@mineke ik snap dat je je schuldig voelt zou ik ook hebben maar het gebeurt ons allemaal...ze zijn gewoon watervlug en juist als je even niet kijkt peren ze hem... toen ik 3 was moest me vader op mij letten...hij was een hekje aan het verven in de tuin en ik was in de tuin aan het spelen...hij ging even de schuur in om zijn kwast in de terpetine te zetten en was nog geen minuut weg...ik was hem in de tussentijd gepeerd en was helemaal in mijn uppie naar de winkelstaat gelopen (ik hield toen al van shoppen) daarvoor heb ik een een paar keer over moeten steken...gelukkig kwam de buurman me daar tegen en die heeft me weer thuis gebracht...en zo heeft iedereen wel zo'n verhaal denk ik...het is iedereen wel eens gebeurt dat in een klein moment dat je even niet oplet een kind de benen neemt....maar je bent zeker geen slechte moeder! @bianca hier ook geen kaas, ze eet het net als worst van dr boterhammetje af en dan hoeft ze de rest niet meer...hier gewoon smeerkaas of smeerworst maar ook vaak een krentenbol/krentenbroodje of een droog wit bolletje vind ze ook heerlijk...lekker makkelijk trouwens in valkenswaard 2 x een plakje worst bij de slager gehad...heerlijk vond ze het en het plakje worst was ook zo verdwenen noa vanavond nasi gegeten....ze wilde het zoals gewoonlijk ZELLUF doen ik mocht haar echt niet helpen...ze vond het wel lekker...mijn moeder gaf haar een lepeltje en ik zei nog niet doen....en ja hoor de nasi vloog ons om de oren hahahaa noa eet trouwens nu gewoon alles met de pot mee en met kruiden houd ik ook niet zoveel rekening meer mee...knoflook, peper, zout alles eet ze gewoon mee alleen doe ik er niet al te veel doorheen maar wij eten zowiezo al niet al te gekruid.. vandaag zijn we naar de dierentuin in blijdorp geweest...was een supermooie dag en we hebben het heerlijk naar ons zin gehad...noa heeft haar ogen uitgekeken! binnekort zal k hier ff wat foto's spammen @bulldog fijn dat je cyclus zo regelmatig is!
@mineke leif dat je het vraagt ik moet naar een dermateloog die gaan dan naar mn spataders kijken en dan gaat hij weer overleggen met een chirurg en dan gaat ze er iets aan doen. @linda fijn dat jullie het naar jullie zin hebben gehad in de dierentuin! hier ook alles mee eten maar hoe doe je dat als je een x makkelijk wilt??
hier trouwens redelijk goed geslapen dacht gister ik probeer eens om hem eerde rop bed te leggen hij lag er om half 8 in en sliep gelijk en hij heeft tot 7u geslapen en vanachtmaar 2x wakker geweest.... heb gister ook in zn mond kunnen kijken en kies nr 2 komt er aan..
@ Linda: Ja, Blijdorp is leuk he. Nog wel steeds aan het verbouwen en een beetje rommelig, maar toch een hele mooie dierentuin. @ Mineke: O, wat schrikken zeg. Maar je moet je echt geen slechte moeder voelen hoor. Je bent een drukke moeder en je hebt toch echt maar 2 handen en twee ogen, al zou je er wel eens van alles 8 kunnen gebruiken. Snap wel dat je je rot voelt, maar gebeurd is gebeurd, dus kop op... Je bent een goede moeder!
oooh mineke wat zul je geschrokken zijn enm idd kan ons allemaal overkomen maar neemt niet weg dat jeje erg rot voelt.
