Juni 2008 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Champy, Jun 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

ook ik ben er nog.... :D anders krijg ik van iedereen weer te horen dat jullie me al tijd niet hadden gezien....

Hier gaat het keigoed. We dachten dat Suzanne wel ziek zou worden van de prikjes. Maar het viel (tot nu toe) eigenlijk best wel mee. *klopt tafel af* ze kan nog tot en met zondag ziek worden.
    Morgen is mijn NOD. Alhoewel mijn banner toch iets anders zegt. Heb ietsjes later mijn ei gehad. Toch goed geklutst in onze vakantie. Ik heb tot nu toe helemaal geen klachten. Ik mag van vriendjelief pas zaterdag testen. Omdat ik meestal 28 of 29 dagen cyclus heb.

nou... ik ga nog 40 min. werken en dan ben ik weer een dag vrij. vanavond ouderavond op het kdv. Ze gaan de groepen veranderen. Suzanne zit nu in de verticale groep en gaat per 1 november over op een baby-dreumes groep. Ze zijn samen gegaan met een ander kdv en die wil dit hebben. Ze hebben dit zomaar doorgevoerd, eigenlijk zonder overleg van de oudercommissie en de ouders. Nu is er dus een ingelastte ouderavond. Nou.... we zijn benieuwd. De bayb-dreumes groep is van 0-2 jaar en dan hebben we nog een peutergroep van 2-4 jaar. Straks zijn al haar vriendinnetjes weg. En ach.... we zien 't allemaal wel.

2. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Bianca: Zal wel even wennen zijn op een nieuwe groep, ze hebben nou een leeftijd dat ze alles door hebben. Maar kinderen zijn gauw gewend hoor, meestal hebben we er zelf meer last van.;)

3. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Bianca: Jammer dat ze zo zonder overleg de groepen gaan veranderen. Maar inderdaad, zoals Mineke zei, ze is zo weer gewend hoor. In welke leefgtijdsgroep zat ze nu dan?
    En heb je al ongie-/testnieuws of ga je echt tot zaterdag wachten?

Gisteren was hier een vriendin met 2-jarig peutermeisje op visite. Die 2 zijn echt vriendjes. Ze kunnen al zo lief samen spelen (en rommel maken). Dat is het enige regelmatige contact dat Jayden heeft met een leeftijdsgenootje. Dus als het daarom gaat, vind ik het wel jammer dat hij niet naar een kdv gaat. Maarja, dat is onze eigen keuze geweest.
    We willen hem wel naar een PSZ laten gaan. Dat mag toch als hij 2,5 jaar is? Hebben jullie je kindjes daar al voor opgegeven?

4. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0

Ik wil ze wel naar de PSZ gaan doen maar ook pas met 2,5 jaar. Mijn zoontje ging met bijna 3 jaar omdat ik te laat was met opgeven. Je moet even in de buurt informeren hoe lang de wachtlijst. Bij de ene is er geen wachtlijst en bij de ander van bijv. een jaar. Mijn oudste dochter ging ik 2 weken voordat ze 2 werd opgeven we waren toen verhuisd. En daar kon ze gelijk met 2 jaar komen, ik gezegd dat ik het liever met 2,5 jaar had. Ik werd eigenlijk om gepraat dat het een hele jonge groep is en dat ik het gewoon over twee weken moest komen proberen en dat ik altijd weer kon stoppen. De eerste keer mocht ik er bij zijn dat ging prima, de tweede keer was het brullen en wat schepte mijn verbazing toen ik na 2 uur terug kwam huilde ze nog steeds.:$ Ik boos want ze zouden me bellen als ze bleef huilen dus ik gezegd dat ze er gelijk weer af ging. Maar mijn man vond dat ik het nog 1 keer moest proberen en daarna heeft ze nooit meer gehuild en heeft ze het reuze naar haar zin gehad. Vandaar dat ik het liever met 2 en half heb kan je het beter uitleggen. Ik ga wel naar een andere psz nou denk ik, moet er niet aandenken dat dat weer gebeurd.

5. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Hallo allemaal,

Hoe gaat het met iedereen? Ben hier alweer een tijdje niet geweest.
    Ik ben weer 32 uur aan het werk, want mijn man kon een dagje extra thuis werken. Met Danny gaat het super...heel vrolijk en vooral ondeugend. Begint nu goed te snappen wat nee is en mag niet.. dus hij rent al weg voordat ik nee kan zeggen.

Zonneschijn/flex: Het is bijna zover... spannend.

