In de maxi cosi slaap ze als een roos, want dan kan ze geen kant op. In de wandel wagen slaapt ze ook wel maar elke keer maar hele kleine slaapjes. Heel onrustig. Heb net met haar gewandeld maar zodra we stil staan is ze weer wakker.
Dames, Wil jullie een fijne dag toewensen. Ik ga vlug weer verder met het huishouden. Kan ik nog heerlijk van de zon genieten. Groetjes vanuit Dordrecht
Hallo meiden, Ben even een poosje niet meer geweest. Heb het zo druk en manlief heeft ook vakantie, dus we gaan er lekker veel op uit. Gister voor nacontrole naar de gyn geweest en alles was goed. Ik mag ook weer beginnen met sporten. Ben vandaag meteen gegaan, hihi. Maar moet zeggen dat het niet echt meeviel. Nu nog wat rommelen in huis en dan straks lekker buiten zitten met een boek of zo. Jullie nog plannen?
OOk onze dochter is s'avonds wakker, ik probeer haar na de fles van 8 uur op bed te doen, maar ze huilt dan zo erg dat we haar na een poos er maar weer uit halen, dit huilen kan ze vol houden tot aan de laatste fles en dan gaat ze zonder een kik te geven in een keer slapen. bwtje: heel veel plezier op de camping en lekker smullen van de bbq willeke: wat vervelend zeg, sneu he als ze er zo lang over doen, die van ons kan er ook uren mee bezig zijn een poepbroek te maken. Straks maar even samen wat slaap inhalen? Maken jullie kleintjes ook al wat geluidjes? Erg leuk om te horen
kyansa : fijn dat alles goed was en dat je nu weer lekker mag sporten. Ik ben vorige week geweest en mag inderdaad ook weer alles doen, alleen doordat ik trombose heb mag ik nog niet sporten, over 2 weken naar de internist en dan zal ik horen of ik weer mag sporten, heb er wel heel erg zin in. Vandaag lekker een luie dag, even wat in het huishouden doen en als het droog blijft even wat boodschapjes doen en een lekker stuk wandelen. Alleen is het hier erg bewolkt dus weet niet of de zon nog wel komt. En anders ook met een boek op de bank heerlijk! Jij ook lees ze!
Je bedoelt wipstoeltje op de bank? Ja ik zou het echt proberen. Bij ons was dat echt de oplossing. Sinds wij dat doen is hij echt een engel. En hij blijft ons maar aanstaren en om zich heen kijken. En als hij een beetje kreunerig gaat doen, dan wip ik hem even een paar min. en dan is hij weer stil.
Heb je een wiegje? Zo ja.. dan zou ik die overdag in de woonkamer zetten. Ik leg hem nooit in de box. Of in zijn wieg als hij slaapt of in zijn wipstoeltje als hij wakker is zodat hij met ons mee kan kijken. Hier bij ons wil hij ook niet in de kinderwagenbak liggen. Hij voelt zich benauwd heb ik het gevoel. Zijn wiegje ligt zeker een stuk comfortabeler.
Ik ga ook zo lekker op het terras of in de tuin een boek lezen. Heerlijk. Ik moet vandaag naar de apotheek om de pil op te halen, dus wij gaan zo ook even wandelen. Dames die volledige bv geven. Zijn jullie al met de pil begonnen?
vandaag wordt denk ik een slaapdag Vanochtend om 6 uur wakker en toen om 10 uur. Manlief had geen zin om vroeg te gaan werken dus hebben we allemaal lekker uitgeslapen en zijn we maar laat op gang gekomen. Vandaag voor het eerst de kleine korte mouwen aan gedaan (met een pakje zonder mouwen eronder). Na het bad vielen z'n ogen dicht. Heb hem wakker in bed gelegd en hij was zo weg... Terwijl gisteren was ie de hele ochtend wakker, geluidjes aan het maken en lachen. Lachen jullie kleintjes ook al, het is zo'n leuk gezicht. Ook sinds gisteren tranen gezien. Dat is wel zielig gezicht, van die sporen over z'n gezicht als ie gehuild heeft Vanmiddag komt een vriendin met de kleine ff wat leuks doen met het mooie weer. fijne dag allemaal
@firstbaby: hier nog geen pil maar condooms, kijken hoe lang dat bevalt. Heb het liefst zo min mogelijk 'rotzooi' in mijn lichaam vanwege de BV. Ik geef de kleine ook geen water maar extra aanleggen. Gisteren wilde hij ook vaker drinken met de warmte.