Dank jullie wel. Hier nog over gehad of de poort nou op slot moet doen maar dat is eigenlijk niet te doen want mijn eigen kinderen en buurtkinderen lopen hier af en aan. Dus moet gewoon als Judith ook buiten loopt buiten blijven. En als ik binnen wat moet pakken dan moet ze maar mee naar binnen. En als ik naar de wc moet dan moet ze ook maar mee. Zo Linda dus toen hield je al van shoppen, dat is helemaal drama want dan kan je je kind echt niet meer vinden. Gelukkig dat je een bekende tegen kwam.
Mijn man is op 2 jarige leeftijd samen met een overbuurjongetje ook kwijt geweest. Hij op zijn traktor en de ander met een loopauto, waren ze naar het park gegaan. Het overbuurjongetje was toen in het water gevallen, gelukkig eruit gevist en samen zijn ze met de ambulance thuisgebracht. Mijn man zat nog op zijn tractor in de ambulance want daar kregen ze hem niet af. Ook gelukkig goed afgelopen.
mogge allemaal! eerst even wat reacties op de onderwerpen, weet niet alle namen meer erbij (nu al weer dement.....) Slapen: Wat kun je uitslapen missen he! Ik heb er ook zo'n zin in.... Mannetje is 's ochtends om 6.30 wakker en slaapt dan 's ochtends nog 1,5 uur en 's middags ook 1,5 als ie thuis is. Op het KDV slaapt ie alleen 's ochtends. Als ie thuis komt is ie helemaal niet te genieten zo moe. Eten gaat gelukkig goed. Kruiden: hier eet ie alles mee behalve echt heet eten en ook niet te veel van die kant-en-klare sauzen die vind ik echt te zout voor hem. Kaas vind ie niet zo lekker. Ik gebruik wel kruidenkaas en verse kaas (philadelphia of zo). Verder ie ie heel gek of fruit. Box: die gebruik ik als speelgoedbak Hij blijft wel staan voor de volgende. Verschonen en tandenpoetsen: gaat nu supergoed na de vakantie opeens. Ik geef hem iets in z'n handen, bijv. tube tandpasta en dan gaat het goed. Bianca: vervelend joh een soort van miskraam. Moet je nou langer wachten voordat je zwanger mag worden of maakt dat niet uit? Mineke: schrikken zeg! Wil echt niet zeggen dat je een slechte moeder bent hoor.... Linda: Blijdorp, grappig, vanmiddag gaan wij daarheen. ff een vieze vraag... Hier heeft de kleine al een paar weken heeeeele vieze luiers. Het loopt er 's ochtends ook vaak uit. Hebben jullie kindjes dat ook nog? Of is het echt vaste poep bij hen? Ik vraag me af of ik ermee naar de dokter moet of niet. Zag wel dat nu de hoektanden op doorkomen staan, mischien daardoor. Het is niet fijn als je zelf zo misselijk bent, sta elke keer bijna te kokhalsen bij het verschonen. Wat we gisteren toch weer hadden! Mannetje was in zijn gezicht gebeten door een kindje op het KDV heeft twee hele blauwe plekken op z'n wang. Mn man had hem opgehaald en hij wist niet goed wat ie ermee aan moest. Zouden jullie hier nog iets mee doen naar het KDV. Het kan gewoon gebeuren natuurlijk maar ben benieuwd of de ouders ook geinformeerd worden dat hun kind dat doet.
Zo blauwe plekken dan is hij wel goed te pakken genomen hoor! Het is heel vervelend hadden ze wel gezien welke kindje het had gedaan. Als het goed is krijg je het wel te horen hoor als je kindje dat gedaan heeft. Ik weet dat mijn zoontje het op de psz een keer geprobeerd had, gelukkig was het niet echt gebeurd. Ik weet wel dat ik me helemaal weg schaamde, gelukkig doen meeste kinderen het een poosje.
Hier wordt ook gewoon met de pot meegegeten en soms nog een potje als we zelf laat eten ofzo.. Maar ik doe alleen iets minder zout, de rest gaat gewoon erin, ik let alleen op met pittige gerechten, wij eten graag pittig en maak ik het iets milder of een potje voor hem! Kinderen zijn vliegensvlug, en er is niks gebeurd gelukkig! Het kan iedereen gebeuren! Hier wordt trouwens ook gewoon kaas gegeten op brood.
