Juni 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Champy, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    allemaal bedankt voor jullie knuffels;)!

@flex hahah lijkt me ook een komisch gezicht!

noa gaat nu slapen...ik heb niet het idee dat ze misschien een hersenschudding heeft ofzo dus laat haar gewoon slapen tot ze wakker wordt...

ga nu ff de troonrede kijken...zal wel niet erg best zijn maar ben wel benieuwd wat bea je melden heeft...

2. Delfino

Delfino Niet meer actief

esmay ligt op bed de hond ligt ook te slapen en ik ben op de bank geplofd en kom er nie meer uit poeh wat een ochtend!

3. Delfino

Delfino Niet meer actief

hier een fotootje

4. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

wat een poepie flex!

5. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ bulldog: Ach wat lief zeg, van dat samen vallen en dan die knuffel.
    En hier ook bewust mama. Op zaterdag mag ik altijd tot 9 uur op bed blijven liggen omdat ik pas vrijdagnacht laat thuis ben. En dan zegt mijn man om 9 uur "We gaan mama halen". En dan op de overloop hoor ik hem altijd al roepen: Mama, mama, mama... zo lief.

@ Wilma: Leuk zeg, je pup... Echt een schatje.

Ik had hier net even een actief moment. Jayden was naar bed, dus ik even snel de honden uitgelaten en heb daarna beneden alle ramen gezeemd en beetje opgeruimd. Wilde ik net de keuken gaan soppen, werd hij alweer wakker, nog geen uurtje geslapen. Dus die keuken doe ik een andere keer wel.

6. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @flex wat een poepie...
    hier kan hij niet zonder de hond hij is er helemaal gek van!
    de hond iets minder maarja...

@coco leuk is dat he? doet hij dat allang of sinds kort?
    hier ook een mannetje dat nog geen uur geslapen heb.
    gaat hij bij jou vanmiddag nog naar bed of vanavond pas?

7. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @linda ff overheen gelezen..
    hier gaat hij savonds om half 9 naar bed en smiddags wisselt het nog weleens meestal 1 tot 2 uur slapen...

8. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ bulldog: Hij zegt al een tijdje mama, maar pas sinds kort weet hij dat ik dat ben, hihi.
    Over het slapen: nee, hij slaapt nog maar één keer per dag. Soms 2 uurtjes, maar de laatste tijd is hij steeds meer aan het afbouwen. Vorige week hadden we een dag dat hij maar 20 minuutjes geslapen had over de hele dag... en daarna gewoon alsnog een drama-nacht!
    Onze mannetjes kunnen elkaar wel de hand schudden wat slapen betreft.

9. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ja ze kunnen elkaar de hand geven ja haha..
    ik snap dat echt niet bij die mannetjes dat ze dan maar zo kort slapen en dan snachts lopen te spoken...
    hij is meestal rond 17u zo moe maar wil hem niet op bed leggen want dan slaapt hij om half 9 niet.

hier heet hij van die kringen onder zn ogen van de vermoeidheid dan denk ik ga dan gewoon slapen maarja...

10. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    En dan zeggen ze dat vrouwen eigenwijs zijn. ;)

11. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ja idd nou die kleine mannetjes kunnen er ook wat van haha..

miss hoort het wel bij de 15 maanden sprong oifzo
    hopelijk gaat het een x over...

ik ga afsluiten en dan koken
    eten lekker hutspot is het wel weer voor...
    fijne avond allemaal...

12. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    15 maanden sprong? 15-maanden-lang-sprong, hihi. Want het is nooit een goede slaper geweest.

Eet smakelijk. Wij hebben een prakkie zuurkool van schoonmams. Jummie... Ben benieuwd of Jayden het ook lust.

13. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hie ris het ook nooit echt goed geweest met uitzondering van een paar weken...
    ook lekker zuurkool jammie...

14. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @bulldog...trekt hij het tot half 9 dan? hier stort ze om half 8 echt in...gister laat gegeten waardoor ze ook pas om 8 uur op bed lag...kon gewoon merken dat dat echt te laat voor dr was...ze was gewoon TE moe om te slapen...

hier heeft ze vanmorgen 2 uur liggen pitten (voor de val) en 2,5 uur vanmiddag (na de val) ik merk niets aan dr van de val ze zit de oren van me kop te kletsen en ze is lekker gezellig...

@flex wat een scheetje zeg!!!

15. Delfino

Delfino Niet meer actief

poeh poeh tis me wat zeg! ben totaal uitgeblust

de hond is aan de diaree en schijt maar aan 1 stuk door het oude bassje ga hem 4x per dag vlees:$ echt niet goed!

mara goed hier krijgt ie alleen brokken hoop dat dat gauw over is

esmay raakt nu helemaal in paniek asl ze gelikt wordt dus heledag huile geblaze hier;) geen id hoe ik hier mee om moet gaan

16. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Linda: Zo wat vervelend zeg dat ze gevallen is, ze zijn zo snel kan iedereen overkomen. Fijn dat ze er niks aan over heeft gehouden.:)

Flex: Wat een schattig hondje zeg. Vervelend zeg aan de diarree, jij hoeft je niet te vervelen.;) Ik denk dat Esmay snel genoeg er aan gewend zal zijn hoor en anders zet je het hondje even in de tuin dat ze bij kan komen of ben ik nou barbaars heb nul komma nul verstand van hondjes.:(

Coco en Bulldog. IK hoop zo dat dit een betere nacht voor jullie word.

17. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @linda ja dat houd hij wel vol maar hij is dan echt moe hoor
    ga nu proberen om hem weer eerder op bed te leggen he ts nu ook wat vroeger donker
    gister lag hij er om 8uur in...

@coco hoe is je nacht gegaan????
    hier redelijk ben er maar 1x uitgehoeven...

18. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Linda: is alles weer goed met je meissie?

Wilma: knap hoor, een pup, een dreumes en zwanger... Ik zou er doodmoe van worden... Ga je ook op cursus met de pup?

Coco & Bulldog: vervelend dat gespook snachts. Ik had het gisteren ook, kan er zelf heel slecht tegen. Vannacht gelukkig weer heerlijk geslapen. Ik kreeg laatst een artikel over slapen, misschien hebben jullie hier wat aan.... Hier slaapt op het KDV 1 keer na de boterham. Thuis nog twee keer. Elke avond gaat ie op 7 uur naar bed, dat redt ie soms met moeite. 's ochtends rond 7 uur weer wakker...