Daantje, hihi hoe krijgt ze het voor elkaar... Sterk dametje dan! Bwtje, fijne dag op de camping. Het is echt superweer daarvoor. Ilona, Ik geef geen extra water. Senna komt nu eigenlijk ook niet vaker om te drinken. Binnen is het hier ook nog wel redelijk koel. Willeke, vervelend hè die nachten dat je kleine en jij zoveel wakker zijn. Hopelijk blijft het bij deze ene nacht. Kyansa, welke sport doe je? Ik wil ook wel weer gaan tennissen. Alleen de 1e stap weer zetten om het ook echt te gaan doen... Sowieso doe ik eigenlijk nog niet zoveel. Wel in en om huis, maar ik heb het nog niet zo druk met sociale/leuke afspraken. Er zijn wel veel mensen hier geweest trouwens de laatste weken. Dus beetje op mezelf vind ik ook wel lekker. Senna heeft trouwens navelbreuk. Was gister bij CB en vond al dat d'r naveltje zo ver naar voren stond. Schijnt niet erg te zijn, moet wel ergens komend jaar wegtrekken. Zijn er nog meer baby'tjes met navelbreuk bij jullie? Ze was weer 190 gram aangekomen, ze zit nu op 3440 gram. Het gemiddelde geboortegewicht zo ongeveer, alleen is Senna al 6 weken. Maar verder doet ze het erg goed. Firstbaby, nee hier geen pil. Ben het ook niet van plan. Oja, ben ook bang dat ik een beginnende borstontsteking heb; erg pijnlijke linkerborst sinds gisteren. Ook snel een harde plek erin. Kijk het nog even aan, maar fijn is het niet. Ik ga nu ook van het mooie weer genieten. Fijne dag!
Zonneschijn: hoeveel woog Senna bij haar geboorte? Daniel woog 2400 gram bij de geboorte en hij was afgelopen woensdag met 5 weken precies 3570! Hij was 270 aangekomen in een week.
xxxx1974 en Zonneschijn: Ik wil liever ook geen pil slikken, maar ik wil het zekere voor het onzekere nemen. Wij gaan ook de condoom gebruiken. De huisarts vertelde gister dat volledige bv plus condoom geen zwangerschap uitsluit. Dus daarom ben ik van plan ook nog eens de cerazate te gaan slikken. Ja, ik kan het echt niet aan nog een keer zwanger te worden. Dus wij hebben besloten het zo te doen. Zo weten we zeker dat we niet zwanger worden. Ik vind het al zwaar met 1 kindje. Ons leven staat al op zijn kop haha. We vinden het goed zo. Wij hebben het nog nooit met condoom gedaan, dus ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. Wij zijn ook nog niet echt sexueel actief geweest. Wel gewoon intiem op andere manieren, maar nog niet helemaal. Ik ben daar nog niet klaar voor. Komt wel..