@ Ellen: Hier ook nog vaak dunnere luiers hoor. Soms komt het ook bij zn rug eruit. Gelukkig voor hem poept hij 's nachts niet, want dat lijkt me niet lekker zitten voor hem. Meneertje poept hier elke ochtend na of tijdens zn boterhammetje, vaste prik.
@ellen misschien kiezen die doorkomen??hier momenteel gewoon plakaatjes soms blijft het ook aan kontje plakken als ik de luier af doe... hebben jullie het leuk gehad vandaag in blijdorp? hoe vond raul het? ik denk dat ze op het kdv het kindje dat raul gebeten heeft wel toegesproken of een standje heeft gegeven hoor...ik weet niet of ze het met de ouders bespreken, lijkt me als het vaker gebeurt van wel...wel rot zeg... bij noa zag ik vandaag ook een blauwe plek(ze zit trouwens nu onder de blauwe plekken op de beentjes van het kruipen en bulten/rode plekken op haar hoofd want stoot momenteel aan zowat alles haar hoofd)op haar wang. hoe het toch is gekomen? geen idee...maar hoorde wel via de babyfoon dat ze (denk ik) in de bedje tegen de zijkant van het ledikantje knalde...ze werd er niet eens wakker van...maar het klonk behoorlijk hard.. maar het kan van van alles komen..het is hier nl de hele dag vallen en opstaan als wij een keertje makkelijk willen eten dan eet noa dat ook....of ik kook 1 aardappeltje voor d'r een klein blikje groenten of vers (bijvoorbeeld boontje of worteltjes) en 2 knakworstjes ofzo haha toch makkelijk en ook gezond...maar ze eet nu echt bijna ALLES mee.. laatst ook een keertje zelfgemaakte pizza(is toch gezonder) gegeten, heeft ze ook mee gegeten...ik doe wel minder zout enzo op het eten en dan kunnen wij altijd nog zout en peper er zelf op doen maar ik doe er wel een beetje doorheen...volgens mij mogen ze wel een beetje zout al... echt pittig eten wij eigenlijk nooit...we zijn meer van de hollandse pot...of pasta maar dan niet zo pittig... vandaag en morgen ben ik hier niet zo veel ik ben nl druk bezig om een album voor noa te maken via hema-online van alle foto's die we tot nu toe hebben van 0-1 jaar...(ik heb nl behalve van de geboorte en een paar dagen daarna nog niets ingeplakt *schaam*) en aangezien we nu 1500 foto's hebben en ik geen zin om die eerst af te laten drukken om vervolgens in te gaan plakken doen we het zo en dit is een mooi album van het hele eerste jaar in 1 album en anders zit je zo aan de 5 albums en waar moet je dat op een gegeven moment naar een paar jaar laten? dus nu gaan we elk jaar zo'n album laten maken...maar het is wel veel werk pfff..vandaar dat ik er dus niet zoveel zal zijn...maar probeer af en toe ff bij te lezen en te reageren want ja deze site is erg verslavend...als ik een week op vakantie ben geweest begin ik al ontwenningsverschijnselen te krijgen hahah
@ Linda: Hier wel een fanatieke plakker hoor. Ik ben nu helemaal bij tot aan zn verjaardag. Ik doe het wel allemaal op de ouderwetse manier, lekker plakken, maar heb nu al anderhalf album volzitten...
