmerzakken die ik kan vinden en gaat elke poep luier apart in een zak en in de emmer.
    ook bewaren we nu al de dunne tasjes die je vaak op de markt en zo krijg kunne we straks ook als poepluierzak gaan gebruiken.

7. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    hallo,

hier een lekker dagje gehad, naar de speeltuin geweest voor Mert, met vrienden die ook kinderen hebben. Ik heb Helin gewoon in kinderwagen gehad en de fles op de arm gegeven. Ze heeft de hele dag geslapen, daarna zijn we nog naar een soort van braderie geweest met 170 kraampjes en muziek enz enz. Ook toen heeft ze lekker geslapen. Om 2000 uur komen we thuis en we leggen haar in haar box en ze huilt sindsdien.

Hoe kan dit nou? De hele dag tevreden en stil en nu huilen. Snap er geen bal van, maar das bij haar altijd, thuis huilt ze altijd en buitenshuis is ze gewoon echt stil en slaapt ze.

Weet niet meer wie het vroeg maar ik heb een draagzak van Elite en is best fijn, maar ik gebruik hem bijna niet.

@flex: jammer dat je niet meer komt, ik heb ook weinig tijd maar wil wel lekker met iedereen kletsen en meelezen, vind het kei gezellig.

Groetjes,

Krokus

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hier ook weer een ***-dag gehad..

Afgelopen nacht heeft ze 6 uurtjes geslapen, vandaag welgeteld 1 uur!

Ben nu nog bezig om haar in slaap te krijgen..
    Ga morgen naar het CB.

9. sunflower

sunflower Actief lid

3 jul 2007
    338
    0
    0
    Provincie Groningen
    fluffy

JIj hebt het over goedkope pedaalemmerzakken voor de vieze luiers maar je hebt ook speciale luierzakjes, hier kan 1 luier in, zag ze toevallig vanmiddag bij de action liggen dus misschien is dat ook wel wat.

Hier gaat alles goed. Ze is nog steeds erg tevreden, is overdag veel wakker en s'nachts slaapt ze erg goed. we hebben nu al 3 dagen acher elkaar dat ze pas om half 10 wakker wordt, erg lekker.

Alleen heeft ze nog steeds moeite met poepen, het wil er haast niet uit en ze doet er soms wel een uur over, erg zielig en je ziet dat het haar pijn doet. ze poept 1x in de 3/4 dagen, heeft iemand misschien nog tips om het op gang te brengen?

10. sunflower

sunflower Actief lid

3 jul 2007
    338
    0
    0
    Provincie Groningen
    meryem
    Ik hoop dat ze inmiddels in slaap is. Hopelijk gaat het snel een stuk beter bij jullie.

11. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    niet leuk meryem dat ze nu weer weinig slaapt..

Madam is hier gister dus wakker gebleven, dus lekker in de box gelegd tot ze het niet meer leuk vond!
    Toen naar boven en haar in bad gedaan, een inslaapvaltiet gegeven en in bed gelegd..
    en geslapen tot half 2! dus weer een uurtje erbij want de laatste voeding was om half 8.
    Dus tot nu toe komt ze niet later nog voor een voeding maar blijft slapen..
    Toen weer om half 5 en nu mag ze weer om half 8/9 ligt nu beneden in de reiswieg en (nog) niet wakker geworden..

Nou met dit mooie weer gaan wij ook naar de speeltuin! en eventueel naar de blokker kadootje halen, en vanavond even op bezoek bij verjaardag..

fijne dag allemaal!

12. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @mamakaatje en fluffy
    dank je voor jullie antwoord!

@flex jammer dat je ga veel geluk en gezondheid in de toekomst!

13. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Sunflower: Felicia had dat vorige week ook dat ze moeilijk kon poepen, ik heb haar toen wat extra vocht gegeven dmv een theelepeltje water. Je kunt ook wat extra water in de fles doen ( als je fv geeft). Na een dag kon Felicia weer normaal poepen. Succes meid, het is zo zielig als ze niet kunnen poepen he!

Hier zit het ritme er al aardig in, meestal krijgt ze rond 22.30 de laatste fles en slaapt dan door tot 5.30 en vandaag zelfs tot 6.30. En heel soms komt ze om 4.30.

Flex jammer dat je weggaat meid :cry: Ik kom nu ook niet meer zoveel op het forum als voor mn bevalling maar wil hier wel regelmatig blijven kletsen en tips uitwisselen!

Liefs Minnie

14. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Hoi allemaal,
    De flesvoeding van Evy gaat de laatste 2 dagen goed, joepie....
    Ze drinkt ongeveer 15 minuten over een fles van 130 ml met 3/4 schepje nutriton erdoor. Dan krijgt ze het wel door de S speen van de difrax fles gezogen. Halverwege laat ik ze een boertje doen (zittend tegen me aan) en aan het einde weer op deze manier. Ze spuugt dan niet. Vervolgens nog 5 tot 10 minuten tegen me aan en dan leg ik haar weer terug in bed. Overdag is ze dan wat langer wakker en spelen/knuffelen we nog wat tot ze gaat gapen of wegkijkt dan leg ik haar in bed of in de wagen.

"s Avonds blijft nog lastig, standaard vanaf 6 uur is ze wakker en wil ze niet liggen of slapen, maar bij ons zijn. Valt ze half in slaap en wil je haar wegleggen dan wordt ze wakker en huilt ze.
    Maar als we haar dan om een uur of tien de laatste fles geven en haar daarna in bed leggen, dan slaapt madam wel na een kort huiltje....
    Is dit herkenbaar voor jullie?

Ze heeft trouwens wel lekker doorgeslapen vanaf tien tot vannacht drie uur, daarna weer om 7 uur de fles.

Straks ga ik haar lekker in bad doen, de fles geven en dan door naar de huisarts. Ben daar onder controle ivm post. depr.
    Daarna gaan we gelijk door naar een vriendin van mij, ben benieuwd hoe Evy het doet overdag bij een ander thuis.
    Vaak wil ze dan niet slapen en is ze de hele middag wakker en huilt ze sneller.
    Stom he maar daar kan ik me nu al zenuwachtig om maken... komt omdat ik nog niet lekker in mijn vel zit.

15. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Hoi Mamakaatje hier is Felicia ook huilerig s'avonds, dan wil ze ook alleen maar bij me zijn en idd na de laatste fles slaapt ze wel! Raar he?

16. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    mamakaatje
    wanneer is evy geboren?

17. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ik doe mij mannetje altijd savonds in bad
    net voor zn laatste voeding dan slaap hij goed en dan kn ik ook slapen..

18. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Evy is 18 juni geboren en is nu dus 5 weken en 1 dag oud.
    Ow ik zie dat jou mannetje dezelfde dag is geboren Bulldog :)
    Dan is ze dus 1 maand en 6 dagen oud, als je het volgens die berekening zegt.... ;)

19. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Fl3xgirl, jammer dat je niet meer op het forum komt. Veel succes verder met de kleine.

Meryem, Ik heb echt met je te doen. Wat vervelend dat ze niet wilt slapen. Ik hoop dat je wat hulp hebt uit je omgeving, dat scheelt een hoop hoor.

20. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Mijn zoontje is ook op 18 juni geboren. Grappig he? Dat we allemaal op dezelfde dag zaten te puffen..

Deel Deze Pagina