Slaaptraining voor lastige peuters

TRANEN ROND BEDTIJD
    Een van de vervelendste dingen als ouder is wanneer je opeens weer te maken krijgt met gebroken nachten. Om veel verschillende redenen hebben erg jonge kinderen periodes waarin ze opeens weer 's nachts wakker worden, weigeren op de normale tijd naar bed te gaan, of 's ochtends erg vroeg wakker worden. De onverwachte gebroken nachten zijn niet altijd makkelijk te verklaren, maar hier zijn wat tips om moeders en vaders de nacht door te helpen:
    - Ten eerste, wees de eerste drie jaar bedacht op veranderingen in het slaappatroon van je kindje. Als je hierop bent voorbereid, kun je er beter mee omgaan wanneer het daadwerkelijk gebeurt!
    - Kijk naar het gedrag van je kind in het algemeen om te zien of de gebroken nachten te verklaren zijn zit hij in een bijzonder aanhankelijke periode? Is zijn dagelijkse routine veranderd? Heeft hij te maken met een groeispurt of komen er misschien weer tandjes door? Als je een mogelijke verklaring vindt, maak je je wat minder ongerust en kun je misschien een oplossing voor het probleem vinden.
    - Houd zo veel mogelijk vast aan de normale slaaproutine. Als je één of twee weken lang elke nacht een paar keer op moet, kun je beter streng zijn en blijven vasthouden aan de normale regels, in plaats van toe te geven en hem 's avonds langer te laten opblijven of zelfs bij jou in bed te laten slapen.
    - Ren niet elke keer meteen naar je kindje toe wanneer hij 's nachts wakker wordt. Zo lang hij niet ziek is, kun je hem gerust eventjes laten huilen om hem de kans te geven zelf weer in slaap te vallen. En als je echt naar hem toe moet, doe het licht dan niet aan en betuttel hem niet te veel. Leg hem gewoon weer neer, vertel hem vriendelijk maar beslist dat er niets aan de hand is, wens hem welterusten en loop de kamer uit zonder je om te draaien of te aarzelen. Als hij je blik opvangt wanneer je weggaat, of merkt dat je aarzelt, maakt hij van de gelegenheid gebruik om je weer aan zijn bed te krijgen. Als hij enkele minuten nadat je weg bent gegaan, nog steeds ligt te huilen, geef je hem zo lang als je zelf kunt verdragen voordat je weer naar hem teruggaat. Herhaal dit zo vaak als nodig is en zorg dat je steeds wat langer wacht voordat je naar hem teruggaat wacht eerst ten minste 5 minuten, daarna 10, dan 20 en dan 35. Ga zo door totdat hij in slaap
    valt. Meestal zijn een paar nachten van dit soort slaaptraining voldoende om de meeste babys te leren dat s nachts huilen de moeite gewoon niet waard is! Onthoud dat jouw reactie op de slaapproblemen nu veel impact kan hebben op het slaapgedrag van je kind in de komende twee jaar. Het is het dus beslist waard om je kind al op jonge leeftijd te leren zelf door de nacht te komen. Als hij leert dat jij niet elke keer naar hem toe komt rennen wanneer hij huilt, heeft het hele gezin daar op de lange termijn profijt van, ook al betekent dit dat je een aantal erg onrustige nachten moet doormaken om hem zo ver te krijgen

19. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    goeiemorgen allemaal! ja met noa gaat alles goed ze...ze heeft geen last gehad van de val...gelukkig...alleen maandagavond en ook gisteravond weer is ze zo'n drama met naar bed gaan...normaal legde ik haar op bed gaf dr een kus en liep weg en je hoorde haar niet meer...nu als ik haar op bed leg begint ze al te brullen en staat gelijk op op het moment dat ik wegloop...ze strekt dan dr armpjes uit dat ze opgetilt wil worden...ik heb al geprobeerd haar gewoon te laten huilen maar ze raakt zo overstuurd, ze loopt helemaal rood aan maar is ook hardstikke moe...als je haar oppakt is het goed...gister heeft jeroen haar in zijn armen gehouden/in slaap gewiegd, binnen 1 minuut sliep ze, toen is ze gelukkig lekker gaan slapen, maar weet niet zo goed wat ik ermee aan moet...aan de ene kant denk ik als ik haar eruit haal dan is het straks iedere avond bal, aan de andere kant denk ik misschien komt het nog doordat ze haar ritme weer te pakken moet krijgen door dat we op vakantie zijn geweest...overdag slapen is trouwens geen probleem...
    maar als ze zo overstuur is dan gaat ze toch niet slapen doordat ze zo overstuur is..en iedere keer dat ik haar neerleg en weer wegloop raakt ze nog meer overstuur waardoor ik haar er uiteindelijk uithaal en even bij me laat...

20. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @ellen bednakt voor het artikel
    ga hem vanavond even grondig doorlezen...

@linda lastig is dat maar je moet wel volhouden en gewoon elke x weg leggen en zeggen nee noa het is nu tijd om te slapen weg gaan 10 min laten huilen weer terug gaan en weer zeggen nee noa tis nu tijd om te slapen en dan een aai over der bol en weg gaan.

in het begin dacht ik van nou dat gaat de hele avond duren toen ik het deed bij mn zoontje maar ik hoefde maar 1x naar binnen en binnen een paar dagen viel hij weer uit zijn eigen in slaap.

zo nu ga ik weg want ik moet weer werken ...

fijn dag allemaall........

Deel Deze Pagina