Hoi, Ik heb vanmorgen het cb gebeld ivm het drinken. Dat extra flesje mocht ik dus niet geven, dan krijgt ze ruim 900 nl binnen en dat is echt teveel voor haar. Ze is nl 5 en een 1/2 week oud en weegt net 4 kilo. Zij adviseerde om of tussendoor 20 ml water extra te geven met dit warme weer, of 20 ml extra water met de flesvoeding te geven. Maar ook niet meer dan 6 x per dag dat beetje extra water. Ik heb nu 2 x een uur voor de voeding extra water gegeven, ze drinkt dit wel op, maar heeft nog steeds zo,n honger daarna. Ze brult alles echt bij elkaar. Speentje pakt ze ook (nog) niet goed. Nu na flink wiegen en proberen is ze 2 tellen stil, ow nu niet meer. .... We blijven proberen, nog een half uurtje en dan mag ze weer. Evy baker ik ook in, in een puckababy slaapzakje. Eerst deed ik het alleen voor de nacht maar overdag slaapt ze in de wagen ook niet door haar armen... Nu stop ik ze in de wagen ook in het slaapzakje. Vandaag in haar luier, slaapzak erover en een lakentje strak erover....
Firstbaby, Senna woog 2770 gram bij geboorte. de laatste 2 maanden zwangerschap waren vooral veel stress dat ze veeel te klein zou zijn; ctg's, ziekenhuisopname en rust enzo. Daarom ook ingeleid, net als jij toch, ook ingeleid? Denk dat Senna altijd wel aan de kleine kant blijft. Het duurde bijna 3 weken voor ze op geboortegewicht zat. We zijn door iui zwanger geworden, dus denk niet dat de kans groot is dat ik snel weer zwanger ben. Een 2e kindje is ook wel heel welkom (maar liever niet nu hoor...). Belde net telefonisch spreekuur van de huisarts en die schrijft nu zomaar meteen antibioticum voor tegen borstontsteking . Ik wilde eignelijk vooral advies, ook omdat het bijna weekend is. Maar dus meteen aan de medicijnen... Ik blijf wel kwakkelen zo met die BV hoor... zucht.
Hmm... geef wel BV maar ik wil niet aan de pil dus of je nu aan de pil kan weet ik dus niet. hahaha je heb dus niks aan mijn antwoord. gr Willeke
ik dacht dat de pil niet zou mogen in combinatie met bv? vanmorgen bij het cb geweest, ons manneke groeit goed, bijna 5400 gram. is 1400 gram aangekomen in 5 weken. ik mag nu ook de ochtend en avond voeding 180cc geven, en de andere overdag gewoon 150 cc. ben benieuwd! 22 augustus weer terug voor zijn prikjes ook. hij heeft wel een heel erge voorkeurshouding, dus ik moest dat nog 2 weken aankijken, en de tips volgen (deed ik eigenlijk ook al) en anders hup naar de fysio toe.
He meiden! Frits doet het ook goed nu, alleen de laatste dagen drinkt die zijn fles niet helemaal meer leeg, soms wel, soms niet. Hij krijgt 5 x 150 ml en hij is niet hangerig ofzo, in tegen deel, dus ik neem aan dat die iets minder trek heeft door het weer... Hij ligt nu heerlijk in zijn romper in de box, daar ligt die nu lekkerder dan in zijn ledikant op zijn kamer, daar is het best benauwd... Kan ik het raam even open gooien , is het vanavond misschien iets minder.... Ze geven gelooflijk ik ook onweer op enzo, dan moeten ze weer dicht oh dat wordt klam! We zien het wel... Fijne dag verder!
Klopt, ik ben ook ingeleid omdat Daniel niet goed groeide. Hij groeide wel maar weinig en ja ik was een veel te druk persoon en kon nooit eens een dagje rusten. Hmmm ja dan is de kans dat je zwanger wordt idd niet zo groot. Ja ik neem het zekere voor het onzekere en doe gelijk aan alle anti conceptie. De pil gaat wel samen met bv, maar dan de Cerazate. Deze pil staat bekend dat zijn werking minder is als je hem niet dagelijks op dezelfde tijdstip inneemt. Dus op die pil alleen durf ik niet te bouwen. Op de condoom alleen ook niet. Dus wij gaan voor beide haha. Plus ik geef nog steeds volledige bv. Dus ja.. ik denk dat dat wel voldoen is he? Haha