@coco ik ben daar veel te laks in...denk de hele tijd moet het nog doen moet het nog doen en voor je het weet zijn ze 15 maanden dat vind ik wel een nadeel van digitale fotocamera's je laat het te lang op de computer staan voordat je het af laat drukken (ik wel in ieder geval) en voor je het weet heb je een hele lading foto's en is het eigenlijk te veel om in te plakker...maar het album wordt heel mooi in ieder geval en hoef ik me niet meer schuldig te voelen dat ik nog geen fotoalbum heb naja wat ik al zei ik heb 1 album volgeplakt maar daar was ik eigenlijk nog niet eens helemaal mee klaar (had toen geen puf meer om het af te maken)
Ik vind het juist heel leuk om te doen. Maar dat van die digitale camera daar heb je wel gelijk in. Je maakt zo makkelijk foto's, veel meer dan op de opuderwetse manier. En iedereen maakt ook zomaar foto's van je kindje, dus je moet eerst heel je vriendenkring navragen of ze nog foto's van je kleine hebben, en dan alles uitzoeken op de goede volgorde. Ben ik trouwens de eerste hier vanmorgen? Het is weer rustig hier de laatste tijd, sinds dat bwtje de sleutel van haar huisje heeft, haha.... Dusse... bwtje: Schiet eens op met verven en klussen en kom weer lekker kletsen alsjeblieft?! Man is vanochtend opgehaald door collega, dus ik heb vandaag de auto:::: Ikea!! Gisteren heb ik al het één en ander opgeruimd hier in huis, en straks ga ik de box wegruimen en dan komt daar een tafeltje met stoeltjes voor Jayden. Ik ben eigenlijk op zoek naar zoiets, IKEA | Spelen | Kindermeubels | LEKSVIK | Kindertafel maar dan vierkant. Dus een vierkant tafeltje met een extra blad eronder om dingetjes op te bergen. Maar die hebben ze niet bij Ikea. Weet iemand van jullie toevallig of zoiets bestaat? Had het ook al in de lounge gevraagd maar daar reageert niemand dus denk eigenlijk dat het er niet is.
ik heb geen idee coco. maar er zal toch echt wel ergens zoiets bestaan? lijkt me raar als dat niet zo is namelijk! hier de laatste tijd een beetje druk, dus weinig op zp, wel snel bijlezen enzo, maar nog niet echt gereageerd!
@ Sjoon: Nou, ik heb echt al bij verschillende sites gekeken, maar heb het tot nu toe niet gevonden. Zelfs op MP ben ik het niet tegengekomen. Dus het wordt denk ik maar een gewoon tafeltje met stoeltjes.
ik zat idd ook al aan mp te denken, daar kan je meestal wel iets vinden, of een merk of naam of iets dergelijks. maar niet dus.... hmmm...raar
@ Linda: blijdorp vond ie erg leuk. Alle dieren heten 'Bèèh' sinds dat ie op vakantie elke dag naar de geitjes ging, ha ha. Na drie uurtjes lag ie wel helemaal uitgevloerd in de kinderwagen... Ik ga volgend jaar een jaarabo kopen, dan kunnen we vaker even gaan kijken. Vanochtend nog ff op het KDV gevraagd wat ze hebben gedaan met dat bijtend kindje. Het enige wat ze kunnen doen is straffen en de ouders inlichten. Voorkomen kunnen ze het niet, het gebeurd zo snel. Het kan nog wel vaker gebeuren ook zeiden ze. Coco: ik heb hele leuke stoeltjes bij de Ikea gekocht pas maar die verkopen ze niet meer. Rood, geel en oranje met een poes en een hond in de rugleuning. Ik ga daar een gewoon laag tafeltje bij kopen, de 'Lack' of zo. Ik ken geen tafeltjes met een extra blad onder. Wel met lades. Je kunt ook zelf een blad eronder maken. Of van een hoge tafel de poten verlagen of zo. Veel plezier!
Coco: Ik heb gezocht op kindertafeltjes met opbergruimte kwam ik deze een paar keer tegen, erg leuk maar wel 70 euro overal. http://www.2dehands.nl/kindertafel-stoeltje-van-i-m-toy-57692801.html?baby_speelgoed=41&p=nl-7