BWTJE: Je krijgt een jongentje als ik het goed lees? Leuk hoor na twee meiden..

Dames die bezig zijn met zwanger worden... ik hoop dat het snel raak is. Voor mij hoeft het nog lang niet!! haha:p

6. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Mineke: Ja, ik ga dan denk ik binnenkort eens informeren. Er zitten er hier 2 in de buurt geloof ik.
    Zielig hoor, dat ze je meisje toen 2 uur lang hebben laten huilen. Zou daar ook niet zo snel weer heen gaan, ze hebben toch een beetje je vertrouwen gebroken lijkt me.

@ Firstbaby: Fijn dat alles goed gaat bij jullie thuis. Hier eentje die nog niet snapt wat 'Nee' betekent. Of het wel weet maar er een spelletje van maakt. Want als hij naar de hondenbakken loopt en ik zeg 'nee' dan begint hij te grijnzen en doet alsnog erin voelen... Ondeugd.

7. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    #11907 Firstbaby, Oct 1, 2009
    Last edited: Oct 1, 2009
    Coco: Dank je. Zo, die van jou is behoorlijk stout ja haha. Die van mij begrijpt het steeds meer. Maar soms haalt hij dus ook zulke streken uit. En het grappige is dat hij meestal naar de andere ouder toerent. Dus als ik zeg nee.. en hij doet het toch rent hij naar papa toe!

Zijn jullie al begonnen met het straffen van jullie kindjes? Zo ja.. zetten jullie ze op een trap of wat anders? Ik heb geen trap, maar bij mijn ouders is Danny afgelopen week in zijn eentje naar boven gegaan. We misten hem en toen bleek hij zijn papa achterna te zijn gegaan zonder dat we dat in de gaten hadden. Ik was wel geschrokken.. hij had zo kunnen vallen.

Ik heb zo een klein rond tapijtje van volgens mij 80 cm bij 80 cm en die heb ik in een hoek in de woonkamer gelegd paar weken terug. We hebben hem er inmiddels een aantal keer op gezet als hij erg stout is geweest. De eerste paar keer bleef hij absoluut niet zitten en nu wel..Ik moet er wel erg boos bij blijven kijken, want anders gaat hij grijzen en wil hij er vanaf. Denken jullie dat het effectief is om nu al te straffen? Ik heb soms het gevoel dat het helpt en soms niet..

8. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

wij zetten chiel wel eens een minuutje op de gang als hij blijft dreinen en drammen, als we hem er weer af halen, dan heeft hij het volgens mij wel door, en dan geeft hij een dikke knuffel.
    ik denk dat het wel effectief is, maar natuurlijk echt alleen als jij vind dat hij te ver is gegaan.

9. Delfino

Delfino Niet meer actief

hier gaat esmay ook op de gang tot ze stil is werkt erg goed

en traplopen kan ze ook als de beste! dus dat is oppassen geblazen

10. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Hier ook een ondeugend meisje, ze kan het niet laten om momenteel overal op de klimmen. Vandaag is ze hard gevallen van een stoel met haar hoofd op de rand van het computerbureau. Een heel dik blauw oog ook en een klein sneetje. En wat denk je dat mevrouw 5 minuten later doet, klimt weer op die stoel. Nou toen heb ik ze voor straf in de box gezet.;)

11. Blondie

Blondie Fanatiek lid

Sep 22, 2006
    2,138
    11
    38
    even een teken van leven...

hier gaat alles goed.

heb even een gedeelte teruggelzen maar niet alles...

bwtje wat leuk een jongen erbij!
    Had je het verwacht?

Zonneschijn mag al bevallen..whha wat komt het dichtbij.

Succes alle klussers. Leuk te zien dat er steeds meer meiden de kriebels krijgen...
    Bianca nu heel spannend voor jou dus! ik duim!

Mineke gecondoleerd!

Liefs, Paula

12. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Sjoon, ik straf alleen als hij erg stout is geweest. Dus niet de kleine stoute normale dingen. Ik vind het soms ook wel effectief

Flex: ik vind de gang zo groot en hij gaat dan rondlopen, ik vind dat voor hem geen moment van bezinking. Ik heb het gevoel als hij op zijn ronde tapijtje moetin een hoek.. dat ik hem echt straf omdat hij daar moet blijven zitten. Ik zal aan de gang denken, mocht het tapijtje over een tijdje niet meer werken haha

Mineke: Wat erg dat ze is gevallen. Ik zou enorm zijn geschrokken.
    Stoute meid he hahaha en dan gewoon weer terug naar die stoel!

13. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Firstbaby: Ik schrok ook enorm riep van keihard Ohhhh nee. Loop nou heel de dag achter haar aan weer van de schrik, kind zie er niet meer uit ze denken minstens dat ik geslagen heb.:D

14. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @firtsbaby en blondie leuk dat jullie er weer zijn gaat alles goed?

@blondie voor jou schiet het ook al op zeg! voel je je verder goed? is het al zwaar aan het worden?

gister ook met noa bij een vriendinnetje van de zwangerschapsgym op visite geweest...was heel leuk ze moest eerst even de kat uit de boom kijken maar daarna gingen ze heel lief spelen....hahah ik moest wel lachen...noa werkt binnen 1 minuut een doosje rosijntjes weg en begint daarna gewoon aan die van het vriendinnetje hahah..

hebben jullie dat ook dat ze nu als je ergens bent wat een beetje vreemd is zo aan je been gaan zitten hangen? ze wordt nu toch wel echt eenkennig...

15. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

helaas vandaag ongesteld gewordne.... op naar de volgende ronde

heb weer tranen met tuiten gehuild (en ik zit dan nog op m'n werk)
    wat houd je lichaam toch voor de gek.... maar goed... weer een rede om een lekkere fles wijn open te trekken vanavond.... maar ik baal wel.

16. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,656
    0
    0
    Eindhoven
    Bianca, balen zeg..!! kan me precies voorstellen hoe je je voelt. Dan maar lekker aan de wijn vanavond (of ben je al begonnen tijdens de lunch...?).

17. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Vandaag hebben ze bij Danny zijn neusamandel verwijderd en zijn trommelvliezen zijn doorgeprikt. Vond het zo zielig toen hij onder narcose moest. Hij zat bij mij op schoot..keek angstig naar al die artsen met mutsen in de ok. Hij probeerde mama's muts af te trekken, want hij wilde niet dat ik een muts op had. Toen hij door de narcose sliep moest ik buiten even wachten tot na de ingreep. Hierna mocht ik in de uitslaapkamer op Danny wachten. Het was gewoon hartverscheurend dames.. ik had ook tranen in mijn ogen. Hij krijste het uit van de pijn toen hij wakker werd. Er kwam allemaal bloed uit zijn neusje.. zijn oortjes waren doorweekt. Er kwam allemaal vocht vrij. We zijn sinds 11 uur thuis. Hij heeft net drie uur zitten huilen en ligt net eindelijk te slapen...pfff mama is kapot!

Mineke: Ja, het zou me niets verbazen hoor als mensen gaan denken dat ze is geslagen. Mijn nichtje had het ook een keer. En toen vroeg de buurvrouw van mijn zus... heb je je dochter geslagen? Mijn zus was woedend haha

Linda: Dank je, met ons gaat het goed. En met jullie?

Zonneschijn hoe is het met je zwangerschap en met Senna?

Bianca: wat jammer zeg. Probeer er niet zo verdrietig om te zijn ook al ben je nog zo teleurgesteld. Op naar de volgende ronde. Ik duim voor je..

18. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ bianca jammer meid van je ongi :( knuffie

@ hier net de vk gebelt
    heb al 2 dagen lang 24 uur per dag een enorme gespannen buik en steken
    weet nie hoe ik zitten liggen staan of lopen moet!
    ze zei dat het waarschijnlijk indalings weeen zijn dus niks aan te doen maar goed nog effe volhouden! nog maar 5 weken:)

19. Delfino

Delfino Niet meer actief

hey Esmay heeft weer een tandje door :D:D:D das de 3de al achterelkaar!

20. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Bianca:Wat jammer zeg, kop op meid komt vast goed.;)

Firstbaby;Dat heb ik helemaal gemist dat hij vandaag voor neusamandelen moest, bah wat zielig zeg. Ik hoop dat het gauw beter ga, ik vond het ook altijd erg tegenvallen. Ik heb het met mijn oudere dochter meegemaakt. Die was ook zo akelig ervan en van streek. Heeft hij nog gespuugd, dat lucht vaak ook op bij die kleintjes. Nou beterschap geef hem maar een dikke knuffel.

FL3x: Irritant het die voorweeen, ik weet wat het is word bij elke volgend kind erger. Grr heel lastig, maar de bevalling duurde steeds korter dus dat is een fijn vooruitzicht.:)

Share This Page